Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 22:24

Het gaat in onze regio hard.
Meerdere scholen al dicht.
Ik wacht op goede regels en voorschriften in het onderwijs. Dit werkt zo niet.

Afbeelding

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 22:25

bigone schreef:
996981 schreef:
Dan kan Bigone dat toch plassen? :)

Nee bigone gaat daar niet op plassen en zeker niet wanneer iemand na een half jaar het nog steeds nodig vind om haar gram te halen.
Zet me onder je foeiknop want je zit veel te veel tijd te verspillen met rancuneus te reageren op elk splintertje dat je kunt vinden dus kappen.

Lange tenen?

Meten met twee maten is wat hier veelvuldig wordt gedaan. We geloven een “wappie” toch ook niet op z’n woord in een Twitter bericht? Dan zou het toch hypocriet zijn om van anderen niet te willen weten waarop ze uitspraken, grafieken e.d. Baseren?

Hoezo mijn gram halen? Ik ben immers inmiddels gevaccineerd ;)

En volgens mij mag iedereen nog zelf bepalen hoe die zijn vrije tijd besteedt. Of is dat de volgende stap….? :D

Needje

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 22:26

Scholen zijn echt infectiebronnen ja.
1 op de 5 leerkrachten is gewoon al besmet (geweest). Dat is boven het landelijk gemiddelde.
Vind dat wel heftig hoor.
Maar nee, laat ze lekker open want kindjes besmetten niemand...

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 22:27

Er wordt nu gekeken of de horeca toch niet weer lager open kan blijven….

En het dan raar vinden dat mensen de weg kwijt raken in het oerwoud van regels, die om de haverklap ingevoerd, weer afgeschaft of afgezwakt worden…

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 22:37

Ik vind het persoonlijk niet meer dan logisch dat gekeken wordt of de horeca langer open kan..
Haarden daar? Hou toch op, die ontstaan niet tussen 20.00 en 24.00. Plus dat het daar ook 3G is met vaak vaste zit plaatsen ..

Alsof die 4 uur vroeger sluiten de boel zou redden..
Het zorgt wel weer voor inkomstenderving voor een grote groep mensen .. de afgelopen periode zat t toch ook niet daar ?

Maar, mensen die niet in die sector werken of die nooit ergens heen gaan, die missen er inderdaad niks aan.. :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 22:40

Spenk, met preventief wekelijks (niet invasief) testen hoeft dat dus niet zo uit de hand te lopen.
Maar ook daar leren landen blijkbaar niets van elkaar.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 22:42

Cer schreef:
Ik vind het persoonlijk niet meer dan logisch dat gekeken wordt of de horeca langer open kan..
Haarden daar? Hou toch op, die ontstaan niet tussen 20.00 en 24.00. Plus dat het daar ook 3G is met vaak vaste zit plaatsen ..

Het zorgt wel weer voor inkomstenderving voor een grote groep mensen .. de afgelopen periode zat t toch ook niet daar ?

Maar, mensen die niet in die sector werken of die nooit ergens heen gaan, die missen er inderdaad niks aan.. :+

Nee, het was logisch geweest om de horeca in de eerste plaats geen strengere maatregelen op te leggen. Eerst verscherpen en amper twee weken daarna weer willen versoepelen, zonder daling in de cijfers, is gewoon heel raar en voor veel mensen niet te begrijpen. Deze wispelturigheid is zo slecht voor het draagvlak

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 22:42

Waarom zeggen ze niet. Wat voor 19 uur binnen was mag blijven tot 2300.
Maar in dat tijdvak geen wisseling meer.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 22:43

Volgens mij is dat ook wat ze gaan onderzoeken….

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 22:44

DuoPenotti schreef:
Waarom zeggen ze niet. Wat voor 19 uur binnen was mag blijven tot 2300.
Maar in dat tijdvak geen wisseling meer.

Dat is nu het plan hoorde ik op de radio. Na 20:00 geen nieuwe klanten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 22:47

Aha dat had ik niet mee gekregen.
Ja lijkt mij ook het meest logische.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 22:50

Ergens is het ook raar… mensen die wellicht een verplicht vaccin voor werk moeten, kunnen ontslagen worden als ze dat niet doen. Maar dan hebben ze iig een soort keus..

De overheid zegt nu tegen deze horeca / theater etc mensen: jij mag niet werken, én je kunt er niks aan doen om toch te kunnen werken. Je hebt geen keus ..

Dat is eigenlijk best wel erg ..?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 22:58

Ik merk nu er zoveel meer besmettingen zijn en zo relatief weinig regels dat ik mezelf een beetje in een bubbel probeer te stoppen. Op school is de 1,5 meter niet goed te waarborgen in de kantine zit iedereen dicht op elkaar zonder mondkapje en op het werk is de 1,5 meter ook niet daar draag ik wel een mondkapje maar ja de kantine is ook klein en je moet toch eten. Sinterklaas plannen in de familie waar ik persoonlijk nu nogal tegenop kijk, van mij mogen er wel weer meer maatregelen komen eerlijk gezegd :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 23:12

Sizzle schreef:
Spenk, met preventief wekelijks (niet invasief) testen hoeft dat dus niet zo uit de hand te lopen.

Maar dat willen ze hier voor een groot deel niet. Op de school waar mijn moeder werkt wordt bij dat idee al moord en brand geschreeuwd... Want je ''gaat kinderen niet testen''

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 23:16

Cer schreef:

Het gaat niet om die 4 uur, het gaat om een record aan besmettingen en ziekenhuizen die schreeuwen om een lockdown. Dan hebben we nu al een soort halfslachtige lockdown en zonder enig effect wordt dit nu versoepeld, dat is toch niet te volgen?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 23:26

Ik vind het ook meer dan logisch voor de horeca. Ik zou mij daar momenteel veiliger voelen dan in een basisschool. We weten allemaal waar de virus bommetjes zitten…

Dan kan je toch langer uiteten, kroegen mensen laten zitten en niet dansen en dan kan dat prima imo. Kan je toch nog lekker even eruit ‘s avonds.

En dat je in theater of bioscoop geen drankje mag halen… echt ook zoiets.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 23:30

Och, volgens mij heeft de regering wat betreft regels nu echt boter op het hoofd, in Overijssel en Gelderland zijn ze bijna zover dat ze triage toe moeten passen op wie wel direct hulp moet krijgen en wie even moet wachten.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 23:31

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 23:42

Zo kennen we de politiek weer. Regels gelden voor iedereen behalve voor ons want wij zijn belangrijk.

Laat ze zelf maar mooi het goede voorbeeld geven.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 23:47

Spenk schreef:
Sizzle schreef:

Maar dat willen ze hier voor een groot deel niet. Op de school waar mijn moeder werkt wordt bij dat idee al moord en brand geschreeuwd... Want je ''gaat kinderen niet testen''

Die geluiden hoor ik hier gelukkig niet. Juist voor niet invasieve testen zou men erg open staan. Daarnaast doen veel mensen toch zelftesten … die helaas zelf aangeschaft moeten worden.

Ik ben het echt met Sizzle eens dat dit echt een gemiste kans is. Waarom zou je nu tegen een speekseltest zijn!!???

En ga eens zorgen dat mensen gratis zelftesten kunnen krijgen. Ik zou best samen met de kinderen 2-3 keer per week een zelftest willen doen.

Het reguliere testen snap ik dan weer wel. Eenmaal boven de 12 gaan veel teststraten echt diep naar binnen. Als kinderen daar angstig voor zijn zou ik dit dus ook niet doen. Het is immers niet noodzakelijk voor de eigen gezondheid van het kind. En eerlijk is eerlijk, zelf vond ik de test zo naar dat ik me niet meer laat testen bij een ggd. Of alleen keelafname of een zelftest.

En als je ziet wat een rijen er momenteel zijn. En dan ook in sommige teststraten waar je lopend in moet. Als je echt ziek bent heb je toch de energie niet om een half uur tot soms zelfs een uur in de rij te staan?

Ook geeft het mij best een nare bijsmaak dat kinderen die vaak mild ziek zijn of soms amper klachten hebben nu de dupe zijn van volwassen mensen die zich weigeren te laten vaccineren.

En als scholen gaan sluiten of klassen vaker naar huis gaan sturen mogen ze wel gaan zorgen dat je als ouder hiervoor steeds betaald zorgverlof op mag nemen. Want het zet ouders die niet thuis kunnen werken wel echt onder druk.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 00:00

Echwel schreef:
Waar gebeurd
Kennis loopt in Staphorst in de action
Ziet iemand van school waarvan ze weet dat die positief is getest.
Klagen bij manager.
Dingdong wil iemand die positief getest is de Action verlaten.
Er gingen zeker 6 de deur uit.

Je kunt toch positief zijn getest maar hersteld zijn (dus niet meer besmettelijk)?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 00:06

Sizzle schreef:

Is jullie speekseltest een antigeentest zoals onze zelftest/testen voor toegang? Of is dat echt een heel andere test?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 00:19

Spenk schreef:
Sizzle schreef:

Testen met een staafje zou ik ook niet toestaan hoor.
Als in NL ook gewoon met een sabbelwatje gestest kan worden dan zullen een hoop ouders anders reageren.

Veerledec, een speelsel test is even op een watje kauwen en dan uitspugen. Dat gaat dan naar de PCR.
Ze doen een poeltest en als die positief is dan doen ze alle individueel.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 18-11-21 00:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 00:19

In Nederland kun je ook antigeen speekseltesten laten uitvoeren welke gevalideerd zijn door het RIVM. Alleen zijn ze best prijzig. https://coronapcrtesten.nl/speeksel-antigeen-sneltest/

Of de PCR speekseltest:
https://spoedtest.nl/pcr-speekseltest/

´De PCR-Speekseltest heeft een betrouwbaarheid die overeenkomt met de nasale PCR-test, zoals PCR-Spoed en PCR-Economy. Toch kiezen sommige mensen liever voor de PCR-Speekseltest, omdat er geen wattenstaaf de neus in hoeft en daardoor als prettiger wordt ervaren.´

Waarom gaan ze dit niet als gratis optie invoeren!!!??? Ik zou me dan wel wekelijks willen laten testen, terwijl ik nu al in dubio zit wat ik moet doen als ik ziek ben, omdat ik me gewoon niet regulier durf te laten testen. En dit soort testen lijken me ideaal om massaal op scholen te doen of bij zorgbedrijven waarvan mensen niet thuis kunnen werken en veel mensencontact hebben.
Gewoon meer preventief testen, maar dan veel minder vervelende testen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 00:22

In Duitsland was dat een standaard test voor mensen die vaak over de grens moeten. Bij ons wordt hij systematisch op scholen gedaan vanaf groep 3.
Uitgezonderd Steiner scholen en die moeten dan ook iedere keer weer even dicht vanwege grote uitbraken :+