Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 10:54

Ik heb zo'n gietijzeren plaatje voor over gas, zodat je een groter oppervlak onder je pan kan krijgen en niet alleen de vlammen-kring. Inderdaad bedoeld voor tajines enzo, voor lang sudderen.
Ik zou niet weten wat je bij elektrisch kan gebruiken om het te dempen.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 12:41

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 13:45

Vroeger was het wel zo dat je pan op de elektrische kookplaat net zo groot of groter moest zijn dan de plaat zelf omdat ze anders krom konden worden. Of dat met jouw kookplaat ook zo is weet ik natuurlijk niet, maar daar zou ik anders wel op letten met iets dat tussen plaat en pan gaat.

pmarena

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 14:50

Ja nou dat ook inderdaad. Het is echt een hoofdbreker. Het gaat om een héle grote en zware pan met zware inhoud (gevulde glazen potten, net zoiets als wecken) die aan de kook gebracht wordt en dan zachtjes moet blijven koken zeg maar.

Pan is iets van 30+ cm en het kookveldje is iets van 22, dat was de grootste die ik kon vinden.

De ellende is dat hij op stand 1,5 nèt niet heet genoeg blijft, maar op stand 2 kookt hij te wild weet je wel. En dan zit ik dus anderhalf uur te klooien met wisselen tussen de 2 standen :=

Bedankt voor de suggestie van het warmhoudplaatje met punten +:)+
Ik denk eigenlijk dat die dan weer iets te weinig raakvlak met de pan zal hebben om hem goed genoeg aan de kook te houden, dat dat inderdaad meer voor een beetje warmhouden en smeltwerk is enzo.

Maar zoiets zal het wel moeten zijn denk ik, dat het net niet alle warmte op de pan overdraagt.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 22:23

Weer iemand toevallig hoe die jongen/man heette die een boot onderhield in Amsterdamse gracht en opzoek was naar de eigenaar van die boot?

Is tijdje terug in nieuws geweest omdat die boot weg moest wegens renovatie.. Ben wel benieuwd hoe het is afgelopen

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 22:30

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 22:33

DuoPenotti schreef:
Valerie93 schreef:
Weer iemand toevallig hoe die jongen/man heette die een boot onderhield in Amsterdamse gracht en opzoek was naar de eigenaar van die boot?

Is tijdje terug in nieuws geweest omdat die boot weg moest wegens renovatie.. Ben wel benieuwd hoe het is afgelopen

Deze?
https://www.youtube.com/watch?v=tRfABfw9g8k

Ja die inderdaad!! Alleen jammer van de afloop -O-
Had toevallig zelf gevonden met een omweg.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 21:43

Laat jij je vaatwasser/wasmachine aan als je van huis bent?

M'n droger laat ik nooit aan als ik van huis ben, tenzij ik de hond even uitlaat. Wasmachine zet ik 's nachts nooit aan omdat ik die dan hoor, staat in de badkamer en dat hoor je erg goed in de slaapkamer. De vaatwasser zet ik gerust aan voordat ik ga slapen.

Tv/koelkast blijft immers ook aanstaan, toch?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 21:47

Vaatwasser en wasmachine altijd.
Alleen de droger niet want er is mij echt ingestampt dat die alleen aan mag als er iemand in huis is ivm brandgevaar :+

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 21:48

Wasmachine en droger gaan alleen aan als er iemand thuis is overdag (ivm geluid). Vaatwasser gaat altijd in de nacht aan.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 21:50

Ja hoor, droger ook. Is wel een vrij nieuwe condensdroger dus dat scheelt wel in veiligheid :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 21:52

Oh dat gaat hier gewoon aan hoor. Maar ik ben bad-ass want ik rol ook nooit het snoer van de stofzuiger volledig uit :=

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 21:56

Ja, de wasmachine zeker! Ik heb zonnepanelen met eigen batterijen, dus zeker deze tijd van het jaar (korte dagen) gaat die echt overdag rond het middaguur aan. Als ik werk stel ik hem in, kleding erin, zeep erbij en de tijdsklok op het middaguur. En zodra ik thuis kom hang ik de boel op.

Vaatwasser en droger heb ik niet. :)

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 21:56

pmarena schreef:
Oh dat gaat hier gewoon aan hoor. Maar ik ben bad-ass want ik rol ook nooit het snoer van de stofzuiger volledig uit :=

:oo :oo

Nooit beseft dat dat een ding is eigenlijk, ik doe het ook niet :') stofzuiger is ouder dan ik en doet het nog prima _O-

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 01:15

Nee ik laat niks aan. Ik zou het mezelf nooit vergeven.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 08:03

JudithGigi schreef:
pmarena schreef:

:oo :oo

Nooit beseft dat dat een ding is eigenlijk, ik doe het ook niet :') stofzuiger is ouder dan ik en doet het nog prima _O-

... Wacht moet dat? Ik rol hem zover uit als ik nodig heb en verder niet _O-

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 08:09

Ja, altijd uitrollen.
Hoe kortsluiting gehad doordat ex de verlengsnoer (op zo’n rol) niet uitrolde en de laptop vrij lang aan had. Dat is dus veel te heet geworden..

Als je maar heel kort stofzuigt, zal het niet te heet worden. Doe ie je huis grondig, loop je echt wel een risico.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 08:21

TIL :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 08:22

Ik doe apparaten alleen aan als ik thuis ben. Soms vergeet ik wel eens de tandenborstel uit de oplader te halen, dat vind ik al erg...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 08:33

Foaly schreef:
pmarena schreef:

... Wacht moet dat? Ik rol hem zover uit als ik nodig heb en verder niet _O-

Ja ik kwam er ook pas achter na mijn 30e ofzo, toen mijn man er over begon te miepen :')
Het scheelt dat als je ècht serieus aan de gang gaat met dat ding, je toch altijd wel de hele lengte van het snoer gaat gebruiken.

En dan nog even extra trekken als je nèt ergens niet bij komt weet je wel. Maar dat mag dan ook weer niet _O-

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 09:31

Scheelt dat ik in een kippenhok woon dus ook nooit langer dan twintig minuten bezig ben. En dan wissel ik tussendoor nog van stopcontact ook _O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 09:55

Dan zet je uiteraard wel eerst netjes de stofzuiger uit neem ik aan hè, niet dat je bij een loeiende stofzuiger de stekker er uit trekt en hem dan weer elders inplugt waar hij meteen weer vrolijk verder loeit, want dat mag ook al niet :=

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 09:58

Ja dat nog net wel _O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 09:58

pmarena schreef:
Dan zet je uiteraard wel eerst netjes de stofzuiger uit neem ik aan hè, niet dat je bij een loeiende stofzuiger de stekker er uit trekt en hem dan weer elders inplugt waar hij meteen weer vrolijk verder loeit, want dat mag ook al niet :=

Oh mag dat niet? Ik doe het niet vaak hoor maar soms voor het gemak...

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 10:23

Ik doe het allemaal lekker wel. En als dat ding er niet tegen kan had hij geen stofzuiger moeten worden. ;)