Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 09:48

Sheran schreef:
DuoPenotti schreef:
Ja of als je op voorbeeld drukt, komt ook het bericht van de foei in de reacties er onder te staan.
Maar dan weet je meteen weer dat het niet zinvol is op "kijk bericht" te drukken :P

Vervolgvraag : waarom worden er zoveel mensen gefoeid? Bij constante persoonlijke aanvallen snap ik het wel, maar waarom ook bij berichten die mensen niet helemaal aanstaan? En waarom dan steeds in de openbaarheid zeggen 'hij staat toch onder de foeiknop' en 'niet quoten, anders zie ik de berichten tóch'. Ik vind dat persoonlijk een beetje naar pesten en buitensluiten neigen.

Ik foei mensen omdat ik ze bijv. privé ken en door gebeurtenissen in het verleden niet aardig vind. Maar ook mensen op bokt waarbij, als ik hem/haar voorbij zie komen denk: 'oh. Daar heb je bokker x weer'.

Maar in de openbaarheid zeggen wie ik onder de foeiknop heb, dat doe ik dan weer niet. Je moet iedereen toch wat in hun waarde laten.

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 09:50

Sheran schreef:
DuoPenotti schreef:
Ja of als je op voorbeeld drukt, komt ook het bericht van de foei in de reacties er onder te staan.
Maar dan weet je meteen weer dat het niet zinvol is op "kijk bericht" te drukken :P

Vervolgvraag : waarom worden er zoveel mensen gefoeid? Bij constante persoonlijke aanvallen snap ik het wel, maar waarom ook bij berichten die mensen niet helemaal aanstaan? En waarom dan steeds in de openbaarheid zeggen 'hij staat toch onder de foeiknop' en 'niet quoten, anders zie ik de berichten tóch'. Ik vind dat persoonlijk een beetje naar pesten en buitensluiten neigen.

Ik heb 1 of 2 mensen 'stilletjes gefoeid'. Het zijn voor mij gebruikers die heel regelmatig dingen posten die i.m.o. uit zijn op reactie/discussie.
Dat lees ik liever niet dan dat ik op m'n handen moet zitten.
Reageren op zo'n bericht zou ik dan ook niet doen.

Hetzelfde waarom ik bij sommige topics op het kruisje klik zodat ik ze niet meer zie, omdat ik er alleen geïrriteerd/verdrietig van word

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 09:50

Sheran schreef:
DuoPenotti schreef:

Als ik iemand veel tegenkom en ik merk dat 9/10 reacties van diegene me irriteren en weet dat er toch geen fatsoenlijk gesprek mogelijk is met die mensen, wil ik nog weleens foeien. Maar dat zijn misschien 4 mensen of zo… Kunnen zij lekker posten wat zij willen, hoef ik het niet meer te lezen. :D Maar dat zou ik niet in het openbaar mededelen.

xChanelx schreef:
Hetzelfde waarom ik bij sommige topics op het kruisje klik zodat ik ze niet meer zie, omdat ik er alleen geïrriteerd/verdrietig van word

Dit doe ik ook ja. :j

fleurtjeuh

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 10:08

Ik heb niemand onder de foei staan.
Maar ik heb ook niet zo veel moeite met niet reageren. Topics waarvan ik denk 'boeit me niet' of 'stomme topictitel(cuteness overload, mijn baby krijgt een baby)' gaan onder het kruisje. En dat zijn er vrij veel :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 10:43

fleurtjeuh schreef:
Ik heb niemand onder de foei staan.
Maar ik heb ook niet zo veel moeite met niet reageren. Topics waarvan ik denk 'boeit me niet' of 'stomme topictitel(cuteness overload, mijn baby krijgt een baby)' gaan onder het kruisje. En dat zijn er vrij veel :P

Ik heb er ook geen moeite mee om niet te reageren, maar ik heb ook geen zin om het te lezen. :)) Dan maakt een foeilijst het toch net wat makkelijker. Overigens is het pas sinds de laatste paar maanden dat er mensen op staan, daarvoor nooit. :=

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 10:55

Sommige mensen zou ik in het echt ook voorbij lopen zeg maar.
Elke keer als ik lees wat die schrijven heb ik zoiets van, pfffff.
En dat ligt niet perse aan die persoon, maar aan mij, of misschien aan beide dat het gewoon echt niet klikt.
En ik vind die mensen niet verkeerd of wat ook, maar puur geen zin dat te lezen.

Als ik door een topic lees kijk ik eigenlijk nooit wie wat geschreven heeft, lees berichtje voor berichtje.
Staat iets niet op foei en ik lees dat heb ik inderdaad als snel dat ik weer in de pffff houding schiet.
En daar heb ik gewoon geen zin in. Die energie gebruik ik liever in berichten die ik wel waardevol voor mij vind. En nogmaals, dat ligt aan mij, niet aan de ander.

En inderdaad sommige topics die totaal niet boeien maar wel steeds in de actieve lijst staan krijgen een compleet kruisje.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 11:11

Ik heb niks op foei. Ik vind dat iedere mening telt, ook al ben ik het daar niet mee eens, vind ik het zelfs uitermate dom of heb ik een hekel aan de persoon in kwestie. Dan nog hebben ze recht tot spreken.

Ik heb het wel gehad in topics dat er naar mij toe zelfs gezegt werd: nog 1 keer zo naar en ik zet je op foei. :')
Ja, je doet maar. Ik lig er niet wakker van.
Ik sta op aardig wat foeilijsten, gezien de vermeldingen in topics. :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 11:13

Maar hun mening telt zeker :j
Maar het vaak niet dat ze je mening niet delen, maar de manier waarop.
En daar persoonlijk niet altijd zin in.

Ik hou best van sparren met een ander die mijn mening niet deelt. :j
En die staan niet standaard op foei :D

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 12:01

Waarom gebruiken veel mensen in Amerika geen vaste boodschappentas zoals we doen?Net ook een programma op tv,iemand kwam met 8 plastic tasjes naar buiten bij de supermarkt.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 12:26

Britta31 schreef:
Waarom gebruiken veel mensen in Amerika geen vaste boodschappentas zoals we doen?Net ook een programma op tv,iemand kwam met 8 plastic tasjes naar buiten bij de supermarkt.

Het afrekensysteem is er niet op gemaakt. Je hebt een boodschappenband tot aan de caissières. Daarna niet meer. Zij pakken de boodschappen voor je in. Part of the service. Gaat niet werken als je met een eigen tas komt: verschillende maten etc. Stom, maar daarom dus.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 12:54

Kookaburra schreef:
Sheran schreef:

Ik foei mensen omdat ik ze bijv. privé ken en door gebeurtenissen in het verleden niet aardig vind. Maar ook mensen op bokt waarbij, als ik hem/haar voorbij zie komen denk: 'oh. Daar heb je bokker x weer'.

Maar in de openbaarheid zeggen wie ik onder de foeiknop heb, dat doe ik dan weer niet. Je moet iedereen toch wat in hun waarde laten.

Ja dat laatste vooral. Ik weet dat ik met sommige bokkers gewoon ècht op een totaal andere lijn zit en waar ik de berichten soms heel grof/vervelend van vind overkomen. En ik heb geen zin om me daaraan te gaan ergeren. Dat ik ze dan in een quote voorbij zie komen gebeurt toch minder snel in vergelijking met alle originele berichten kunnen zien.
En ik ga ook niet neerzetten wie ik precies 'allemaal' foei, of vragen dat er niet gequote wordt, dat vind ik echt onzin als mensen dat doen. Als je het zo wat gezelliger kunt houden op een forum, prima toch?

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 18:26

Op TLC heb je af en toe reclame voor 'my 600-lb life'. Weet iemand welk lied ze op de achtergrond hebben? Gezongen door een vrouw, en in de tekst iets van 'fix my problems'.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 18:58

Kookaburra schreef:
Op TLC heb je af en toe reclame voor 'my 600-lb life'. Weet iemand welk lied ze op de achtergrond hebben? Gezongen door een vrouw, en in de tekst iets van 'fix my problems'.

Fix my life van Disappear Fear (of de versie van SONiA)?

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 19:02

Cowboy55 schreef:
Kookaburra schreef:

Fix my life van Disappear Fear (of de versie van SONiA)?

Helaas niet ;)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 19:08

Shyte! -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 21:43

Palmera schreef:
Ik heb niks op foei. Ik vind dat iedere mening telt, ook al ben ik het daar niet mee eens, vind ik het zelfs uitermate dom of heb ik een hekel aan de persoon in kwestie. Dan nog hebben ze recht tot spreken.

Ik heb het wel gehad in topics dat er naar mij toe zelfs gezegt werd: nog 1 keer zo naar en ik zet je op foei. :')
Ja, je doet maar. Ik lig er niet wakker van.
Ik sta op aardig wat foeilijsten, gezien de vermeldingen in topics. :+
Dat heb ik ook heel lang gehad, maar op een gegeven moment waren er mensen van wie ik dusdanig veel jeuk kreeg, dat dat principe niet meer zo zwaarwegend was. :)) Maar zoals ik zei: dat zijn er niet veel. Het zijn ook overwegend mensen die regelmatig borderline pestgedrag vertonen. Een andere mening dan ik kan ik heel goed mee leven, maar als mensen constant lopen te dreinen tegen anderen en dan een beetje de vermoorde onschuld uithangen als iemand terugbijt, moet ik soms wat teveel moeite doen naar mijn zin om het niet voor de andere persoon op te nemen, dus dan liever op de foeilijst. := Iemand als jij met een uitgesproken mening kan ik gewoon prima hebben, ook al ben ik het er niet altijd mee eens. :D

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 00:51

Iemand enig benul hoe dromen tot stand komen in het hoofd? Of wellicht een link met duidelijke en begrijpelijke uitleg?

Ik heb afgelopen nacht zó bizar gedroomd, de samenloop van omstandigheden en verschillende huidige situaties die in real life niets met elkaar te maken hebben was zo bizar en eigenlijk was het gewoon een doodenge droom.

Ik onthou normaliter weinig dromen, overigens.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 08:41

Hoeveel Beaufort is 19 kph? Ik kom er niet helemaal uit. Mijn Google skills komen op 6,5 boft. Maar klopt dat wel?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 08:55

rien10 schreef:
Hoeveel Beaufort is 19 kph? Ik kom er niet helemaal uit. Mijn Google skills komen op 6,5 boft. Maar klopt dat wel?

https://kiteboardschool.nl/weer-kitesur ... omrekenen/ , deze omrekentabel is wel duidelijk denk ik, zo te zien 5 Beaufort, maar wel tegen de 6 aan.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 08:57

Ik kwam op precies dezelfde site uit Jet. Maar ik zie geen 19 kph. Kijk ik nou zo suf?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 09:03

Wat bedoel je met kph? Knots per hour? Want in dat geval, there's no such thing. Het is hetzij knopen (knots), hetzij Beaufort, hetzij km/h. Vandaar dat je hem ook niet kan vinden.

In geval van knopen zit je inderdaad op 5 bft, in geval van km/h zit je op 3 bft.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 09:07

rien10 schreef:
Ik kwam op precies dezelfde site uit Jet. Maar ik zie geen 19 kph. Kijk ik nou zo suf?

Kph zijn knopen per uur ( engels dan wel)... Dus bij knopen kijken, dan zie je 17-21, daar zit 19 dus tussenin, daarnaast staat 5 Beaufort ;) .

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 09:11

Knopen per uur kan niet.... knopen is de eenheid voor meters per seconde, dus dan zou je meters per seconde per uur krijgen. Dat is echt niet correct, ook in het engels niet.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 09:15

Aha, dat maakt wel een hoop duidelijk! Kph is dus kilometer per uur als ik het goed begrijp. Dan kom je dus met 19 Kph op 3 Beaufort en 7 - 10 knopen. Heb ik het zo goed Ladidan?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 09:23

:j Als er inderdaad kilometer per hour bedoelt wordt wel :j. Maar jij bent de eerste niet die er knots per hour van maakt, en je zal ook de laatste niet zijn (best een veelgemaakte fout namelijk), dus als er toch knopen bedoelt worden, zit je op 5 beaufort.