Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 16:02

Nou...ik heb ook weer wat. Kittens op mp gezet...vorige keer werd ik gek vd handelaren (ik wil ze alle 8..ja doei) dus dit keer voor 25 euro ipv 10. gelijk iemand: ik wil ze alle 2 en vied 50 per kitten. Klink verder goed wat ze te bieden had dus prima. 12 uur afgesproken..het was 2 uur rijden voor haar....om half 2 nog niemand dus ik iemand gemaild die al heel teleurgesteld was...belt om 14 uur degene die ze om 12 uur zou komen ophalen..er was wat tussengekomen. ja..sorry...ik heb ze nu al toegezegd aan iemand anders...kwaad dat ze was!!!! Scheldkanonnade en sneet vervolgens de hoorn erop...nou..dikke doei dan .

Serieus..had ze ff gebeld rond 12 uur was er niks aan de hand geweest maar 2 uur later? En nog geeneens sorry maar er is iets tusengekomen. wanneer kan ik ze komen halen.

Lieszje

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 16:14

Kleine moeite om dan iets te laten weten toch?
Geef je groot gelijk..

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 16:31

leuk topic :D

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 16:55

Ik kom ook mee lezen in dit topic!

Verkoop zelf regelmatig dingen via MP. Meestal goeie ervaringen (mensen die een partij paardenspullen keurig op tijd komen halen en nog mailen dat ze er zo blij mee zijn)
Maar ook wel eens mensen die de helft van je VP bieden en wanneer je dan mailt dat je niet akkoord gaat worden ze boos.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 18:49

Hihi, leuk, welkom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 19:25

Momenteel loopt het bij mij niet zo lekker, krijg bijna geen biedingen of mailtjes. :\

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 19:32

Ik heb mn auto op mp staan. Is gewoon geen animo voor.. heel vervelend want ik heb al een andere. Vd week een bod van 450, contact geprobeerd te zoeken maar geen reactie. Dus bod maar verwijderd.

Toegegeven, tis geen schoonheid, maar hoef er ook niet veel voor te hebben.

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 20:10

Ik had wat te koop staan op marktplaats en iemand deed een bod van iets minder dan de vraagprijs. Ik ging accoord en toen was het eerst de vraag hoe lang het rijden was. Ja net of ik weet waar ze wonen en met een routeplanner kunnen ze aardig zien hoe lang het rijden is naar de plaats die bij mijn advertentie staat.

Toen kreeg ik een paar dagen later een berichtje, 'ik wil het graag morgen avond op komen halen.'
Ik stuur terug dat dat goed is en hoe laat ze wilde komen.
Daar kreeg ik geen reactie op.
Ook op mijn mail daarna over of ze mijn mail gehad hebben en of ze een tijds indicatie hebben.

Een halve week later weer 'komt het gelegen als ik vrijdag kom?'
Ik reageer, ja dat is prima ik ben de hele dag thuis, en als u even laat weten hoe laat het zal worden dan ben ik er zeker.
Weer krijg ik geen reactie. Ook niet op de nieuwe mail met de vraag of ze al een tijd in gedachte hebben.

Toen kreeg ik weer een week later midden in de nacht een mail met 'ik wil graag morgen het komen halen, komt dat uit?'
Dus mijn reactie was, bedoelt u vandaag (maandag) of morgen (dinsdag)?
En weer geen reactie.

Toen had ik ook geen zin meer om weer er achteraan te mailen.

Nu had ik het gisteren via een advertentie op Facebook verkocht (voor de vraagprijs en binnen 2 uur na het plaatsen van de advertentie al opgehaald) en het van marktplaats af gehaald. Krijg ik ineens een mail. 'Ik wil het graag nu op komen halen vanuit *plaats* dat is ongeveer een half uur rijden. Mag ik uw adres?'

En dan is er telkens gereageerd op het mailtje die ik gestuurd heb, want de gehele mail geschiedenis stond er nog bij. Dus het was niet zo dat de mailtjes niet door gekomen waren.

Ik zit nu nog in twijfel of ik iets ga reageren als 'komt u het alweer ophalen?' Of netjes dat het al weg is. Of dat ik de boel maar zo laat.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 21:33

Pfff ik heb 3 weken terug qhp laarzen voor mn dochter gekocht, netjes betaald, mailcontact ging al niet zo vlot maar ik wilde deze graag hebben. Ik had zondag betaald en donderdag maar ns gemaild of ze het al verstuurd had. "Ja het staat erop ik doe ze op de post".

Week later nog niks, twee keer gemaild, iets minder aardig, krijg ik terug "ja er is een naaste overleden ik doe ze morgen op de post" nou erg vervelend, maar graag de tnt code dan. Weer niks, nog n keer gemaild maar niks hoor. Pfff. Heel vervelend dat er iemand overlijdt, maar hou me in ieder geval op de hoogte zeg. Alhoewel ik wel twijfel aan het verhaal eigenlijk.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 23:01

En als je voorstelt dat ze je geld terug stort zodat je ze ergens anders kan bestellen om ze wat sneller binnen te krijgen?

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 23:24

Dat kan ik idd nog proberen, al heb ik door dit gedoe zo weinig vertrouwen in n goede afloop.. maar goeie tip!

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 23:42

Ik zou mijn geld terug eisen en haar rekeningnummer googlen bij oplichters.., dit klinkt verdacht..

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 01:30

Ik had gisternacht een mail gekregen of ik mijn xbox wilde ruilen tegen zijn playstation. Dus vanmorgen teruggemaild met wat vragen. Onder andere hoe oud de playstation is (want ik wil een ongeveer even oude playstation als de xbox is) en of de bon nog aanwezig is.

Nu kreeg ik vanmorgen 11 uur mail terug van hem. Maar ik heb nog andere dingen te doen, dus kon niet gelijk terug reageren. Alleen nu kreeg ik dus aan het begin van de avond een mailtje terug met alleen maar vraagtekens. Dat vind ik zo opdringerig, alsof ik niks anders te doen heb.

Maargoed. Ik heb dus vanavond een net mailtje terug gestuurd dat ik er vanaf zie aangezien zijn playstation al 6 maanden actief is gebruikt, wat hij ook in zijn eerdere mail had gezet.

Kreeg ik net een mail terug dat hij maar 3 maanden is gebruikt... dus hij is opeens 3 maanden minder oud dan hij vanmorgen was. :')

Heb hem maar gestuurd dat ik hem nu helemaal niet meer wil,omdat ik er helemaal niks meer van geloof.

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 02:54

Maureen95 schreef:
Hoi!
Ik meld me ook even. Heb echt het raarste emailtje ooit gehad :+ Ik bied mij als oppas aan voor kinderen. Ik heb het even geciteerd:

Ik ben baby (NAAM) en ben een wat grotere baby van 31 jaartjes die dolgraag is baby wil zijn bij een lieve oppas of mama. Ik schaam me er onwijs voor en weet ook niet hoe ik er aan kom maar af en toe wil ik dus even baby zijn. Ben voor de rest een doodnormale jongen alleen heb ik dus die behoefte. Zou dus heel graag baby bij je willen zijn en als baby van 12 maandjes behandeld worden. Dus flesje geven,spelen,voeren,voorlezen,schone luier (alleen plasje) etcetc alles het zelfde als bij een echte baby alleen ben ik dan ietsjes groter. Ik hoor wel of je interesse hebt of nog een foto wil. Vergoeding is 30,- per uur.

Knuf van babytje
Ohja die heb ik ook wel eens gekregen! Ik meen trouwens ergens hier op het forum gelezen te hebben dat dit een Bokker is, dus die zal zich nu wel suf lachen! Ook een beetje sneu dat diegene dat blijkbaar al een aantal jaar doet. -O- :')

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 09:37

een tijd geleden was ik voor mijn man op zoek naar computeronderdelen.
Onze pc was gesneuveld na waterschade.

Er bood iemand precies aan wat mijn man nodig had voor 200 euro minder dan de normale prijs.
Het zat allemaal nieuw in doos.
Ik had de vraag of het werkend te zien was en of er nog garantie op zat.
Ik kreeg antwoord dat hij, aangezien het nog nieuw in doos zat het er niet uit wilde halen. Prima snap ik.
Maar geen antwoord op garantie.
Dus nogmaals gevraagd: zit er garantie nog op en heeft u nog de aankoopbon of kan de garantie nog behaald worden bij de fabrikant?
nou echt: binnen no-time kreeg ik de reactie dat alles al verkocht was en opgehaald.
De hele mailcontact duurde nog geen 10 minuten. Dus beetje vreemd. Eerst alles willen verkopen en dan bij garantievraag ineens zeggen dat het verkocht is.
Mi klopte er geen bal van!

gelukkig kregen we overigens bericht van de verzekering dat we een nieuwe pc konden aanschaffen van de schadekosten! dus alles fijn nieuw gekocht uiteindelijk.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 10:18

Dat kan toch? Je mailt met de 1, en ondertussen is er iemand anders welke het gelijk op wil en kan halen. Soms gaat dat zo idd :-)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 10:26

Ja, heb ik ook al gehad met dingen die ik verkocht. En dan beloof ik het meestal toe aan diegene die eerst ja zegt :)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 11:14

De eerste die met serieuze interesse komt gaat bij mij voor iemand die daarna reageert en het gelijk wilt ophalen..

Heb zelfs een keer gehad dat ik akkoord ging met een bod en kort daarna een bod kreeg van 20 euro meer..
Tja dat was zuur maar diegene waarbij ik akkoord was gegaan wilde hem overnemen en heb me daar netjes aangehouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 11:32

Ik heb een vraag, iemand wil iets van mij kopen maar ik moet het onder rembours verzenden.. Als die persoon aan de deur weigert kan ik opdraaien voor de verzendkosten hé?

Om mijzelf 'veilig' te stellen zou ik dan vooraf de verzendkosten moeten laten betalen volgens mij?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 11:34

Gewoon niet doen dan.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 11:35

dat gaat je sowieso geld kosten, de vervoerder houdt namelijk ook geld in

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 12:25

Onder rembours is 17-18eu geloof ik en post NL houd nog 10% van het bedrag dat betaald moet worden in.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 18:50

Ook deze maffe kikker duikt weer op.

Voor gratis 'verhuren' van de pony. Waarbij de huurder kosten en de risicos mag lopen om het paard op te voeden naast bijna alle kosten..

Komen ze hem april weer halen.
gratis een winter door komen..
Laatst bijgewerkt door Paisano op 26-12-15 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Linkje verwijderd.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 19:15

Vreselijk opportunisten zijn dat, die zie je elke winter weer. Vraag me dan af of er de afgelopen jaren inderdaad mensen zo gek zijn geweest om hierin te trappen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 19:20

Zo gek is dat blijkbaar niet, want er is ook een manege die haar pony's in de winter bij andere mensen zet en hen daar nog flink voor laat betalen ook trouwens :+