pien_2010 schreef:Leuk verhaal Neonlight en zoiets kan hier dus echt niet. Is gewoon verboden.Janine1990 schreef:Nouja Pien constateert dus hetzelfde in NL versus FR...Janine1990 schreef:Met andere woorden, elke cultuur heeft zo z'n eigen maatregelen nodig.
En dan is dus nog de vraag of het effectief is. Zie onderstaand vb
Ik reed afgelopen maandag rond 00.30 uur met mijn auto naar huis (had ons paard Chico in de kliniek achtergelaten zeer zeer ziek en hij is dan ook geëuthanaseerd de ochtend erna). Uiteraard had ik attentation en paspoort bij me. Ik werd staande gehouden door een normale auto met zwaailicht opeens en 4!!!!!!! gendarmerie stapten uit dat autootje
en ik stapte ook uit.
Mijnheer kwam erg dicht bij dus ik hield mijn hand afwerend omhoog, en vroeg of hij mijn ruimte van 2 meter wilde respecteren "parce-que la Corona". Verbaasde gezichten, maar hij deed het wel.
Wat ik wel niet deed op de weg (had trailer op parkeerterrein achtergelaten overtuigd dat ik was dat ik onze Chic zou kunnen ophalen die week). Dat was de bekende druppel, dus snikkend in vloeiend Frans (vast door de andreline in mijn bloed) vertelde ik mijn ellende en uiteindelijk na paar kritische vragen en mijn verhaal dat wij zeer strikt de regels van isolatie naleven, mocht ik doorrijden zonder boete want zo'n bezoek is ook gewoon toegestaan. Maar dan zeg ik je, mijn zijn 4en uit zo'n autootje komen, vind ik toch niet echt handig. Ik vertelde het later mijn man en ondanks alle ellende hebben we ook zo vreselijk moeten lachen, want dat is best wel raar 4 mannen op elkaar gefrot in een klein autootje.
NOgmaals ik sta erg achter het confinement hoor (ook al vind ik het vreselijk onhandig nu want mijn trailer staat nog op de parking en Poiie zal toch echt een keer naar de paarden groep moeten), want mijn buurman vertelde vanmiddag nog, zodra Macron gaat versoepelen gaan alle Fransen gelijk weer op straat zonder te kijken naar afstand.
Dat lijkt me inderdaad een hele vreemde gewaarwording...
Zou je zeggen dat daar in de vitale beroepen minder over nagedacht wordt dan in Nederland?
Sterkte trouwens, met het verlies.