Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Het raakt de hele samenleving en daar maken wij op bokt ook onderdeel van uit . En krijgen er dus ook in sommige gevallen heel hard mee te maken, in het werk bij sommigen, in het privéleven bij sommigen en in hele verdrietige omstandigheden bij sommigen. Ik begin nu echt te geloven in een wereld na Corona die nooit weer hetzelfde, in veel gevallen onbevangen plekje zal zijn en dat beangstigd mij. Het was voor heel veel van ons altijd een ver van mijn bed show, vulkanen, aardbevingen, tsunami’s , dodelijke insecten , ernstige ziektes door virussen, oorlogen , hongersnood . Wij bleven altijd op afstand en konden toekijken en ons gelukkig prijzen dat we in ons kleine veilige Kikkerlandje . En dat is in één klap volkomen weg.
Karl66 schreef:moonsparkle schreef:De enige zekerheid die je hebt in het leven is dat je doodgaat
Je vergeet de tweede zekerheid, dat we belasting moeten betalen
Sizzle schreef:Vergeet niet de Nederlanders die in voormalig joegoslavie gediend hebben.
Een broer van een vriendin heeft dat trauma erg diep zitten
Wij hebben tevens meerderen vrienden die ten tijde van die oorlog tieners waren en waarvan sommige gevlucht zijn. Voor mij is die oorlog nog vers in mijn geheugen en een herinnering dat het overal kan gebeuren.
Karl66 schreef:moonsparkle schreef:De enige zekerheid die je hebt in het leven is dat je doodgaat
Je vergeet de tweede zekerheid, dat we belasting moeten betalen
verootjoo schreef:Hier eerste Corona-overlijden in mijn omgeving.
Overleden op de IC aan de andere kant van het land. Helemaal alleen overleden, zo sneu.
Snap ook niet waarom ze hem daarheen hebben gebracht, hij had al ongeneeslijk kanker en de levensverlengende chemo’s waren gestopt ivm de crisis.
Vind het zo verdrietig, waarom laat je zo iemand niet rustig thuis sterven
SandravdB schreef:Ik denk juist dat scholen eerder open gaan dan de horeca, al heb ik nog nergens iets gelezen of er al iets bekend is over dat onderzoek wat in eerste instantie drie weken zou gaan duren. Weet iemand of dat al afgerond is. Onderzoek over kinderen en hoe vatbaar enzo die zijn wat betreft corona