Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 10:25

Bellatrix schreef:
pmarena schreef:
Dan zet je uiteraard wel eerst netjes de stofzuiger uit neem ik aan hè, niet dat je bij een loeiende stofzuiger de stekker er uit trekt en hem dan weer elders inplugt waar hij meteen weer vrolijk verder loeit, want dat mag ook al niet :=

Oh mag dat niet? Ik doe het niet vaak hoor maar soms voor het gemak...

oooh... lees hier ook nog eens wat.....
Zet hem nooit uit.

Afrollen wel.

Jolliegirl

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 10:29

Ik rol wel uit, heb de lengte nodig..
Maar ik haal ook gewoon de stekker eruit en doe hem er ergens anders weer in.
Ook met mn werk..

Wist helemaal niet dat dit niet goed was..
Volgens mij maakt het niets uit of hij uit gaat op de knop of omdat de stroom onderbroken word. Het is hetzelfde

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 10:44

axel_1997 schreef:
Ik doe het allemaal lekker wel. En als dat ding er niet tegen kan had hij geen stofzuiger moeten worden. ;)

Nou precies!! Leve de anarchie *\o/*

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 10:45

Mag niet? Komt de stofzuiger politie dan langs? Ik geloof er geen hout van.
Aan is aan, uit is uit. Of dat nou met een schakelaar gaat of met een stekker. Stroom erop versus stroom eraf.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 10:54

Wij hebben brandpreventie gehad in mijn huurwoning van een of andere meneer en nee, het mag allemaal niet.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 10:56

Dan wil ik ook de reden weten.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 10:56

Ik heb godzijdank een draadloze stofzuiger en geen droger. :=

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 11:42

rien10 schreef:
Dan wil ik ook de reden weten.

Vooral oververhitting, soms ook kortsluiting. Ik woon in een monumentaal pand en mijn buren hebben ook nogal een probleem als er bij mij iets mis gaat :P

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 11:59

Ik heb het over de stekker eruit trekken versus de aan/uit knop gebruiken. Daar lijkt me oververhitting niet van toepassing.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 12:00

Oooh. Sorry. Nee. Daar zei de brandweer niks over.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 17:07

de enige reden die ik kan bedenken om stofzuiger uit te zetten voor je stekker uit trekt is omdat mijn man dat ook niet doet en als ik dan stofzuiger nodig heb en stekker insteek begint die ineens te werken en ik schrik daar elke keer van :')

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 17:11

Ik weet niet of mijn vraag hier goed staat, zo nee, meld het even.

Is er een algemeen topic over make-up? Ik kon hem zelf niet vinden, maar misschien niet goed gezocht.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-25 17:55

Nyaleti schreef:
Vaatwasser en wasmachine altijd.
Alleen de droger niet want er is mij echt ingestampt dat die alleen aan mag als er iemand in huis is ivm brandgevaar :+

Same, al schijnt mijn droger heel erg veilig te zijn en maak ik hem elke keer helemaal schoon. Maar durf het toch niet aan :')

_chou schreef:
Ik weet niet of mijn vraag hier goed staat, zo nee, meld het even.

Is er een algemeen topic over make-up? Ik kon hem zelf niet vinden, maar misschien niet goed gezocht.

[MWS] [HK] Make-up topic: deel 7!

Kan sowieso wel weer wat leven gebruiken dat topic :D

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 17:59

Maar heeft iedereen dan braaf een rook/hittemelder in de ruimte van de droogtrommel? Plus sprinkler installatie? Of gaat iedereen er op een krukje bij zitten kijken, met de tuinslang paraat?
Zo nee, dan kan je ook bijna wel weg gaan. Tegen de tijd dat jij door hebt dat hij brandt, begin je zelf niks en kan je buiten op de brandweer gaan staan wachten. In de hoop dat die nog iets van de rest van je huis kunnen redden van de vlammen, roet-, rook- en waterschade.....

Drogers die in brand gaan, gaan hard. Zonder rookmelder ben je nergens, tenzij je er rechtstreeks zicht op hebt. De hele tijd die. Ik vraag me af voor hoeveel mensen dat geld, eigenlijk.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 18:08

Rookmelder er recht boven.
Die is gekoppeld met de rest dus als die gaat jankt het door het hele huis.

Of ik dan effectief nog wat kan doen?
Iig door de voordeur naar buiten met de honden. Dat is precies aan de andere kant van de berging waar de droger staat.

Dus betreft veiligheid voor de dieren en mij voldoende.

En met een tuinslang op een elektrisch apparaat sproeien zou ik sowieso niet aanraden :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 18:18

Oh ik zie dat ik niet duidelijk heb opgeschreven wat ik bedoelde: dat je tijdens het stofzuigen verder wil en dan zo aan het snoer trekt om via het snoer de stekker er uit te krijgen ipv. netjes de stekker vast te pakken.

Dat is natuurlijk eigenlijk niet de bedoeling :=

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-25 18:49

Lalidan schreef:
Maar heeft iedereen dan braaf een rook/hittemelder in de ruimte van de droogtrommel? Plus sprinkler installatie? Of gaat iedereen er op een krukje bij zitten kijken, met de tuinslang paraat?
Zo nee, dan kan je ook bijna wel weg gaan. Tegen de tijd dat jij door hebt dat hij brandt, begin je zelf niks en kan je buiten op de brandweer gaan staan wachten. In de hoop dat die nog iets van de rest van je huis kunnen redden van de vlammen, roet-, rook- en waterschade.....

Drogers die in brand gaan, gaan hard. Zonder rookmelder ben je nergens, tenzij je er rechtstreeks zicht op hebt. De hele tijd die. Ik vraag me af voor hoeveel mensen dat geld, eigenlijk.

Zeker, heb in alle gebouwen van mijn huis een heel uitgebreid brand/alarm systeem. En verschillende soorten blus materialen. Ook vanwege de auto's die in hetzelfde pand staan.
Zit er niet op een krukje voor, dat zeker niet :P maar ben wel aan de overkant en er snel bij als het mis gaat. En het systeem geeft snel alarm, door het hele huis maar ook op onze telefoons als iets wordt opgemerkt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 18:54

Ik heb een rookmelder op zolder hangen dus die zou dan af moeten gaan.
Droger heb ik niet aan als ik weg ben. Wasmachine wel maar niet als ik een hele dag weg ben. Hooguit even een uurtje tijdens het boodschappen doen. Vaatwasser doe ik wel gerust aan voordat ik naar mijn werk ga.

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 19:49

pmarena schreef:
Oh ik zie dat ik niet duidelijk heb opgeschreven wat ik bedoelde: dat je tijdens het stofzuigen verder wil en dan zo aan het snoer trekt om via het snoer de stekker er uit te krijgen ipv. netjes de stekker vast te pakken.

Dat is natuurlijk eigenlijk niet de bedoeling :=

Even voor de volledigheid:

Als je een apparaat aan en uit zet door de stekker eruit te trekken, slijt zowel je stopcontact en stekker. Dat komt omdat er op het moment van contact maken en verbreken TERWIJL ER EEN APPARAAT FLINK STAAT TE WERKEN een flinke vonk ontstaat. En elke keer dat je dat doet wordt het een beetje erger.

De korte samenvatting is dat 't dan aan de binnenkant van het stopcontact te heet kan worden door ingebrande contactvlakken. Met mogelijk brand als gevolg van jarenlange mishandeling.

De schade aan de stekker kun je direct zelf zien, maar hoe erg 't met de binnenkant van het stopcontact is, dat kun je niet van buiten zien. Stekkerpootjes horen rondom mooi glimmend te zijn, en niet bezaaid met ingebrande bruine/zwarte pitjes.

Doe je eerst de stekker erin, en zet je daarna het apparaat aan, dan is er geen kans op het ontstaan van vonken binnenin het stopcontact. (Tenzij iemand het jarenlang heeft lopen mishandelen... O:) )

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 19:59

Ik vraag me af hoe het paard op de foto onderaan dit artikel überhaupt nog overeind kan blijven? :o?
Die ruggegraat is wel echt bizar misvormd ook, los van het feit dat het dier natuurlijk graatmager is.
(Pas op, kan schokkend zijn).
https://www.nu.nl/dieren/6343384/amerik ... treft.html

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 20:16

Het wordt swayback genoemd in het engels. Het is gedeeltelijk erfelijk, gedeeltelijk versterkt door een lange rug, te zware belasting helpt ook niet (je ziet het ook nogal eens in fokmerries van bijvoorbeeld american saddlebreds), ondervoeding zal in jouw casus absoluut ook een rol spelen en het is vaak ook gekoppeld aan atrofie, mogelijk door doorbloeding of het gekanteld zijn van de bekken. De zenuwstreng in de wervelkolom raakt in principe niet beschadigd, zolang er geen scherpe knikken in de wervelkolom zitten en dus blijft het paard (min of meer) functioneren.

Afbeelding

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 20:31

Ik denk dat dit niet alleen swayback is. Het schouderblad staat ook bijna horizontaal. Ik denk dat er wel meer aan de hand is.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 12:31

Bestaat er een (Android) app waarmee je telefoongesprekken kunt opnemen? Die heb ik ooit wel gehad kan in mij herinneren.

Nu heb ik wel een app om gewoon (face2face) gesprekken op te nemen, maar als ik die aanzet op de telefoon waarmee ik een gesprek voer en ik wil terugluisteren, heeft hij geen geluid opgenomen. Nu doe ik het elke keer als ik een belangrijk gesprek op moet nemen, met de audio-opname app van m'n oude telefoon, terwijl ik met mijn nieuwe/huidige telefoon bel :roll: erg omslachtig want die 2e telefoon heb ik lang niet altijd bij de hand.

Ik zoek dus een app die automatisch in werking gaat zodra ik gebeld word of zelf bel.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 14:08

Ik zet de wasmachine en vaatwasser juist aan als ik weg ben vanwege het geluid. De wasmachine stel ik dan zo in dat die net klaar is als ik thuis kom.
Apparaten zet ik altijd uit voor ik de stekker eruit haal, tenzij die niet werkt. Het is eigenlijk nooit in mij opgekomen om de stekker van de stofzuiger er zo uit te trekken. Het snoer rol ik ook altijd volledig uit.

Maar nu vraag ik me af hoe het zit met stekkerdozen met een schakelaar? Als je het apparaat uitschakelt dmv de knop op de stekkerdoos ipv op het apparaat zelf, maakt dat uit?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 15:21

Ik heb deze jas:
https://www.anwb.nl/webwinkel/p/93562/i ... 65&cat=431

En die moet in de was. Speciaal spul voor ( https://www.anwb.nl/webwinkel/p/50186/g ... _color=494 ). Wasmiddel en waterdicht in één en moet "geactiveerd" worden dmv warmte. Nu heb ik het eerder al gewassen daarmee en kwam de jas er zeiknat uit. Bij de kachel gehangen en even geföhnd (kansloos) maar alsnog kwamen er witten vlekken op. Omdat het niet snel genoeg droogde misschien?
Zouden jullie deze jas in de droger durven gooien? Al is het maar even voor 5-10minuten? Label zit er niet meer aan en op de website staat er niks over.