Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 16:25

Ze moet bijles en kan kiezen tussen a en b.Zelf weet ze het niet.

Janine1990

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 16:33

Ze weet toch welke delen haar het beste liggen en welke niet? Aan de hand daarvan kan je vrij eenvoudig kiezen.

Daarbij gaat bijles toch lijkt me op advies van een docent, dus even in overleg waar ze het beste bijles in kan nemen.

Of gewoon Mr. Chadd inschakelen, werkt misschien wel veel beter

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 20:27

Ik weet nu al dat mijn vraag een bijzondere is maar ik ga hem toch stellen. O:)
Ik heb vorige week heel toffe schoenen gekocht met een hak maar ik ben serieus een beetje teleurgesteld dat ze niet klakken. (Kleine meisje dromen)
Zou de schoenmaker er een hardere hak onder kunnen zetten?
Het gaat om deze:
Afbeelding

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 20:35

Haha dat kan altijd, maar waarom zou je in vredesnaam willen dat je schoenen klakken?

Als we toch in kledingstijl gaan vragen: hoe heet een jas die tot je enkels komt? Ik zocht al op maxicoat maar daar krijg je toch voornamelijk kuitlengte.

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 20:42

Sheran schreef:
Haha dat kan altijd, maar waarom zou je in vredesnaam willen dat je schoenen klakken?

Als we toch in kledingstijl gaan vragen: hoe heet een jas die tot je enkels komt? Ik zocht al op maxicoat maar daar krijg je toch voornamelijk kuitlengte.

Enkellange jassen? :o

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 20:44

Britta31 schreef:
Ze moet bijles en kan kiezen tussen a en b.Zelf weet ze het niet.

Dat kan niet, wiskunde A is veel uitgebreider dan vmbo wiskunde. Ze zou kunnen kijken voor lagere jaars, want havo 3 bijv heeft ook geen wiskunde A/wiskunde B scheiding (wiskunde docent in opleiding hier, dus heb er wel redelijk wat verstand van :o )

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 20:56

Jolien87 schreef:
Ik heb vorige week heel toffe schoenen gekocht met een hak maar ik ben serieus een beetje teleurgesteld dat ze niet klakken. (Kleine meisje dromen)
Het gaat om deze:
[ Afbeelding ]

Als je schoenmaker plastic heeft liggen misschien (hoe ze dit zouden bevestigingen vraag ik me wel af). Zit wel vrij vaak onder goedkopere schoenen/laarzen. Persoonlijk heb ik een hekel aan getik onder dergelijke schoenen. Vind ik alleen passend onder naaldhakken.

Daarbij zit in naaldhakken altijd een stevige ijzeren of kunststoffen pin voor de stevigheid. Daardoor klakken die dingen ook meer. De hak van dit soort schoenen is grotendeels hol, dus klakken ze ook met een plastic zool niet omdat het hol is. En klinkt het waarschijnlijk meer alsof er een jong meisje met van die nephakjes loopt, in plaats van een volwassen vrouw.

(normaal gesproken worden plastic hakken in een soort ophanging gedrukt, kwam ik ooit achter toen mijn ultra goedkope laarzen onthakt raakten)

Dus als je echt wilt tikken/klakken, even naar Van Haren en voor 20 euro heb je knappe pumps ;) Die wel tikken en ook nog eens heel lang goed/mooi blijven!

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 21:02

Jolien87 schreef:
Het gaat om deze:
[ Afbeelding ]

Ik heb wel eens iets anders onder mijn hakken laten zetten, omdat ik niet wilde dat ze tikten. Dan vervangen ze alleen dat onderste donkere laagje voor iets anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 21:33

Sheran schreef:

(Lange) mantel? Volgens mij krijg je op mantels wel resultaat.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 00:19

Citaat:
Dankjewel! Dat zou inderdaad goed kunnen. Maakt dat verder in de toekomst nog iets uit?
Nee. Het is gewoon een administratief onderscheid.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 09:22

Jolien87 schreef:
Het gaat om deze:
[ Afbeelding ]

En als je ècht wil klakken kan je er zelfs hard plastic of stalen/aluminium plaatjes onder laten zetten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 22:37

Ik had het vroeger juist andersom, had prachtige rode lakschoentjes gekocht in de winkel, mn eerste paar met hakje, dol blij en trots als een pauw was ik er mee!
Maar in de winkel lag tapijt, dus toen ik buiten de winkel liep bleken ze te klakken.. -O-
Ik heb ze nooit aangehad, ik wilde juist niet klakken, dat zou veel te veel de aandacht trekken! :Y)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 23:46

Waarom kreunen die tennis(ster)s vaak zo op TV bij een wedstrijd?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 00:24

Goede vraag.wil ik ook graag weten.

Alaskan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 00:30

Citaat:
Vanuit je tenen
Een verklaring voor het gekreun van de dames is dat zij tijdens de wedstrijd al hun krachten willen aanwenden om zo hard mogelijk te slaan. Dit zou ook zo zijn bij bijvoorbeeld karateka en gewichtheffers, die ook wel eens een kreun willen uitslaan. Stemdocent Alex Boon stelt: ‘Kreunen is een primitieve functie van het lichaam. Als je kracht zet met je lijf, pers je je stembanden tegen elkaar aan en zo ontstaat die kreun.’ In dat geval zou je denken dat zowel mannen als vrouwen met tennis de longen uit hun lijf kreunen. Toch lijkt het bij de mannen veel minder voor te komen. Boon verklaart het verschil: ‘Mannen en vrouwen kreunen evenveel. Bij de vrouwenkreun is de toonhoogte echter hoger en klinkt het gekreun luider. Mannenkreunen zijn minder schel en vallen daarom minder op.’

Beïnvloeden van de tegenstander
Naast het samenpersen van de stembanden wordt er ook wel eens gezegd dat de tennissers met opzet kreunen om andere spelers uit hun concentratie te halen. Door het uitkramen van dit soort tonen is het voor de tegenstander niet meer mogelijk om te horen of de bal geslagen is, zo beweert men. Wat blijkt uit onderzoek van de universiteit van Hawaï? Het kreunen zorgde ervoor dat proefpersonen minder accuraat en minder snel konden raden waar een bal naartoe geslagen werd. Heeft een bal een snelheid van tachtig kilometer per uur, dan zorgt het kreunen ervoor dat de bal zestig centimeter meer aflegt voordat de tegenstander reageert dan wanneer het stil is op de baan.

http://www.wrmmagazine.nl/waarom-kreunen-vrouwen-bij-het-tennissen/

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 22:16

Het is ook nog een deel loslaten van spanning, denk ik. Dat is de reden dat mensen bij schermwedstrijden zo hard schreeuwen, om de spanning eruit te gooien.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 23:01

Sokje_6 schreef:
Het is ook nog een deel loslaten van spanning, denk ik. Dat is de reden dat mensen bij schermwedstrijden zo hard schreeuwen, om de spanning eruit te gooien.

Is dan niet gewoon de tegenstander vergeten zo'n dopje op zijn wapen te prikken?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 23:08

Vanaf wat voor hoeveelheden is kalk in het water slecht voor je? Of kan kalk nooit slecht voor je gezondheid zijn?

Ik heb sterk de indruk dat er op mijn werk echt absurd veel kalk in het water zit, waardoor ik veel meer jeuk en uitslag (rode vlekken, jeuk, geen bultjes ofzo) in het gezicht heb dan met het water thuis.

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 23:24

oomens schreef:
Sokje_6 schreef:

Is dan niet gewoon de tegenstander vergeten zo'n dopje op zijn wapen te prikken?

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Held :')

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 23:54

Waarom is antiroos shampoo vaak blauw?

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 00:06

Avelienvd schreef:

Is dat zo? De mijne is oranje..

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 01:02

oomens schreef:
Sokje_6 schreef:

_O- Of te draaien als het een schroefpuntje is :)) Gelukkig heb ik dat gedoe met puntjes niet op sabel.

Je voelt het inderdaad wel als iemand z'n puntje eraf is, maar gelukkig kunnen onze pakken 800N aan, dus qua pijn is het allemaal niet zo heftig dat je ervan moet schreeuwen. :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 03:48

Hoeveel kost het voor een bioscoop om een film te draaien, en hoeveel mensen moeten er naar een film komen om winst te behalen? (Gemiddeld genomen?)

Koopt een bioscoop 'rechten' van bijv. Disney om een film te mogen vertonen of hoe werkt dat?

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 01:00

Janine1990 schreef:
Vanaf wat voor hoeveelheden is kalk in het water slecht voor je? Of kan kalk nooit slecht voor je gezondheid zijn?

Ik heb sterk de indruk dat er op mijn werk echt absurd veel kalk in het water zit, waardoor ik veel meer jeuk en uitslag (rode vlekken, jeuk, geen bultjes ofzo) in het gezicht heb dan met het water thuis.

Kalk is niet slecht voor je, maar het kan wel zijn dat jij er slecht op reageert. Als je graag een precieze hoeveelheid zou willen weten kan je misschien een allergietest laten doen. En verder lekker je eigen water meenemen? :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 11:03

Avelienvd schreef:

Een van de belangrijke bestanddelen is bijna altijd zink, en dat is wat grijzig, wat er niet heel gezellig uit, maar met een klein beetje kleurstof maak je daar wel heel gemakkelijk licht blauw van. En dat ziet er gezelliger uit, en blauw associëren we toch vaak met schoon en fris.