Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 14:37

karuna schreef:
Citaat:
Het aantal besmettingen dat door de GGD wordt gelinkt aan een feest in een Enschedese discotheek, is opgelopen naar 180. De GGD verwacht dat het aantal nu niet veel meer zal stijgen.

"Je ziet dat het nu minder hard gaat, omdat we nu al negen dagen na het feest zitten", zegt een woordvoerder tegen RTV Oost. Er waren vorige week zaterdag zo'n 600 jongeren in de Enschedese discotheek. Onbekend is hoeveel bezoekers zich sindsdien hebben laten testen.

Bron nos. Dat is echt fiks. Bijna een derde van de bezoekers dus besmet geraakt :oo

En hoe gaat het met de ziekenhuisopnames in Enschede eo? Dat vind ik namelijk veel interessanter en volgens mij is dat nihil.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 14:40

Komt vast door de draaiende bar daar, vliegen de aerosolen lekker door de lucht :D

Ik ontken dat ik er in een ver verleden eens geweest ben :')

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 14:40

Dat is toch ook pas na op zijn vroegst 2 weken? Eerst worden mensen en pas later zo ziek dat ze naar het ziekenhuis moeten.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 14:42

Relaxed schreef:
En hoe gaat het met de ziekenhuisopnames in Enschede eo? Dat vind ik namelijk veel interessanter en volgens mij is dat nihil.

Die 180 steken andere mensen aan.
Die andere mensen aan steken.

Ziekenhuis opnames verwacht je op zijn vroegst een stijging 3 weken na de verhoging in besmettingen, en de vervolg-gevolgen door de doorzettende lijn van besmettingen nog later.

Dus nu veel te vroeg om daar wat zinnigs van te zeggen, dat effect kán er op dit moment namelijk nog niet zijn.

Cer

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 14:44

Die steken mensen aan als ze besmettelijk zijn als, ze in de buurt zijn van andere mensen, als die mensen niet volledig gevaccineerd zijn, toch?

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 14:47

Als zelfs Gommers zegt dat de kans voor eennieuwe lockdown klein is. Dan vraag ik mijaf waarom iedereen zo hiysterisch doet over die aantal besmettingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 14:58

Femke_Tweety schreef:
Relaxed schreef:

Ziekenhuis opnames verwacht je op zijn vroegst een stijging 3 weken na de verhoging in besmettingen, en de vervolg-gevolgen door de doorzettende lijn van besmettingen nog later.

Dus nu veel te vroeg om daar wat zinnigs van te zeggen, dat effect kán er op dit moment namelijk nog niet zijn.

Dat weet ik, maar het gros van die andere mensen is al gevaccineerd.. Als het virus nu met name onder de jeugd blijft en die belanden vervolgens niet in het ziekenhuis, dan is er dus niks aan de hand.. Daarom vind ik de hysterie om dat aantal besmettingen zo overdreven..

Ben ook wel benieuwd hoe ziek die besmette jongeren nu zijn, hebben ze überhaupt klachten?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 15:07

Relaxed schreef:
Ben ook wel benieuwd hoe ziek die besmette jongeren nu zijn, hebben ze überhaupt klachten?

Van de meute híer die op Mallorca ´massaal´ besmet was en opgesloten in een hotel, twee weken later één opgenomen en niet levensbedreigend :roll:

Verder goed nieuws is dat die nu allemaal zonder vaccinatie toch immuniteit hebben :)*

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 15:15

Relaxed schreef:

Da's lastig te zeggen. Maar ook met de long-covid groep.. die hadden eerst ook niet in die zin klachten.Het is gewoon lastig te zeggen hoe het verloop gaat zijn.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 15:18

Femke_Tweety schreef:

Dat is op basis van vórig jaar en dan daarbij mbt een leeftijdsprofiel wat nu gevaccineerd is.

Die 180 hadden vorig jaar ook bijna nergens last van en de anderen zijn hoofdzakelijk minimaal één keer gevaccineerd.

1. Waarom denk je dat er gevaccineerd wordt?!
2. De ziekenhuizen en ICs lopen leeg wat Covid betreft.

Hier is 75% minimaal één keer gevaccineerd en de rest ´jongeren´ dus men kan gepassioneerd snavelwrijven inmiddels :(:)
Wel om 24.00 de horeca uit want... tja geen idee want waarom.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 15:18

Olympia schreef:
Als zelfs Gommers zegt dat de kans voor eennieuwe lockdown klein is. Dan vraag ik mijaf waarom iedereen zo hiysterisch doet over die aantal besmettingen.

omdat corona meer is dan de lock down, maar dat is al héél vaak aangegeven.
Zoals mijn buurmeisje meer dan een jaar na besmetting nog steeds niet volledig aan het werk kunnen.
Nee dat zal vast niet de grootste groep zijn, maar je zou het maar zijn terwijl het voorkomen had kunnen worden in dit geval.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 15:20

Ja nogmaals.. loop in het bos merk een teek niet op en je kan lyme oplopen.

Mensen mogen ook wel weer genieten van het leven ivm al die beperkende maatregelen.

En ja het is heel rot voor jouw buurmeisje. Dat gun je niemand, maar helaas , als je daar bang voor bent moet je zelf nergens heen gaan en afstand houden van mensen. Als je daar angst voor hebt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 15:21

DuoPenotti schreef:
omdat corona meer is dan de lock down,

De ´lockdown´ was ALLEEN gerechtvaardigd vanwege de overbelasting van de ziekenhuizen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 15:23

DuoPenotti schreef:
maar je zou het maar zijn terwijl het voorkomen had kunnen worden in dit geval.

En dat is niet van toepassing op het verkeer of ongevallen in huis?

Ik weet het; alleen gemotoriseerd verkeer voor werk toestaan en helmplicht in huis :)*

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 15:23

ja en dat is een ongeluk.
Dikke pech als je lyme krijgt.

Daar waar je pech kan voorkomen, voor 2 weekjes wachten, is dat best wel verstandig.
Je loopt ook niet de kruising op zonder te kijken, want ja andere remmen wel dus kans dat je want ernstigs oploopt is klein. Dn is dat rode stoplicht ook best verstandig.

Olympia schreef:
Ja nogmaals.. loop in het bos merk een teek niet op en je kan lyme oplopen.

Mensen mogen ook wel weer genieten van het leven ivm al die beperkende maatregelen.

En ja het is heel rot voor jouw buurmeisje. Dat gun je niemand, maar helaas , als je daar bang voor bent moet je zelf nergens heen gaan en afstand houden van mensen. Als je daar angst voor hebt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 15:25

Femke inderdaad, over drie weken is er pas een conclusie van de huidige besmettingen te trekken. En dan is pas duidelijk in hoeverre één prik , twee prikken of geen prik werkzaam is in de oudere leeftijdsgroepen.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 15:26

Gelukkig gebeuren er nooit ongelukkig op de weg... :n

Kijk het weekend al.. Zelfs een vrouw die zwanger was... Zullen we dan maar niet meer in de auto stappen?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 15:28

Het punt is meer: over een paar weken kun je wél veilig autorijden. En zijn de teken vrijwel weg.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 15:30

Olympia schreef:
Gelukkig gebeuren er nooit ongelukkig op de weg... :n

Kijk het weekend al.. Zelfs een vrouw die zwanger was... Zullen we dan maar niet meer in de auto stappen?

dat is toch een krom argument.
Ja dat is erg genoeg en kan ons allemaal overkomen.
Moeten we er dan domme dingen bij gaan doen, bewust?!

Daarom hebben we ook verkeersregels om de kans van een ernstig letsel te verkleinen.
Laten we die regels en verstandige keuzes ook overboord gooien, want we hebben toch examen gedaan dus we kunnen het wel zelf hoor.

Sheran schreef:
Het punt is meer: over een paar weken kun je wél veilig autorijden. En zijn de teken vrijwel weg.

ja beter gezegd :j

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 15:30

Huertecilla schreef:
Van de meute híer die op Mallorca ´massaal´ besmet was en opgesloten in een hotel, twee weken later één opgenomen en niet levensbedreigend :roll:

Verder goed nieuws is dat die nu allemaal zonder vaccinatie toch immuniteit hebben :)*

Tja, dat is de vraag.
Bij milde doorloop is er best een kans dat je geen of niet genoeg antistoffen aanmaakt, dus wel behoorlijk minder goed beschermd bent dan met een vaccinatie. Dat is een van de redenen waarom je wel een vaccinatie 'moet' halen als je COVID hebt gehad.

Vind jij overigens long-covid niet belangrijk? Omdat je de hele tijd loopt te hameren op dat de IC- en ziekenhuisopnamen niet zo hoog meer zijn nu.

@Olympia: ik vind je tekenvoorbeeld niet zo goed eigenlijk. Net als je auto-voorbeeld.. De kans dat je long-covid oploopt is behoorlijk hoger dan dat je lyme oploopt van een tekenbeet. Bovendien, hoeveel mensen krijgen nu echt teken? Ik heb er nog nooit gehad (ondanks buitenritten etc midden in de bossen) en ken eigenlijk ook niemand die ooit een beet heeft gehad. Wil niet zeggen dat het niet voorkomt natuurlijk, maar kans op teek + kans op lyme vs. kans op covid + kans op long-covid verschilt nogal.

Vind je 'ja dan sluit je jezelf maar op' (ik parafraseer even) dan ook best idioot. Iemand die flink stapt kan ook een keer afspreken met iemand die zich, buiten die stapper want dat is een goede vriend (bijv) goed afzondert, waardoor de afgezonderde persoon toch covid kan krijgen en long-covid kan oplopen.

Ik weet de oplossing ook niet, maar roepen 'ach dan hebben ze pech lopen ze dat maar op' vind ik best asociaal eigenlijk. Zeker als dat een grote groep blijkt te zijn straks, daar betalen we natuurlijk allemaal aan mee (als je het al niet vanuit de zorg voor je medemens wil doen he).

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 15:32

Citaat:
Ik weet de oplossing ook niet, maar roepen 'ach dan hebben ze pech lopen ze dat maar op' vind ik best asociaal eigenlijk. Zeker als dat een grote groep blijkt te zijn straks, daar betalen we natuurlijk allemaal aan mee (als je het al niet vanuit de zorg voor je medemens wil doen he).

Dan is het maar asociaal van mij.
Ik vind de jankerds die geen 2 weken meer kunnen wachten veel meer asociaal.
Want ja daar betalen we inderdaad allemaal aan mee. En dat ligt dan niet aan mijn uitspraak maar aan het gedrag van...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 15:33

DuoPenotti schreef:
Olympia schreef:

omdat corona meer is dan de lock down, maar dat is al héél vaak aangegeven.
Zoals mijn buurmeisje meer dan een jaar na besmetting nog steeds niet volledig aan het werk kunnen.
Nee dat zal vast niet de grootste groep zijn, maar je zou het maar zijn terwijl het voorkomen had kunnen worden in dit geval.

Dit kan door de griep ook en ook daar doet niemand moeilijk over. Of dat nou terecht is of niet.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 15:34

DuoPenotti schreef:
Daar waar je pech kan voorkomen, voor 2 weekjes wachten, is dat best wel verstandig.

Dan wacht jíj toch?! Niemand die je dwingt uit te gaan :)*

Citaat:
Je loopt ook niet de kruising op zonder te kijken, want ja andere remmen wel dus kans dat je want ernstigs oploopt is klein. Dn is dat rode stoplicht ook best verstandig.

Dus hou je afstand, neem je een maskertje mee voor indien dat minder kan en ontsmet je vaker je handen.
Verder kan je nog stééds besluiten de tent uit te gaan.

Wat vorig jaar speelde is nu niet meer van toepassing.

We hebben híer, in Andalucía al een weekeinde met meer verkeers- dan Covid doden gehad.

En NOGmaals; waarom zijn we in meerderheid gevaccineerd anders??!!
Door te beginnen met de grootste risicos is het risico exponentieel afgenomen :)*

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 15:35

Dat is niet echt het juiste argument.. ik ken mensen die regelmatig teken oplopen, en zelfs die er Lyme aan overgehouden hebben. Daarnaast ken ik niemand met Long-Covid in die mate dat ze niet meer kunnen functioneren... Dat je nooit teken hebt maakt t niet minder gevaarlijk. Als je echt bang bent voor Lyme moet je eigenlijk heel beschermd in bos/gras lopen, of heel niet daar lopen.

iemand die heel bang is voor Long Covid kan wachten met bij mensen in de buurt komen totdat bijna iedereen gevaccineerd is, en tot die tijd ook eventueel een goed mondmasker dragen en alle andere voorzorgsmaatregelen blijven nemen..

je hoeft volgens mij niet perse onbeschermd tussen mensen te gaan zijn momenteel, toch?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 15:36

lenaa_tje schreef:
Dit kan door de griep ook en ook daar doet niemand moeilijk over. Of dat nou terecht is of niet.

dat aantal zal een heel stuk lager liggen.
Anders was dat vast ook wel vaker in het nieuws geweest.

Maar wat ik al aangaf, niet mijn probleem, dat van de jongeren die meteen dansen na janssen.
Ze gaan hun goddelijke gang maar.
Maar niet daarna pruillippen ik ben ziek....