Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 14:14

Zilfstar schreef:
Menino; hmm heel vreemd inderdaad. Kijk wellicht een gesprek over testament oid met alleen je kids bespreken zou ik nog kunnen begrijpen. Maar etentjes, samenkomsten e.d. Zonder de aanhang.. nee raar. Word er ook een reden voor gegeven?

Nee, etentje was ter herdenking van mijn schoonvader. Dus dat snap ik enigszins. Anderzijds, het is ook 4 jaar lang mijn schoonvader geweest en ik heb ook mijn best gedaan en vrij moeten vragen ed. tijdens zijn ziekte bv. om hem te vervoeren en alles (wat hij ook graag wilde, omdat hij ondanks dat het een ingewikkelde man was wél graag nog wilde bonden met de schoonfamilie voor z'n dood). Er zijn tijdens dat etentje verder geen praktische dingen geregeld/besproken. Maargoed. Ik ben ook nooit een gezin met hem geweest, dus a la als je dan weer eens als gezin wil samenkomen. Kan ik opzichzelf nog wel begrip voor opbrengen. Maar ik "mag" soms ook niet mee als mijn vriend naar zijn moeder gaat, al weet ik ook niet hoe expliciet dat verder besproken wordt met mijn vriend.

Schoonzus wil mij er vooral niet bij hebben omdat ze nogal xenofoob is. Maarja, ik "ben" er nu 5 jaar. Ik heb haar best vaak geholpen met dingen (ooit een wasmachine voor der gekocht bv. toen ze weg ging bij der vriend). Er speelt verder niets tussen ons, en met verjaardagen etc. trekt ze juist meestal naar mij en mijn vriend toe (vooral vanwege mijn vriend/haar broer dus kennelijk :+ ). Zie der minimaal 15x per jaar op verjaardagen. Heb haar als enige uitgenodigd voor mijn 30e niet-familie-verjaardag juist om de band wat te versterken. Wil niet zeggen dat alles transactioneel moet zijn. Maar ik vind het toch wat asociaal om dan expliciet te zeggen "yo. Maar jij bent niet welkom" (ze gaan vandaag samen naar een festival waar ik ook best heen had gewild). Doet de familiebanden ook geen goed, want heel eerlijk, ik ga echt niet meer voor haar in de bres springen in de toekomst (wat in het verleden nog wel eens is gebeurd) :+ .

Mijn moeder was echt viesmad toen ik het vertelde en begon meteen een emotioneel appèl op mijn vriend te doen dat hij moest ingrijpen. Weet zelf niet zo goed hoe ik erin sta :P . Vind het vooral een beetje onaangepast gedrag ofzo.

Maarja... Dan hoor ik ookal de zalvende stem van mijn schoonzus der psycholoog die dan zo zit van "Ja, als jij gewoon alleen met je broer wil afspreken moet je dat gewoon aangeven hoor!!!1!. Je moet echt voor jezelf opkomen. Want nee zeggen is ja zeggen tegen jezelf tss". En dat soort cliché's en dan weet ik niet echt meer wat ik er allemaal van vind :+ . Mijn vriend vind het zelf vooral heel vervelend ook...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 15:22

Ik vind dat ook vreemd.
Zeker na zo'n lange tijd in de familie.
Is het dan ook alleen de schoonzus die dat bepaald en de rest hobbelt daar achteraan? Of willen meerdere dit?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 15:26

Als je vriend het zelf ook vervelend vind, dan moet hij er iets van zeggen.

Ik ga wel eens met 1 van mijn ouders uit eten en dan is mijn man ook niet welkom, maar mijn andere ouder ook niet. Maar dat klinkt toch anders.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 15:29

Totaal overprikkeld en tegen flauwvallen aan terug uit de stad. Dat was een slecht idee.

Kom ik thuis is de buurman heel luid aan het klussen met echt hele, hele luid muziek aan. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 15:38

DuoPenotti schreef:
Ik vind dat ook vreemd.
Zeker na zo'n lange tijd in de familie.
Is het dan ook alleen de schoonzus die dat bepaald en de rest hobbelt daar achteraan? Of willen meerdere dit?

Nah, vooral schoonzus en schoonmoeder vinden het allemaal erg moeilijk en spannend als er tijd en aandacht aan "vreemden" ( :') ) besteed moet worden. Van mijn zwagers(+aanhang) vind ik het écht ondenkbaar dat er ooit eentje met het voorstel zou komen om mijn vriend wel uit te nodigen en mij niet :+ . (En dat is insgelijks van onze kant overigens. )

Urbanus schreef:
Als je vriend het zelf ook vervelend vind, dan moet hij er iets van zeggen.

Ik ga wel eens met 1 van mijn ouders uit eten en dan is mijn man ook niet welkom, maar mijn andere ouder ook niet. Maar dat klinkt toch anders.

Vind 'ie moeilijk :+ . Confronteren. Niet z'n charmantste eigenschap. Ben benieuwd of 'ie er vandaag wel wat van heeft durven zeggen na het pleidooi van mijn woedende moeder gisteren :') .

MarlindeRooz schreef:
Totaal overprikkeld en tegen flauwvallen aan terug uit de stad. Dat was een slecht idee.

Kom ik thuis is de buurman heel luid aan het klussen met echt hele, hele luid muziek aan. -O-

Wat ruk. Sterkte...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 17:23

Huismerk Lidl oven backed chips uit het assortiment. -O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 17:47

Ik heb mijn glas wijn veel te vol geschonken :').

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 17:48

Van die familieverhalen waarin verschillende leden ziek worden en zelfs sterven maar dan toch "dankzij God.." en dan al die reacties.. "God is goed."

Sorry, je hebt net een filmpje gekeken waarin 3 mensen zijn overleden en een moeder achterbleef met 2 kinderen.

HOE KUN JE DAT ZEGGEN?!

En net ook weer, een filmpje dat een skiër een snowboarder vindt die al een tijdje in de sneeuw begraven was, en hem redt. Al die reacties.. "Dank God".

NEE, DANK DIE SKIËR.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 17:53

Captain schreef:
Van die familieverhalen waarin verschillende leden ziek worden en zelfs sterven maar dan toch "dankzij God.." en dan al die reacties.. "God is goed."

Sorry, je hebt net een filmpje gekeken waarin 3 mensen zijn overleden en een moeder achterbleef met 2 kinderen.

HOE KUN JE DAT ZEGGEN?!

En net ook weer, een filmpje dat een skiër een snowboarder vindt die al een tijdje in de sneeuw begraven was, en hem redt. Al die reacties.. "Dank God".

NEE, DANK DIE SKIËR.

Dat valt bij filmpjes waarin een zwerfdier oid gered wordt ook op, altijd een meerderheid met thank God reacties :=.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 18:04

Captain schreef:

HOE KUN JE DAT ZEGGEN?!

NEE, DANK DIE SKIËR.

Daar ergeren wij ons ook groen en geel aan. Ook met van die ziekenhuis programma's, waarbij Henk (zo noemen wij de man op de wolk) bedankt wordt en niet de artsen die zich het leplazarus gewerkt hebben.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 18:40

Mag het even een onsje minder? We zijn allemaal parels in God's hand.

Amen.

_San87_ schreef:

Ik heb antibiotica |(

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 18:47

Nou volgens onze maatschappijleraar waren we wurmpies. Een parel, jij?! Pfff, laat 'm niet lachen. :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 18:53

Skydaddy loves me, stfu.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 18:55

Dat ik het ijskoud heb na dat ik net ruim 1,5 uur beneden heb gezeten in de huiskamer.
Nu maar weer proberen op te warmen voor een Dyson Hot & Cold.
Mijn voeten zijn ijsklontjes.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 19:03

Urbanus schreef:
Mag het even een onsje minder? We zijn allemaal parels in God's hand.

Amen.

_San87_ schreef:

Ik heb antibiotica |(

Hmmm, dan doe ik t beter. Proost.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 19:11

Ik ga op anoniem, bye

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 19:35

Dat ik de verkeerde reel van mijn Facebook heb verwijderd
Had 1755 weergaven van mijn starwars kat

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 19:48

Thoughts and prayers

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 20:41

Niobe schreef:
Thoughts and prayers

{:)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 20:42

Urbanus schreef:
Ik ga op anoniem, bye

K tnx bye.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 21:03

Urbanus schreef:
Ik ga op anoniem, bye

Bluf

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 21:05

Collega die nu werkt belt mij , maar had het niet gezien.

Vindt het overigens als het een vraag is ook niet nodig dan kun je de collega die ook in hetzelfde pand werkt even vragen. En dan liever appen ik ben nu vrij en moet nog genoeg werken deze week.

Ik haal het niet eens in mijn hoofd om een collega te bellen die vrij is op dat moment als ik dringende vraag heb. Of ik bel mijn manager of app even en anders pech gehad.

Helemaal omdat ik wel een vermoeden heb waar de vraag over gaat en dat ook niet bij mij gesteld kan worden.

Met andere woorden , ik ben vrij stel je vraag ergens anders :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 21:12

Zebrastreep schreef:
Collega die nu werkt belt mij , maar had het niet gezien.

Vindt het overigens als het een vraag is ook niet nodig dan kun je de collega die ook in hetzelfde pand werkt even vragen. En dan liever appen ik ben nu vrij en moet nog genoeg werken deze week.

Ik haal het niet eens in mijn hoofd om een collega te bellen die vrij is op dat moment als ik dringende vraag heb. Of ik bel mijn manager of app even en anders pech gehad.

Helemaal omdat ik wel een vermoeden heb waar de vraag over gaat en dat ook niet bij mij gesteld kan worden.

Met andere woorden , ik ben vrij stel je vraag ergens anders :')

Je neemt toch zelf je telefoon wel of niet op? :?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 21:14

Ze had het niet gezien Marlinde

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 21:15

Nee ik bedoel je hoeft je telefoon niet op te nemen op je vrije dag.