Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 12:30

vanmij schreef:
Dan wachten ze tot na de zomer met feesten en vakantie, toch?

Relaxed, ik bedoel dat ze dan toch zelf een overwogen risico kunnen nemen?
maar ik zal het duidelijker fraseren.. :"als ze het risico van besmetting en/of longcovid zelf te hoog vinden, dan wachten ze tot na de zomer met feesten en vakantie".. :j

Ik dacht dat dat uit eerdere berichten van mij bleek, dat ik het zo bedoelde, maar ik kan me voorstellen dat het er wat onduidelijk staat

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 12:31

CharleyT schreef:
Verwarrend, we horen van de overheid dat de werking van een vaccin enige tijd nodig heeft voordat het werkt. Logisch om even te wachten met 'losgaan'
Die zelfde overheid zegt Jansen en dansen zonder enige wachttijd. Buitengewoon tegenstrijdige signalen van de overheid.

Volgens mij heeft de Jonge nooit gezegd dat je gelijk kon dansen met jansen. Alleen dat je kon dansen met jansen

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 12:32

lenaa_tje schreef:
@duopenotti Waarom vind jij dat mensen ineens hun verstand moeten gebruiken als de overheid daar blijkbaar anders over denkt. Dat begrijp ik dus niet zo goed. Was dit een regel geweest dan had de overheid dit prima kunnen doorvoeren.

omdat andere europese landen dat ook doen, niet zomaar.

Nogmaals, ik begrijp de regering hier wel, niemand luistert meer, controle is er niet, dus ja een wel overwogen keuze.

En ja verstand is er niet, dat is de hele pandemie wel duidelijk met alle geschop tegen de regels.

Overigens ben ik niet de enige die dat vind, een hele berg virologen ook hoor :)
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 05-07-21 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 12:35

purny schreef:
CharleyT schreef:
Verwarrend, we horen van de overheid dat de werking van een vaccin enige tijd nodig heeft voordat het werkt. Logisch om even te wachten met 'losgaan'
Die zelfde overheid zegt Jansen en dansen zonder enige wachttijd. Buitengewoon tegenstrijdige signalen van de overheid.

Volgens mij heeft de Jonge nooit gezegd dat je gelijk kon dansen met jansen. Alleen dat je kon dansen met jansen

Best mogelijk hoor, maar Jansen en Dansen werd de kreet die de media haalde. Misschien was het slimmer geweest als de minister had gezegd: Eerst de Jansen prik, en vanaf 2 weken later veel Schik.

purny

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 12:37

Die is ook leuk gedacht :D
Zelfde met wat Hugo laatst zei: Dat er een paar mensen in je nek hadden zitten aërosolen

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 12:37

karuna schreef:
Of hij is gewoon nog steeds besmettelijk en daarom positief getest. En dus terecht nog steeds niet onderweg naar huis. Lijkt me niet heel erg vreemd of zo

12 dagen besmettelijk is dan wel iets compleet nieuw volgens mij. Kunnen ze maar beter even hun quarantaine regels hier er ook op aanpassen :P

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 12:39

DuoPenotti schreef:
lenaa_tje schreef:
@duopenotti Waarom vind jij dat mensen ineens hun verstand moeten gebruiken als de overheid daar blijkbaar anders over denkt. Dat begrijp ik dus niet zo goed. Was dit een regel geweest dan had de overheid dit prima kunnen doorvoeren.

omdat andere europese landen dat ook doen, niet zomaar.

Nogmaals, ik begrijp de regering hier wel, niemand luistert meer, controle is er niet, dus ja een wel overwogen keuze.

En ja verstand is er niet, dat is de hele pandemie wel duidelijk met alle geschop tegen de regels.

Overigens ben ik niet de enige die dat vind, een hele berg virologen ook hoor :)

Dan hadden ze dan toch gewoon kunnen inbouwen?

Ik geloof niet dat er een rel zou ontstaan omdat je 2 week zou moeten wachten op je vaccinatie bewijs

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 12:40

Pandora2 schreef:
karuna schreef:
Of hij is gewoon nog steeds besmettelijk en daarom positief getest. En dus terecht nog steeds niet onderweg naar huis. Lijkt me niet heel erg vreemd of zo

12 dagen besmettelijk is dan wel iets compleet nieuw volgens mij. Kunnen ze maar beter even hun quarantaine regels hier er ook op aanpassen :P

mijn broer die voor het werk veel moet reizen dan ook elke keer moest testen, testte ook nog lange tijd na zijn corona besmetting positief. Had geen klachten meer, zou als het goed is ook al lang niet meer besmettelijk zijn.
Maar die mocht op een gegeven moment toch wel weer reizen. Maar dan moest hij wel een stapje hoger voor dan de persoon aan de telefoon.

lena, ja dat was beter geweest als ze dat hadden ingebouwd.
Ja en ik denk echt wel dat dat de reden was. Rel misschien niet, maar gewoon niet gedaan en toch gefeest wel.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 12:40

@karuna: Volgens mij klopt dat niet. Je kunt wel positief blijven maar je bent niet meer besmettelijk.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 13:09

purny schreef:
CharleyT schreef:

Ja en dat was niet zo handig. Maar ik heb me tijdens deze crisis al vaker verbaasd over zijn afdeling communicatie.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 13:15

Dat heeft hij wel gezegd. Stond een interview vrijdag op allerlei nieuwssite en zijn ook al kamervragen over gesteld.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 13:24

Huertecilla schreef:
Femke_Tweety schreef:
Nu begin je wel erg wappie te klinken.

Versus angstpsychose :P

Grinnik :)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 13:26

Olympia schreef:
Dat heeft hij wel gezegd. Stond een interview vrijdag op allerlei nieuwssite en zijn ook al kamervragen over gesteld.

Volgens mij is het puur geweest om jongeren te stimuleren om te vaccineren, je vaccinatiegraad wordt immers wel hoger, ook al zijn ze niet meteen beschermd.

Is dat handig.. Nou nee, dat niet persé. :+

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 13:26

Wat betreft die corona-check app. Die geeft ook na de tweede prik van moderna direct "groen licht" terwijl dat natuurlijk ook een wachttijd heeft. Dus inderdaad direct nadat je tweede (of enige) prik geregistreerd is. Als je 'geluk' hebt is dat dus binnen een paar uur.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 13:27

Staat er dan ook nog een datum ofzo bij, of alleen een grote groene vink?
(ik moet nog voor de 2e, dus ik heb geen idee nog)

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 13:28

Ik kom niet eens verder in die app. Als ik heb ingelogd bij DigiD geeft ie een foutmelding met probeer he later nog een keer... heel irritant.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 13:31

Na dat hele gedonder over dansen na Janssen denk ik dat ik de GGD ga bellen met de vraag of ik niet ook zo'n prikje mag.

Ik heb mijn hele leven de danscapaciteiten gehad van een artritische regenworm.
Zou toch wel gaaf zijn als ik na zo'n prik ineens wél kon dansen.
En nog wel direct erna ook...

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 13:36

Cer schreef:

Nee, niet bij degene die scant. Het werkt ook op mijn Spaanse certificaat (de NL scan app) en ik ben pas morgen aan de twee weken.

Afbeelding

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 13:44

Cer schreef:

Er staat niets bij, ook niet de reden waarom je een groen vinkje hebt.
Het gaat niemand iets aan of je gevaccineerd bent, of Corona hebt gehad, of getest bent.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 13:49

Cer schreef:

Internationaal staat de datum van je tweede vaccinatie erbij.

Nationaal alleen de eerste letter van je eerste voornaam, eerste letter van je achternaam en je geboortedatum zonder jaartal.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 13:55

Eleeke schreef:
Cer schreef:

Er staat niets bij, ook niet de reden waarom je een groen vinkje hebt.
Het gaat niemand iets aan of je gevaccineerd bent, of Corona hebt gehad, of getest bent.

Dat eerste, dank voor je antwoord.
Dat tweede.. prima .. ik vraag daar toch niet naar?

NB: blijkbaar is het internationaal anders lees ik..

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 13:59

Oh Cer , Ik denk dat ik het anders bedoel dan het lijkt over te komen.

Ik zie die vraag vaak langskomen ( niet perse hier) dus mijn antwoord was wat uitgebreider dan jouw vraag.
En ik vind dat dat netjes geregeld is . Binnen wat mogelijk is zoveel mogelijk privacy.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 14:11

Is dat zo, van internationaal? Mijn Spaanse certificaat vermeld de datum van laatste vaccinatie. De scanner dus niet, terwijl de code gescand is van het enige certificaat wat we hier krijgen.

De scanner maakt dus het verschil blijkbaar?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 14:12

Citaat:
Het aantal besmettingen dat door de GGD wordt gelinkt aan een feest in een Enschedese discotheek, is opgelopen naar 180. De GGD verwacht dat het aantal nu niet veel meer zal stijgen.

"Je ziet dat het nu minder hard gaat, omdat we nu al negen dagen na het feest zitten", zegt een woordvoerder tegen RTV Oost. Er waren vorige week zaterdag zo'n 600 jongeren in de Enschedese discotheek. Onbekend is hoeveel bezoekers zich sindsdien hebben laten testen.

Bron nos. Dat is echt fiks. Bijna een derde van de bezoekers dus besmet geraakt :oo

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 14:16

Eleeke schreef:
Oh Cer , Ik denk dat ik het anders bedoel dan het lijkt over te komen.

Ik zie die vraag vaak langskomen ( niet perse hier) dus mijn antwoord was wat uitgebreider dan jouw vraag.
En ik vind dat dat netjes geregeld is . Binnen wat mogelijk is zoveel mogelijk privacy.

Ah zo, oke :j :)

Karuna, ik kan me er nog steeds niet heul druk om maken..