Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:53

Voor mijn gevoel komt het de laatste week toch steeds dichterbij... Ook hier in het topic, al ken ik jullie dan niet persoonlijk, maar ineens hebben mensen hier toch een ouder of iemand in de directe omgeving die het heeft of die overleden is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 22:17

Het raakt de hele samenleving en daar maken wij op bokt ook onderdeel van uit . En krijgen er dus ook in sommige gevallen heel hard mee te maken, in het werk bij sommigen, in het privéleven bij sommigen en in hele verdrietige omstandigheden bij sommigen. Ik begin nu echt te geloven in een wereld na Corona die nooit weer hetzelfde, in veel gevallen onbevangen plekje zal zijn en dat beangstigd mij. Het was voor heel veel van ons altijd een ver van mijn bed show, vulkanen, aardbevingen, tsunami’s , dodelijke insecten , ernstige ziektes door virussen, oorlogen , hongersnood . Wij bleven altijd op afstand en konden toekijken en ons gelukkig prijzen dat we in ons kleine veilige Kikkerlandje . En dat is in één klap volkomen weg.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 22:21

De zekerheid dat er geen zekerheden zijn

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 22:40

De enige zekerheid die je hebt in het leven is dat je doodgaat

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 22:43

moonsparkle schreef:

Yep, ik ben totaal niet gelovig maar er is 1 katholieke dag in het jaar dat voor mij zegt zoals het is: stof zijt gij en tot stof zult gij wederkeren (as woensdag).

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 22:54

moonsparkle schreef:

Je vergeet de tweede zekerheid, dat we belasting moeten betalen :D

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 22:54

bigone schreef:
Het raakt de hele samenleving en daar maken wij op bokt ook onderdeel van uit . En krijgen er dus ook in sommige gevallen heel hard mee te maken, in het werk bij sommigen, in het privéleven bij sommigen en in hele verdrietige omstandigheden bij sommigen. Ik begin nu echt te geloven in een wereld na Corona die nooit weer hetzelfde, in veel gevallen onbevangen plekje zal zijn en dat beangstigd mij. Het was voor heel veel van ons altijd een ver van mijn bed show, vulkanen, aardbevingen, tsunami’s , dodelijke insecten , ernstige ziektes door virussen, oorlogen , hongersnood . Wij bleven altijd op afstand en konden toekijken en ons gelukkig prijzen dat we in ons kleine veilige Kikkerlandje . En dat is in één klap volkomen weg.

Nou ja oorlog is nog niet heel lang geleden zijn nog steeds die dat overleeft hebben. Hoewel die wel oud zijn nu.

Maar ik snap wat je bedoelt.. het was vaak toekijken op het nieuws

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 22:56

Vergeet niet de Nederlanders die in voormalig joegoslavie gediend hebben.
Een broer van een vriendin heeft dat trauma erg diep zitten ;(
Wij hebben tevens meerderen vrienden die ten tijde van die oorlog tieners waren en waarvan sommige gevlucht zijn. Voor mij is die oorlog nog vers in mijn geheugen en een herinnering dat het overal kan gebeuren.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 12-04-20 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 22:58

Karl66 schreef:
moonsparkle schreef:

Volgens mij zijn er ook landen waar je geen of veel minder belasting betaald zoals Dubai. En je kunt er ook voor kiezen het niet te betalen er hangen alleen consequenties aan :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 22:59

Sizzle schreef:
Vergeet niet de Nederlanders die in voormalig joegoslavie gediend hebben.
Een broer van een vriendin heeft dat trauma erg diep zitten ;(
Wij hebben tevens meerderen vrienden die ten tijde van die oorlog tieners waren en waarvan sommige gevlucht zijn. Voor mij is die oorlog nog vers in mijn geheugen en een herinnering dat het overal kan gebeuren.

Daarom schrijf ik ook heel veel van ons. Er zullen veel militairen met trauma’s rondlopen .

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 23:00

Karl66 schreef:
moonsparkle schreef:

Mijn boekhouder (fransman, Al's nederlander geboren),"Pien als je van Frankrijk houdt, dan moet je ook van belasting betalen houden ", Nederland is heilig daarbij _O-

Als het vaccin er is, dan verwacht ik dat het leven weer normaal zal worden en dat we deze periode nooit zullen vergeten.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 23:04

Maar juist omdat ook ik maar één keer leef net als iedereen ben ik niet bang. Ik hou me aan de regels hoor, maar er zijn ook best wat ouderen die het risico zouden willen nemen om ziek te worden als ze nog maar hun dierbaren mogen zien. Zodra er groen licht is hoop ik op roadtrip te gaan om te gaan kamperen in de natuur waar je juist bijna niemand tegenkomt.

Oja ik ben toch ergens bang voor, om mijn baan kwijt te raken, geen baan meer te kunnen vinden omdat heel veel mensen hun baan of bedrijf kwijt raken. Ik hoop dus dat er snel versoepeld zou kunnen worden. En ik heb het gevoel van hoop ook nodig om door te kunnen gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 07:46

Nee, ik verwacht niet dat alles weer wordt zoals het geweest is. Daarvoor hebben pandemieen teveel invloed op de wereld. En ook het besef dat er volgende pandemieen op de loer liggen zal zorgen dat we bepaalde dingen niet meer hetzelfde worden als vroeger.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 07:58

Ik hoop dat Nederland zich beter gaat voorbereiden op komende pandemieen. Dit zal niet de laatste zijn geweest. Het schijnt trouwens dat als de permafrost smelt de daar nu ingevroren virussen gaan herleven en ons het leven zuur maken.

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 08:28

De onbevangenheid is wel weg ja. Maar ik groeide op midden in de koude oorlog en kreeg daar als jong kind van huis uit vrij veel van mee, daarnaast ook van het oorlogsverleden van ouders en grootouders, dus geheel onbevangen was ik als kind al niet.

Ik vind deze periode vooral surrealistisch. Maar ik hoop inderdaad dat we wakker geschud zijn en ons beter voor zullen bereiden op eventuele volgende pandemieën. Mooi stukje hierover:

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/233031 ... schap.html

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 08:44

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 08:45

verootjoo schreef:
Hier eerste Corona-overlijden in mijn omgeving.
Overleden op de IC aan de andere kant van het land. Helemaal alleen overleden, zo sneu.
Snap ook niet waarom ze hem daarheen hebben gebracht, hij had al ongeneeslijk kanker en de levensverlengende chemo’s waren gestopt ivm de crisis.
Vind het zo verdrietig, waarom laat je zo iemand niet rustig thuis sterven :(

Sterkte Verootjoo..

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 08:49

Sterkte voor degenen die dat kunnen gebruiken!

Ik verwacht dat de scholen dicht blijven, maar winkels en horeca aangepast weer open kunnen. Dat zou veel helpen qua economie. Ons kantoor blijft in principe dicht tot 1 juni, want daar werken meer dan 100 medewerkers.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 08:53

Ik denk juist dat scholen eerder open gaan dan de horeca, al heb ik nog nergens iets gelezen of er al iets bekend is over dat onderzoek wat in eerste instantie drie weken zou gaan duren. Weet iemand of dat al afgerond is. Onderzoek over kinderen en hoe vatbaar enzo die zijn wat betreft corona

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 08:57

SandravdB schreef:
Ik denk juist dat scholen eerder open gaan dan de horeca, al heb ik nog nergens iets gelezen of er al iets bekend is over dat onderzoek wat in eerste instantie drie weken zou gaan duren. Weet iemand of dat al afgerond is. Onderzoek over kinderen en hoe vatbaar enzo die zijn wat betreft corona

Waarom denk jij dat. De illusie van groepsimmuniteit is toch allang los gelaten?
Het zou heel onverstandig zijn. Juist de jeugd heeft de neiging zich niet te houden aan 1,5 meter.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 09:01

Omdat er nog niet bekend gemaakt is over dat onderzoek of ik heb dat gemist. En omdat er zoveel nieuwsitems besteed zijn aan kinderen die risico lopen thuis waar zorgen over zijn, daarom denk ik dat scholen eerder opgepakt worden als horeca.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 09:01

Dat onderzoek ging zes weken duren SandravdB. En ik denk ook dat de scholen eerder opengaan dan overige zaken. In ieder geval speciaal en basisonderwijs (en opvang).

Het gaat erom dat kinderen een ander afweermechanisme hebben en daardoor niet alleen minder vatbaar, maar mogelijk ook minder (lang) besmettelijk. Maar dat onderzoek is vrij laat gestart en zou dus zes weken duren, dus dat werd geloof ik krap voor begin mei.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 09:03

Oke dat het zes weken ging duren heb ik dan gemist, eerst ging het over drie weken dat de scholen in eerste instantie dicht gingen want dan zou dat onderzoek bekend zijn, daarna werd gemeld dat het langer duurde maar hoe lang dat heb ik dus niet mee gekregen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 09:05

Ik zie het op dit moment nog helemaal niet zitten om die kleine na de meivakantie naar school te laten gaan, hoop dat dat niet hoeft.

Het was ook wel heel erg naïef om te denken dat "ons" niks kon gebeuren. Ik vind het in de categorie "elluk nadeel hep een voordeel" een goede zaak dat we nu zo'n wake-up call hebben gekregen. Misschien beseffen we dan wat meer dat we ècht wat beter ons best moeten gaan doen met zijn allen om de wereld leefbaar te houden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 09:06

Vrijdag op RTL nieuws gezien dat de scholen echt het eerste zijn wat weer open gaat. Vind het wel jammer dat de overheid daarin niet wat meer openheid van zaken geeft. RTL heeft wel vaker dit soort scoops. Op NOS hoor je daar dan vervolgens niks over. Ook niet via andere kanalen. Maar 99% van de gevallen komt het toch uit zoals RTL het naar buiten heeft gebracht. Of er 21 april ook al groen licht komt blijft spannend. Ik hoop het echt.