Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Electra63 schreef:imaudy schreef:Ik vind omtzigt helder zijn vraagtekens bij het huidige beleid zetten. Hij geeft ook een goed beeld van welke data er op het moment beschikbaar zijn en welke data er nog moeten komen om tot goede besluitvorming te komen.
Hij is voor een 3e boosterprik, dat weet je ?
Relaxed schreef:Het gaat niet om die 4 uur, het gaat om een record aan besmettingen en ziekenhuizen die schreeuwen om een lockdown. Dan hebben we nu al een soort halfslachtige lockdown en zonder enig effect wordt dit nu versoepeld, dat is toch niet te volgen?
Spenk schreef:Dan neem ik aan je je kind gelijk bij klachten thuis houdt als je niet wil testen? Anders begrijp ik wel hoe we aan die hoge besmettingen bij kinderen komen.
Spenk schreef:Dan neem ik aan je je kind gelijk bij klachten thuis houdt als je niet wil testen? Anders begrijp ik wel hoe we aan die hoge besmettingen bij kinderen komen.
Citaat:Enkele kinderen uit de hogere leerjaren kwamen dinsdagochtend met een ‘antimondmaskerpasje’ naar school. Op het pasje staat te lezen dat de mondmaskerplicht in strijd is met de grondwet en het strafwetboek. “Het is verboden zich in publiekelijk toegankelijke plaatsen te begeven met het gezicht geheel of gedeeltelijk bedekt”, staat er te lezen.
Pandora2 schreef:Deze had ik nog niet gehoord, maar wel scherp gezien van die leerlingen
Citaat:Enkele kinderen uit de hogere leerjaren kwamen dinsdagochtend met een ‘antimondmaskerpasje’ naar school. Op het pasje staat te lezen dat de mondmaskerplicht in strijd is met de grondwet en het strafwetboek. “Het is verboden zich in publiekelijk toegankelijke plaatsen te begeven met het gezicht geheel of gedeeltelijk bedekt”, staat er te lezen.
MarlindeRooz schreef:Nee hoor, die leerling heeft zelf niet eens die wet gelezen.
"Die wet kent echter een uitzondering: als kleding noodzakelijk is ter bescherming van het lichaam in verband met de gezondheid of de veiligheid is het verbod niet van toepassing’.5"
https://www.njb.nl/blogs/de-burka-het-m ... e-kleding/
MarlindeRooz schreef:Pandora2 schreef:Deze had ik nog niet gehoord, maar wel scherp gezien van die leerlingen![]()
"
Enkele kinderen uit de hogere leerjaren kwamen dinsdagochtend met een ‘antimondmaskerpasje’ naar school. Op het pasje staat te lezen dat de mondmaskerplicht in strijd is met de grondwet en het strafwetboek. “Het is verboden zich in publiekelijk toegankelijke plaatsen te begeven met het gezicht geheel of gedeeltelijk bedekt”, staat er te lezen.
"
Nee hoor, die leerling heeft zelf niet eens die wet gelezen.
"Die wet kent echter een uitzondering: als kleding noodzakelijk is ter bescherming van het lichaam in verband met de gezondheid of de veiligheid is het verbod niet van toepassing’.5"
https://www.njb.nl/blogs/de-burka-het-m ... e-kleding/
AmyII schreef:https://nos.nl/l/2405123
Vandaag is de eerste boosterprik gezet volgens de NOS.
Bijzonder wel, aangezien mijn vader hem een paar weken geleden al gehad heeft
AmyII schreef:https://nos.nl/l/2405123
Vandaag is de eerste boosterprik gezet volgens de NOS.
Bijzonder wel, aangezien mijn vader hem een paar weken geleden al gehad heeft
Mizora schreef:Heeft je vader de boosterprik gehad, of de derde prik? Daar zit namelijk een verschil tussen qua inzet.
3e prik: onderdeel van de basisvaccinatie voor mensen met een mogelijk immuunprobleem. Wordt gegeven op aanwijzing van het ziekenhuis (heb je dus ook een uitnodigingsbrief van het ziekenhuis voor nodig), mag vanaf 4 weken na de tweede vaccinatie gezet worden.
Boosterprik: herhalingsvaccinatie voor iedereen. De beperking zit hem puur in de leeftijdscategorie waar je in valt zoals de overheid dat besluit. Er moet minimaal 6 maanden tussen 2e vaccinatie en boosterprik zitten.
Beide zijn dezelfde dosis Pfizer (of eventueel Moderna), maar de manier van inzetten is wel degelijk anders. Voor de groep die een 3e prik gekregen hebben, geldt in principe nog steeds dat ze 6 maanden na deze vaccinatie een boosterprik mogen halen. Dat is dus niet omdat iedereen dan een 4e keer geprik mag worden, maar omdat zij hun boosterprik nog niet gehad hebben.