Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

naranja1
Blogger

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 15:39

Ik zat mee te lezen. Vond het wel interesdant om te lezen hoe iedereen hier met kinderen date.

De jongen waarmee ik date heeft ook kinderen. Dat houdt in dat er vaak een week tussen zit. Behalve dus laatst toen was het spontaan een paar dagen, wat ook heel leuk was. Ik zal het als vrouw zijnde ook niet heel fijn vinden als ik direct of na date 1 zn kinderen
Zal zien.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 16:41

Voordeel van daten met kind hier is dat mijn zoontje maximaal rond half 8 in bed ligt dus nu ben ik niet zo flexibel om de deur uit te gaan maar als iemand echt leuk is dan vind ik een kop thee hier op de bank tussendoor ook gewoon prima. Is wel lastiger als ze ouder worden haha

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 17:20

palousa_boy schreef:
F_Orumster schreef:
Klopt, en al 10 jaar bij elkaar zijn geeft ook geen garantie. Ik probeer subtiel aan te geven dat Palousa nu wel hard op de zaken vooruit loopt en spreekt alsof je al helemaal een duo bent. Ga elkaar eerst naar even ontmoeten en probeer niet teveel te wensdenken, want dat hoeft nog helemaal niet te stroken

Van mij hoef je niet subtiel te zijn hoor, ben een volwassen vent :+ kan wel wat hebben.
Vooruit lopen valt wel mee maar er zijn wel zeker zaken om rekening mee te houden hier.
Ziet ze het al niet zitten om hier te wonen bijvoorbeeld, sorry maar dan gaat het toch lastig worden want ik kan niet mn boerderij verhuizen :+ dus ja praten over samenwonen is toekomst muziek maar in mijn ogen niet onbelangrijk in mijn geval.
Hoe jullie het aanpakken moeten jullie weten :Y) ik doe het zo :Y)

Dat vind ik precies wel logisch en niet waarop ik doelde.

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 11:29

Tinder heeft er vandaag geen zin in. Zie geen profielen, krijg wel meldingen van nieuwe matches, maar ik zie ze niet :+

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 21:46

Ah, net gesprek met vader uit de wijk gesproken over verwachtingen en gevoelens. Toch wel een beetje sneu. Hij geeft aan mij toch ergens leuker te vinden dan hij had gedacht en ergens toch ook nog hoop heeft gehad als we elkaar zien dat het toch veranderd. Ik heb gevraagd dat als ik ga daten met iemand of hij meer afstand neemt of ons contact eindigt en hij gaf aan dat de kans groot is van wel. Ik heb benoemd in dat geval dat het beter is om toch nu echt meer afstand te nemen. Vind het wel sneu en ergens ook jammer. Vond het wel fijn ook laagdrempelig gewoon wat eten en filmpje kijken hier in de wijk. We hebben elkaar veel gesproken ej gezien de laatste periode. Maargoed nu echt maar even afstand van elkaar.

Ook wel jammer zo met die kids. Dat klikte ook leuk. Toch zonde, Waarom kunnen man en vrouw niet gewoon normaal met elkaar om gaan. Vond dit afwijzen wel echt moeilijk. Het is echt een scheetje. Maar niet eerlijk hem aan een lijntje te houden. Maar nu misschien maar wat meer afstand en met de tijd onze kids maar gewoon bij elkaar af zetten als ze willen afspreken. Wat dat betreft zou dat ook prima kunnen.

Morgen heb ik wel weer eens een date. Weinig woorden gewisseld met elkaar maar via de app vergaten we steeds te reageren. Dus ben benieuwd. Merk dat ik wel zin heb in nieuwe contacten en in dat opzicht bevestigd het mijn gevoel ook dat het goed is het af te ronden met die andere kerel.

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 22:01

Steenbok, wat maakt dan wel dat je gaat daten met iemand die je amper hebt gesproken?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 22:13

Chickyy schreef:
Steenbok, wat maakt dan wel dat je gaat daten met iemand die je amper hebt gesproken?

Dat irl elkaar leren kennen meer zegt dan beetje suf heen en weer appen en dingen anders en mooier maken in je hoofd of juist negatief…?

Niet iedereen heeft zin of tijd om veel te appen.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 22:24

Ik heb nu 2 x via breeze gedate en eigenlijk beviel me dat wel. Daar is natuurlijk helemaal geen communicatie. Vooral niet weken bezig zijn, een droom beeld of verwachting creëeren en een hoop tijd kwijt zijn om alsnog tot de conclusie te komen dat het niks is.
IRL filter je onbewust op een hoop dingen en dat gaat niet op een chat.
Ik heb ook gemerkt dat ik af kan knappen op de manier waarop iemand praat, vraagt iemand door, luistert iemand, haalt iemand meteen het gesprek naar zich toe :). Veel kun je niet checken met chats en heb je vrij snel door in een echt gesprek.

Deze kerel sprak me qua foto's en profiel aan en wel wat uitgewisseld maar normaal heb ik toch wel een paar dagen intensief app contact. Ergens vind ik het wel lekker om niet teveel tijd kwijt te zijn.b Dit gesprek liep niet vlot doordat we steeds niet op die app zaten. Ben zelf vrij druk geweest ook de laatste periode. Vind dat anders dan wanneer een gesprek stroperig verloopt vanwege hoe iemand communiceert :)

Dus ben wel benieuwd hoor. Spreek sowieso buitenshuis af.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:08

Zonnetje81 schreef:
Chickyy schreef:

Dat irl elkaar leren kennen meer zegt dan beetje suf heen en weer appen en dingen anders en mooier maken in je hoofd of juist negatief…?

Niet iedereen heeft zin of tijd om veel te appen.

Het is natuurlijk ook net hoe suf je de communicatie maakt :+ dat kan irl ook.

Ik heb dan wel weer tijd om te appen of bellen of wat dan ook maar niet zo veel om af te spreken. Eerst wat contact vind ik dan dus juist wel weer fijn.

En steenbok,
Het is prima mogelijk om gewoon vrienden te zijn als man en vrouw, je moet alleen wel beide hetzelfde idee hebben anders werkt het niet.
Zo heb ik ook veel contact met een vriendin die ik via een dating heb leren kennen. We waren het er vanaf het begin af aan over eens dat het gewoon vriendschappelijk zou blijven en dat gaat ook prima.
Met de kinderen hoeft ook geen probleem te zijn, zolang hij de situatie maar accepteert.
Veel plezier op je date :D

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:57

Steenbok12 schreef:
Ik heb nu 2 x via breeze gedate en eigenlijk beviel me dat wel. Daar is natuurlijk helemaal geen communicatie. Vooral niet weken bezig zijn, een droom beeld of verwachting creëeren en een hoop tijd kwijt zijn om alsnog tot de conclusie te komen dat het niks is.
IRL filter je onbewust op een hoop dingen en dat gaat niet op een chat.
Ik heb ook gemerkt dat ik af kan knappen op de manier waarop iemand praat, vraagt iemand door, luistert iemand, haalt iemand meteen het gesprek naar zich toe :). Veel kun je niet checken met chats en heb je vrij snel door in een echt gesprek.

Deze kerel sprak me qua foto's en profiel aan en wel wat uitgewisseld maar normaal heb ik toch wel een paar dagen intensief app contact. Ergens vind ik het wel lekker om niet teveel tijd kwijt te zijn.b Dit gesprek liep niet vlot doordat we steeds niet op die app zaten. Ben zelf vrij druk geweest ook de laatste periode. Vind dat anders dan wanneer een gesprek stroperig verloopt vanwege hoe iemand communiceert :)

Dus ben wel benieuwd hoor. Spreek sowieso buitenshuis af.

Ah ja Breeze heb je dat idd ook, maar die app heb ik nog nooit gebruikt. En weken appen hoeft natuurlijk sowieso niet, ik doe dat iig niet.. Paar dagen moet er toch wel een date gepland worden op zijn minst, zo niet, dan is dat ook een antwoord :+
En qua interesse en vragen stellen, dat merk je op de app ook vrij snel of dat wederzijds is. Dus ik app toch liever even om te merken of iemand date materiaal is.
Ik vind het wel stoer dat je gewoon meteen afspreekt :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:52

@ Steenbok, wat jammer dat jullie wensen niet overeen komen. Je kan en mag best wel een beetje verdrietig zijn om iemand te verkiezen waar je misschien geen klassieke relatievorm mee wilde aangaan, maar wel fijn bij had.

Ik wil wel een beetje appen, daar haal je nog wel een en ander uit. Ik had best een leuke match, maar ik kon me erg irriteren aan bepaalde manier van betweterig mij de les lezen. En alles moest zogenaamd lekker gek zijn. Ieghl. Afgekapt en tijd bespaard.

Maar het kan enorm vertekenend beeld geven, je ziet niet iemands maniertjes, uitstraling, iemand kan op de app heel leuk zijn maar irl niet en andersom.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:02

Ik merk dat je een heel beeld gaat vormen, de positieve dingen eruit pakt en de negatieve dingen extra belicht. Maar ik merk ook dat ik 'app moe ben', dezelfde riedel, dezelfde vragen, of dezelfde korte antwoorden. Geen zin meer om swung in het gesprek te gooien en eigenlijk is je eigen gemoedstoestand heel bepalend hoe het loopt en hoe je het ervaart.

IRL voel je meteen hoe en wat.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:27

Zonnetje81 schreef:
Ik merk dat je een heel beeld gaat vormen, de positieve dingen eruit pakt en de negatieve dingen extra belicht. Maar ik merk ook dat ik 'app moe ben', dezelfde riedel, dezelfde vragen, of dezelfde korte antwoorden. Geen zin meer om swung in het gesprek te gooien en eigenlijk is je eigen gemoedstoestand heel bepalend hoe het loopt en hoe je het ervaart.

IRL voel je meteen hoe en wat.

Ja er is voor beide wel wat te zeggen. Voor mensen in de buurt spreek ik ook gewoon meteen af en weet ik het vaak wel binnen een paar dagen. Voor mensen verder weg heb ik liever eerst wat langer contact op de app ofzo omdat ik geen zin heb om voor 5 min wat drinken 5 a 6 uur in de auto te zitten, heb wel betere dingen te doen in mn leven :+
En ja dat risico loop je alsnog wel maar als er over de app al geen klik is dat verwacht ik daar in het echt ook niet zo veel van en spreek ik ook gewoon niet af.

Donderdag zit ik ook 6 uur in de auto en dat is ook prima. De vorige ontmoeting met iemand heb ik ook 5 uur in de auto gezeten maar heb daar wel de hele dag doorgebracht, 2 paarden gereden, een pony voor de eerste keer voor de wagen gezet.. het was ook geen standaard date zegmaar :Y) maar je leert elkaar ondertussen wel kennen.
Ik vind het dan bijvoorbeeld wel fijn om te zien hoe ze met hun paarden omgaan want dat zegt ook wel een hoop over de persoon zelf. Verder het reageren op nieuwe situaties en onvoorziene zaken.

Het klinkt bijna als een sollicitatie :+ maar ergens vind ik dat ook belangrijk om te kunnen inschatten wat je eventueel aan iemand kunt hebben. En ja misschien gaat dat wat ver voor een eerste ontmoeting :o maar op dat moment liep dat toevallig zo. Normaal gesproken wacht ik daar wel mee tot ik eventueel denk dat het wat kan gaan worden of wat later in een relatie.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:29

Zijn de afstanden bij jullie echt zo groot? Dat is op en neer naar groningen voor mij 6 uur rijden :+ Lage bevolkingsdichtheid?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:54

Ik ben aan het daten met iemand via Bumble. Klikt goed.
Alleen hij heeft wel een kind. Leuk meisje zo van de fotos.

Alleen ik heb wel laten weten dat ik niet naar zijn woonplaats verhuis, hij staat wel open voor om hierheen te verhuizen alleen zie ik dat toch niet helemaal gebeuren. Hij woont nu vlakbij de school van zijn dochtertje. Heeft haar om het weekend en doordeweeks wil ze soms wat met haar vader doen dan kan hij makkelijk na zijn werk haar ophalen. Dat is wel anders als die ineens 40 km verder op woont.

Dus dat vind ik toch wel lastig.

Daarnaast werkt hij fulltime. Ik ook bijna full time ook op zaterdag dus is de ruimte om te daten ook beperkt.

Maar er is wel "de klik"

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:20

BeFunny, 40km is overbrugbaar voor de eerste tijd toch? Dat is dichtbij in mijn boek. En wie weet in de toekomst ergens in het midden?

Zonnetje81 schreef:
Zijn de afstanden bij jullie echt zo groot? Dat is op en neer naar groningen voor mij 6 uur rijden :+ Lage bevolkingsdichtheid?

Heb je dat niet voor mij over :D

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:27

Zonnetje81 schreef:

Bevolkingsdichtheid in onze gemeente is ongeveer 9 inwoners per km2 :Y) dus niet heel veel :')

Het zijn dan ook gewoon de suggesties van Facebook of tinder die vaak beginnen vanaf 150km -O-

Maar komende date komt van nog wat verder weg :o

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:31

palousa_boy schreef:
Zonnetje81 schreef:

Bevolkingsdichtheid in onze gemeente is ongeveer 9 inwoners per km2 :Y) dus niet heel veel :')

Het zijn dan ook gewoon de suggesties van Facebook of tinder die vaak beginnen vanaf 150km -O-

Maar komende date komt van nog wat verder weg :o

omg :') :') :')

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:33

Mn ex heeft er een uit Portugal :+ ook niet echt om de hoek

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:35

Wat je van ver haalt, is lekker - zegt men :D

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:52

F_Orumster schreef:
BeFunny, 40km is overbrugbaar voor de eerste tijd toch? Dat is dichtbij in mijn boek. En wie weet in de toekomst ergens in het midden?

Zonnetje81 schreef:

Heb je dat niet voor mij over :D

Zeker in het begin is dat prima maar we zijn beiden geen latters ;)

Wat bedoel je met ergens in het midden?
Ik heb mijn eigen droomhuisje in het bos :')

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:03

Oeh, dan had ik het geweten als ik hem was :D
Maar ja, je wilt natuurlijk wel dat je kinderen makkelijk bij je kunnen zijn (hij dan).

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:24

Een man die zou willen verhuizen voor de liefde en van zijn kinderen daar vind ik wel wat van :n

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:35

Chickyy schreef:
Een man die zou willen verhuizen voor de liefde en van zijn kinderen daar vind ik wel wat van :n

Jep. Daarom hebben wij dat gewoon in het ouderschapsplan staan dat wij beiden op fietsafstand van de kinderen moeten blijven wonen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:52

F_Orumster schreef:
Oeh, dan had ik het geweten als ik hem was :D
Maar ja, je wilt natuurlijk wel dat je kinderen makkelijk bij je kunnen zijn (hij dan).

Ja en dat begrijp ik ook vandaar dat ik ook denk dat wordt lastig.

Maar de ex "moeder van het meisje" wil helemaal weg naar een ander deel van NL. Dus de kans bestaat dat ze dan toch ver uit elkaar wonen.

Maar ik ga iig niet meer terug naar een stad.
Ik wil wel kijken in de toekomst naar een ander plekje dichtbij de natuur. Maar geheel alles weer opgeven doe ik zeker niet.

In mijn profiel stond ook "wil geen kinderen" maar je kan het kind nou eenmaal niet weg poetsen.

En als er wel een klik is wat moet je dan?