Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 19:23

Da's waar ook, daar kwam er bij de pensionstal waar ik vroeger stond ook nog eentje van langs voor een winter. Die betaalde én ons pensiongeld, én het "lease"geld van daar voor een hobbeldraver met rugpijn die eigenlijk niks kon... De zomer erna kocht ze een eigen paard en was stomverbaasd hoe veel goedkoper dat was en hoe veel meer mogelijkheden dat gaf :P

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 19:24

Van een manege pony kan ik me enigs zinds indenken.

Maar een onbeleerd paard .. met de teskt : wie durft t aan!

Voor je dr eenmaal op kan (met mazzel) wordt ze weer opgehaald.
En gaan de eigenaren er weer mee aan de slag. Of niet.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 19:25

Musiess schreef:
Van een manege pony kan ik me enigs zinds indenken.

Maar een onbeleerd paard .. met de teskt : wie durft t aan!

Voor je dr eenmaal op kan (met mazzel) wordt ze weer opgehaald.
En gaan de eigenaren er weer mee aan de slag. Of niet.

die ad staat de voorbije 2/3 jaar er al elke winter op... exact dezelfde tekst over dat gehandicapt kind..

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 19:30

Loopt t goed.. of zijn ze hart leers? :')

CharxHebe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 19:58

Denk het niet, want na al die advertenties is ze dus nog steeds onbeleerd :')

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 20:23

Hoeveel slachtoffers zij er 'genseuveld' volgensmij is er flink wat aangerommeld

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 21:30

Musiess schreef:
Ook deze maffe kikker duikt weer op.

[knip]

Zou je de link willen verwijderen, we mogen in dit topic geen links naar advertenties plaatsen en bespreken. Is al vaker voor gewaarschuwd, ik zou het jammer vinden als dit topic op slot gaat.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 22:06

Kirsha schreef:
Musiess schreef:
Ook deze maffe kikker duikt weer op.

[knip]

Zou je de link willen verwijderen, we mogen in dit topic geen links naar advertenties plaatsen en bespreken. Is al vaker voor gewaarschuwd, ik zou het jammer vinden als dit topic op slot gaat.

Dat probeerde ik even geleden al. Ik kan het helaas niet meer wijzigen. Dus ik heb even een mod gevraagt het te doen.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 23:25

Top +:)+

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 00:05

Ik kreeg van de week mail of ik mijn paard drie maanden op proef mee wilde geven? Uhm nee dus. We leuk bedacht, kun je vier x in het jaar van paard wisselen :')

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 23:34

Ook wij hebben weer wat advertenties op mp gezet
Technisch lego
Partij Siku tractoren en onderdelen en een partij Siku model vrachtwagens....
Ben benieuwd tot nu toe wel veel interesse maar ook onzin biedingen
10tje voor alles bijvoorbeeld...

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 12:39

Wat zouden jullie doen?
Er bied iemand 250 op mn zadel. 50 onder mn Vp maar opzich geen probleem. Hij wil het zadel meenemen tegen betaling om te passen maar wanneer het niet past wil hij het wel terug kunnen brengen.
Nu ben ik dan bang dat ik het zadel bv met meer beschadigingen terug krijg het het zadel hierdoor minder waard is....

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 12:42

als dat zo is krijgt hij zijn geld toch niet terug

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 12:44

Nee uiteraard niet, maar hoe kan ik het beste dit van te voren allemaal goed vast leggen? Die persoon kan natuurlijk makkelijk zeggen dat dat er al zat . Dan krijg je zo'n welles nietes spelletje

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 12:48

Op zich heel gebruikelijk dat er even gepast wordt. Heb ik vorig jaar ook zo gedaan.
Zou er niet te moeilijk over doen. Gewoon even laten weten dat je geen beschadigingen wilt zien. En als iemand het zadel op komt halen, krijg je natuurlijk ook meteen wel een goed beeld van ze. :)

Of aanbieden dat ze bij jou kunnen passen :)

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 12:51

Jaa wil ze idd ook voorstellen dat ze op locatie kunnen komen passen. Geeft me toch een fijner gevoel.
Ben wat dat betreft allemaal wat (te) voorzichtig geworden nadat ikzelf voor een groot bedrag ben opgelicht.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 13:01

Ik heb het ook zo gedaan met een zadel, betaald, gepast, paste helaas niet en terug gebracht en geld terug gegeven. Heb er zelf op dat moment niet eens bij stil gestaan eigenlijk.. Wellicht een klein overeenkomstje schrijven?

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 14:31

Heb dat hier ook gedaan met een dure Hulsebos, die ging helemaal mee naar Zeeland voor een pasweek. Vlak voor het ophalen alles op de foto gezet, waar degene bij was de boom getest om te laten zien dat hij heel was, volledige kosten laten betalen en overeenkomstje 2-voudig getekend. Na een week zadel weer retour ivm niet passen, alles netjes gegaan :) Maar had het dus wél goed ingedekt vantevoren, om zo veel mogelijk ellende voor te proberen te zijn.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 18:17

Ik zou gewoon voor het meegeven een soort plaatsbeschrijving met foto's maken en samen aftekenen.
Zit er nadien een beschadiging op da' ben je toch redelijk ingedekt

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 19:27

Vientje schreef:
Heb dat hier ook gedaan met een dure Hulsebos, die ging helemaal mee naar Zeeland voor een pasweek. Vlak voor het ophalen alles op de foto gezet, waar degene bij was de boom getest om te laten zien dat hij heel was, volledige kosten laten betalen en overeenkomstje 2-voudig getekend. Na een week zadel weer retour ivm niet passen, alles netjes gegaan :) Maar had het dus wél goed ingedekt vantevoren, om zo veel mogelijk ellende voor te proberen te zijn.

Hier inderdaad voor zorgen, dan zou ik het geen probleem vinden!

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 11:04

Pff de onzin biedingen komen nu al.. Heb een splinternieuwe Amigo 200 grams deken maatje 175 te koop voor €50. Een eurostar dekje 2x gebruikt.. Bied iemand €60 incl voor beide...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 11:09

Ach mensen en onzin biedingen hou je altijd, jammer maar waar.
Hier ook eentje op zo'n voer/hooibox van Hartog, bood ook maar 20/25 incl verzenden. Nou sorry gaat die niet voor weg. En gisteravond opgehaald voor € 60

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:21

Ik gereageerd op iets om 7 uur.

Kijk net weer op de mail, om 19:05 blijkbaar al reactie terug, en nog een mail om 22:10 erachteraan of ik nog interesse heb.. Echt sommige mensen.. Moet je tegenwoordig om de 5 minuten reageren en anders heb je gelijk geen interesse meer?

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 17:53

Ik heb een diamanten ring ter waarde van 2500 Euro op Marktplaats staan. Ik begrijp dat ik nooit de aanschafwaarde ervoor terug krijg maar toch sommige mensen.

Kreeg een mailtje van een man die wilde hem kopen voor zijn dochter. Verkoop moest dan wel gisteravond plaats vinden want zijn dochter woont in Vietnam. Bod was veels te laag dus ik gemaild wat ik er wel voor wilde hebben. Kreeg ik een mail terug dat het een enorme teleurstelling was want hij wilde de ring zo graag voor zijn dochter of er echt niks aan de prijs gedaan kon worden. Ik 100 Euro lager gaan zitten en gemaild dat het dan die avond opgehaald moest worden, nou toen zou meneer vandaag wel even langs Diamond point van de Bijenkorf gaan want die hadden vandaag 50 procent korting. Sja is zijn goed recht dus ik hem succes gewenst. Kreeg ik net weer een mail Ja 600 Euro was zijn laatste bod, heb hem maar gemaild dat hij verder moet zoeken.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:44

Beloven schreef:
Ik gereageerd op iets om 7 uur.

Kijk net weer op de mail, om 19:05 blijkbaar al reactie terug, en nog een mail om 22:10 erachteraan of ik nog interesse heb.. Echt sommige mensen.. Moet je tegenwoordig om de 5 minuten reageren en anders heb je gelijk geen interesse meer?

die heb ik ook gehad.. was een dagje weg, kijk niet meteen met thuis komst op de computer. was niet echt vriendelijk de vierde en vijfde mail. ikhad er al genoeg van dus terug gemaild dat ik er niet van gediend was en weg was. kwam er een fatsoenlijke email terug zelfde avond is ze het nog komen halen met een excuus voor de mails. dat viel me dus nog mee.