Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 13:42

Koekie73 schreef:
@astorga ik heb al een keer een gastroscopie overleefd zonder roesje (eens maar nooit weer) dus dit overleef ik vast ook :+ Toch is het wel geruststellend om even te horen dat het vervelend is, maar wel te doen. Dankjewel <3
Dan maar duimen dat het geen Corona is want als alleenstaande moeder met 2 kids met autisme weet ik nog even niet hoe ik 2 weken volledige quarantaine ga doen. Maar goed, dat is voor nu op de zaken vooruit lopen.

Oh jezus, als je dat overleefd hebt, dan kun je echt alles aan. Ik heb mét een roesje (waar ik om heb moeten smeken trouwens) nog bijna de arts gewurgd. Wat een drama dat onderzoek.

Dus vet respect voor jou

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 14:00

pien_2010 schreef:
Berdien schreef:
Pien, weet jij hoe de situatie nu in Normandië is? Omdat je schrijft dat er in het noorden van Frankrijk meer besmettingen zijn? Wij overwegen voor de laatste week van augustus een weekje Frankrijk namelijk.

Berdien hier kun je overal in Frankrijk de situatie zien https://nl.france.fr/nl/bereid-je-reis- ... -frankrijk

Via die site kom je op de site van de Franse overheid https://www.gouvernement.fr/info-coronavirus

Ik heb even alle postcodes ingevuld op de overheids site die ik hier gevonden heb https://kelcodepostal.fr/region-normandie.html en dan krijg ik de volgende mededeling:
Citaat:
Votre département Orne présente une faible circulation du virus, son statut est donc VERT:

Vertaald:
Citaat:
Uw departement heeft een lage circulatie van het virus, de status is daarom GROEN:

Ik laat je dit zo stapje voor stapje zien, zodat je zelf kunt checken voordat je gaat en tijdens dat je er bent hoe de status is. Omdat NOrmandië groot is en ik niet wist welk gedeelte je zit, heb ik alles even ingevuld. De Hatue Vienne krijgt de zelfde mededeling dus het gaat goed daarò.

Berdien je moet wel vanaf maandag overal binnen→ winkels etc mondkapjes op hebben (op straffe van een boete) en als je reist met mensen die niet uit een huishouden komen in één en dezelfde auto moet dat ook.
Tevens als je wordt aangehouden, ben beleefd, vraag om uitleg en zeg: "je suis desolée, je ne savais pas" (sorry ik wist het niet )en volg gelijk alle aanwijzingen op! Anders kun je hoopjes problemen krijgen want de gendarmerie is niet de NL politie, vergis je niet!!

Pien, ik zou niet te veel vertrouwen op de info van deze site. er staat nl; 'MIS À JOUR LE 30 JUIN 2020 À 17H30'
Tenminste, dat krijg ik te zien.
Ze geven maar voor 2 departementen code oranje, al de rest is groen.
Intussen is er veel veranderd en het verandert nog elke dag.
Beter in google 'france corona departements' ingeven en dan bij tools 'laatse 24h'

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 14:25

Zo goed had ik het niet bekeken, want ik volg het nieuws alleen voor hier via haute viene covid nieuwsbrief per internet en was gaan googelen voor Berdien.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 14:39

Popstra schreef:
Wistaire schreef:

Een negatieve test zegt niet zo veel zegt mijn huisarts en de arts op de coronapoli

Wat heeft het testen dan nog voor nut als het niks zegt? Ik snap daar echt niks van

Als je in april klachten begon te krijgen, zal je waarschijnlijk negatief testen. Het virus heeft je lichaam al lang verlaten in juli, maar je ondervind nog wel de gevolgen er van. Testen moet je in een eerder stadium doen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 14:57

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 15:20

Ineke2 schreef:
sureido schreef:
Word nu al gepraat van carnaval aflassen, het duurt echt nog een jaar komop.

Dan kan je trouwens de kroegen wel allemaal op voorhand al sluiten.

Hadden ze beter dit jaar al kunnen afgelasten... Het was toen al bekend, maar het RIVM dacht dat het wel mee zou vallen...

Denk trouwens dat het niet zo’n slecht idee is om geen carnaval te vieren komend jaar. Kroegen dan ook sluiten voor de zekerheid.
Tja pech voor de liefhebbers, maar feestende mensen in grote groepen zijn eenmaal erg risico gevoelig.

Zeker in de combinatie met de hoeveelheid alcohol dat daar bij wordt gedronken.
Als men dat niet had gedaan dan was waarschijnlijk niet half Brabant zo ziek geweest.

LadyMadonna

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 15:22

Dat weet je simpelweg niet. De eerste constatering was volgens mij tijdens carnaval...
En tja, als als....
Als mijn tante ballen had gehad, had het mijn oom geweest...

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 15:26

Niobe schreef:
Koekie73 schreef:
@astorga ik heb al een keer een gastroscopie overleefd zonder roesje (eens maar nooit weer) dus dit overleef ik vast ook :+ Toch is het wel geruststellend om even te horen dat het vervelend is, maar wel te doen. Dankjewel <3
Dan maar duimen dat het geen Corona is want als alleenstaande moeder met 2 kids met autisme weet ik nog even niet hoe ik 2 weken volledige quarantaine ga doen. Maar goed, dat is voor nu op de zaken vooruit lopen.

Oh jezus, als je dat overleefd hebt, dan kun je echt alles aan. Ik heb mét een roesje (waar ik om heb moeten smeken trouwens) nog bijna de arts gewurgd. Wat een drama dat onderzoek.

Dus vet respect voor jou

hahaha ik zei ook niet voor niets; eens maar nooit meer. Dat ze dat überhaupt doen zonder roesje snap ik niet. Ik vond bevallen echt 100x minder erg _/-\o_ en dat is geen grap.

Maar goed, corona test gedaan. Stelde inderdaad weinig voor. Nu maar hopen dat ze inderdaad binnen 48 uur bellen. Mijn vakantie valt wel mooi in het water zo. Ga zo met de pubers maar lekker een film op Netflix uitzoeken en een pizza laten bezorgen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 15:31

Neonlight schreef:
sureido schreef:

Carnaval is wel meer als individueel in de kroeg gaan zuipen. Wij begonnen in augustus altijd al met voorbereiden, in september, het weekend na de bloemencorso, met bouwen. Gaat veel voorbereiding en kosten aan vooraf. Ben nu geen lid meer van een carnavalsvereniging, maar destijds waren we van augustus tot het weekend na carnaval volop bezig.

Dat hoef je mij niet uit te leggen :+

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 15:32

Ineke2 schreef:
sureido schreef:

Hadden ze beter dit jaar al kunnen afgelasten... Het was toen al bekend, maar het RIVM dacht dat het wel mee zou vallen...

Denk trouwens dat het niet zo’n slecht idee is om geen carnaval te vieren komend jaar. Kroegen dan ook sluiten voor de zekerheid.
Tja pech voor de liefhebbers, maar feestende mensen in grote groepen zijn eenmaal erg risico gevoelig.

En dan kunnen de kroegen met verdriet toezien hoe iedereen thuis feesten gaat geven en gewoon gaat zuipen.

Carnaval haal je niet zomaar eruit.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 15:44

Ja hoor, tenzij mensen te dom zijn..
Hmm, misschien heb je toch gelijk.

De olympische spelen zijn verzet, en dan zou dat met carnaval niet kunnen?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 15:59

Ik zeg: eilandje uitzoeken (Rottumeroog?) en daar alle feestvierders op zetten totdat er een vaccin is. Iedereen blij :P

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 16:03

Sheran schreef:
Ik zeg: eilandje uitzoeken (Rottumeroog?) en daar alle feestvierders op zetten totdat er een vaccin is. Iedereen blij :P

Mag ik me aanmelden? :Y) als iedereen Corona vrij is natuurlijk.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 16:03

LadyMadonna schreef:

Het is ook een christelijk feest dus die datum hoort zo. Kerstmis verzet je zeg maar ook niet zomaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 16:04

LadyMadonna schreef:

Ik denk dat het gros van de mensen niet gek is. Als er weer een opleving van corona is gaat men echt niet massaal carnaval vieren. Er zullen misschien een paar hardnekkige gevallen bij zitten, maar het gros van Brabant en Limburg is dan echt nog niet vergeten wat er gebeurd is.

Zelfs al komt er helemaal geen tweede golf, dan denk ik nog steeds dat er minder mensen voor te porren zijn dan voorgaande jaren. Het zal nog wel een paar jaar een feest met een smetje blijven.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 16:05

sureido schreef:
Sheran schreef:

Mag ik me aanmelden? :Y) als iedereen Corona vrij is natuurlijk.

Van tevoren een coronatest, als je negatief bent mag je naar het eiland. Daar is alles open, geen anderhalve meter, alles doen wat je wil. Alleen niet meer naar het vasteland tot er een vaccin is :P

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 16:08

Ik heb gewoon nog goede hoop dat carnaval gewoon doorgaat. :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 16:09

sureido schreef:

En dan hebben we gewoon weer een lockdown, niks aan het handje toch...

Nee ik vind dit soort dingen dus geen goed idee

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 16:17

purny schreef:
sureido schreef:

En dan hebben we gewoon weer een lockdown, niks aan het handje toch...

Nee ik vind dit soort dingen dus geen goed idee

Oh, maar ik heb het er dan ook over dat Corona misschien wel een medicijn heeft of iets.

We weten het niet.

Maar ik weet wel, dat dit niet nog heel lang (lees 1-2 jaar) zo door kan gaan. Want er vallen steeds meer bedrijven om en dan denk ik niet alleen aan de horeca maar het is gewoon een grote domino, het ene bedrijf heeft weer iets te maken met het andere en die ramp is even erg als volle ziekenhuizen, vind ik dan. Want wat daarna dan gebeurt...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 16:19

Sheran schreef:
Van tevoren een coronatest, als je negatief bent mag je naar het eiland. Daar is alles open, geen anderhalve meter, alles doen wat je wil. Alleen niet meer naar het vasteland tot er een vaccin is :P

Gezien het probleem van de antistoffen, zou hopen op dat vaccin wel eens vies kunnen tegenvallen.
Bereid je dus maar voor op een heeeeele lange tijd op dat eilandje {:} :D

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 16:20

Pandora2 schreef:
Sheran schreef:

Gezien het probleem van de antistoffen, zou hopen op dat vaccin wel eens vies kunnen tegenvallen.
Bereid je dus maar voor op een heeeeele lange tijd op dat eilandje {:} :D

Ik ben zo blij dat ik niet zo negatief in het leven sta zoals jij doet :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 16:24

Ik ben niet negatief, ik lees en volg de wetenschappelijke bevindingen een beetje. En dat is het enige aanknopingspunt dat we in de realiteit hebben de dag van vandaag.

Ik hoef ook niet persé op reis of naar een eiland. Ik vind het hier allemaal best zo :D

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 16:26

sureido schreef:
Oh, maar ik heb het er dan ook over dat Corona misschien wel een medicijn heeft of iets.

We weten het niet.

Maar ik weet wel, dat dit niet nog heel lang (lees 1-2 jaar) zo door kan gaan. Want er vallen steeds meer bedrijven om en dan denk ik niet alleen aan de horeca maar het is gewoon een grote domino, het ene bedrijf heeft weer iets te maken met het andere en die ramp is even erg als volle ziekenhuizen, vind ik dan. Want wat daarna dan gebeurt...

Tussen de economie zo verantwoord mogelijk draaiend proberen te houden en carnaval vieren zit imo een wereld van verschil. Ik begrijp dat het voor jou belangrijk is, maar voor veel mensen lijkt niet carnaval kunnen vieren dit jaar of volgend jaar een soort van luxe probleem.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 16:29

Maar daar gaat het niet om, om wat ik graag wil, het gaat er om dat onder andere carnaval een monster omzet geeft aan verschillende bedrijven (en dan niet eens de kroegen alleen) of wat denk je van al die hotels, vliegtuigmaatschappijen en al het andere wat immens groot is wat met toerisme in combinatie staat. Dat vergeet je als niet ondernemer misschien even.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 16:31

Je kunt je ook met carnaval verkleden als condoom, probleem opgelost.... :+