Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Femke_Tweety schreef:deksel schreef:UO: Er wordt echt te vaak, onterecht met de term narcisme gestrooid.
Eens.
Veel te vaak.
Tegen zo ongeveer iedereen die een keer iets egoïstisch of onaardigs doet.
En alle exen van iedereen schijnen ook narcistisch te zijn tegenwoordig.
Maflinger_S schreef:De Rotary is toch gewoon een grote bende 5 vinkjes?
Sizzle schreef:Ja, maar het blijft natuurlijk wel een beetje apart dat een psychiater je een stempel autistisch kan geven, je hele behandeling daarop aanpast en de volgende psych zegt: hûh autistisch![]()
Het zou met niets verbazen als er ook veel mensen overgediagnosticeerd zijn.
HopeMyDay schreef:Sizzle schreef:Ja, maar het blijft natuurlijk wel een beetje apart dat een psychiater je een stempel autistisch kan geven, je hele behandeling daarop aanpast en de volgende psych zegt: hûh autistisch![]()
Het zou met niets verbazen als er ook veel mensen overgediagnosticeerd zijn.
Ook dat hoor, maar ik weet vrij zeker dat over mijn diagnose niet meer te twijfelen valt. Wat ik wel vreemd vond was dat mijn eerste diagnose maar 2 jaar geldig was (ik was toen 9 jaar oud). Het is niet zo dat ik daarna geen autisme meer had
Fly_high schreef:Imo werken termen als 'labeltje' of 'sticker' opgeplakt krijgen dat soort dingen ook wel een beetje in de hand. Kanker, diabetes of een botbreuk noemen we ook geen 'stickertje,' want dat impliceert dat er een hoge mate van willekeur is en dat het niet "echt" een medische aandoening is, dus zullen mensen makkelijker over zichzelf of een ander zeggen dat ze een depressie hebben, of borderline of ADHD.Officieel gestelde diagnoses zijn een ding, maar daarnaast heb je een hoop mensen die van alles (borderline, ptss, adhd, autisme, you name it) beweren te hebben zonder ooit bij een psychiater of andere professional langs te zijn geweest... Ze hebben wat zelftests gedaan en vinden het erg herkenbaar wat mensen met die aandoening online posten, nou dan telt het als diagnose toch![]()
![]()
Eigenlijk vooral heel banketstaaf voor wie daadwerkelijk ergens last van heeft... ik merk dat ik door al die munchausen by internet gevallen best wantrouwend word als mensen over hun ptss of autisme (of fibro, of EDS of chronische vermoeidheidsklachten, of...) beginnen.
Fly_high schreef:Officieel gestelde diagnoses zijn een ding, maar daarnaast heb je een hoop mensen die van alles (borderline, ptss, adhd, autisme, you name it) beweren te hebben zonder ooit bij een psychiater of andere professional langs te zijn geweest... Ze hebben wat zelftests gedaan en vinden het erg herkenbaar wat mensen met die aandoening online posten, nou dan telt het als diagnose toch![]()
![]()
Eigenlijk vooral heel banketstaaf voor wie daadwerkelijk ergens last van heeft... ik merk dat ik door al die munchausen by internet gevallen best wantrouwend word als mensen over hun ptss of autisme (of fibro, of EDS of chronische vermoeidheidsklachten, of...) beginnen.
prompter schreef:Mooi onderwerp! Je ziet inderdaad mensen met een label strooien waarvan je je af kan vragen of dat officieel is of dat ze het graag op zichzelf wilden plakken, en je ziet ook mensen die een label nodig hebben dat in alle toonaarden ontkennen. Ik vind het aantal mensen met mentale problemen wel enorm hoog zo op het internet, in mijn dagelijkse omgeving is dat veel lager.
karuna schreef:Mijn uo in mijn ogen worden "te" drukke kinderen te snel volgeduwd met medicatie om ze maar tam en kalm te houden. Zodat ze soort van half kunnen functioneren in te drukke klassen waar te veel tegelijk door elkaar gebeurd. Het is denk ik voor veel kinderen veel effectiever door het schoolsysteem minder prikkelrijk te maken dan de kinderen te "verdoven" ook voor kindertjes zonder een chaoshoofd