Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 13:24

Babootje schreef:
Voor degenen die nog willen weten hoe een COVID test gaat:
https://www.facebook.com/UltimateCarPor ... 4116798459

Wat een zeikstraal dat.
En wat blijft die dame goed rustig.

Hij piept al als dat staafje nog los in zijn mondholte zweeft en niets aanraakt :')

De test is geen hobby van me.
Heb hem nu twee keer gehad. Maar dit slaat echt nergens op.
Nee het is niet leuk, maar ook echt niet heel pijnlijk ofzo.

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 13:26

karuna schreef:
Het bericht steeds meer mensen voor een tweede keer besmet raken is best zorgelijk vind ik. Misschien geeft dat inzicht in hoe het virus werkt al lijkt het vooral grillig, makkelijk te muteren, besmettelijk en hardnekkig. Iets hardnekkiger en gemener dan een influenza. Met grotere gevolgen. Als het hetzelfde zou zijn zouden wereldwijd medici en virologen niet zo waarschuwen en deze maatregelen nemen.

Waar heb je dat vandaan? Ik begreep dat dit virus juist een stuk minder snel muteert dan influenza.

Voor een tweede keer geïnfecteerd raken kan vooral te maken hebben met de manier waarop je immuunrespons werkt, en er gewoon niet genoeg 'geheugen' wordt opgebouwd. Ik ben daarom ook benieuwd naar hoe een vaccin dat gaat doen.

Wb minder mensen in Afrika die covid19 krijgen, dat ligt niet perse aan een beter immuunsysteem maar lijkt (in ieder geval deels) genetisch te zijn. Er zullen meerdere factoren mee spelen, maar het is echt niet zo dat ze daar in het algemeen een beter werkend immuunsysteem hebben.

Edit: hier in het westen is de levensverwachting over het algemeen ook veel hoger dan in Afrika, wat veel meer ziektes aan het licht kan brengen. Ongelooflijk kort door de bocht om te stellen dat wij minder weerstand hebben dan daar.
Laatst bijgewerkt door Solistar op 07-11-20 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 13:28

Femke_Tweety schreef:
Babootje schreef:
Voor degenen die nog willen weten hoe een COVID test gaat:
https://www.facebook.com/UltimateCarPor ... 4116798459

Wat een zeikstraal dat.
En wat blijft die dame goed rustig.

Hij piept al als dat staafje nog los in zijn mondholte zweeft en niets aanraakt :')

De test is geen hobby van me.
Heb hem nu twee keer gehad. Maar dit slaat echt nergens op.
Nee het is niet leuk, maar ook echt niet heel pijnlijk ofzo.

Nou volgens mij is dit gespeeld toch? :+

Babootje

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 13:32

ik vond het filmpje vooral hurmoristisch. En ik denk dat sommige mensen inderdaad zo reageren, alleen al bij de gedachte dat er een stokje in de keel gaat.
Enne,,,, veel mannen zijn idd zeikerds...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 13:34

Solistar, ik las het vanmorgen in een nieuwsbericht maar kan het niet meer terugvinden waar precies. Een nederlandse erkende nieuwssite dat wel. Maar waar?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 13:40

bigone schreef:
Terwijl ze in Luxemburg toch de hele bevolking hebben getest?

Opgeroepen. Of iedereen getest is, in n 2e. Mijn schoonouders bijvoorbeeld vinden het onzin.

Heb ook weer n oproep gekregen en ga van de week. Waar ik eerst niemand in ons rustige noorden kende die positief getest is, zijn er nu overal.

Ik werk in n hotel en denk dat t gewoon lotto spelen is. Zolang we mazzel hebben gaat t goed . Alles volgeboekt afgelopen week ( vakantie B en L) .

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 13:57

karuna schreef:
Solistar, ik las het vanmorgen in een nieuwsbericht maar kan het niet meer terugvinden waar precies. Een nederlandse erkende nieuwssite dat wel. Maar waar?

Het virus muteert niet echt, (behalve via nertsen in Denemarken) maar doordat ze in de eerste golf geen afweerstoffen zijn gaan meten weten ze niet hoe lang die hun werk doen en er blijken mensen te zijn die geen afweer ontwikkelen. Dus ben je in maart ziek geweest en nu weer dan kan het gewoon zo zijn dat de afweerstoffen van de eerste keer uitgewerkt waren.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 13:59

Blussem schreef:
Natuurlijk selectie.
Is ook gevolg van dat we met mensen gewoon door fokken zonder te kijken naar erfelijke ziektes en goed of slecter weerstand.
In Afrika hebben hier door gemiddeld genomen een veel hogere weerstand dan een gemiddelde Nederlander

Ja en die IVF ook hier in de Europese landen he >;) krijg je alleen maar gehandicapte kinderen van :j

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 14:01

Ik zeg: de 100 dagen test van het KWPN ook voor mannen laten gelden. En vrouwen uitgebreid laten keuren. Afgekeurd? Niet fokken!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 14:03

rien10 schreef:
Ik zeg: de 100 dagen test van het KWPN ook voor mannen laten gelden. En vrouwen uitgebreid laten keuren. Afgekeurd? Niet fokken!

Verplichte sterilisatie toch? Was net een rapport over gestuurd om dat te doen voor vrouwen die niet geschikt zijn voor moederschap. Ging over handicaps en ernstige ziektes, maar kunnen we best wel oprekken toch? :j

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 14:13

Slim plan. Doen we.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 14:17

Chemische castratie is toch voor watjes.
Hakkie takkie.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 14:29

Shadow0 schreef:
Blussem, weet je wie ook interesse had voor eugenetica?

Hoe verwerpelijk ook. Dat soort dingen winnen tegenwoordig weer behoorlijk aan populariteit.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 15:39

Je kan natuurlijke selectie ook iets minder negatief opvatten hoor.
Ik geloof nl wel degelijk dat de natuur probeert te reguleren.
Natuurrampen. Ziektes. Het hoort er bij. Om alles in balans te houden.
Dat wij daar alles aan doen om dat tegen te gaan neemt niet weg dat het gewoon de natuur is en het imo niets te maken heeft met eugenetica of een regering die macht wil.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 16:22

Belangrijk dat we de redelijke kanten van eugenetica blijven zien, want de kans dat het gebruikt wordt voor nare dingen is gelukkig niet zo groot :j

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 16:44

Sinds wanneer is natuurlijke selectie eugenetica? Dat is het waarschijnlijk sinds de dag dat alle dieren koeien zijn?

Verder is het natuurlijk een ongelooflijk domme uitspraak van Blussem. De kindersterfte in Afrika is veel hoger, de gemiddelde leeftijd is veel lager en dat is de belangrijkste reden waarom er zoveel kinderen in Afrika geboren worden, waardoor het een negatieve invloed op de groei van de wereldbevolking heeft.

Wat je zou willen is een veel betere gezondheidszorg in Afrika, bij voorkeur gecombineerd met een goed vaccinatieprogramma. Daar zou je mee bereiken dat mensen daar gezonder ouder worden, dat het geboortecijfer omlaag gaat, dat daardoor de bevolkingsgroei afneemt en dus de kans op een pandemie iets kleiner wordt.

En met andere woorden, betere gezondheidszorg en dat geldt ook voor hygiëne, geeft uiteindelijk een gezondere bevolking en dus een hogere weerstand.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 16:57

Ik had gisteren hoofdpijn, en vanmorgen opgestaan met zwaar hoofd, gevoel of mijn ogen dik waren, en heb af en toe een kriebelhoestje. Nog in de tuin gewerkt, maar omdat het niet minder werd maar besloten om me te laten testen. Op het werk hebben we een eigen testlocatie, kon 2 minuten later al terecht, maar dat was wel heel snel, moest er nog naar toe rijden. :+ Eigenlijk was de hele middag vrij, dus een afspraak gemaakt om 15 uur, kon ik nog even op de bank liggen met het hondje. Uitslag was er om 15:39, negatief. *\o/*
Als ik positief was was het van de BHV cursus van maandag, kom verder met niemand in contact.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 17:17

Neonlight fijn dat het negatief was, das positief nieuws!

Topic kan wel weer een vrolijke noot gebruiken:

Minder besmettingen vandaag zag ik net op NOS.nl. Dat is mooi!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 17:26

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 17:35

Klinkt logisch.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 17:47

Verplicht dragen van een zonnebril. Ik voorspel rellen -O- is vast mega ongezond voor je ogen, krijg je hersenschade van.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 17:51

Fijn Neon!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 17:52

Noooo! Ik ben positief getest |( geen idee hoe en waar ik besmet ben geraakt. Heb gelukkig weinig mensen gezien de afgelopen 5 dagen, alleen een paar collega’s (ik werk 2 dagen als tandartsassistente) en mijn ouders eventjes afgelopen maandag.
Wat ik het moeilijkste vind is om thuis ook afgezonderd te zitten, ik heb een man en 2 kleine kinderen en dat zijn echt donderstenen. Kindjes mogen niet naar school en de opvang en alles komt nu op de schouders van mijn man terecht. Ik kan niet helpen, hem niet even een knuffel geven of wat dan ook ;(

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 17:53

O wat naar. Hoe voel je je lichamelijk?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 17:53

Het mag het woord verkoudheid niet hebben, heb smorgens met opstaan heeeeel ietsje een zere keel die met 10 minuten weg is en ik heb hoofdpijn. Verder nergens last van