[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Raineri

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 12:29

In zekere zin is het voortbestaan van het soort (voortplanting) een onderdeel van de essentie van het leven.
We overschatten onszelf, en onze intelligentie vaak enorm. We zijn nog steeds super irrationeel en handelen 98%(?) Gedreven door hormonen. Dat is volledig oké. Maar doordat we een bewustzijn hebben kunnen we op persoonlijk vlak ook andere motivatie hebben om voor wel of geen kinderen te kiezen. Het gaat niemand iets aan wat dat is, en als iemand daar een sterke mening over heeft denk ik niet dat deze persoon een verrijking van mijn sociale kring is.
Meestal geef ik dan ook een stom antwoord als iemand ernaar vraagt en ik krijg het gevoel dat het meer veroordelend is ipv oprechte interesse in mij als mens, en mijn drijfveren.
Ik zeg dan bijvoorbeeld: of ik kinderen wil? Nee, ik eet al jaren geen vlees meer.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 12:31

Wat een fantastisch stuk! Legt precies de vinger op de zere plek.
Het blijft een bizar iets dat sterilisatie bij vrouwen zo moeilijk lijkt te zijn.
Baas in eigen buik mn reet.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 13:07

Je krijgt er zoveel voor terug...

En dan is jeugdzorg voortaan ook amper meer te krijgen..

Sta je dan met je ontspoorde kind.

Maar laten we vooral moeilijk doen over sterilisatie en mensen die zo uiteindelijk zeker weten jeugdzorg niet zwaarder belasten.

https://archive.is/zO3ur

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 13:43

Ja en met deze politieke wind worden de regels rondom abortus ook weer ter sprake gesteld +:)+

Want de vrouwtjes zijn alleen maar goed als kweekfabriek voor nageslacht

Zo blij dat ik heel eenvoudig m'n eileiders kon laten weghalen. Maar als ik die andere verhalen hoor. Brr. Ook zo te doen met vrouwen uit andere landen. Als je die verhalen uit de VS hoort..

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 16:06

DuoPenotti schreef:

Maar laten we vooral moeilijk doen over sterilisatie en mensen die zo uiteindelijk zeker weten jeugdzorg niet zwaarder belasten.

Dit is al het derde artikel dat ik lees over metmaya op bokt in een aantal dagen. Die arme mensen die er wonen zeg, wat een zooi

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 17:26

Raineri schreef:
In zekere zin is het voortbestaan van het soort (voortplanting) een onderdeel van de essentie van het leven.
We overschatten onszelf, en onze intelligentie vaak enorm. We zijn nog steeds super irrationeel en handelen 98%(?) Gedreven door hormonen. Dat is volledig oké. Maar doordat we een bewustzijn hebben kunnen we op persoonlijk vlak ook andere motivatie hebben om voor wel of geen kinderen te kiezen. Het gaat niemand iets aan wat dat is, en als iemand daar een sterke mening over heeft denk ik niet dat deze persoon een verrijking van mijn sociale kring is.
Meestal geef ik dan ook een stom antwoord als iemand ernaar vraagt en ik krijg het gevoel dat het meer veroordelend is ipv oprechte interesse in mij als mens, en mijn drijfveren.
Ik zeg dan bijvoorbeeld: of ik kinderen wil? Nee, ik eet al jaren geen vlees meer.

Oh zeker, om de mens als soort te behouden is voortplanting belangrijk. Maar als een dergelijke opmerking wordt gebruikt om mij mee om de oren te meppen als ze ontdekken dat ik geen kinderen wil dan word ik niet vrolijk. Het is dan niks meer als een rotopmerking om mij minder waard te laten voelen.

Want een man die geen kinderen wil krijgt een dergelijke opmerking zo'n 99% minder dan een vrouw. En daar word ik echt -:(- van eerlijk gezegd. Ik ben namelijk net zoveel mens als een man en geen broedmachine.

Niet persoonlijk bedoelt hoor naar jou, gewoon in zn algemeen naar de buitenwereld. :D

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 17:28

DuoPenotti schreef:

In plaats van kinderbijslag zouden wij als bewust kindervrije mensen een korting moeten krijgen op de belastingdienst ofzo... tenslotte helpen we juist enorm :j

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 17:47

#Kind-vrijslag

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 18:13

Kinderbijslag is basically fokpremie en om te stimuleren dat men blijft aanfokken toch?

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 18:18

lor1_1984 schreef:
Kinderbijslag is basically fokpremie en om te stimuleren dat men blijft aanfokken toch?

Zo heb ik het wel altijd begrepen ja. Om mensen te "belonen" voor het hebben van kinderen.

Dus ik vind een beloning voor het bewust niet hebben van kinderen een dubbele beloning waard :D

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 17:24

Ja ik hoop dat dat wel verbeterd. Gelukkig lijkt er wel steeds meer aandacht voor te zijn.

Pff mijn schoonzus en haar vriend hebben dus een klein kind (nog net geen jaar). Nu wilde ze dat ik met een bal ging rollen zodat dat kind even niet perse aan haar vast zat. Snap ik helemaal...
Maar Tjonge Jonge wat is zon kind dom zeg. Zat me alleen maar met open mond kwijlend aan te kijken en had volgens mij amper door dat er een bal was. Een keertje rolde ik iets te hard, kwam de bal tegen zijn gezicht aan en dat vond hij grappig :=

Ik heb er dus echt helemaal niks mee he. Wat moet je er nou mee _O-

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 18:07

Ik had lang geleden een keer een discussie met een collega (2 kinderen) over het eventuele basisinkomen.
Ze vroeg of het invloed zou hebben op haar kinderbijslag. Waarop ik zei "Wat nou als dat wegging en iedereen precies hetzelfde kreeg, ongeacht inkomen en huiselijke situatie?".
Dat wilde ze dan pertinent niet :') Word er nog steeds een beetje misselijk van als ik daaraan terugdenk.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 18:26

Ik meen dat iedereen hetzelfde aan kinderbijslag krijgt, afhankelijk van het aantal kinderen. Ongeacht inkomen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 18:35

FrNo schreef:
Ik meen dat iedereen hetzelfde aan kinderbijslag krijgt, afhankelijk van het aantal kinderen. Ongeacht inkomen.

Ik had het over het basisinkomen in plaats van kinderbijslag. Maar dan dus voor iedereen, niet alleen mensen met kinderen.

Maar trouwens, het is wel een bedrag per kind toch?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 19:01

Ja het is inderdaad per kind. Echt belachelijk

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 19:06

Ze zouden voor 1 kind kinderbijslag, opvang, zorgverzekering tot 18 enz moeten betalen.
Daarmee word aan een kinderwens voldaan.
Elk kind meer is gewoon luxe. Lekker zelf betalen.

Maar nee dat mag je niet zeggen, want die crimineeltjes van nu die niet meer fulltime willen werken moeten ons gat afvegen en daarom moet er fokpremie betaald worden...
Nou zie dat nog niet gebeuren...

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 19:25

Eik schreef:
Raineri schreef:

Oh zeker, om de mens als soort te behouden is voortplanting belangrijk. Maar als een dergelijke opmerking wordt gebruikt om mij mee om de oren te meppen als ze ontdekken dat ik geen kinderen wil dan word ik niet vrolijk. Het is dan niks meer als een rotopmerking om mij minder waard te laten voelen.

Want een man die geen kinderen wil krijgt een dergelijke opmerking zo'n 99% minder dan een vrouw. En daar word ik echt -:(- van eerlijk gezegd. Ik ben namelijk net zoveel mens als een man en geen broedmachine.

Niet persoonlijk bedoelt hoor naar jou, gewoon in zn algemeen naar de buitenwereld. :D

Haha geen probleem hoor. Dit is een veilige plek. Misschien was ik niet zo duidelijk ook. Je merkt heel goed of iemand die vragen stelt omdat ze je vreemd vinden, of omdat het oprechte interesse is. Ik denk dat m'n bericht wat tegenstrijdig overkomt. Ik zie namelijk wel het economisch nut in van kinderen krijgen. We vergrijzen enorm en krijgen te weinig kinderen (in Nederland). Maar gelukkig hebben we een soort van keuzevrijheid hierin. Soort van zeg ik bewust. Ik denk persoonlijk dat vrije wil niet bestaat. Afijn, ander onderwerp is dat.

Vorige week had ik dus een leuk gesprek met een collega waarbij we het over kinderen krijgen/hebben hadden. Het was gewoon een leuk gesprek waarbij we elkaar beter hebben leren kennen. Als ik merk dat iemand het vanuit een bepaald stigma het gesprek begint, kap ik het af. Ik hoef niemand verantwoording af te leggen hoe ik m'n leven indeel. Verstand en sociale vaardigheden zul je die mensen niet aanleren in 1 gesprek dus bespaar jezelf de moeite.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 19:32

We krijgen te weinig kinderen voor ons huidige economische klimaat, maar ons huidige economische klimaat is ook niet houdbaar. Net als de hoeveelheid mensen :=.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 19:43

Tijd om ons econmisch klimaat eens aan te passen en niet op groei te richten.

Ik plukte vroeger champignonnetjes en tomaatjes en we werden toen al bang gemaakt dat onze banen verdwenen want het gingen robots doen.
Nou dat is nog steeds niet, ze betalen de Moe-landers onder en de Nederlanders schopte ze eruit want ons min.loon was te veel. (ja dat is het echte verhaal achter de Nederlanders willen niet)
Dus baan kwijt; ja, door de techniek, nee.

Misschien daar toch eens meer op gaan inzetten.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 19:50

Aangezien dat veranderen niet gaat gebeuren hebben we toch die kinderen nodig. Zeker met de rechtse politieke insteek van deze tijd en de laatste 20 jaar heb ik weinig hoop.

We hebben zowel de immigranten als de kinderen hard nodig.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 20:36

Haha oei, het was niet specifiek m'n doel deze discussie aan te wakkeren in dit topic. Weet niet of ik iedereen daar blij mee maak. Had wellicht er niet over moeten beginnen :=

Andere mensen mogen fokken voor mij. Laten we het daar maar op houden.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 13:16

Sintara schreef:
Ja ik hoop dat dat wel verbeterd. Gelukkig lijkt er wel steeds meer aandacht voor te zijn.

Pff mijn schoonzus en haar vriend hebben dus een klein kind (nog net geen jaar). Nu wilde ze dat ik met een bal ging rollen zodat dat kind even niet perse aan haar vast zat. Snap ik helemaal...
Maar Tjonge Jonge wat is zon kind dom zeg. Zat me alleen maar met open mond kwijlend aan te kijken en had volgens mij amper door dat er een bal was. Een keertje rolde ik iets te hard, kwam de bal tegen zijn gezicht aan en dat vond hij grappig :=

Ik heb er dus echt helemaal niks mee he. Wat moet je er nou mee _O-

_O-

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 11:41

Bij mensen die over de noodzaak van kinderen krijgen voor de economie beginnen, denk ik altijd aan Adam Smith. Dat is de grondlegger van de economische wetenschap en die stelde dat als iedereen deed wat hij/zij wilde, dat op economisch niveau goed uitpakte, dat is de invisible hand.
Economie gaat er ( bij de die hard liberale economen) nog steeds van uit dat de wereld er baat bij heeft als ieder individu vanuit eigenbelang acteert, dus ik gebruik dit argument bij personen die vinden dat vrouwen zich moeten opofferen en kinderen moeten baren ten behoeve van het algemeen belang.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 19:01

Hebben jullie dit gezien? := := :=
Wat een kind! Hij slaat ook gewoon zijn jonge broertje meerdere keren in het gezicht :oo
En ja, er zijn vast oorzaken dat hij dit gedrag vertoond, maar dit gaat imo alle redenatie voorbij...

Moeder heeft ook wel therapie nodig denk ik...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 19:07

Je krijgt er zoveel voor terug..

Maar vanaf 34 minuten is er al veel veranderd.

Dus heeft het kind een gedragsprobleem of de ouders een opvoedprobleem?