Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:13

Begin hier ook te rommelen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:14

Lekker in een kamer zitten met de lichten aan, koptelefoon op en muziekje erbij.

Ik zei vandaag nog tegen mijn man dat ik me niet voor kan stellen hoe het moet voelen om zo bang te zijn voor onweer, maar vervelend lijkt het me wel.

Ik moet werken tot 2 uur en heb mooi uitzicht op de lucht. Ik twijfel alleen of hier nog wel wat komt. We zullen het wel zien.

MyKayleigh

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:22

In Kruiningen lekker regen, de onweer is weer weggetrokken.
Als ik de radar moet geloven krijgen we nog veel meer.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:25

Radarbeelden spreken elkaar nu erg tegen. En meestal krijgen we dan niks. Word weer sproeien morgen.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:27

Het gaat helemaal los hier brrrrr

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:31

Flits hier aardig door nu.

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:32

Wij wonen in Oost-Vlaanderen grens met Wallonië en dit passeerde ons gisteren :
Afbeelding

Daarnet kwam er opnieuw een heel heftig onweer onze richting uit, de bliksems waren heel indrukwekkend. Maar net voor het over ons kwam, is het naar de andere kant gegaan en passeerde het langs ons heen.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:32

Anna79 schreef:
Poetser; misschien een idee om eens met je huisarts te overleggen of je iets kalmerends mag hebben voor dit soort dagen. Sterkte hoor :(:)

Die heb ik gehad, maar door een verhuizing een nieuwe huisarts en die vind dat niet nodig. Ik denk dat hij de impact van het onweer onderschat.

Net even met mijn stiefzus gebeld en dat in combinatie met het wegtrekkende onweer hebben wel even wat rust gecreëerd.

Oortjes in, muziek op en onder de deken heb ik geprobeerd, maar doordat de focus op de onweer blijft liggen dankzij mijn angst, hoor ik ieder donderslag.

Ik schaam mijn eigen zo hard hiervoor, maar dit is toch wel 1 van, zoniet de grootste angst die ik heb.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:35

Joh, ben je mal. Niks om je voor te schamen hoor!
Fijn dat het wat beter gaat.

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:36

Als ik buienradar moet geloven krijgen wij hier in Borger (Drenthe) gelukkig helemaal niks

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:38

Volgens mij komt het oosten pas vannacht aan de beurt.

Poetser sterkte! Niet leuk als je zo bang bent! :(:)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:41

Poetser. Ik heb een soort manier waardoor je het minst last hebt van je angst. Ik heb een tijdje terug een burn-out gehad waarbij ik heeeeel erg last had van paniekaanvallen, nachtmerries en allemaal angsten die nergens vandaan kwamen. Ik zit bij een psychiater, en toen ik dit haar vertelde zei ze day dit precies de manier is waarop je met angst moet omgaan. Bedenk het zo: je bent bang. Probeer dan niet tegen de angst te vechten. Probeer ook niet te veel mee te gaan in je angst. Voel de angst gewoon, en accepteer dat die angst er is. Als je dat voor elkaar krijgt, blijf je het rustigste. Beide er tegenin vechten en meegaan in de angst zullen ervoor zorgen dat je alleen maar onrustig bent en energie verspilt die niet nodig is. Het is soms makkelijker gezegd dan gedaan. Maar probeer het eens voor jezelf. Accepteer dat je bang bent voor de onweer. Voel de angst. Maar doe er verder zo min mogelijk. Vraag jezelf ook af waar je precies bang voor bent en waarom. En daarbij, als je bang bent voor het geluid van de onweer, denk er dan aan dat dat geluid gewoon alleen lucht is die zich uitzet door de warmte van de flits. Als je snapt wat ik bedoel. Die donder is niet gevaarlijk. Die doet niks. Maakt alles alleen maar enger, want dat is ook hetgeen waar ik bang voor ben :=

Probeer zoveel mogelijk rustig te blijven, en wat inderdaad gezegd wordt, zeg eventueel een muziekje op, en leid jezelf af als het helpt. Het komt wel goed. Je kunt dit. :j

En je hoeft je niet te schamen. Er zijn er genoeg bang voor onweer. Als kind kreeg ik complete paniekaanvallen als het onweerde :=

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:44

poetser schreef:
Die heb ik gehad, maar door een verhuizing een nieuwe huisarts en die vind dat niet nodig. Ik denk dat hij de impact van het onweer onderschat.

Net even met mijn stiefzus gebeld en dat in combinatie met het wegtrekkende onweer hebben wel even wat rust gecreëerd.

Oortjes in, muziek op en onder de deken heb ik geprobeerd, maar doordat de focus op de onweer blijft liggen dankzij mijn angst, hoor ik ieder donderslag.

Ik schaam mijn eigen zo hard hiervoor, maar dit is toch wel 1 van, zoniet de grootste angst die ik heb.

Ik ken het gevoel heel erg, ik woon als 23 jarige nog lekker bij mijn ouders thuis, maar als het echt flink tekeer gaat dan kruip ik nog steeds het liefste veilig bij m'n ouders in bed. Hoewel het bij mij wel echt veel minder is geworden sinds ik onweer in de bergen heb meegemaakt blijf ik toch nog altijd heel erg bang. Hoewel het me ook ontzettend fascineert. Ik vind het echt fantastisch om naar de bliksem te kijken en ga dan graag in mijn dakkapel zitten met m'n benen naar buiten, net zolang totdat het begint te regenen.

Vroeger werd ik al wakker van de verandering in de wind ongeveer een minuutje of 10 voor het onweer en wanneer je de flitsen en de donder zacht in de verte kon horen, tegenwoordig kan ik het gelukkig veel beter handelen.

Ik wil je echt een dikke virtuele knuffel geven! Ik weet heel goed hoe naar het is om zo bang te zijn voor onweer, ook nu ik volwassen ben :(:)

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:45

maaike1994 schreef:
[ [url=m/Z07MfH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jeeeemig, natte droom voor een chaser!

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:47

maaike1994 schreef:
[ [url=m/Z07MfH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daarnet kwam er opnieuw een heel heftig onweer onze richting uit, de bliksems waren heel indrukwekkend. Maar net voor het over ons kwam, is het naar de andere kant gegaan en passeerde het langs ons heen.

Wauw!! <3

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:48

Dank jullie. Heb inmiddels mijn eigen terug gevonden. Het gerommel in de verte doet mij nu niet veel en heb net tot mijn grote opluchting kunnen zien dat er van die ene hele zware bui, denk van die prachtige foto hierboven, dat die steeds kleiner word en zo te zien net langs mij gaat.

@ LoveGlove, bedankt voor je bericht. Omgaan met mijn angst kan ik als ik in gezelschap ben. Het zijn echt de momenten dat ik alleen ben dat de angst alles overheerst en dat ik na de klap pas merk hoe ver weg ik weer was. De flitsen laten mij schrikken, omdat ik weet dat het geluid volgt.

Overdag is de angst ook veel minder, terwijl het gevaar even groot is. Maar dan zie je de bui komen, je ziet hem gaan en er is meer geluid buiten.

Ik loop zelf bij een psycholoog en zal dit volgende week toch weer meenemen in de sessie.

@ taartjes, dank je wel. Dat gevoel om bij je ouders in bed te kruipen ken ik maar al te goed. Ben intussen 31 jaar en heb anderhalf jaar geleden gebroken met mijn moeder. Had haar nummer daarnet al klaarstaan om te bellen, de gewoonte, de veiligheid die ik vroeger voelde.
Laatst bijgewerkt door poetser op 05-06-19 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:50

Sterkte poetser; hopelijk blijft het rustig bij je.
Hier nog niets in Purmerend maar komt wel nog wat aan volgens buienradar. Heb mijn man toch maar gevraagd losse spullen uit de tuin even in de schuur te leggen.
En net nu ik die typ hoor ik iets rommelen in de verte.

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:51

Hier (zuid Limburg) ook flitsen en in de verte al zwaar gedonder wat steeds dichterbij lijkt te komen. Dochtertje en hond slapen gelukkig maar ik zit gespannen op bed. Hopen dat vriendlief eerder klaar is met werken en naar huis komt..

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:51

moet ineens denken aan mijn oud collega hij is heel bang ook voor onweer. Was bij z’n schoonouders en s nachts hoorde hij onweer. Bedenkt zich geen moment en rent naar beneden (rieten kap op huis dus ze gingen vaak naar beneden met onweer) staat hij daar komen z’n schoonouders beneden en kijken hem gek aan.. was hij vergeten dat ie naakt was _O-

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:53

Maaike, echt prachtig!

Het onweer net (of nu) hier in Gent is een vieze tegenvaller... T lijkt wel gewoon Gent over te slaan... Maar misschien was het wat ik dacht gewoon te koud hier vandaag voor fatsoenlijk onweer.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:55

En het is weer begonnen.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:55

Poetser hier een mede brontofoob ;)
Ook ik schiet vooral snachts in paniek en en ben echt heel erg ermee bezig.
Anderen nemen t niet snel serieus en daar heb ik me bij neergelegd. Maar weet je. Het is ons ding en de rest heeft er maar niks van te vinden.

Wat ik probeer te doen tegenwoordig is als de bui over ons heen is is om het te filmen. Ik vind t nl als ik durf te kijken erg mooi.
Lukt lang niet altijd en als t snachts i eens is al helemaal niet maar zo lukt het mee een klein beetje rustiger te worden als ik net die ene mooie flits heb.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 23:02

Ik was ook altijd als de dood voor onweer.
Ook wel gefascineerd er door.

Onweer lijkt hier langs on heen te gaan geloof ik.

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 23:03

Hoop dat het oosten ook nog wat krijgt, heel de randstad flitst nu O:)

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 23:04

Iris82 schreef:
Anna79 schreef:
Poetser; misschien een idee om eens met je huisarts te overleggen of je iets kalmerends mag hebben voor dit soort dagen. Sterkte hoor :(:)

Het nadeel daarvan is weer dat je de dag daarna geen auto mag rijden. Is meestal niet bijzonder praktisch.

Hangt ervan af wat je krijgt, er zijn verschillende soorten pammetjes met elk een verschillende werkingsduur...