Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 17:07

pien_2010 schreef:
Leuk verhaal Neonlight en zoiets kan hier dus echt niet. Is gewoon verboden.

Janine1990 schreef:
Nouja Pien constateert dus hetzelfde in NL versus FR...

Janine1990 schreef:
Met andere woorden, elke cultuur heeft zo z'n eigen maatregelen nodig.

En dan is dus nog de vraag of het effectief is. Zie onderstaand vb

Ik reed afgelopen maandag rond 00.30 uur met mijn auto naar huis (had ons paard Chico in de kliniek achtergelaten zeer zeer ziek en hij is dan ook geëuthanaseerd de ochtend erna |( ). Uiteraard had ik attentation en paspoort bij me. Ik werd staande gehouden door een normale auto met zwaailicht opeens en 4!!!!!!! gendarmerie stapten uit dat autootje :oo en ik stapte ook uit.
Mijnheer kwam erg dicht bij dus ik hield mijn hand afwerend omhoog, en vroeg of hij mijn ruimte van 2 meter wilde respecteren "parce-que la Corona". Verbaasde gezichten :n , maar hij deed het wel.

Wat ik wel niet deed op de weg (had trailer op parkeerterrein achtergelaten overtuigd dat ik was dat ik onze Chic zou kunnen ophalen die week). Dat was de bekende druppel, dus snikkend in vloeiend Frans (vast door de andreline in mijn bloed := ) vertelde ik mijn ellende en uiteindelijk na paar kritische vragen en mijn verhaal dat wij zeer strikt de regels van isolatie naleven, mocht ik doorrijden zonder boete want zo'n bezoek is ook gewoon toegestaan. Maar dan zeg ik je, mijn zijn 4en uit zo'n autootje komen, vind ik toch niet echt handig. Ik vertelde het later mijn man en ondanks alle ellende hebben we ook zo vreselijk moeten lachen, want dat is best wel raar 4 mannen op elkaar gefrot in een klein autootje.
NOgmaals ik sta erg achter het confinement hoor (ook al vind ik het vreselijk onhandig nu want mijn trailer staat nog op de parking en Poiie zal toch echt een keer naar de paarden groep moeten), want mijn buurman vertelde vanmiddag nog, zodra Macron gaat versoepelen gaan alle Fransen gelijk weer op straat zonder te kijken naar afstand.

Dat lijkt me inderdaad een hele vreemde gewaarwording...

Zou je zeggen dat daar in de vitale beroepen minder over nagedacht wordt dan in Nederland?

Sterkte trouwens, met het verlies.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 17:08

pien_2010 schreef:
Hebben jullie ook als je TV kijkt en mensen geven elkaar een hand of kus, of zitten dicht bij elkaar dat dit best wel raar is nu? Zo gauw is het dus als gewend.

Nee gelukkig niet, denk ik.
In het dagelijks leven wel, maar ik hoop van harte dat iedereen met een inwonende partner gewoon nog in één bed slaapt, seks heeft en zoent...

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 17:09

Die filmpjes waarbij de marechausse die Duitsers bij de grens ondervraagt daar houden ze ook geen 1,5 meter afstand. En politie zie je idd ook heel dicht op elkaar lopen (en ze zitten nog bij elkaar in de auto ook) Maar 4 man in één auto voor politie vind ik wel heel bizar trouwens.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 17:09

pien_2010 schreef:
Hebben jullie ook als je TV kijkt en mensen geven elkaar een hand of kus, of zitten dicht bij elkaar dat dit best wel raar is nu? Zo gauw is het dus als gewend.

Jaa!!! Of iemand die niest of kucht en men daar gewoon naast blijft staan, dan denk ik iewwwwww!!! :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 17:17

Citaat:
In het dagelijks leven wel, maar ik hoop van harte dat iedereen met een inwonende partner gewoon nog in één bed slaapt, seks heeft en zoent...
_O- _O- Hier gelukkig wel.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 17:26

kiki1976 schreef:
Janine, dat extra testen gebeurt nu voor het overige zorg personeel, dus dan is het logisch dat dit getal hoger is dan de daadwerkelijke ziekenhuis meldingen. Of zie ik dat verkeerd.

Het meer "gevallen" testen lijkt mij juist wel belangrijk (neem bv Tinus dr ouders, vermoeden corona maar wordt niet getest).
Maar mijn reactie/vraag is gericht op, straks bij het versoepelen van de regels.
Naar mijn mening moet je dan wel een beter beeld hebben. Want als er nog genoeg met matige klachten rondlopen dan vrees ik wel snel weer een toename.

Contact gehad met familielid werkzaam (intensivist en de ander pa in het ziekenhuis)

Het antwoord wbt testen;

Wat een ellendige situatie, juist nu ze zouden getuigen... ik schat ook in dat de regels vrij rigide zijn mbt het testen.. dinsdag misschien sowieso geval aan de eigen huisarts voorleggen en dan weten jullie sowieso ook meer over hoe het verloop is qua koorts etc..

Saturatie meter komt als goed is donderdag binnen. Bol.com had ze nog.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 18:16

Tienus, donderdag pas?
Welke provincie woon je?
Als je in noord holland woont moet je mijn saturatiemeter maar ophalen.
Mijn moeder heeft er ook nog eentje.
Ik vind tot donderdag geen saturatiemeter wel lang in deze situatie.
Ik woon 14 km vanaf Amsterdam, dan stuur je hem maar met postnl terug.
Je mag hem hier ophalen, en ik zou als dat haalbaar is dat zeker overwegen.
Je kunt veel beter overleggen met artsen en in de smiezen houden of het goed gaat.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 18:44

tienus63 schreef:
kiki1976 schreef:
Janine, dat extra testen gebeurt nu voor het overige zorg personeel, dus dan is het logisch dat dit getal hoger is dan de daadwerkelijke ziekenhuis meldingen. Of zie ik dat verkeerd.

Het meer "gevallen" testen lijkt mij juist wel belangrijk (neem bv Tinus dr ouders, vermoeden corona maar wordt niet getest).
Maar mijn reactie/vraag is gericht op, straks bij het versoepelen van de regels.
Naar mijn mening moet je dan wel een beter beeld hebben. Want als er nog genoeg met matige klachten rondlopen dan vrees ik wel snel weer een toename.

Contact gehad met familielid werkzaam (intensivist en de ander pa in het ziekenhuis)

Het antwoord wbt testen;

Wat een ellendige situatie, juist nu ze zouden getuigen... ik schat ook in dat de regels vrij rigide zijn mbt het testen.. dinsdag misschien sowieso geval aan de eigen huisarts voorleggen en dan weten jullie sowieso ook meer over hoe het verloop is qua koorts etc..

Saturatie meter komt als goed is donderdag binnen. Bol.com had ze nog.

Sterkte , vrreselijke situatie

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 18:53

Janine1990 schreef:
Nee gelukkig niet, denk ik.

Ja hoor, hier ook

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 19:00

We zitten in het noordoosten.
Je zit met de paasdagen. Dit was de snelste mogelijkheid.

We schromen niet om huisarts(enpost) te bellen als situatie achteruit gaat.

Koorts begon vandaag op 38.0 naar 38.6 en momenteel 38.3.
Had wel zin in wat lekkers.
Wel veel op bed gelegen.
De ander hoest inmiddels wel vaker. Maar geen verhoging of koorts.

pien_2010

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 19:19

Tienus63 wat zorgelijk toch. Rot ziekte. Sterkte meid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 19:28

pien_2010 schreef:

Mensen die in een serie zomaar met zn 4en in een auto stappen, naar een concert gaan, voortdurend in elkaars buurt zijn, elkaar aanraken, eten delen, daten... Raar is dat opeens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 19:28

Ondanks de drukte in de Bollenstreek is het toch goed gegaan vandaag , vindt het Veiligheidsberaad. Vooral jongeren houden zich niet aan de anderhalve meter afstand.
Ik heb zelf vandaag ook niet zoveel motoren gehoord als vorig weekend.

Rust in bossen en aan de kust, 'volwassenen houden zich aan de regels' - https://nos.nl/l/2330274

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 19:33

Hier in Friesland was het wbt motoren enorm druk. Ook een zwaar ongeval met een motor die met de trauma opgehaald moest worden. Gelukkig landelijk en dan is anderhalve meter geen probleem. Ouders begrijpen het gelukkig ook steeds beter dat knuffels niet meer kunnen. Maar blijft vreemd voelen.

En deze ook enorm stom. Een groep jongeren die politieauto ‘s vernielen.
https://www.112fryslan.nl/2020/04/12/gr ... tiewagens/

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 19:51

safina schreef:
pien_2010 schreef:

Mensen die in een serie zomaar met zn 4en in een auto stappen, naar een concert gaan, voortdurend in elkaars buurt zijn, elkaar aanraken, eten delen, daten... Raar is dat opeens.

Heel herkenbaar, zo grappig hoe snel je standaard veranderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 19:53

Ik hoop dat mn standaard op een dag weer gereset kan worden naar vanouds. Dit is zo raar...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 20:00

Stiekem vind ik het wel fijn dat al dat gekus iedere keer hier niet meer hoeft. Ik had me aangepast, maar nu het niet meer hoeft of zelfs niet meer mag, vind ik het zo fijn. :o Fransen kussen alles en iedereen 2x, 1 kus op elke wang.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 20:03

Hier eerste Corona-overlijden in mijn omgeving.
Overleden op de IC aan de andere kant van het land. Helemaal alleen overleden, zo sneu.
Snap ook niet waarom ze hem daarheen hebben gebracht, hij had al ongeneeslijk kanker en de levensverlengende chemo’s waren gestopt ivm de crisis.
Vind het zo verdrietig, waarom laat je zo iemand niet rustig thuis sterven :(

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 20:13

Wellicht eigen keuze want bij onze vriend, gewoon gezond is er van te voren heel uitdrukkelijk gesproken over wel of niet IC opname, zelfs zo, dat vriend en zijn vrouw er zich onbehaaglijk onder voelde hetgeen ook uitgesproken is tegen de arts.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 20:16

Dat ben ik met je eens Verootjoo, ik had als het mijn vader of moeder was, of ik zelf dat niet meer gewild.
Want je weet dat afscheid nemen niet gaat, en de tijd samen al zo schaars is...

Mijn vader zou in mei onder het mes gaan.
Controlescopie van de nier na kanker, de ct scan recent was goed maar daar was de tumor ook niet op te zien destijds.
En hij was best groot!
Maar daarna zijn nog 2 operaties geweest, en beide keren geen spoor van ook maar iéts.
De plek waar de tumor zat is ook 100% of er nooit wat gezeten heeft.
Maar normaal gesproken zouden ze in mei dus weer gaan controleren, dat gaat nu dus niet door.
Dat is voor ons niet erg, maar niet iedereen zal er even blij mee zijn in hetzelfde traject.
Deze brief kregen we:
Afbeelding

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 20:20

pien_2010 schreef:
Wellicht eigen keuze want bij onze vriend, gewoon gezond is er van te voren heel uitdrukkelijk gesproken over wel of niet IC opname, zelfs zo, dat vriend en zijn vrouw er zich onbehaaglijk onder voelde hetgeen ook uitgesproken is tegen de arts.

Nee, is niet besproken. Het ging ineens fors slechter en voor familie het wist lag ie aan de andere kant van het land.

Snap het ergens wel, want artsen werken momenteel natuurlijk onder de grootste druk en moeten in zeer korte tijd triageren en dan moet je als familie maar net mondig genoeg zijn om te vragen of dit wel de beste manier is.
Het is nu goed zo, persoon in kwestie is zelf ook niet meer bij kennis geweest, maar blijf het sneu vinden.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 20:39

Mijn moeder (<60) krijgt levensverlengende chemo die gaat gelukkig wel door, er is al wel tegen haar gezegd dat ze niet meer naar de ic zal gaan als ze Corona krijgt omdat na de beademing ze minstens een half jaar moet herstellen voor chemo weer voortgezet kan worden en dat het dus eigenlijk een te grote aanslag op haar lichaam is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 20:40

Ik denk dat in sommige gevallen er niet eens gewacht word op familie maar direct gehandeld in te proberen een leven te redden. Maar triest blijft het zeker, vooral voor de naasten.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 20:47

Sterkte Verootje!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 20:53

Man van collega is 2 weken geleden overleden in Assen (vanuit Brabant ook de andere kant), maar zij is er wel bij geweest, kreeg 's morgens te horen dat het niet goed ging en ze moest komen (zij had zelf ook corona trouwens). Uiteindelijk is de beademing stop gezet en was ze bij zijn overlijden. Dus erbij zijn was niet onmogelijk, in ieder geval voor haar niet.