Femke_Tweety schreef:Fijne meedenkende garage.
Ik rij (reis) met een oude camper.
Had wat vloeistoflekkage onder het motorblok, en daar moest even naar gekeken worden.
Maar ik reis momenteel écht in dat ding, mijn eigen woning is verhuurd.
Dus ik kan hem niet zomaar een nacht bij de garage laten staan...
Omdat het wat ingewikkeld wordt zo, besloot ik om langs te rijden en ter plaatse te overleggen. Face to face gaat toch makkelijker dan telefonisch.
In plaats van een regeling zoals bijvoorbeeld sochtends vroeg neerzetten en in de loop van de dag ophalen, zei de garage eigenaar
'laat me eerst eens even kijken, dan weet ik een beetje wat er speelt en hoe lang we in moeten plannen'
Prima natuurlijk.
Klep open.
'hmmm, ja. Hmmm, wacht effe'
Garage eigenaar loopt weg, komt terug met een set sleutels, rammelt op een paar plekken, draait wat dingen aan.
'Ik denk dat ik het al opgelost heb, als er komende twee dagen nog wat drupjes liggen is dat van wat er allemaal nog op het blok ligt, maar dat houdt met hooguit een paar dagen op. Als ie daarna nog drupt maken we even een echte afspraak'
Ho, wat, is het al opgelost?
Wow ...
'Ja, als het goed is wel.'
Ik kijk wat verbijsterd, garage eigenaar schiet in de lach.
Ik vraag 'Wat zijn de kosten?'
'Niets joh, even wat moertjes aandraaien, schei uit...'
Nu kijk ik nog verbaasder.
In plek van een ingewikkelde afspraak om mijn oude camper te herstellen (ik had in mijn hoofd al op de nodige uren gerekend)
Is het
1 direct opgelost
2 gratis opgelost.
Soms bestaan er nog wel gewoon echt fijne mensen!
Heerlijk!!!
Zo fijn!!!
Zulke garage houders breng ik standaard wat lekkers als ik in de buurt kom.
(Zo hebben ze bij mij al eens net voor kerst uit de brand geholpen, gratis. En daarmee een zak chocolade pepernoten verdiend. En rond Pasen eens drie kg paaseitjes.)