Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
DuoPenotti schreef:Je krijgt er zoveel voor terug...
En dan is jeugdzorg voortaan ook amper meer te krijgen..
Sta je dan met je ontspoorde kind.
Maar laten we vooral moeilijk doen over sterilisatie en mensen die zo uiteindelijk zeker weten jeugdzorg niet zwaarder belasten.
https://archive.is/zO3ur
Raineri schreef:In zekere zin is het voortbestaan van het soort (voortplanting) een onderdeel van de essentie van het leven.
We overschatten onszelf, en onze intelligentie vaak enorm. We zijn nog steeds super irrationeel en handelen 98%(?) Gedreven door hormonen. Dat is volledig oké. Maar doordat we een bewustzijn hebben kunnen we op persoonlijk vlak ook andere motivatie hebben om voor wel of geen kinderen te kiezen. Het gaat niemand iets aan wat dat is, en als iemand daar een sterke mening over heeft denk ik niet dat deze persoon een verrijking van mijn sociale kring is.
Meestal geef ik dan ook een stom antwoord als iemand ernaar vraagt en ik krijg het gevoel dat het meer veroordelend is ipv oprechte interesse in mij als mens, en mijn drijfveren.
Ik zeg dan bijvoorbeeld: of ik kinderen wil? Nee, ik eet al jaren geen vlees meer.
DuoPenotti schreef:Je krijgt er zoveel voor terug...
En dan is jeugdzorg voortaan ook amper meer te krijgen..
Sta je dan met je ontspoorde kind.
Maar laten we vooral moeilijk doen over sterilisatie en mensen die zo uiteindelijk zeker weten jeugdzorg niet zwaarder belasten.
https://archive.is/zO3ur
Eik schreef:Raineri schreef:In zekere zin is het voortbestaan van het soort (voortplanting) een onderdeel van de essentie van het leven.
We overschatten onszelf, en onze intelligentie vaak enorm. We zijn nog steeds super irrationeel en handelen 98%(?) Gedreven door hormonen. Dat is volledig oké. Maar doordat we een bewustzijn hebben kunnen we op persoonlijk vlak ook andere motivatie hebben om voor wel of geen kinderen te kiezen. Het gaat niemand iets aan wat dat is, en als iemand daar een sterke mening over heeft denk ik niet dat deze persoon een verrijking van mijn sociale kring is.
Meestal geef ik dan ook een stom antwoord als iemand ernaar vraagt en ik krijg het gevoel dat het meer veroordelend is ipv oprechte interesse in mij als mens, en mijn drijfveren.
Ik zeg dan bijvoorbeeld: of ik kinderen wil? Nee, ik eet al jaren geen vlees meer.
Oh zeker, om de mens als soort te behouden is voortplanting belangrijk. Maar als een dergelijke opmerking wordt gebruikt om mij mee om de oren te meppen als ze ontdekken dat ik geen kinderen wil dan word ik niet vrolijk. Het is dan niks meer als een rotopmerking om mij minder waard te laten voelen.
Want een man die geen kinderen wil krijgt een dergelijke opmerking zo'n 99% minder dan een vrouw. En daar word ik echtvan eerlijk gezegd. Ik ben namelijk net zoveel mens als een man en geen broedmachine.
Niet persoonlijk bedoelt hoor naar jou, gewoon in zn algemeen naar de buitenwereld.
Sintara schreef:Ja ik hoop dat dat wel verbeterd. Gelukkig lijkt er wel steeds meer aandacht voor te zijn.
Pff mijn schoonzus en haar vriend hebben dus een klein kind (nog net geen jaar). Nu wilde ze dat ik met een bal ging rollen zodat dat kind even niet perse aan haar vast zat. Snap ik helemaal...
Maar Tjonge Jonge wat is zon kind dom zeg. Zat me alleen maar met open mond kwijlend aan te kijken en had volgens mij amper door dat er een bal was. Een keertje rolde ik iets te hard, kwam de bal tegen zijn gezicht aan en dat vond hij grappig![]()
Ik heb er dus echt helemaal niks mee he. Wat moet je er nou mee