Lalidan schreef:Maar heeft iedereen dan braaf een rook/hittemelder in de ruimte van de droogtrommel? Plus sprinkler installatie? Of gaat iedereen er op een krukje bij zitten kijken, met de tuinslang paraat?
Zo nee, dan kan je ook bijna wel weg gaan. Tegen de tijd dat jij door hebt dat hij brandt, begin je zelf niks en kan je buiten op de brandweer gaan staan wachten. In de hoop dat die nog iets van de rest van je huis kunnen redden van de vlammen, roet-, rook- en waterschade.....
Drogers die in brand gaan, gaan hard. Zonder rookmelder ben je nergens, tenzij je er rechtstreeks zicht op hebt. De hele tijd die. Ik vraag me af voor hoeveel mensen dat geld, eigenlijk.
Zeker, heb in alle gebouwen van mijn huis een heel uitgebreid brand/alarm systeem. En verschillende soorten blus materialen. Ook vanwege de auto's die in hetzelfde pand staan.
Zit er niet op een krukje voor, dat zeker niet
maar ben wel aan de overkant en er snel bij als het mis gaat. En het systeem geeft snel alarm, door het hele huis maar ook op onze telefoons als iets wordt opgemerkt.