Popstra schreef:Ik snap niet waarom dit bij Corona dan long-Covid moet heten.
Ik wel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
OleJon schreef:Daks schreef:Ja geen idee. Censuur wellicht?
Iemand die moeite heeft met zijn persoonlijkheid? Ik snap het niet. En word er inwendig echt wel boos over. En vind het vooral triest hoe bokt er mee om gaat.
Bokt heeft ook wel een beetje last van vriendjespolitiek
Wat betreft de maatregelen, natuurlijk heel fijn. Geniet er maar van. Zal van korte duur zijn. Willen gewoon even punten scoren voor de verkiezingen. Was vorig jaar ook zo.
Daarna worden de teugels nog strakker aangetrokken
Zo worden we als Nederland binnenkort overgeleverd aan de EU, qua maatregelen, en consequenties. En daar word ook nog zeer actief over het ctb gepraat
Dan bepaalt de EU de maatregelen, en niet het kabinet.
https://ec.europa.eu/info/law/better-re ... ulation_nl
OleJon schreef:Daks schreef:Ja geen idee. Censuur wellicht?
Iemand die moeite heeft met zijn persoonlijkheid? Ik snap het niet. En word er inwendig echt wel boos over. En vind het vooral triest hoe bokt er mee om gaat.
Wat betreft de maatregelen, natuurlijk heel fijn. Geniet er maar van. Zal van korte duur zijn. Willen gewoon even punten scoren voor de verkiezingen. Was vorig jaar ook zo.
Zo worden we als Nederland binnenkort overgeleverd aan de EU, qua maatregelen, en consequenties. En daar word ook nog zeer actief over het ctb gepraat
verootjoo schreef:OleJon schreef:
Hoe hebben de lokale gemeenteraadsverkiezingen te maken met de landelijke maatregelen
verootjoo schreef:Lokaal heeft totaal niks te maken met het corona-beleid.
Hier gaat lokaal over het al dan niet bouwen van nieuwe starterswoningen of een nieuw industriegebied en de aanpak van onveilige verkeerssituaties en de lokale partijen gaan niet over het landelijke coronabeleid.
996981 schreef:verootjoo schreef:Lokaal heeft totaal niks te maken met het corona-beleid.
Hier gaat lokaal over het al dan niet bouwen van nieuwe starterswoningen of een nieuw industriegebied en de aanpak van onveilige verkeerssituaties en de lokale partijen gaan niet over het landelijke coronabeleid.
En het coronabeleid heeft volgens jou 0,0 invloed op de populariteit van partijen?
Zebrastreep schreef:Olejon
Wordt nog lastig voor jou als corona straks voorbij is. Als waar je zo bang voor bent door ging hadden we nu geen versoepelingen maar was het altijd zo gebleven. Snap dat het lastig te accepteren is dat je er naast zit. Maar ik zou straks lekker weer je ding gaan doen en je daar niet druk meer om maken hoeveel zin heeft het om je druk te maken om iets wat niet gaat gebeuren![]()
--
Ik stem op een partij niet alleen gebasseerd op de corona regels want die interesseren mij niet zo.
Dingen eromheen zijn ook belangrijk. Voor mij is de zorg , wonen , studeren en de dieren/ omgeving vaak belangrijk wat voor mij de doorslag geeft.
Zou niet best zijn als je je stem alleen basseerd op corona.
Loretta schreef:Zebrastreep schreef:Olejon
Wordt nog lastig voor jou als corona straks voorbij is. Als waar je zo bang voor bent door ging hadden we nu geen versoepelingen maar was het altijd zo gebleven. Snap dat het lastig te accepteren is dat je er naast zit. Maar ik zou straks lekker weer je ding gaan doen en je daar niet druk meer om maken hoeveel zin heeft het om je druk te maken om iets wat niet gaat gebeuren![]()
--
Ik stem op een partij niet alleen gebasseerd op de corona regels want die interesseren mij niet zo.
Dingen eromheen zijn ook belangrijk. Voor mij is de zorg , wonen , studeren en de dieren/ omgeving vaak belangrijk wat voor mij de doorslag geeft.
Dat artikel omschrijft ook hoe ze al bezig waren met het oprekken van burgerrechten voor de corona crisis. In de tijd dat ze ons bang maakten dat er achter iedere boom een terrorist zat. Wat als je het nuchter bekijkt ook best wel mee viel.
Nu zie je dat politici wel verslaafd lijken aan dat coronatoefangs bewijs.
verootjoo schreef:996981 schreef:
En het coronabeleid heeft volgens jou 0,0 invloed op de populariteit van partijen?
Je laat je bij lokaal toch niet leiden door populariteit van partijen landelijkEn zeker niet door wat ze over Corona zeggen. Dat is lokaal totaal geen topic.
Ms is dat omdat ik in een klein dorp woon waar ik het gros van alle 5 de verkiesbare lijsten persoonlijk ken, maar lokaal is hier echt totaal anders dan landelijk, met standpunten die alleen ons dorp aan gaan en niet het hele land.
Zebrastreep schreef:Olejon
--
OleJon schreef:Zebrastreep schreef:Olejon
--
En je gelooft zelf dat het voorbij is? En je denkt echt dat de digitale identiteit niet gaat gebeuren?
OleJon schreef:Zebrastreep schreef:Olejon
--
En je gelooft zelf dat het voorbij is? En je denkt echt dat de digitale identiteit niet gaat gebeuren?
Als de corona app verleden tijd is, waarom word er dan nog 29 miljoen geïnvesteerd
Zebrastreep schreef:Er zijn al heel veel terroristische aanslagen tegenhouden , het was op dat moment erg realistisch dat er een aanslag gepleegd kon worden in de westerse landen. Alleen de kans dat het in een stad als Amsterdam gebeurd en niet in een klein dorpje boven in Friesland is een stuk reëler. En niet gek dat er de afgelopen 2 jaar geen aanslagen zijn gepleegd. Mensen zaten veel al thuis en het vliegverkeer lag aardig stil dus de kans op een aanslag waarbij het doel vaak is veel slachtoffers was gewoon een stuk kleiner.
Inmiddels is IS al richting het einde aan het gaan , maar een volgende groep staat zo weer op.
Uhm zover ik weet zijn er heel veel partijen die afzien van het toegangsbewijs en ik dacht dat er nog 2 partijen waren die voorstander zijn. Kunnen er wat meer zijn.
C_arola schreef:Ik kom net dit artikel tegen https://www.dagelijksestandaard.nl/2022 ... ijgesteld/
Omtzig heeft gekeken naar de cijfers die het RIVM vaker heeft gepubliceerd en geconcludeerd dat het aantal positief geteste volledig gevaccineerde zomaar omhoog gesteld werd.
Mizora schreef:Dodelijke slachtoffers in het verkeer is in Nederland gelukkig redelijk beperkt tegenwoordig. Inderdaad meer als een gemiddelde aanslag, maar ook weer niet zo veel.
De afgelopen 11 jaar (2010-2021) tussen de 570-680 per jaar.
Dodelijke arbeidsongevallen ligt al 20 jaar tussen de 35-60, waarbij de tendens 40-45 is.
Nederland zit al sinds 1995 rond de 10.5 zelfdodingen per 100.000 inwoners (Spanje zat in 2019 rond de 5.5 trouwens). In 2020 waren dat 1825 mensen die zichzelf van het leven hebben beroofd. Dit was ook daadwerkelijk 10.5/100.000. Ook in 2021 was er geen toename van het totaal aantal suiciden.