Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 22:19

Urbanus schreef:
Kom hier, dan deel ik mijn kaasfondue met je.

Lief <3.

Tigress

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 00:48

Dat mensen van een 10 seconden video beoordelen dat mijn pup wellicht niet brindle is.

Mensen, ik heb het beestje voor me. Dat is toch echt brindle, ik weet wat ik in huis heb gehaald _O-

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 01:24

Ik weet niet of het hier in dit topic past. Maar ik ben echt vreselijk teleurgesteld in mijn vriend en zijn vrienden.

Afgelopen jaar heb ik op de covid afdeling gewerkt waar ik echt verschrikkelijke dingen gezien heb. Dit heb ik nog niet helemaal verwerkt merk ik toch wel.

Mijn vriend zijn collega waarmee hij intensief werkt is afgelopen donderdag positief getest. Ik werk op dit moment in de thuiszorg met een hele kwetsbare doelgroep. Mijn vriend verdomd het letterlijk om een zelftest te doen na 5 dagen. Hierop heb ik gezegd dat hij maar minimaal een dag of 10 aan de andere kant van het eiland blijft. Hij is hierom ook diep beledigd.

Vanavond hadden ze een schuurfeest ergens
Krijg ik een foto doorgestuurd dat zijn positieve collega mee is. Het argument? Hij was 24u klachtenvrij. What. The fiets?! ;(

Vandaag heb ik namelijk het landelijke infectiepreventie nog aan de lijn gehad voor een cliënt. De richtlijn is nog steeds 5 dagen quarantaine en dan pas 24uur klachten vrij.

Ik ben zò teleurgesteld in hun. En vooral in mijn vriend. Hij weet dat ik een kei heftig jaar achter de rug heb en nog gaat hij er zo laks mee om.

Ik begrijp zoiets ècht niet he. :\

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 02:25

Die kat in het bakkie! _O- Geweldig. Die van mij ben ik ook regelmatig kwijt. Zijn binnenkatten dus moeten ze ergens in huis zijn.

Sterkte en gecondeleerd voor wie het nodig hebben.

Ergernis van mij, en zeg me ajb of ik echteen ouwe zeur begin te worden maar situatie: ik woon in een drukke woonwijk in een flatje. Onderste verdieping zijn winkels. Nu kreeg ik donderdag een briefje in de bus dat een winkel drie deuren verder een surprise party zou geven vanavond en dat er geluidsoverlast zou kunnen zijn. Nu vind ik het al vreemd om in een winkel een feest te geven. Is ook best een kleine winkel, met een klein stukje tuin. Wel netjes dat ze eenbriefje in de bus hebben gedaan, maar dat vind iknog geen vrijbrief om om 01.00 snachts nog steeds keiharde muziek te draaien met de deuren open en dronoen mensen in de tuin. Ook omdat de open deuren en tuin aan de slaapkamerkant zitten. Nu hebben we net vriendelijk gevraagd of iig het feest naar binnen geplaatst kan worden zodat wij ook eens naar bed kunnen. Ze zeiden bijna naar huis te gaan. Inmiddels is het bijna hlf 2 en is de muziek nog harder gezet. De politie bellen vind ik te ver gaan, maar is het heel raar dat ik vroeg of het wat zachter kon?

Hoop snel naar bed te kunnen, maar vrees dat dit nog wel even door gaat. Vind het best aso eigenlijk, ondanks briefje in de deur. Huur dan een zaaltje ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 04:29

Wéér niet kunnen slapen vannacht.

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 07:02

Waarom werkt mijn biologische klok zo goed. Door de week om 5:30 wakker helemaal prima maar op Zondag mag ik toch wel iets langer liggen.
Ga maar alvast de pony's voeren ed. En als manlief thuis is na een nachtdienst ga ik er maar even bijliggen denk ik.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 07:48

Ik gok dat dat zonet illegaal vuurwerk was. Zo'n grote knal. Even raar wakkerworden omdat je niet weet of er iets ernstigs is gebeurd of dat het wat jongelui met vuurwerk is.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 08:37

CupCakes_ schreef:
Ik weet niet of het hier in dit topic past. Maar ik ben echt vreselijk teleurgesteld in mijn vriend en zijn vrienden.

Afgelopen jaar heb ik op de covid afdeling gewerkt waar ik echt verschrikkelijke dingen gezien heb. Dit heb ik nog niet helemaal verwerkt merk ik toch wel.

Mijn vriend zijn collega waarmee hij intensief werkt is afgelopen donderdag positief getest. Ik werk op dit moment in de thuiszorg met een hele kwetsbare doelgroep. Mijn vriend verdomd het letterlijk om een zelftest te doen na 5 dagen. Hierop heb ik gezegd dat hij maar minimaal een dag of 10 aan de andere kant van het eiland blijft. Hij is hierom ook diep beledigd.

Vanavond hadden ze een schuurfeest ergens
Krijg ik een foto doorgestuurd dat zijn positieve collega mee is. Het argument? Hij was 24u klachtenvrij. What. The fiets?! ;(

Vandaag heb ik namelijk het landelijke infectiepreventie nog aan de lijn gehad voor een cliënt. De richtlijn is nog steeds 5 dagen quarantaine en dan pas 24uur klachten vrij.

Ik ben zò teleurgesteld in hun. En vooral in mijn vriend. Hij weet dat ik een kei heftig jaar achter de rug heb en nog gaat hij er zo laks mee om.

Ik begrijp zoiets ècht niet he. :

Wat naar dat je alle heftigheid van corona van zo dichtbij hebt meegemaakt. :(:)

Om het misschien toch even te nuanceren. De minimale 5 dagen quarantaine zijn niet vanaf de positieve zelftest, maar vanaf het moment dat de klachten begonnen. Stel je collega had sinds het weekend ervoor klachten maar nog geen positieve zelftest, dan kan het wel zijn dat hij vrijdag alweer uit quarantaine mocht mits 24 u klachtenvrij.
De huidige variant is zo lastig om positief bij te testen in een vroeg stadia, omdat er niet genoeg virusdeeltjes zijn.
2 maanden terug was ik ook al aan het kwakkelen in het weekend. Die maandag een test gedaan, negatief. Voelde me ook niet enorm beroerd en meer mensen om me heen hadden griepjes en verkoudheid (en testte negatief) dus wat rustiger aan gedaan maar geen quarantaine. Pas die vrijdag testte ik opeens positief toen ik duidelijk op de piek zat. Dus de minimale quarantainedagen waren al voorbij, moest alleen nog wachten tot ik 24u klachtenvrij was. Dat was ik de maandag erna gelukkig al, dus toen ben ik dinsdag weer naar de uni gegaan. :)

Ik zou proberen het los te laten. Mogelijk valt het allemaal wel mee en reageer je nu heel heftig vanuit je emoties terwijl de collega misschien niets verkeerds heeft gedaan.
En verder is het voor mensen die de heftigheid niet van dichtbij mee hebben gemaakt en met de milde huidige variant ontzettend lastig om het niet te zien als gewoon een verkoudheid/griepje waar je jezelf ook even doorheen zet en weer verder gaat met het leven zonder allerlei consequenties. Dat praat het niet goed, maar zij hebben gewoon een heel andere ervaring gehad dan jou.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 08:46

Maar we doen ook wel heel erg alsof het nu niet meer bestaat en we steken ook wel onze kop in het zand. Er zijn nog helemaal geen plannen voor als het weer de andere kant op gaat. We zijn in Nederland niet echt voorbereid op weer een nieuwe variant met hoge aantal besmettingen. Nu is het gelukkig relatief rustig en ik hoop ook echt dat het zo blijft, want de situatie is al echt stukken beter dan 2 jaar geleden.

Maar aan de andere kant op mijn werk worden al wel weer noodplannen gemaakt als alles weer op slot gaat. Dus het is zeker nog niet weg.

Maar ik snap je hoor @cupcakes als je iets heftigs in de zorg meemaakt is het soms best lastig om te verwerken. Ik heb met een heftige gebeurtenis het voor mijn idee ook heel erg alleen moeten doen. En ik denk toch dat het verstandig is dat je er over praat met je team of manager dat je er een klap van hebt gehad. Een beetje ondersteuning kan nooit kwaad!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 10:35

Als iemand nog te beroerd is om zoiets simpels te doen als een zelftest,
Wanneer dat voor diens partner om zéér begrijpelijke redenen erg belangrijk is, dan zou ik ook uitermate kwaad zijn, en die persoon vooreerst niet hoeven zien.

Komop zeg, zo'n zelftest stelt niets voor, hij is in contact geweest met een besmette collega en CC werkt met zeer kwetsbare cliënten.

Ik zou daar echt over vallen.
Gewoon even een weekje iedere ochtend een zelftest is echt niet veel gevraagd in deze situatie.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 10:38

Een ijzerdraad spannen tussen twee ophangpunten is een foutieve manier om een lijst op te hangen heb ik net geleerd 8)7.

Merk daarbij op dat de lijst te zwaar is om hem liggend op bovenstaande manier op te hangen. Maar staand is één ophangpunt voldoende.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 10:41

Zelftest is een kleine moeite om te doen.
Die testen zijn ook overal te koop.

Door de stress zitten rugspieren en nekspieren vast en heb ik hoofdpijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 10:42

Femke_Tweety schreef:
Als iemand nog te beroerd is om zoiets simpels te doen als een zelftest,
Wanneer dat voor diens partner om zéér begrijpelijke redenen erg belangrijk is, dan zou ik ook uitermate kwaad zijn, en die persoon vooreerst niet hoeven zien.

Komop zeg, zo'n zelftest stelt niets voor, hij is in contact geweest met een besmette collega en CC werkt met zeer kwetsbare cliënten.

Ik zou daar echt over vallen.
Gewoon even een weekje iedere ochtend een zelftest is echt niet veel gevraagd in deze situatie.

Mee eens, inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 10:52

luuntje schreef:
Zelftest is een kleine moeite om te doen.
Die testen zijn ook overal te koop.

Door de stress zitten rugspieren en nekspieren vast en heb ik hoofdpijn.

Hier ook, zo klote weer als alles vast zit…

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 11:31

Mijn muisjes zijn de rangorde aan het bepalen. Zo sneu dat gejaag achter elkaar aan. -O-

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 11:33

_San87_ schreef:
Een ijzerdraad spannen tussen twee ophangpunten is een foutieve manier om een lijst op te hangen heb ik net geleerd 8)7.

Merk daarbij op dat de lijst te zwaar is om hem liggend op bovenstaande manier op te hangen. Maar staand is één ophangpunt voldoende.

Is dat die lijst die laatst naar beneden was gevallen?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 11:33

MarlindeRooz schreef:
Mijn muisjes zijn de rangorde aan het bepalen. Zo sneu dat gejaag achter elkaar aan. -O-

Heb je nou straks 100 muisjes?
Of is het sexen wel goed gegaan ?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 11:35

Seksen is wel goed gegaan ik heb meegekeken haha. Maar ze zitten ipv met 20 op 30x30 nu met 5 op 95x45 dus ze hebben nu opeens terrein te verdedigen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 11:35

Alja schreef:
_San87_ schreef:

Is dat die lijst die laatst naar beneden was gevallen?

Ja, ik had de leverancier gemaild erover. En ik kreeg terug dat de we lijst fout opgehangen hebben en dat ze daarom geen compensatie aanbieden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 11:36

Wat zonde zeg San!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 11:40

MarlindeRooz schreef:
Wat zonde zeg San!

Gelukkig de inhoud niet kapot, maar idd jammer. Heeft iets langer dan een half jaar gehangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 11:49

Lekkere service ook…

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 11:51

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 11:52

Tigress schreef:
Dat mensen van een 10 seconden video beoordelen dat mijn pup wellicht niet brindle is.

Mensen, ik heb het beestje voor me. Dat is toch echt brindle, ik weet wat ik in huis heb gehaald _O-

Zo liepen wij eens met onze bordercollie ergens, loopt er een vrouw langs, zoon zegt tegen moeder. "Kijk mam! Ook een bordercollie!"

Zijn moeder. "Dat is een mixxje, veel te wil!"

Wij hebben keihard gelachen...
Jammer dat we het stamboom niet in handbereik hadden. :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 11:53

Mkango schreef:
Lekkere service ook…

Als we de lijst inderdaad fout opgehangen hadden, dan was het een logische reactie geweest... Maar dat is bij mijn weten dus niet zo :+.