purny schreef:Je kunt je ook met carnaval verkleden als condoom, probleem opgelost....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ann schreef:Naast een monster omzet kan het ook zorgen voor een monster aantal aan nieuwe besmettingen met alle daarbij behorende (ook economische) gevolgen.
Het blijft de komende tijd een discussie punt wat wel/ niet verantwoord is om te doen denk ik.
Ann schreef:Volgens mij hebben ze in jullie regio niet perse carnaval nodig om de kroegen vol te krijgen?
LadyMadonna schreef:Dat weet je simpelweg niet. De eerste constatering was volgens mij tijdens carnaval...
En tja, als als....
Als mijn tante ballen had gehad, had het mijn oom geweest...
sureido schreef:Maar daar gaat het niet om, om wat ik graag wil, het gaat er om dat onder andere carnaval een monster omzet geeft aan verschillende bedrijven (en dan niet eens de kroegen alleen) of wat denk je van al die hotels, vliegtuigmaatschappijen en al het andere wat immens groot is wat met toerisme in combinatie staat. Dat vergeet je als niet ondernemer misschien even.
Ineke2 schreef:LadyMadonna schreef:Dat weet je simpelweg niet. De eerste constatering was volgens mij tijdens carnaval...
En tja, als als....
Als mijn tante ballen had gehad, had het mijn oom geweest...
Nee, het was al veel eerder in Nederland.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... -officiele
sureido schreef:Want er vallen steeds meer bedrijven om en dan denk ik niet alleen aan de horeca maar het is gewoon een grote domino, het ene bedrijf heeft weer iets te maken met het andere en die ramp is even erg als volle ziekenhuizen, vind ik dan.
sureido schreef:LadyMadonna schreef:Ja hoor, tenzij mensen te dom zijn..
Hmm, misschien heb je toch gelijk.
De olympische spelen zijn verzet, en dan zou dat met carnaval niet kunnen?
Het is ook een christelijk feest dus die datum hoort zo. Kerstmis verzet je zeg maar ook niet zomaar.
sureido schreef:Maar met het vallen van die horeca tent, valt er ook misschien straks een bierbrouwerij, of een transport bedrijf. En zo gaat het gewoon door.
pien_2010 schreef:Ons buurtfeest zou vanavond zijn en alles is hier natuurlijk afgelast en dat is OK. Niemand gaat er failliet van, niemand heeft er financiële strop aan dus dat voelt OK en voor ons is net minder risico. Dus manlief en ik gaan vanavond gezellig met zijn tweeën barbecueën in de tuin. Ook leuk. Ik heb alle groente hajes al klaar. Laat die stiekemerd me nu opeens heuse hamburgers hebbenDat is zo heel erg lang geleden en ik heb er zo'n zin in. Dus hij gaat er eentje voor me klaar maken.
Sclimpre schreef:sureido schreef:Maar daar gaat het niet om, om wat ik graag wil, het gaat er om dat onder andere carnaval een monster omzet geeft aan verschillende bedrijven (en dan niet eens de kroegen alleen) of wat denk je van al die hotels, vliegtuigmaatschappijen en al het andere wat immens groot is wat met toerisme in combinatie staat. Dat vergeet je als niet ondernemer misschien even.
Als ondernemer denk ik dat het vooral van belang is om op een realistische manier naar de toekomst te kijken en niet in het verleden te blijven hangen en tijd te verdoen met klagen. Er zullen sectoren zijn die zich moeten anapassen en sectoren die misschien zullen verdwijnen. Maar daar gaan andere dingen voor in de plaats komen. Mensen zullen hun baan verliezen en vervolgens een andere baan vinden. De wereld staat nu eenmaal niet stil. Dat was voor corona ook al zo.
Niobe schreef:Koekie73 schreef:@astorga ik heb al een keer een gastroscopie overleefd zonder roesje (eens maar nooit weer) dus dit overleef ik vast ookToch is het wel geruststellend om even te horen dat het vervelend is, maar wel te doen. Dankjewel
![]()
Dan maar duimen dat het geen Corona is want als alleenstaande moeder met 2 kids met autisme weet ik nog even niet hoe ik 2 weken volledige quarantaine ga doen. Maar goed, dat is voor nu op de zaken vooruit lopen.
Oh jezus, als je dat overleefd hebt, dan kun je echt alles aan. Ik heb mét een roesje (waar ik om heb moeten smeken trouwens) nog bijna de arts gewurgd. Wat een drama dat onderzoek.
Dus vet respect voor jou
Koekie73 schreef:hahaha ik zei ook niet voor niets; eens maar nooit meer. Dat ze dat überhaupt doen zonder roesje snap ik niet. Ik vond bevallen echt 100x minder ergen dat is geen grap.
Maar goed, corona test gedaan. Stelde inderdaad weinig voor. Nu maar hopen dat ze inderdaad binnen 48 uur bellen. Mijn vakantie valt wel mooi in het water zo. Ga zo met de pubers maar lekker een film op Netflix uitzoeken en een pizza laten bezorgen.
purny schreef:https://www.ad.nl/binnenland/127-nieuwe-besmettingen-in-nederland-hoogste-aantal-in-maand-tijd~a530782a/
127 nieuwe besmettingen in Nederland: hoogste aantal in maand tijd...
We zijn het voorlopig nog niet kwijt.