Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:20

Dat denk ik ook Pandora.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:21

tokedri schreef:
Een negatieve test zegt niet zo veel zegt mijn huisarts en de arts op de coronapoli

Nouja,ik vraag me weleens af: st e l je bent wat verkouden, en je laat je testen. Test is negatief, dan kan je best de volgende dag of een paar dagen later wel positief testen volgens mij..

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:24

Wij hebben het een paar weken geleden andersom gedaan, van Spanje naar Nederland. Op de routes binnendoor was het echt zoeken naar een toilet, maar langs de snelwegen ging het goed. Ik had zelf een bus desinfectiespray en handgel bij me, net als vochtig en gewoon toiletpapier en schoonmaakdoekjes. Volgende keer stop ik nog een handzeepje in mijn tas. Ha, mijn handen veeg ik meestal aan mijn broek droog na het handen wassen, maar een eigen handdoekje zou ook nog kunnen. Klinkt veel maar was echt maar een klein tasje, Albert had zo´n zelfde tasje.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:25

Pandora2 schreef:
Je moet natuurlijk niet aan elk tankstation stoppen om bij het buffet te gaan eten :D

Dat zou me hogelijk verwonderen: ze hebben gisteravond tot half elf proviand staan maken. Zelfs de oven kwam er aan te pas. ;)

Ze rijden vandaag tot Lyon en morgen door naar de kust.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:27

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:27

Wij nemen alles in camper mee he simpel...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:30

Hoe gaat het met de dochter van je nicht? Krijgt ze hulp?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:31

Word nu al gepraat van carnaval aflassen, het duurt echt nog een jaar komop.

Dan kan je trouwens de kroegen wel allemaal op voorhand al sluiten.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:32

Sizzle schreef:

Ja bijzonder veel...
En nicht aan revalidatie dus hoop dat alles ok gaat

Recherche is ook al heel eind, dader bekend alleen moeten ze alles goed sluitend maken

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:39

Carnaval aflassen lijkt me niet zo raar.
Verenigingen zijn echt veel geld kwijt aan wagens en kleding.
Die durven dat nu niet aan te gaan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:40

sureido schreef:

8 maanden zijn zo voorbij, en ik denk dat we er voorlopig nog niet vanaf zijn. Keerzijde is, hoe ga je er mee om? Blijf je werken met beperkingen en lockdown, of gaan we accepteren dat het een onderdeel van ons leven is geworden?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:42

LadyMadonna schreef:
sureido schreef:

8 maanden zijn zo voorbij, en ik denk dat we er voorlopig nog niet vanaf zijn. Keerzijde is, hoe ga je er mee om? Blijf je werken met beperkingen en lockdown, of gaan we accepteren dat het een onderdeel van ons leven is geworden?

Ik denk dat het laatste steeds denkbaarder gaat worden. Dit kan zo niet nog jaren doorgaan. Of de overheid moet met flink geld komen om al die bedrijven overeind te houden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:50

Echwel schreef:
Sizzle schreef:

Ja bijzonder veel...
En nicht aan revalidatie dus hoop dat alles ok gaat

Recherche is ook al heel eind, dader bekend alleen moeten ze alles goed sluitend maken

Dat is in iedergeval positief maar nog steeds echt vreselijk.

Luxemburg zou ik niet zo veel zorgen over maken, daar is sowieso aan de snelweg altijd al alles heel ruim en netjes opgezet. Ook is daar de toename waarschijnlijk vooral omdat ze begonnen waren met testen van de gehele bevolking dus niet omdat er meer zieken waren.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 10:08

mysa schreef:
Ja, vraag ik me ook af, doen de kinderen nu ook, via route du soleil naar Saint Tropez.

Risico op file is voorlopig (gelukkig) groter dan op Corona.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 10:19

LadyMadonna schreef:
tokedri schreef:
Een negatieve test zegt niet zo veel zegt mijn huisarts en de arts op de coronapoli

Nouja,ik vraag me weleens af: st e l je bent wat verkouden, en je laat je testen. Test is negatief, dan kan je best de volgende dag of een paar dagen later wel positief testen volgens mij..

Klopt hebben we een paar keer gezien in mn werk
Mensen testen negatief, dag later positief, zelfde dag weer negatief ( ik werk in de zorg)
Negatieve test is 70% betrouwbaar helaas

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 10:26

LadyMadonna schreef:

We zullen het in elk geval moeten accepteren. De bedrijven die zich aanpassen aan de situatie zullen dit wel zonder teveel kleerscheuren doorkomen. Het viel op dat een aantal grote bedrijven heel snel waren om bv telewerk te verplichten, voordat dat door de overheid opgelegd werd. Ook bij kleine bedrijven zag je veel creativiteit. Degenen die stug doorgaan zoals voor Corona zullen het heel moeilijk krijgen. Maar dat geldt eigenlijk voor iedere verandering, alleen komt dit nogal snel waardoor het harder opvalt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 10:31

sureido schreef:

Carnaval is wel meer als individueel in de kroeg gaan zuipen. Wij begonnen in augustus altijd al met voorbereiden, in september, het weekend na de bloemencorso, met bouwen. Gaat veel voorbereiding en kosten aan vooraf. Ben nu geen lid meer van een carnavalsvereniging, maar destijds waren we van augustus tot het weekend na carnaval volop bezig.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:16

Gezien dit jaar zo mis is gegaan met carnaval lijk mij wel heel goed om volgende jaar maar een keertje over te slaan.

Btw vorige week ben ik naar de Efteling geweest. Het hart van Brabant.
Mijn broek zakte af. Groepjes vrienden werden als een gezin gezien en er werd van je verwacht dat samen met je vrienden naast elkaar in attractie ging zonder onderlinge afstand. Te veel mensen in het park om überhaupt afstand te kunnen houden en werd niks schoongemaakt voor de volgende groep mensen.

Daar sta je dan met je goed gedrag en dan te bedenken dat Efteling al maanden open is op deze manier.

En hoe veder je van Brabant bent hoe strenger het wordt met de Corona maatregelen.

Aan de ander kant hebben de Brabanders de Corona van dichtbij mee gemaakt in de plaats van de aangedikte verhalen van de journalisten. En als echt zo erg is dan zou je nu al allang hele uitbraak moeten hebben dankzij de Efteling.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:35

Heel eerlijk zo heb ik de Efteling niet ervaren en wij waren op een dag dat alle tijdsloten uitverkocht waren.
En ik geloof best dat het toen niet overal goed is gegaan hoor maar wij hebben toen heel bewust aan de hand van de app keuzes gemaakt voor attracties. Wij vonden die vakken waar je met in moest staan heel fijn. Prettig die afstand in de rij.
Maar ik heb ook niet zoveel problemen met 2/3 vrienden bij elkaar. Dan kan je de opa’s/oma’s/vaders en moeders ook afkraken. Dat zijn ook geen huishoudens.

Daarbij hoeven jongeren onder 18 geen afstand te houden van andere jongeren onder 18.
Tel daarbij de vakken op en dan vond ik het juist heel prettig. Ook als je alleen was werd er niemand naast je in het karretje gestopt.
Wij hebben wel de grens gelegd bij een halfuur wachttijd voor ons zelf. Dus die grote achtbanen hebben we niet gedaan.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:44

Wanneer ben jij geweest?mogelijk hebben ze in de tussentijd de maximaal aantal bezoekers flink opgeschroefd.

Afstand in de wachtrijen werd niet door iedereen goed aangehouden waar het park natuurlijk niet altijd ging evenveel aan kon doen.

Maar was wel simpel weg veelste druk in het park om bij het rondlopen voldoende afstand te houden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:52

Blussem schreef:
Wanneer ben jij geweest?mogelijk hebben ze in de tussentijd de maximaal aantal bezoekers flink opgeschroefd.

Afstand in de wachtrijen werd niet door iedereen goed aangehouden waar het park natuurlijk niet altijd ging evenveel aan kon doen.

Maar was wel simpel weg veelste druk in het park om bij het rondlopen voldoende afstand te houden.

Uhm begin Juli. We waren ook wel heel vroeg in het park.
Wij hebben er wel voor gekozen om ‘s middags het sprookjesbos te doen. Toen liepen de wachttijden ook op bij de attracties en vonden wij de gewone routes naar de attracties ook te vol. Nu zouden we dat normaal ook wel doen maar nu dus een bewuste keuze om afstand te houden.Dus wij hebben ons zelf daar wel op aangepast.
Maar wij hebben wel 1x gewoon gezegd tegen mensen hallo lijnen ... je hebt een vak hoor maar dat was de enige keer. En dat hielp :+

Wij waren ook wel voor het stoppen van dag/avond kaarten inderdaad. https://www.looopings.nl/weblog/14861/E ... epast.html

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 12:33

Pien, weet jij hoe de situatie nu in Normandië is? Omdat je schrijft dat er in het noorden van Frankrijk meer besmettingen zijn? Wij overwegen voor de laatste week van augustus een weekje Frankrijk namelijk.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 12:37

Koekie73 schreef:
@astorga ik heb al een keer een gastroscopie overleefd zonder roesje (eens maar nooit weer) dus dit overleef ik vast ook :+ Toch is het wel geruststellend om even te horen dat het vervelend is, maar wel te doen. Dankjewel <3
Dan maar duimen dat het geen Corona is want als alleenstaande moeder met 2 kids met autisme weet ik nog even niet hoe ik 2 weken volledige quarantaine ga doen. Maar goed, dat is voor nu op de zaken vooruit lopen.

Vergeleken bij een gastroscopie is dit een feestje!
Hoop dat de uitslag negatief is.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 12:53

sureido schreef:

Hadden ze beter dit jaar al kunnen afgelasten... Het was toen al bekend, maar het RIVM dacht dat het wel mee zou vallen...

Denk trouwens dat het niet zo’n slecht idee is om geen carnaval te vieren komend jaar. Kroegen dan ook sluiten voor de zekerheid.
Tja pech voor de liefhebbers, maar feestende mensen in grote groepen zijn eenmaal erg risico gevoelig.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 13:38

Berdien schreef:
Pien, weet jij hoe de situatie nu in Normandië is? Omdat je schrijft dat er in het noorden van Frankrijk meer besmettingen zijn? Wij overwegen voor de laatste week van augustus een weekje Frankrijk namelijk.

Berdien hier kun je overal in Frankrijk de situatie zien https://nl.france.fr/nl/bereid-je-reis- ... -frankrijk

Via die site kom je op de site van de Franse overheid https://www.gouvernement.fr/info-coronavirus

Ik heb even alle postcodes ingevuld op de overheids site die ik hier gevonden heb https://kelcodepostal.fr/region-normandie.html en dan krijg ik de volgende mededeling:
Citaat:
Votre département Orne présente une faible circulation du virus, son statut est donc VERT:

Vertaald:
Citaat:
Uw departement heeft een lage circulatie van het virus, de status is daarom GROEN:

Ik laat je dit zo stapje voor stapje zien, zodat je zelf kunt checken voordat je gaat en tijdens dat je er bent hoe de status is. Omdat NOrmandië groot is en ik niet wist welk gedeelte je zit, heb ik alles even ingevuld. De Hatue Vienne krijgt de zelfde mededeling dus het gaat goed daarò.

Berdien je moet wel vanaf maandag overal binnen→ winkels etc mondkapjes op hebben (op straffe van een boete) en als je reist met mensen die niet uit een huishouden komen in één en dezelfde auto moet dat ook.
Tevens als je wordt aangehouden, ben beleefd, vraag om uitleg en zeg: "je suis desolée, je ne savais pas" (sorry ik wist het niet )en volg gelijk alle aanwijzingen op! Anders kun je hoopjes problemen krijgen want de gendarmerie is niet de NL politie, vergis je niet!!