Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 17:59

Popstra schreef:
Ik snap niet waarom dit bij Corona dan long-Covid moet heten.

Ik wel ;)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 18:09

OleJon schreef:
Daks schreef:
Ja geen idee. Censuur wellicht?
Iemand die moeite heeft met zijn persoonlijkheid? Ik snap het niet. En word er inwendig echt wel boos over. En vind het vooral triest hoe bokt er mee om gaat.

Bokt heeft ook wel een beetje last van vriendjespolitiek

Wat betreft de maatregelen, natuurlijk heel fijn. Geniet er maar van. Zal van korte duur zijn. Willen gewoon even punten scoren voor de verkiezingen. Was vorig jaar ook zo.
Daarna worden de teugels nog strakker aangetrokken

Zo worden we als Nederland binnenkort overgeleverd aan de EU, qua maatregelen, en consequenties. En daar word ook nog zeer actief over het ctb gepraat
Dan bepaalt de EU de maatregelen, en niet het kabinet.

https://ec.europa.eu/info/law/better-re ... ulation_nl

Zelf ook gelezen olejon?

Er staat heel duidelijk dat men
1: max 12 maanden wil verlengen, omdat men zodra het kan alle beperkende maatregelen incl ctb wil wegdoen.
2: men zich NIET bemoeid met de interne aangelegenheden van de landen. Ze bemoeien zich dus niet met de regels in Nederland.

Duidelijker kan niet toch ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 18:37

OleJon schreef:
Daks schreef:
Ja geen idee. Censuur wellicht?
Iemand die moeite heeft met zijn persoonlijkheid? Ik snap het niet. En word er inwendig echt wel boos over. En vind het vooral triest hoe bokt er mee om gaat.

Wat betreft de maatregelen, natuurlijk heel fijn. Geniet er maar van. Zal van korte duur zijn. Willen gewoon even punten scoren voor de verkiezingen. Was vorig jaar ook zo.

Zo worden we als Nederland binnenkort overgeleverd aan de EU, qua maatregelen, en consequenties. En daar word ook nog zeer actief over het ctb gepraat

Hoe hebben de lokale gemeenteraadsverkiezingen te maken met de landelijke maatregelen :?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 19:03

verootjoo schreef:
OleJon schreef:

Hoe hebben de lokale gemeenteraadsverkiezingen te maken met de landelijke maatregelen :?

Hoe heeft het niet met elkaar te maken? Tweede kamer partijen hebben ook lokale afdelingen die verkiesbaar zijn in de gemeenteraadsverkiezingen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 19:24

Lokaal heeft totaal niks te maken met het corona-beleid.

Hier gaat lokaal over het al dan niet bouwen van nieuwe starterswoningen of een nieuw industriegebied en de aanpak van onveilige verkeerssituaties en de lokale partijen gaan niet over het landelijke coronabeleid.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 19:38

Laatst bijgewerkt door Maureen95 op 17-02-22 08:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Uitleg over link ingevoegd

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 19:40

verootjoo schreef:

Hier gaat lokaal over het al dan niet bouwen van nieuwe starterswoningen of een nieuw industriegebied en de aanpak van onveilige verkeerssituaties en de lokale partijen gaan niet over het landelijke coronabeleid.

En het coronabeleid heeft volgens jou 0,0 invloed op de populariteit van partijen?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 19:46

Olejon

Wordt nog lastig voor jou als corona straks voorbij is. Als waar je zo bang voor bent door ging hadden we nu geen versoepelingen maar was het altijd zo gebleven. Snap dat het lastig te accepteren is dat je er naast zit. Maar ik zou straks lekker weer je ding gaan doen en je daar niet druk meer om maken hoeveel zin heeft het om je druk te maken om iets wat niet gaat gebeuren :D

--
Ik stem op een partij niet alleen gebasseerd op de corona regels want die interesseren mij niet zo.

Dingen eromheen zijn ook belangrijk. Voor mij is de zorg , wonen , studeren en de dieren/ omgeving vaak belangrijk wat voor mij de doorslag geeft.

Zou niet best zijn als je je stem alleen basseerd op corona.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 19:54

996981 schreef:
verootjoo schreef:

En het coronabeleid heeft volgens jou 0,0 invloed op de populariteit van partijen?

Je laat je bij lokaal toch niet leiden door populariteit van partijen landelijk :? En zeker niet door wat ze over Corona zeggen. Dat is lokaal totaal geen topic.

Ms is dat omdat ik in een klein dorp woon waar ik het gros van alle 5 de verkiesbare lijsten persoonlijk ken, maar lokaal is hier echt totaal anders dan landelijk, met standpunten die alleen ons dorp aan gaan en niet het hele land.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 19:58

Zebrastreep schreef:
Olejon

Wordt nog lastig voor jou als corona straks voorbij is. Als waar je zo bang voor bent door ging hadden we nu geen versoepelingen maar was het altijd zo gebleven. Snap dat het lastig te accepteren is dat je er naast zit. Maar ik zou straks lekker weer je ding gaan doen en je daar niet druk meer om maken hoeveel zin heeft het om je druk te maken om iets wat niet gaat gebeuren :D

--
Ik stem op een partij niet alleen gebasseerd op de corona regels want die interesseren mij niet zo.

Dingen eromheen zijn ook belangrijk. Voor mij is de zorg , wonen , studeren en de dieren/ omgeving vaak belangrijk wat voor mij de doorslag geeft.

Dat artikel omschrijft ook hoe ze al bezig waren met het oprekken van burgerrechten voor de corona crisis. In de tijd dat ze ons bang maakten dat er achter iedere boom een terrorist zat. Wat als je het nuchter bekijkt ook best wel mee viel.

Nu zie je dat politici wel verslaafd lijken aan dat coronatoefangs bewijs.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 20:08

Loretta schreef:
Zebrastreep schreef:
Olejon

--

Dat artikel omschrijft ook hoe ze al bezig waren met het oprekken van burgerrechten voor de corona crisis. In de tijd dat ze ons bang maakten dat er achter iedere boom een terrorist zat. Wat als je het nuchter bekijkt ook best wel mee viel.

Nu zie je dat politici wel verslaafd lijken aan dat coronatoefangs bewijs.

Er zijn al heel veel terroristische aanslagen tegenhouden , het was op dat moment erg realistisch dat er een aanslag gepleegd kon worden in de westerse landen. Alleen de kans dat het in een stad als Amsterdam gebeurd en niet in een klein dorpje boven in Friesland is een stuk reëler. En niet gek dat er de afgelopen 2 jaar geen aanslagen zijn gepleegd. Mensen zaten veel al thuis en het vliegverkeer lag aardig stil dus de kans op een aanslag waarbij het doel vaak is veel slachtoffers was gewoon een stuk kleiner.

Inmiddels is IS al richting het einde aan het gaan , maar een volgende groep staat zo weer op.

Uhm zover ik weet zijn er heel veel partijen die afzien van het toegangsbewijs en ik dacht dat er nog 2 partijen waren die voorstander zijn. Kunnen er wat meer zijn.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 20:10

verootjoo schreef:
996981 schreef:

Je laat je bij lokaal toch niet leiden door populariteit van partijen landelijk :? En zeker niet door wat ze over Corona zeggen. Dat is lokaal totaal geen topic.

Ms is dat omdat ik in een klein dorp woon waar ik het gros van alle 5 de verkiesbare lijsten persoonlijk ken, maar lokaal is hier echt totaal anders dan landelijk, met standpunten die alleen ons dorp aan gaan en niet het hele land.

Je weet duidelijk niet hoe zulke dingen onderbewust in je brein werken :)

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 20:13

Zebrastreep schreef:
Olejon

--

En je gelooft zelf dat het voorbij is? En je denkt echt dat de digitale identiteit niet gaat gebeuren?
Als de corona app verleden tijd is, waarom word er dan nog 29 miljoen geïnvesteerd
Laatst bijgewerkt door OleJon op 16-02-22 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 20:14

Olejon leg nu eens uit wat jij denkt wat digitale identiteit inhoud en waar je nu zo bang voor bent.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 20:15

OleJon schreef:
Zebrastreep schreef:
Olejon

--

En je gelooft zelf dat het voorbij is? En je denkt echt dat de digitale identiteit niet gaat gebeuren?

Die is er al jaren ;), dat is al begonnen zodra internet voor iedereen beschikbaar werd :D

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 20:15

bigone schreef:
Olejon leg nu eens uit wat jij denkt wat digitale identiteit inhoud en waar je nu zo bang voor bent.

De gevaren worden volgens mij best duidelijk uiteengezet in het gedeelde artikel :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 20:17

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 20:17

996981 schreef:
bigone schreef:

De gevaren worden volgens mij best duidelijk uiteengezet in het gedeelde artikel :)

Ik stelde haar een vraag.
Dat vaccineren verstandig was werd ook veel beschreven.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 20:21

OleJon schreef:
Zebrastreep schreef:
Olejon

--

Als de corona app verleden tijd is, waarom word er dan nog 29 miljoen geïnvesteerd

dat heet een DigiD iets wat al jaren bestaat.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 20:22

bigone schreef:
996981 schreef:

Ik stelde haar een vraag.
Dat vaccineren verstandig was werd ook veel beschreven.

Touché

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 20:23

Zebrastreep schreef:
Er zijn al heel veel terroristische aanslagen tegenhouden , het was op dat moment erg realistisch dat er een aanslag gepleegd kon worden in de westerse landen. Alleen de kans dat het in een stad als Amsterdam gebeurd en niet in een klein dorpje boven in Friesland is een stuk reëler. En niet gek dat er de afgelopen 2 jaar geen aanslagen zijn gepleegd. Mensen zaten veel al thuis en het vliegverkeer lag aardig stil dus de kans op een aanslag waarbij het doel vaak is veel slachtoffers was gewoon een stuk kleiner.

Inmiddels is IS al richting het einde aan het gaan , maar een volgende groep staat zo weer op.

Uhm zover ik weet zijn er heel veel partijen die afzien van het toegangsbewijs en ik dacht dat er nog 2 partijen waren die voorstander zijn. Kunnen er wat meer zijn.

De kans op een aanslag is inderdaad nooit 0. Maar de overtrokken angst laat ik me niet meer aan praten. Er vallen vele malen meer slachtoffers in het verkeer.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 20:52

C_arola schreef:
Ik kom net dit artikel tegen https://www.dagelijksestandaard.nl/2022 ... ijgesteld/
Omtzig heeft gekeken naar de cijfers die het RIVM vaker heeft gepubliceerd en geconcludeerd dat het aantal positief geteste volledig gevaccineerde zomaar omhoog gesteld werd.

Het euhmmmm.... flexibele omgaan met rekenmodellen en de parameter heeft mij herfst 2020 doen afhaken van overheidsinformatie.
De zwaarwegendheid van noodmaatregels en de noodzaak raakten losgekoppeld en alleen verbonden gehouden door overduidelijk beleidsmatig steeds minder betrouwbare rapportering.

Je kan inmiddels geen énkel criterium meer vinden wat niet gecompromiteerd is door ´aanpassingen´ voor beleidsonderbouwing; politiek draagvlak bij de meerderheid. Dit zonder dat het eígenlijk onderliggende ´grotere belang´ transparant is.

Kan er niets aan veranderen; heeft geen zin om me er druk over te maken, doch het onslaat mij van ethisch bezwaard voelen over er in mijn/ons kleine eigen belang flexibel mee om te gaan.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 20:55

Loretta schreef:
Er vallen vele malen meer slachtoffers in het verkeer.

Zelfdoding idem. Als je díe cijfers bekijkt wordt alle andere behoorlijk relatief.

Mizora

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 21:30

Dodelijke slachtoffers in het verkeer is in Nederland gelukkig redelijk beperkt tegenwoordig. Inderdaad meer als een gemiddelde aanslag, maar ook weer niet zo veel.

De afgelopen 11 jaar (2010-2021) tussen de 570-680 per jaar.

Dodelijke arbeidsongevallen ligt al 20 jaar tussen de 35-60, waarbij de tendens 40-45 is.

Nederland zit al sinds 1995 rond de 10.5 zelfdodingen per 100.000 inwoners (Spanje zat in 2019 rond de 5.5 trouwens). In 2020 waren dat 1825 mensen die zichzelf van het leven hebben beroofd. Dit was ook daadwerkelijk 10.5/100.000. Ook in 2021 was er geen toename van het totaal aantal suiciden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 21:43

Mizora schreef:
Dodelijke slachtoffers in het verkeer is in Nederland gelukkig redelijk beperkt tegenwoordig. Inderdaad meer als een gemiddelde aanslag, maar ook weer niet zo veel.

De afgelopen 11 jaar (2010-2021) tussen de 570-680 per jaar.

Dodelijke arbeidsongevallen ligt al 20 jaar tussen de 35-60, waarbij de tendens 40-45 is.

Nederland zit al sinds 1995 rond de 10.5 zelfdodingen per 100.000 inwoners (Spanje zat in 2019 rond de 5.5 trouwens). In 2020 waren dat 1825 mensen die zichzelf van het leven hebben beroofd. Dit was ook daadwerkelijk 10.5/100.000. Ook in 2021 was er geen toename van het totaal aantal suiciden.

Als de cijfers van Spanje kloppen.

In Griekenland werden de zelfmoordcijfers verdubbeld tijdens/na de zware economische
crisis van 3 naar 6 per 100.000 inwoners.
Echter wordt getwijfeld aan deze cijfers ivm de Griekse Orthodoxe kerk. Die staat bijv. begraven niet toe. Daarom wordt zelfmoord vaak verdoezeld.