Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 12:05

Neonlight schreef:
Tiggs, klopt het dat de testuitslag er na ongeveer een uur is?
Ik heb over 2 weken een wedstrijd wat ook een testen voor toegang evenement is.

Volgens mij wel!
Ik hoefde zelf niet te testen, want gevaccineerd, maar de roeier die ik coachte wel. Hij had de uitslag inderdaad binnen een uur of 2.

Hoewel de wedstrijd nog heel anders was dan 'vroeger', was het alsnog heel gaaf om weer eens wat zorgelozer en normaler dingen te kunnen doen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 12:06

Relaxed schreef:
Haha niet meer het braafste jongetje van de klas, jeetje :')

Wanneer in deze crisis wél dan??? :roll:

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 12:06

De post van duopenotti stond toen ik typte onderaan. Maar doelde meer in het algemeen op de pessimistische mensen die graag meer regels willen. :j

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 12:07

Ik vind het vooral vervelend dat er regels worden gemaakt om het nog zo goed mogelijk te begeleiden. Dus testen of gevaccineerd zijn en dat er zoveel.fraude gepleegd kan worden. Door of code/uitslag van iemand anders te gebruiken of gewoon niet te controleren. Of handmatig uitslagen invoeren en dan negatief invoeren en volgende dag toch positief na nacht stappen.
En dat in combinatie met maatregelen die overal afgeschaft zijn zorgt er wel voor dat er ook een gedeelte juist weer minder kan gaan doen. Die ook al anderhalf jaar zich aangepast hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 12:07

Huertecilla schreef:
Relaxed schreef:

Waar zeg ik dat het alleen voor deze crisis geldt? :roll:

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 12:08

wie wil er meer regels dan?

Je zegt eerder begrijpend te kunnen lezen, maar wie heeft het over meer regels?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 12:09

Door dat dansen met Janssen hebben wel heel veel extra mensen die dat anders misschien niet gedaan hadden, ingeënt. Dus of het echt slim is, geen idee maar er zitten ook zeer voordelen aan.

En wbt long covid. Na griep of enig ander virus wat bestaat zijn ook mensen die restklachten houden. Daar hoor je niemand over. Maar daar gooien we ook niet de maatschappij voor op.slot. ik wil het niet bagatelliseren, maar we moeten het wel in perspectief blijven zien.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 12:09

Al 6 keer getest in 12 dagen en 6 keer positief. Niemand weet hoe het komt.
Dat virus heeft nog wat verrassingen in petto als je het mij vraagt. Of de testen in St Petersburg deugen niet, dat kan ook :=

Citaat:
De Belg voor wie het EK er nog altijd niet opzit: al 12 dagen vast in Sint-Petersburg omdat hij telkens weer positief test
De Waalse voetbalsupporter Arnaud Bonmariage (34) zit al 12 dagen vast in Sint-Petersburg. Na de match België-Finland testte hij positief op corona en sindsdien blijft hij keer op keer positief testen. Hoe dat komt, weet niemand. “Dit is het geheim van het virus zeker?”

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 12:11

Of hij is gewoon nog steeds besmettelijk en daarom positief getest. En dus terecht nog steeds niet onderweg naar huis. Lijkt me niet heel erg vreemd of zo

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 12:12

SusanH, ik geloof niet dat we het hebben over op slot gooien, maar op even nog 2 weken wachten na janssen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 12:12

Olympia schreef:
Relaxed schreef:
Er heeft volgens mij nooit ergens gestaan dat je direct na Jansen weer (ongetest) mag dansen, immers krijg je daarmee in de app ook geen groen licht ;)

Dat is dus wel zo. Je kan met Jansen direct Dansen.

Het coronavaccin van Janssen bestaat uit één prik. De bescherming tegen het coronavirus begint ongeveer 14 dagen na deze prik. De kans dat u ziek wordt is dan klein.

https://www.cbg-meb.nl/onderwerpen/medicijninformatie-vaccinaties/coronavaccins/covid-19-vaccin-janssen

je bent pas 2 weken na de vaccinatie beschermd. Dus maar even solo dansen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 12:13

SusanH schreef:
Door dat dansen met Janssen hebben wel heel veel extra mensen die dat anders misschien niet gedaan hadden, ingeënt. Dus of het echt slim is, geen idee maar er zitten ook zeer voordelen aan.

En wbt long covid. Na griep of enig ander virus wat bestaat zijn ook mensen die restklachten houden. Daar hoor je niemand over. Maar daar gooien we ook niet de maatschappij voor op.slot. ik wil het niet bagatelliseren, maar we moeten het wel in perspectief blijven zien.

Je kunt het inderdaad zo stellen, echter er zijn maar weinig ziektes die zo massaal tekeer gaan dus het is gewoon niet te vergelijken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 12:15

Relaxed schreef:

Heb je de titel van deze draad gelezen?

Maar goed; in deze Covid19 crisis is NL niet het braafste in de klas geweest dus jouw opmerking slaat in déze nergens op.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 12:19

DuoPenotti schreef:

Nou jij want jij stelt dat mensen de regels over treden terwijl zij van de overheid gewoon groen sein krijgen in de Corona app.

Ik verzin niet dat de overheid hier achter staan. Jij stelt dat mensen iets anders moeten doen dan de overheid stelt

Cer

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 12:21

we doen toch ook wat het OMT zegt? En die vinden het een overwogen risico?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 12:21

Huertecilla schreef:
Relaxed schreef:

Geen idee. Maar welk land dan wel? Volgens mij is er gewoon geen 'braafste jongetje' aan te wijzen, alle landen doen/deden hun best op hun eigen manier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 12:22

Huertecilla schreef:
Relaxed schreef:

Heb je de titel van deze draad gelezen?

Maar goed; in deze Covid19 crisis is NL niet het braafste in de klas geweest dus jouw opmerking slaat in déze nergens op.

Nogmaals, IK had het niet alleen over deze crisis.. 8)7

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 12:22

DuoPenotti schreef:

karuna schreef:
Alles toestaan behalve de binnen drukke feestjes zonder afstand. En weer de mondkapjes terug bij winkelen om mensen er weer aan te herinneren dat er een virus rondgaat. Ik denk dat je daarmee al heel veel risico wegneemt. Dus eigenlijk de discos en clubs weer sluiten of bijvoorbeeld open tot 2200 uur ipv de hele nacht.

Maar ja gebruik van eigen hersencapaciteit lijkt tegenwoordig ver te zoeken. -O-

Daarbij zeggen zowel jij als Cer dat we niet direct na onze vaccinatie mogen stappen. Wat van de overheid wel mag. Dus weer een zelf verzonnen regel.

Cer

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 12:25

Hey! Dat zeg ik niet.... volgens mij... kan je dat quoten?

Overigens ben ik benieuwd hoe het in die app daadwerkelijk gaat, want alles heeft opstart problemen en dan zou de toegangsapp meteen na 1 janssen vaccin een groen vinkje geven?
Of gaan die mensen met hun papiertje naar een evenement?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 12:26

Cer schreef:

Overigens ben ik benieuwd hoe het in die app daadwerkelijk gaat, want alles heeft opstart problemen en dan zou de toegangsapp meteen na 1 janssen vaccin een groen vinkje geven?

Nou..

Cer schreef:
lenaa_tje schreef:
2 weken na hun vaccinatie? Zo simpel is het niet. De meeste jongeren zullen na de zomer pas volledig gevaccineerd zijn.

Dan wachten ze tot na de zomer met feesten en vakantie, toch?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 12:26

Verwarrend, we horen van de overheid dat de werking van een vaccin enige tijd nodig heeft voordat het werkt. Logisch om even te wachten met 'losgaan'
Die zelfde overheid zegt Jansen en dansen zonder enige wachttijd. Buitengewoon tegenstrijdige signalen van de overheid.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 12:27

Cer schreef:

Je krijgt echt direct een groen vinkje in de app. Dus gewoon je qr code die je kunt gebruiken

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 12:28

lenaa_tje schreef:
DuoPenotti schreef:

Nou jij want jij stelt dat mensen de regels over treden terwijl zij van de overheid gewoon groen sein krijgen in de Corona app.

Ik verzin niet dat de overheid hier achter staan. Jij stelt dat mensen iets anders moeten doen dan de overheid stelt

nee ik zeg niet dat ze de regels overtreden, quote het maar.
Ik zeg dat ze niet nadenken.
1,5 jaar getrap tegen de regels, maar nu ineens zijn de regels oke en is even nadenken er niet meer bij.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 12:28

Dankjewel relaxed, op de telefoon gaat dat niet zo makkelijk. :D

Dus ja met opmerkingen als “jongeren moeten dan maar niet gaan stappen als ze niet gevaccineerd zijn” sla je echt de plank wel goed mis. Kan de overheid straks weer miljarden subsidies pompen in kroegen die dan failliet gaan.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 12:30

@duopenotti Waarom vind jij dat mensen ineens hun verstand moeten gebruiken als de overheid daar blijkbaar anders over denkt. Dat begrijp ik dus niet zo goed. Was dit een regel geweest dan had de overheid dit prima kunnen doorvoeren.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 05-07-21 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt