Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 16:32

purny schreef:
Je kunt je ook met carnaval verkleden als condoom, probleem opgelost.... :+

:') Of als Corona afdeling medewerker?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 16:36

Naast een monster omzet kan het ook zorgen voor een monster aantal aan nieuwe besmettingen met alle daarbij behorende (ook economische) gevolgen.
Het blijft de komende tijd een discussie punt wat wel/ niet verantwoord is om te doen denk ik.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 16:39

Ann schreef:
Naast een monster omzet kan het ook zorgen voor een monster aantal aan nieuwe besmettingen met alle daarbij behorende (ook economische) gevolgen.
Het blijft de komende tijd een discussie punt wat wel/ niet verantwoord is om te doen denk ik.

Het is een hele moeilijke onethische kwestie waarbij ik zowel de kant van het ziekenhuis begrijp maar ik begrijp de kroegbazen ook wel.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 16:40

Volgens mij hebben ze in jullie regio niet perse carnaval nodig om de kroegen vol te krijgen? :+

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 16:44

Ann schreef:
Volgens mij hebben ze in jullie regio niet perse carnaval nodig om de kroegen vol te krijgen? :+

Niet echt nee, altijd reden voor een feestje toch.

Als er echt versoepelt gaat worden in de horeca zal carnaval wel doorgaan maar misschien zonder optocht. Want het verschil tussen een normale stap avond en carnaval is ook niet zo groot.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 16:44

LadyMadonna schreef:
Dat weet je simpelweg niet. De eerste constatering was volgens mij tijdens carnaval...
En tja, als als....
Als mijn tante ballen had gehad, had het mijn oom geweest...

Nee, het was al veel eerder in Nederland.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... -officiele

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 16:46

Niet om negatief te zijn maar het grootste feest in mijn woonplaats ging dit jaar al niet door en volgend jaar waarschijnlijk ook al niet omdat ze de kosten niet kunnen dragen.

Festival waar ik heen zo gaan is pas in 2022... Ook al 2x afgelast.

Dus verwacht het maar niet dan valt het altijd mee

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 16:52

sureido schreef:
Maar daar gaat het niet om, om wat ik graag wil, het gaat er om dat onder andere carnaval een monster omzet geeft aan verschillende bedrijven (en dan niet eens de kroegen alleen) of wat denk je van al die hotels, vliegtuigmaatschappijen en al het andere wat immens groot is wat met toerisme in combinatie staat. Dat vergeet je als niet ondernemer misschien even.

Als ondernemer denk ik dat het vooral van belang is om op een realistische manier naar de toekomst te kijken en niet in het verleden te blijven hangen en tijd te verdoen met klagen. Er zullen sectoren zijn die zich moeten anapassen en sectoren die misschien zullen verdwijnen. Maar daar gaan andere dingen voor in de plaats komen. Mensen zullen hun baan verliezen en vervolgens een andere baan vinden. De wereld staat nu eenmaal niet stil. Dat was voor corona ook al zo.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 16:53

Ineke2 schreef:
LadyMadonna schreef:
Dat weet je simpelweg niet. De eerste constatering was volgens mij tijdens carnaval...
En tja, als als....
Als mijn tante ballen had gehad, had het mijn oom geweest...

Dat weten we nu, maar toen nog niet. Vandaar de eerste constatering...

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 16:55

Volgens mij heb jij echt niet in de gaten dat als het ene valt, het andere gewoon meegesleurd gaat worden. Ook bedrijven die in eerste instantie niets met Corona te maken hadden. Je kan toch niet tegen een hele sector gaan zeggen, nou jongens jullie hebben pech, iedereen werkloos en doek alles maar op. Jij zegt het nu zo makkelijk dat ik echt een keer opnieuw moest lezen of je dit wel echt meende en of het er echt zo staat.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 16:57

sureido schreef:
Want er vallen steeds meer bedrijven om en dan denk ik niet alleen aan de horeca maar het is gewoon een grote domino, het ene bedrijf heeft weer iets te maken met het andere en die ramp is even erg als volle ziekenhuizen, vind ik dan.

Ik vind het toch belangrijk dat we dit in perspectief blijven zien.

Een horecaondernemer die failliet gaat, dat is heel vervelend. En omdat we helaas ons sociale vangnet hebben uitgekleed (dit is *niet* de verantwoordelijkheid van corona) is er zeker een kans dat iemand daarna flink in de problemen komt, tot dakloos worden aan toe.

Maar met corona gaan er mensen dood. En als de ziekenhuizen vol zijn, gaan er mensen dood.
En er worden mensen langdurig ziek. En omdat we helaas ons sociale vangnet hebben uitgekleed, is er zeker een kans dat iemand daarna flink in de problemen komt, tot dakloos worden aan toe.

En... mensen die dood zijn of langdurig ziek, gaan wellicht niet zo vaak meer naar de horeca. En de familie van iemand die is doodgegaan of langdurig ziek is geworden, heeft er misschien ook niet zoveel zin in. Er is geen afweging tussen 'de economie open' of 'ziek worden', het is juist dat hoe beter we zijn in corona voorkomen, hoe meer kansen de economie heeft.

sureido

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 16:58

Maar met het vallen van die horeca tent, valt er ook misschien straks een bierbrouwerij, of een transport bedrijf. En zo gaat het gewoon door.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 16:59

LadyMadonna schreef:
Ineke2 schreef:

Dat weten we nu, maar toen nog niet. Vandaar de eerste constatering...

Geloof je het zelf? Ik niet hoor alles draait om geld, maar hebben de hoge heren het verkeerd ingeschat met “ het zal wel meevallen “.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 17:02

Ja, dat geloof ik. Ik geloof zeker dat op dàt moment gedacht werd dat de man uit Etten leur (dacht ik) het eerste geval was.
Ik geloof ook dat er fouten zijn gemaakt (het een sluit het ander niet uit)..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 17:04

sureido schreef:
LadyMadonna schreef:
Ja hoor, tenzij mensen te dom zijn..
Hmm, misschien heb je toch gelijk.

De olympische spelen zijn verzet, en dan zou dat met carnaval niet kunnen?

Het is ook een christelijk feest dus die datum hoort zo. Kerstmis verzet je zeg maar ook niet zomaar.

Daar denken ze in Zwitserland anders over, ieder kanton heeft zo’n beetje zijn eigen datum voor carnaval en soms varieert het ook nog per dorp :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 17:06

sureido schreef:
Maar met het vallen van die horeca tent, valt er ook misschien straks een bierbrouwerij, of een transport bedrijf. En zo gaat het gewoon door.

Gisteren is nog op het nieuws geweest dat er niet meer bedrijven failliet gegaan zijn als vorig jaar.

Ik denk dat het wel mee valt ( qua bedrijven die omvallen dan)
Als ondernemer moet je meegaan met verandering en vooral zo flexibel mogelijk zijn. Dat blijkt extra in tijden als nu.

Ben je mee / flexibel dan heb je veel meer kans om te overleven. Soort van evolutietheorie.
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 18-07-20 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 17:17

Ons buurtfeest zou vanavond zijn en alles is hier natuurlijk afgelast en dat is OK. Niemand gaat er failliet van, niemand heeft er financiële strop aan dus dat voelt OK en voor ons is net minder risico. Dus manlief en ik gaan vanavond gezellig met zijn tweeën barbecueën in de tuin. Ook leuk. Ik heb alle groente hajes al klaar. Laat die stiekemerd me nu opeens heuse hamburgers hebben :9 Dat is zo heel erg lang geleden en ik heb er zo'n zin in. Dus hij gaat er eentje voor me klaar maken.

Wat carnaval betreft: voor de ondernemers vind ik het zo sneu en ook wel erg peniebel. Voor onszelf denk ik: "ach als dat nu het ergste is in hegt leven dat niet door kan gaan". Begrijp me goed als Limburger wonende in Brabant heb ik echt wel veel met carnaval en de beschrijving Over voorbereiden met de hele club van Neonlight vind ik een hele mooie. Carnaval is veule male meer als zuipen, grollen en trollen. Het is in ieder geval in Limburg een mooi feest buiten op straat dat de mensen samenbrengt. En de avonden in Breda dat we De poppen gingen begraven als einde van Carnaval, en lekker met elkaar aanstellen, vond ik geweldig en geeft een heel verbindend gevoel als we met zijn allen zogenaamd liggen te huilen op straat, om vervolgens weer op te springen en te zingen over de zevensprong.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 18-07-20 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 17:18

pien_2010 schreef:
Ons buurtfeest zou vanavond zijn en alles is hier natuurlijk afgelast en dat is OK. Niemand gaat er failliet van, niemand heeft er financiële strop aan dus dat voelt OK en voor ons is net minder risico. Dus manlief en ik gaan vanavond gezellig met zijn tweeën barbecueën in de tuin. Ook leuk. Ik heb alle groente hajes al klaar. Laat die stiekemerd me nu opeens heuse hamburgers hebben :9 Dat is zo heel erg lang geleden en ik heb er zo'n zin in. Dus hij gaat er eentje voor me klaar maken.

Ik vind dit zo ontzettend schattig klinken. Heel veel plezier!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 17:20

Dank je Sureido!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 18:07

Sclimpre schreef:
sureido schreef:
Maar daar gaat het niet om, om wat ik graag wil, het gaat er om dat onder andere carnaval een monster omzet geeft aan verschillende bedrijven (en dan niet eens de kroegen alleen) of wat denk je van al die hotels, vliegtuigmaatschappijen en al het andere wat immens groot is wat met toerisme in combinatie staat. Dat vergeet je als niet ondernemer misschien even.

Als ondernemer denk ik dat het vooral van belang is om op een realistische manier naar de toekomst te kijken en niet in het verleden te blijven hangen en tijd te verdoen met klagen. Er zullen sectoren zijn die zich moeten anapassen en sectoren die misschien zullen verdwijnen. Maar daar gaan andere dingen voor in de plaats komen. Mensen zullen hun baan verliezen en vervolgens een andere baan vinden. De wereld staat nu eenmaal niet stil. Dat was voor corona ook al zo.

Hier mee eens. Ik denk dat je moet denken in oplossingen en als een bedrijf niet meer rendabel is dan zul je toch wat anders moeten gaat doen...

Wat carnaval betreft, ik kan me voorstellen dat er op tijd een keuze gemaakt wordt ivm de lange voorbereidingen. Ik geloof zelf niet dat er in februari een medicijn of vaccin is, dus hoop dat er een wijs besluit wordt genomen.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 18:17

Niobe schreef:
Koekie73 schreef:
@astorga ik heb al een keer een gastroscopie overleefd zonder roesje (eens maar nooit weer) dus dit overleef ik vast ook :+ Toch is het wel geruststellend om even te horen dat het vervelend is, maar wel te doen. Dankjewel <3
Dan maar duimen dat het geen Corona is want als alleenstaande moeder met 2 kids met autisme weet ik nog even niet hoe ik 2 weken volledige quarantaine ga doen. Maar goed, dat is voor nu op de zaken vooruit lopen.

Oh jezus, als je dat overleefd hebt, dan kun je echt alles aan. Ik heb mét een roesje (waar ik om heb moeten smeken trouwens) nog bijna de arts gewurgd. Wat een drama dat onderzoek.

Dus vet respect voor jou

O....ik moet binnenkort -O-

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 19:20

Koekie73 schreef:
hahaha ik zei ook niet voor niets; eens maar nooit meer. Dat ze dat überhaupt doen zonder roesje snap ik niet. Ik vond bevallen echt 100x minder erg _/-\o_ en dat is geen grap.

Maar goed, corona test gedaan. Stelde inderdaad weinig voor. Nu maar hopen dat ze inderdaad binnen 48 uur bellen. Mijn vakantie valt wel mooi in het water zo. Ga zo met de pubers maar lekker een film op Netflix uitzoeken en een pizza laten bezorgen.

Dito hier, test laten doen, pizza laten bezorgen en nu Netflix met het gezin.
Neus brand wat na, lekker was het niet maar niet erger dan een hand Wasabi nootjes die iets te scherp zijn..

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 19:26

Sheran schreef:
Ik zeg: eilandje uitzoeken (Rottumeroog?) en daar alle feestvierders op zetten totdat er een vaccin is. Iedereen blij :P

Als dat net zo goot als bij carnaval dan is dat eiland allang uitgestorven voordat het vaccin er is :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 19:30

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 19:54