Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 17:42

secricible schreef:
Volgens mij werken die sneltesten een beetje zoals een zwangerschapstest. Ze slaan uit met 2 streepjes bij voldoende deeltjes (in dit geval virusdeeltjes). Als je te vroeg test en dus niet voldoende deeltjes hebt krijg je een negatieve test.

Ik weet niet beter dan dat de huidige sneltesten allemaal antigeengebaseerd zijn.

secricible

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 18:10

Je hebt gelijk, ze slaan idd uit op antigenen. Rest van mijn verhaal blijft dan idd hetzelfde, als je nig niet voldoende antigenen hebt krijg je een negatieve test.
Ik las toestraks een testresultaat waar een sneltest 90 van de 123 positieve mensen eruit had gevist, dus dat is echt wel beduidend minder.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 23:05

Laatst bijgewerkt door mag op 06-11-20 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 23:10

Ik vind dat technisch gezien super cool en dat is typisch een product dat „wij“ (waar ik werk) zouden ondersteunen, echter moet je dan wel een hoest hebben. De besmette mensen die ik ken hebben niet gehoest :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 23:11

Op je telefoon hoesten :=

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 23:12

Sizzle schreef:
Ik vind dat technisch gezien super cool en dat is typisch een product dat „wij“ (waar ik werk) zouden ondersteunen, echter moet je dan wel een hoest hebben. De besmette mensen die ik ken hebben niet gehoest :+

Volgens het artikel herkennen ze juist de mensen zonder symptomen die hoesten op commando.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 23:16

mag schreef:
Sizzle schreef:

Volgens het artikel herkennen ze juist de mensen zonder symptomen die hoesten op commando.

Oh inderdaad. Dan is het nog cooler :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 23:24

Sorry maar _O-

Mijn telefoon herkent mijn stem niet eens :')

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 00:16

mag schreef:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/11/05 ... g0bk-thAm4

Er wordt gewerkt aan een app, je moet op je telefoon hoesten en dan herkent de app of he corona hebt.

Nog even en je kunt met je smartphone een CT-scan op je longen uitvoeren ;)

Ik vind vooral het rioolwateronderzoek wel interessant. Wellicht kan Japan met intelligente toiletpotten komen die een gezondheidscheck uitvoeren op je uitwerpselen.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 00:19

Omega, moet niet gekker worden.
Ik denk dat we gewoon beter weer terug naar de tijd kunnen gaan waarbij geaccepteerd is dat men wel eens in het leven last heeft van een griepje.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 00:24

Ik ben nu stiekun benieuwd of ze bij de hoest-app ook rekening gehouden hebben met vrouwen en etnische variaties of dat dit ook weer een typische gemiddelde blanke man met modaal inkomen dataset is die gebruikt is voor de ontwikkeling.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 00:33

Blussem schreef:
Ik denk dat we gewoon beter weer terug naar de tijd kunnen gaan waarbij geaccepteerd is dat men wel eens in het leven last heeft van een griepje.

:o? :o? :o?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 00:46

bigone schreef:
Blussem schreef:

:o? :o? :o?

Tja, hier zijn in verschillende deelstaten de ICs van de privé ziekenhuizen bij de publieke gezondheidszorg ondergebracht omdat die er niet genoeg heeft.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 11:29

Blussem schreef:

Over die vergelijking met dat griepje altijd.

https://www.ad.nl/binnenland/hoe-groot- ... ook.com%2F

Daarnaast verspreid zich dit veel makkelijker dan de griep.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 11:33

Er is over het algemeen niks tegen een griepje krijgen. En ook corona krijgen op zich is gewoon onderdeel van het leven.
Maar voor de tigste keer: het probleem is dat zoveel mensen het tegelijkertijd krijgen en daardoor de ziekenhuizen volslippen. Dat zorgt er voor dat mensen geen medische zorg meer kunnen krijgen, los van of die zorg voor corona is of voor een auto-ongeluk.

De meest extreme ziekenhuisgolf met een griepje was 350IC bedden gevuld. Toen was er al paniek omdat we geen zorg meer konden leveren zoals we gewend zijn. Je mag dat zelf vergelijken met de IC cijfers voor corona (kleine spoiler: ze liggen wat hoger dan 350).

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 11:36

secricible schreef:
Er is over het algemeen niks tegen een griepje krijgen. En ook corona krijgen op zich is gewoon onderdeel van het leven.
Maar voor de tigste keer: het probleem is dat zoveel mensen het tegelijkertijd krijgen en daardoor de ziekenhuizen volslippen. Dat zorgt er voor dat mensen geen medische zorg meer kunnen krijgen, los van of die zorg voor corona is of voor een auto-ongeluk.

De meest extreme ziekenhuisgolf met een griepje was 350IC bedden gevuld. Toen was er al paniek omdat we geen zorg meer konden leveren zoals we gewend zijn. Je mag dat zelf vergelijken met de IC cijfers voor corona (kleine spoiler: ze liggen wat hoger dan 350).

Of ook een griepje krijgen nu .. de zorg is al over belast en voor veel mensen is een griepje ook niet gewoon een griepje

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 11:41

Het bericht steeds meer mensen voor een tweede keer besmet raken is best zorgelijk vind ik. Misschien geeft dat inzicht in hoe het virus werkt al lijkt het vooral grillig, makkelijk te muteren, besmettelijk en hardnekkig. Iets hardnekkiger en gemener dan een influenza. Met grotere gevolgen. Als het hetzelfde zou zijn zouden wereldwijd medici en virologen niet zo waarschuwen en deze maatregelen nemen.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 11:44

Natuurlijk selectie.
Is ook gevolg van dat we met mensen gewoon door fokken zonder te kijken naar erfelijke ziektes en goed of slecter weerstand.
In Afrika hebben hier door gemiddeld genomen een veel hogere weerstand dan een gemiddelde Nederlander

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 12:01

Blussem schreef:
Natuurlijk selectie.
Is ook gevolg van dat we met mensen gewoon door fokken zonder te kijken naar erfelijke ziektes en goed of slecter weerstand.
In Afrika hebben hier door gemiddeld genomen een veel hogere weerstand dan een gemiddelde Nederlander

Ach ja scheelt dat ze daar in heel veel landen aan de honger nog sterven.
Veel te kort door de bocht dus

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 12:01

Blussem schreef:
Natuurlijk selectie.

Dat blijkt wel dat er gewoon gefokt word. En de selectie mag nog wel wat strenger. Voorkomen we misschien een hoop onzin mee.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 12:02

Blussem, weet je wie ook interesse had voor eugenetica?

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 12:09

Belgisch reproductiegetal is onder de 1 gezakt ..eindelijk
En we zijn naar de 3 de plaats gezakt ..luxemburg heeft haasje over gedaan
Maar we zijn er nog lang niet !!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 12:18

Terwijl ze in Luxemburg toch de hele bevolking hebben getest?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 12:46

En wij hier in belgie dus minder testen doen omdat niet iedereen meer getest wordt zoals vorige maand nog wel het geval was.
Iets met tekort aan testcapaciteit ofzo :+

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 13:17