Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 17:05

Sheran schreef:
Sommige mensen zien invoegen ook als 'je moet overal nog even vóór kunnen komen' :')

Mijn oude auto (Hyundai Atos oude stijl) had ook wel serieus problemen met invoegen, vooral met tegenwind. Als ik plankgas gaf kwam hij op de invoegstrook regelmatig met moeite tot de 80 km/u. Ook inhalen met tegenwind was eigenlijk niet te doen. Heb nu een Punto en heb dat probleem niet meer :)

Dat is apart. Ik heb een 17 jaar oude hyundai atos. Die trekt echt wel op hoor. Die trap ik op een invoegstrook rustig naar 120 zonder moeite.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 18:25

Veulen84 schreef:
Sheran schreef:
Sommige mensen zien invoegen ook als 'je moet overal nog even vóór kunnen komen' :')

Mijn oude auto (Hyundai Atos oude stijl) had ook wel serieus problemen met invoegen, vooral met tegenwind. Als ik plankgas gaf kwam hij op de invoegstrook regelmatig met moeite tot de 80 km/u. Ook inhalen met tegenwind was eigenlijk niet te doen. Heb nu een Punto en heb dat probleem niet meer :)

Dat is apart. Ik heb een 17 jaar oude hyundai atos. Die trekt echt wel op hoor. Die trap ik op een invoegstrook rustig naar 120 zonder moeite.

In de loop der jaren ‘ontsnappen’ PK’s ook nog wel eens. Hoeveel paarden ontsnappen verschilt van individuele auto tot individuele auto. Je kunt 2 gelijke oude auto’s hebben waarbij de 1 na (zeg) 20 jaar significant meer paarden over heeft dan de andere.

Bij Top Gear hadden ze ooit 3 oude sportauto’s uit de jaren 90. Bij 1 van die auto’s (150 PK in 19zoveel90) waren nog maar 80 PK over. De andere 70 paarden waren pleite gegaan. Sportauto my ass _O-

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 18:52

Veulen84 schreef:
Sheran schreef:

Hier ook een Atos van '04 en kan prima invoegen met 100 of meer. Maar dat is wel het nieuwe model Atos

Steeph

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 07:14

Zou je in de winter aardbeien, tomaten en paprika's kunnen kweken met behulp van een zonnebank? :o

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 07:16

Steeph schreef:
Zou je in de winter aardbeien, tomaten en paprika's kunnen kweken met behulp van een zonnebank? :o

Ik denk dat je de warmte mist.
En echt goedkoop isnhet niet

Maar ik vind dit wel een leuk experiment :')

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 16:44

Als iemand mij een bericht via fb messenger stuurt waarmee ik geen fb vrienden ben, dan komt dat bericht bij mij bij ‘berichtverzoeken’ te staan. Als ik dat bericht open en lees, ziet de ander dat dan?

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 16:55

Mizora schreef:
Ik verdeel mijn was tegenwoordig in was met ijzer (ritsen, haakjes, knoopjes) en zonder ijzer. Sindsdien is het aantal gaatjes geminimaliseerd.

:)* _/-\o_

Mijn god, en daar moet ik dan 44 jaar voor zijn, om achter zo'n simpele oplossing te komen. Mijn dank is groot!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 17:14

Hahaha, hier moet ik even hartelijk om lachen!

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 17:16

Waar zijn de Elstar appels? Ik zie ze al een hele tijd niet meer in de winkels en de Elstar appels blijven het lekkerste... -O-

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 17:19

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 17:21

Steeph schreef:

Ik denk het niet. Zonnebank heb je om een bruin kleurtje te krijgen, en het is het UV-gedeelte van het zonlicht dat daar voor zorgt. Een zonnebank produceert dus ook UV(-A)-licht. (UV = ultraviolet). Als ik dit lees hebben planten geen UV licht nodig.
https://www.wetenschapsforum.nl/viewtopic.php?t=1063
https://madico.com/blog/residential/did ... use-plants
Hoewel ik ook informatie vind die aangeeft dat UV-A bijdraagt aan meer smaak en betere opbrengst.

Planten hebben rood en blauw licht nodig voor de fotosynthese. Ik zou dan zeggen dat je de planten beter onder het solarium kan zetten. Een solarium, of warmtelampen, produceren Infrarood (IR) licht. Het IR-deel van het spectrum van het zonlicht voelen wij ook als warmte.
In een kas is het ook lekker warm (en vochtig) en ontbreekt UV-licht.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 17:27

Daar heb je tegenwoordig speciale groei led verlichting voor. Wat al gebruikt word in de tuinbouw en illegale tuinbouw :P :+
Met je zonnebank lukt da niet. Daarnaast denk ik ook wel erg duur.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 18:05

Waarom verandert bij sommige Bokkers de naam naar Anoniem? Is dat een instelling die je kunt aanzetten ofzo?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 18:12

Dat zijn bokkers die vertrokken zijn van bokt maar ze niet willen dat hun naam nog zichtbaar is. En ze vragen aan de mods om hun naam op anoniem te zetten.
Niet dat het erg zinvol is want zijn ze een keer gequote zie je de oorspronkelijke boktnaam nog.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 18:13

Dan hebben ze hun bokt account laten verwijderen, helaas, want het maakt de topics soms wat onduidelijk om terug te lezen.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 18:19

Meliaforever schreef:
Waar zijn de Elstar appels? Ik zie ze al een hele tijd niet meer in de winkels en de Elstar appels blijven het lekkerste... -O-

Bij de groenteboer zijn ze er. :)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 18:26

asjemenou schreef:
Meliaforever schreef:

Bij de groenteboer zijn ze er. :)

In de boom bij mijn achterburen ook. :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 18:44

fjordjes schreef:
Veulen84 schreef:

Hier ook een Atos van '04 en kan prima invoegen met 100 of meer. Maar dat is wel het nieuwe model Atos

Mijne kwam uit 1999 :) Had ook geen ABS.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 19:55

DuoPenotti schreef:
Dat zijn bokkers die vertrokken zijn van bokt maar ze niet willen dat hun naam nog zichtbaar is. En ze vragen aan de mods om hun naam op anoniem te zetten.
Niet dat het erg zinvol is want zijn ze een keer gequote zie je de oorspronkelijke boktnaam nog.

Mizora schreef:
Dan hebben ze hun bokt account laten verwijderen, helaas, want het maakt de topics soms wat onduidelijk om terug te lezen.

Ha, duidelijk, dank jullie wel! :D En inderdaad, bokt is niet altijd even efficient wat dat soort dingen betreft. Foeis blijven ook zichtbaar in quotes, mega irritant.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 19:57

Ja of als je op voorbeeld drukt, komt ook het bericht van de foei in de reacties er onder te staan.
Maar dan weet je meteen weer dat het niet zinvol is op "kijk bericht" te drukken :P

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 01:27

Wat de hell is een bongerd?
Zoveel cafés, zwembaden, sportzalen en activiteiten centra die 'de bongerd' heten..
Maar wat is een bongerd dan???

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 01:32

Een boomgaard, bij mijn weten.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 07:46

Lalidan schreef:
Een boomgaard, bij mijn weten.

Klopt :j

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 09:20

Mijn dank is groot! Dan kan ik dit eindelijk laten gaan

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 09:43

DuoPenotti schreef:
Ja of als je op voorbeeld drukt, komt ook het bericht van de foei in de reacties er onder te staan.
Maar dan weet je meteen weer dat het niet zinvol is op "kijk bericht" te drukken :P

Vervolgvraag : waarom worden er zoveel mensen gefoeid? Bij constante persoonlijke aanvallen snap ik het wel, maar waarom ook bij berichten die mensen niet helemaal aanstaan? En waarom dan steeds in de openbaarheid zeggen 'hij staat toch onder de foeiknop' en 'niet quoten, anders zie ik de berichten tóch'. Ik vind dat persoonlijk een beetje naar pesten en buitensluiten neigen.