Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 08:16

Klis schreef:
Klis schreef:

Oh ja, ik zie dat het er niet bij staat maar dit is idd ook Mondial Relay!

Krijg nou wat! Ik krijg nu de melding dat deze bezorgd is haha! Ben wel blij dat ik nog weet naar welk pakketpunt ik hem had laten versturen want dat staat nu nergens meer _O- En of ik hem even binnen 2 dagen wil ophalen ook.

Update: gisteravond naar het pakketpunt geweest waarvan ik dacht dat ik hem had gekozen. Daar lag hij niet. Thuis even een berichtje naar de verkoper gedaan om te checken of zij misschien nog het verzendlabel had en of daar misschien op staat waar hij heen verstuurd is. Zij reageerde gelukkig snel en ja hoor, hij is toch echt naar het punt gestuurd waar ik gisteren was maar dus niet ligt… ik ga vandaag nog maar een keertje langs om te kijken of hoj er écht niet is, en anders een provleem melden via Vinted…

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 09:12

beert schreef:
Yeah! Ik heb voor het eerst iets op Vinted geplaatst om te verkopen. Ik heb weken geleden alle kasten al uitgezocht en dacht het toch eens te proberen. Kost toch wel wat tijd om alles uit te zoeken, netjes te maken en op de foto te zetten en daarna nog de waslijst met vragen door per item. Morgen de andere helft van de kleren en kijken wat er loopt en wat niet.

Maar de eerste vier stuks zijn verkocht! Ik heb nu ook iemand die biedt in een bericht ipv via de biedfunctie. Ook meteen de helft op een item dat er net een uurtje op staat, dus ik doe er even niks mee. Snap niet dat ze niet gewoon de bieden functie gebruikt. Maar zo zullen er nog wel meer gekke dingen voorbij gaan komen :-)

Nou ik had een mevrouw die op een jurk van 3 € een bod had gedaan van € 2,50. En of ik 'm dan nog een week wilde vast houden, want dan had ze pas weer geld. Ehhh ja oke :') nou ja, toen die aan was gekomen had ze nog foto's gestuurd en ze was er dol gelukkig mee. Nou prima dan haha

_Lorette_

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 09:45

O, wat aardig van je! Ik doe daar uit principe niets mee. :') Die 50 cent... En reserveren is bij mij nooit een succes geweest.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 10:28

Ik heb ook weer wat :=

Pakketje is maandag bezorgd, maar ik kon het gister pas ophalen. Kom ik daar: 'Ja we zijn gestopt met Homerr en alle pakketjes zijn vandaag opgehaald door de koerier. Je krijgt als het goed is nog een melding waar je het nu kunt ophalen.'

Drie keer raden wat ik nog niet heb, en de klantenservice reageert niet. Lekker weer dit :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 12:48

Net wat gekocht via Homerr en ik krijg dit:

Citaat:
Sorry, we kunnen momenteel geen verzendlabels aanmaken of trackingupdates bijwerken
Verkopers kunnen tijdelijk geen verzendlabels aanmaken of pakketten versturen. Mogelijk kun je ook geen trackingupdates zien. We werken aan een oplossing.

woemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 13:12

Ik vind het maar niks.

Onze dochter heeft een favoriete knuffel die ik zocht op Vinted.
Omdat het de eerste aankoop was, kreeg je gratis verzending.
Ik klik op kopen en het betaalde bedrag is van de rekening. Stuurt de verkoopster doodleuk dat ze het item al verkocht heeft en verder niks. We wachten nu al een week en er verandert niets.
Ons geld is nog weg, de bestelling staat in behandeling maar die vrouw zal dus niks opsturen en nu kan ik meteen wel verzendkosten erbij betalen als ik een andere wil.

Je kan ook nergens iemand iets vragen via chat of telefoon.

Voor mij was het de eerste en de allerlaatste keer!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 13:15

Woemp, als het een week geleden is, dan zal je binnenkort automatisch je geld terugkrijgen. :j

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 13:16

Als ze het niet verstuurd dan wordt er wrs automatisch geannuleerd en zul je je geld wel terug krijgen.

Jammer alleen van de verzending. Geen idee of ze dat nog aanpassen.

woemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 13:18

_Lorette_ schreef:
Woemp, als het een week geleden is, dan zal je binnenkort automatisch je geld terugkrijgen. :j

Ja alleen zouden we het nu ergens anders moeten zoeken en dus wel meteen verzending erbij betalen. Had die vrouw dat artikel nu netjes er al afgedaan, dan hadden we niet bij haar voor niks gekocht en wel de eerste keer gratis verzending gekregen. En het daar ergens vragen is niet mogelijk. Ik zoek wel op tweedehands deze keer.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 13:22

Dat is ook jammer, maar de verzendkosten zijn via Vinted meestal lager dan de reguliere verzendkosten als de verkoper zelf een verzendlabel koopt. Dus het kan zijn dat het ondanks de kopersbescherming toch voordeliger is om via Vinted te kopen.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 18:59

tammiebels schreef:
01San schreef:
Bij mij zegt iemand dat ze het verzonden heeft, maar er is nog geen update en het is met Mondial relay .. iemand hier ook iets bekend met Mondial?

Ja hier ook met mondial... is al 4 dagen ingeleverd volgens tracking maar nog niet opgehaald

Zo uit het niets bericht dat pakket geleverd, wat ook klopte dus helemaal blij

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 22:33

pmarena schreef:
Net wat gekocht via Homerr en ik krijg dit:

Citaat:
Sorry, we kunnen momenteel geen verzendlabels aanmaken of trackingupdates bijwerken
Verkopers kunnen tijdelijk geen verzendlabels aanmaken of pakketten versturen. Mogelijk kun je ook geen trackingupdates zien. We werken aan een oplossing.

Ohja dit had ik ook! Ik ben nu voor het eerst aan verkopen en heb via Homerr een qr code gekregen. Is dat gebruikelijk? Bij een andere verkoop via Homerr kreeg ik gewoon een label met adres enzo erop.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 23:32

Ja dat is normaal binnen NL. Naar Frankrijk is met label.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 10:31

Oké dank je! Moet ik dus alleen even opletten met wegbrengen, want ik heb twee dezelfde pakketjes met qr code. Ik heb maar met pen erop geschreven wat voor wie is :-)

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 11:26

Pffff mag ik even spuien? Ik ben zo klaar met Vinted. Zelf al een aantal pakketjes gehad die niet kwamen, dat is tot hier aan toe. Maar nu nike air force besteld voor een cliënt van mij, meisje van 12 die niet kan wachten op haar nieuwe schoenen. Via Vinted bestelt omdat er niet veel geld is dus geregeld dat ik via Vinted mocht halen omdat ze dolgraag Nikes wil. En nu is er sinds 13 januari geen activiteit meer in de app.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 11:47

Heeft iemand ervaring met UPS Home? Ik heb een item verkocht en diegene heeft voor deze verzend optie gekozen (waarvan ik niet wist dat het bestond..). UPS komt dan het pakketje bij je thuis ophalen, alleen de tijd die erbij staat is 8:00 - 17:00… kan ik het gewoon voor de deur zetten of zo, dat hun het gewoon meenemen? :+

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 11:51

minouesmee schreef:
Heeft iemand ervaring met UPS Home? Ik heb een item verkocht en diegene heeft voor deze verzend optie gekozen (waarvan ik niet wist dat het bestond..). UPS komt dan het pakketje bij je thuis ophalen, alleen de tijd die erbij staat is 8:00 - 17:00… kan ik het gewoon voor de deur zetten of zo, dat hun het gewoon meenemen? :+

Ik heb geen idee. Die optie heb ik nog nooit gehad. Ook heel onhandig als je moet werken.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 12:04

Momo94 schreef:
minouesmee schreef:

Ik heb geen idee. Die optie heb ik nog nooit gehad. Ook heel onhandig als je moet werken.

Ik heb deze optie ook gelijk uitgezet!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 12:54

Ik kan UPS helemaal niet uitzetten?

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 12:55

_Lorette_ schreef:
Ik kan UPS helemaal niet uitzetten?

Ik kan alleen de onderste van de 2 ups uitzetten.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 13:25

Je kunt het pakket ook gewoon zelf inleveren ondanks dat je een ophaal afspraak hebt staan. Je kan dan bij punt een SMS krijgen als bewijs van inleveren. Wel synchroniseert het systeem niet dus de ophaler komt wel aan huis maar toen heb ik gezegd dat ik hem al had ingeleverd en dat was ook goed

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 14:17

Hoi, Wat zouden jullie doen? Via Vinted adidas schoenen gekocht. Stonden erop als nieuw zonder prijskaartje en in de tekst nooit gedragen en als nieuw. Prijs rond de €10,00 inclusief verzendkosten zo'n €17,00, dus wel heel goedkoop. Nu heb ik ze binnen en stinken ze naar rook en zijn ze duidelijk wel flink gedragen. Er zitten dus andere zooltjes in, maar daaronder de originele die flink versleten zijn. Ze heeft ze duidelijk in een sopje gegooid en proberen zo goed mogelijk schoon te boenen. Veters en stof binnen in zijn licht paars uitgeslagen en ook op de schoenen zelf zitten paarse vlekken. In de neus zitten kleine scheurtjes en ook aan de zool zie je dus wel dat ze gedragen zijn. Nu zijn de verzendkosten terug zo'n 6 euro. Zouden jullie je verlies nemen of uit principe ze terug sturen?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 14:52

Gore zooi van een ander deed ik sowieso terug.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 15:08

tammiebels schreef:
Je kunt het pakket ook gewoon zelf inleveren ondanks dat je een ophaal afspraak hebt staan. Je kan dan bij punt een SMS krijgen als bewijs van inleveren. Wel synchroniseert het systeem niet dus de ophaler komt wel aan huis maar toen heb ik gezegd dat ik hem al had ingeleverd en dat was ook goed

Dat is ook dubbel werk. :')

@rocky_1995
Die zou ik ook retour doen! Foto's maken van de advertentie en dan een melding maken naar vinted. Dit is alles behalve nieuw zonder prijskaartje. Dat mensen dit gewoon durven. :wow:

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 16:41

Jakkes, dat kan echt niet zeg..... misselijk wel als de verkoper dan aangeeft dat je op eigen kosten terug kan sturen. Er zou een knop moeten zijn dat je daar niet mee akkoord gaat en wilt dat de verkoper de retourkosten betaalt want wiens fout is dit nou eigenlijk :x