[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 23:53

Vjestagirl schreef:
Ik moet toegeven dat ik tot ik het huis uit ging ook nooit een wekker heb gehad, en dat mijn moeder iedere dag opstond om mij wakker te maken, m'n ontbijt en lunch voor me te smeren en me uit te zwaaien. Ik had ook het meest verschrikkelijke ochtendhumeur ever (het was maar goed dat ik 20km moest fietsen voordat ik op school was). Sterker nog: als ik nu vroeg op moet (lees: alles voor 8 uur 's morgens) dan belt mijn moeder me nog steeds op om te checken of ik wel wakker ben, ondanks dat ik al 14 jaar het huis uit ben. Ik kan je verzekeren dat dat prima gaat, zelfs nu ik werk heb ;).

Ik vind dit echt heel erg schattig :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 00:12

fleurtjeuh schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik moet toegeven dat ik tot ik het huis uit ging ook nooit een wekker heb gehad, en dat mijn moeder iedere dag opstond om mij wakker te maken, m'n ontbijt en lunch voor me te smeren en me uit te zwaaien. Ik had ook het meest verschrikkelijke ochtendhumeur ever (het was maar goed dat ik 20km moest fietsen voordat ik op school was). Sterker nog: als ik nu vroeg op moet (lees: alles voor 8 uur 's morgens) dan belt mijn moeder me nog steeds op om te checken of ik wel wakker ben, ondanks dat ik al 14 jaar het huis uit ben. Ik kan je verzekeren dat dat prima gaat, zelfs nu ik werk heb ;).

Ik vind dit echt heel erg schattig :D

Hahaha ochtenden zijn gewoon echt mijn ding niet. Gelukkig doe ik alleen maar late en nachtdienst, dus vaak komt het niet voor, maar voor 10.00 's morgens ben ik niets waard. En mijn moeder is een engel.

Niobe

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 03:12

Ha, ik ben ook zo slecht met vroeg opstaan, altijd al geweest. Mijn moeder stond niet per se voor mij op, maar zij is gewoon een ochtendmens en riep me elke ochtend.
We hebben ook een tijdje een Beo gehad, die begon ook regelmatig te roepen: “Lonnekeeeeee kom je nou?” Soms ook met een zucht er achteraan :')

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 07:05

Jij hebt een gouden moeder Vjesta :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 09:32

Hier zijn een tijd terug appartementen gebouwd, vlak voor de lockdown waren die af. Ze liggen aan het station in het dorp (50m verder, er tegenover) met daartussen de centrale rotonde van het dorp. Waar dus ALLE verkeer langs moet.
België lag toen in die periode helemaal plat dus ja, het was hier rustig en stil. Maar nadien trok de boel weer op gang en intussen is alles op vlak van verkeer en treinen genormaliseerd.

Je wil niet weten hoeveel klachten er al zijn ingediend van die nieuwe bewoners over dat station en de rotonde := Teveel treinen, ze maken 's nachts teveel lawaai (goederentreinen), afvalophaling maakt teveel lawaai in de zomer om 5u-6u, het is er te druk en de kindjes kunnen daardoor niet zelfstandig oversteken naar het speelpleintje, de kindjes kunnen niet veilig in de straat spelen, het vrachtverkeer en de bussen maken teveel lawaai als ze langsrijden of optrekken, ze kunnen niet met de fiets spelen op het fietspad want te druk etc etc etc.

De reacties die daarop komen zijn ook vaak wel goud.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 10:20

Oh dat soort mensen heb ik een hekel aan. Of ze nou kinderen hebben of niet. Je weet waar je gaat wonen, ookal was het rustig ivm de lockdown. Je verdiept je toch in een woonplaats voor je er gaat wonen?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 12:40

Dieuwke_ schreef:
Jij hebt een gouden moeder Vjesta :))

Daar ben ik me 100% van bewust :D :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 13:50

Ik kijk tegenwoordig "je huis op orde" want ik ben een neurotische neatfreak en iedere week weer zijn het gezinnen met (kleine) kinderen, en iedere week weer krijgen de kinderen de schuld van de rommel. Het ligt er altijd aan dat de kinderen niet op willen ruimen, dat ze geen tijd hebben doordat de kinderen zo veel aandacht vragen, kinderen dit, kinderen dat...

En dan kijk ik om me heen in mijn opgeruimde, schone huis, en dan ben ik weer heel blij dat ik geen kinderen wil :D :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 13:52

Dat is toch ook wat je de kinderen aanleert?
Wij hadden 1 speelhoek en daar mocht speelgoed waar we mee speelde blijven staan.
Waar we mee speelde dus.
Wilde je wat anders doen ruimde je dat op.
Dus niet door het hele huis zooi, nee de speelhoek en dat was het.
En daar werd niet over gediscussieerd of zo, dat was de regel en daarmee af.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 14:36

Vjestagirl schreef:
Ik kijk tegenwoordig "je huis op orde" want ik ben een neurotische neatfreak en iedere week weer zijn het gezinnen met (kleine) kinderen, en iedere week weer krijgen de kinderen de schuld van de rommel. Het ligt er altijd aan dat de kinderen niet op willen ruimen, dat ze geen tijd hebben doordat de kinderen zo veel aandacht vragen, kinderen dit, kinderen dat...

En dan kijk ik om me heen in mijn opgeruimde, schone huis, en dan ben ik weer heel blij dat ik geen kinderen wil :D :D

Ik kijk t ook. Ik snap oprecht niet dat je er zo'n paasei van krijgt. Het is wel leuke tv.

Die twee van gisteren waren wel echt zaadjes... Zat echt helemaal niks meer in, zo doods.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 14:57

Op Facebook staat een nieuwsbericht van editie nl en daarin worden kinderen virusfabriekjes genoemd, nou de hele moeder brigade valt erover :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 14:58

fjordjes schreef:
Op Facebook staat een nieuwsbericht van editie nl en daarin worden kinderen virusfabriekjes genoemd, nou de hele moeder brigade valt erover :')

Ik denk dat ze met het uitkakken van hun kind ook meteen hun humor uitgekakt hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 16:25

Alsof ze buiten covid om niet de massaverspreiders zijn van verkoudheden, griep, buikloop en noem maar op :')
En dan denk ik nog alleen maar aan ziektes. Vergeet de luizenplagen niet als het schooljaar van start gaat bijvoorbeeld.

@siersma ik snap dat soort mensen ook nooit. Gaan ze op de boerenbuiten wonen, naast een boerderij, en dan klagen dat het stinkt als de boer mest uit rijdt over zijn land. Of als in de zomer de deuren van de stallen openstaan voor vrije in- en uitloop.
Het vaccinatiecentrum zit nu waar jarenlang een sporthal is geweest. Gezeik met die buren joh! Waren ze net zo blij dat ze na jaren ein-de-lijk die sporthal gesloten hadden gekregen (die stond er al 10 jaar voor het eerste huis daar werd gezet!), is het nu draaamaaaa omdat er dus dagelijks verkeer is ivm mensen die hun prik komen halen. Ze parkeren zelfs hun auto's uit protest op de parking die voor de vaccinaties is ipv op hun eigen oprit.

Ik zit op dat vlak echt in een enorm asociaal dorp (maar het levert wel hilarische drama-lama momenten op ook).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 21:16

Mensen zijn gewoon raar. Hier ook, appartementen naast de atletiekbaan. En dan klagen dat er met wedstrijden gespeakerd werd, doordeweeks altijd zoveel licht aan en mensen die praten of roepen. Ga. Dan. Niet. Er. Pal. Naast. Wonen.

Stomme virusfabriekjes. Wat mij betreft alle scholen dicht. Maar de horeca zal er wel weer de dube van worden. Anders worden de ouders met hun gespuis geconfronteerd.. eng :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 21:23

Ik gok dat de scholen hier wel zullen sluiten. Examenperiode komt eraan in België, dus weekje eerder lessen stoppen is dan "mooi meegenomen". En nadien is het 2 weken kerstvakantie en zitten we alweer in januari.
Morgen vervroegd overleg in ons land ipv januari.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 02:06

idinn schreef:
Mensen zijn gewoon raar. Hier ook, appartementen naast de atletiekbaan. En dan klagen dat er met wedstrijden gespeakerd werd, doordeweeks altijd zoveel licht aan en mensen die praten of roepen. Ga. Dan. Niet. Er. Pal. Naast. Wonen.

Stomme virusfabriekjes. Wat mij betreft alle scholen dicht. Maar de horeca zal er wel weer de dube van worden. Anders worden de ouders met hun gespuis geconfronteerd.. eng :')

Maar als je ergens gaat wonen dan past de hele omgeving zich toch aan jou aan?!?! -O-

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 23:21

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 23:26

Danique_G schreef:
Ja ik zit soms op TikTok om dieren filmpjes te kijken

https://vm.tiktok.com/ZM8tsYQBt/

Maar deze vond ik wel geschikt voor dit topic :Y)

Ja die had ik ook opgeslagen voor jullie :')

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 09:10

Hahaha :')

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 11:02

Hilarisch :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 11:41

[***] van mij die sinds een paar maanden vader is geworden, komt nu ineens tijdens een overleg (terwijl er even depressief over corona gepraat moest worden) "Ik maak me wel zorgen in wat voor wereld zij opgroeit."

Dat kind is 3 of 4 maanden. :')

Je hebt dus lekker liggen ballen toen de pandemie al bezig was. Dus ik snap niet waar je je dan NU ineens zo druk over moet maken?! Lijkt me dat je daar goed over nadenkt voordat je begint met voortplanten.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 11:43

Maar misschien gaat hun baby juist de wereld verbeteren. <3

Of wordt het de nieuwe Hitler.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 12:47

Captain schreef:
Collega van mij die sinds een paar maanden vader is geworden, komt nu ineens tijdens een overleg (terwijl er even depressief over corona gepraat moest worden) "Ik maak me wel zorgen in wat voor wereld zij opgroeit."

Dat kind is 3 of 4 maanden. :')

Je hebt dus lekker liggen ballen toen de pandemie al bezig was. Dus ik snap niet waar je je dan NU ineens zo druk over moet maken?! Lijkt me dat je daar goed over nadenkt voordat je begint met voortplanten.

Lekker op tijd, dat besef :)).

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 14:03

Oh jongens ik word tante -O- Mijn schoonzusje vertelde afgelopen weekend dat ze zwanger is. Ze is niet gevaccineerd, wil dat ook niet. Mijn broertje ook niet. Mijn moeder vindt dat best een ding, want corona krijgen als je zwanger bent is niet altijd een pretje. Plus dat ze een ander huis willen, maar daar niets voor doen en beiden ook best een uitdagende achtergrond hebben.

Maar ik heb heel blij het pakje met het rompertje uitgepakt, ze gefeliciteerd en ik vind het ook echt oprecht leuk voor mijn ouders dat ze toch nog opa en oma worden. Dat vinden ze zelf ook wel leuk, maar er zijn ook echt wel een hoop zorgen.

Gelukkig heeft mijn nieuwe.. verkering :)) ook absoluut geen kinderwens... meer. Maar wel een zoon van 12. Het worden interessante maanden :=

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 14:08