Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Popstra schreef:Het is toch logisch dat je na een infectie ziekte lang klachten kan blijven houden! Je hebt schade in je lichaam door een door gemaakte infectie.
Na een longontsteking hebben je longen ook schade opgelopen als in littekenweefsel. Je bent dan ook pas na een dik jaar de oude en soms duurt dit nog langer of word je nooit meer de oude.
Ik snap niet waarom dit bij Corona dan long-Covid moet heten.
Sizzle schreef:Oostenrijk gaat de inentingsplicht wellicht toch niet controlleren (niet de plicht afschaffen maar de geen controle doen). Wat een soap.
Pandora2 schreef:Sizzle schreef:Oostenrijk gaat de inentingsplicht wellicht toch niet controlleren (niet de plicht afschaffen maar de geen controle doen). Wat een soap.
Ze hebben vast een ruwe schatting gemaakt van het nodige aantal manschappen om de controles uit te voeren en zijn op een negatief saldo uitgekomen![]()
Hoe was het ook alweer ? Bezint eer ge begint
ravellie schreef:Je zal inwoner van Oostenrijk zijn, dan is je vertrouwen inmiddels ook onder het vriespunt
enzino schreef:Onderzoekers denken een stapje dichter bij de verklaring voor long-covid te zijn: schade aan de "vagus nerve" (een zenuw in je gezicht) die je oploopt tijdens covid.
[ [url=m/mk42nm.png]Afbeelding[/url] ]
https://www.jpost.com/health-and-wellne ... cle-696452
Met een beter begrip wat de klachten veroorzaakt kan er in een later stadium gekeken worden of er een oplossing voor is. Maar dat zal nog wel een flinke tijd duren (complexiteit van het zenuwsysteem, en vooral deze zenuw, plus meer onderzoek nodig of dit daadwerkelijk de verklarende factor is).
SusanH schreef:Dat zou best kunnen, dat mensen als zij benauwd zijn hyperventileren. Wat ik vooral opvallend vond nadat de koorts weg was, benauwdheid bij de minste inspanning. En een hele hoge hartslag ook in rust. Zat ik te puzzelen en werd ik gewoon licht in mijn hoofd. Als ik de trap op liep moest ik halverwege pauzeren.
Needje schreef:nou precies, dat bedoel ik dus ookEens hoor Popstra. Dit is iets wat al veel langer bij andere ziektes voorkwam. Maar omdat het er nooit zoveel tegelijk waren werd er gewoon gen aandacht aan besteed. Nu is het ineens een probleem omdat teveel mensen het tegelijk hebben. Ik hoop alleen maar dat ook anderen nu dezelfde aandacht krijgen als de long-Covid mensen.
Matheno schreef:SusanH schreef:Dat zou best kunnen, dat mensen als zij benauwd zijn hyperventileren. Wat ik vooral opvallend vond nadat de koorts weg was, benauwdheid bij de minste inspanning. En een hele hoge hartslag ook in rust. Zat ik te puzzelen en werd ik gewoon licht in mijn hoofd. Als ik de trap op liep moest ik halverwege pauzeren.
Dat klinkt in mijn oren wel als een hoge ademhaling. Heb je een verleden met hyperventilatie toevallig?
SusanH schreef:Dat zou best kunnen, dat mensen als zij benauwd zijn hyperventileren. Wat ik vooral opvallend vond nadat de koorts weg was, benauwdheid bij de minste inspanning. En een hele hoge hartslag ook in rust. Zat ik te puzzelen en werd ik gewoon licht in mijn hoofd. Als ik de trap op liep moest ik halverwege pauzeren.
ravellie schreef:Pandora2 schreef:
Ze hebben vast een ruwe schatting gemaakt van het nodige aantal manschappen om de controles uit te voeren en zijn op een negatief saldo uitgekomen![]()
Hoe was het ook alweer ? Bezint eer ge begint
Je zal inwoner van Oostenrijk zijn, dan is je vertrouwen inmiddels ook onder het vriespunt
Sizzle schreef:Nee helemaal geen pas meer voor het normale leven.
Hoe het zit met hele grote evenementen weet ik niet precies, maar dat interesseert mij niet zo veel
Daks schreef:Ja geen idee. Censuur wellicht?
Iemand die moeite heeft met zijn persoonlijkheid? Ik snap het niet. En word er inwendig echt wel boos over. En vind het vooral triest hoe bokt er mee om gaat.