Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 17:56

Dit.

Afbeelding

Dames hadden gezellig een pakje drinken genuttigd waarna ze deze onder hun stoel hadden gezet.
En zoals ik al een beetje vermoedde, bleven de pakjes keurig staan toen de dames wilden uitstappen.
Toen heb ik ze toch maar gevraagd of ze die pakjes nog gingen weggooien waarop ze allebei heel verrast reageerden: 'Oooh. Ooohja!'
Mooi acteerwerk. :')

Danielleeee_

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 20:39

Wauw, lekker asociaal! Goed dat je er wat van hebt gezegd!

Altijd mooi als ze dan nep-verbaasd reageren :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 14:27

Danielleeee_ schreef:
Wauw, lekker asociaal! Goed dat je er wat van hebt gezegd!

Altijd mooi als ze dan nep-verbaasd reageren :')

Ja ik vond het ook echt niet kunnen.

Vandaag even heen en weer van Zwolle naar Amsterdam en het verbaast me hoeveel mensen er zonder mondkapje of met een mondkapje op half 7 in de trein zitten. En met geen enkele uitzondering zijn ze allemaal uit hetzelfde hout gesneden.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 14:45

Oh en dit.
Bijzonder flodderig figuur dat lekker onderuitgezakt met zijn voeten op de stoelen zit, uitgebreid pinda's vretend waarbij hij zich regelmatig in een stukje verslikt.
Op dit soort momenten vind ik het zo jammer dat er geen controle langskomt.

Afbeelding

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 15:37

Vind het niet heel netjes dat je foto's maakt van mensen in het openbaar tbh.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 15:45

Jolien87 schreef:
Oh en dit.
Bijzonder flodderig figuur dat lekker onderuitgezakt met zijn voeten op de stoelen zit, uitgebreid pinda's vretend waarbij hij zich regelmatig in een stukje verslikt.

[ [url=m/Vbm9jr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voeten op de stoel vind ik inderdaad niet kunnen.

Maar waarom mag hij geen pinda's eten? Eten in de trein is nog steeds gewoon toegestaan.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 15:53

Ik erger me dood aan de persoon aan de overkant van het pad met oortjes in waarvan ik de muziek nog kan horen mét NC koptelefoon op.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 15:54

Het wordt volgens mij wel afgeraden om uitgebreid te eten. Een slokje water of een broodje om lunchtijd zou ik nog OK vinden, maar je kunt best een uurtje zonder pinda's, helemaal als je je er aldoor in verslikt (en je dus alles zit onder te hoesten).

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 16:24

mvdende schreef:
Jolien87 schreef:
Oh en dit.

[ [url=m/Vbm9jr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voeten op de stoel vind ik inderdaad niet kunnen.

Maar waarom mag hij geen pinda's eten? Eten in de trein is nog steeds gewoon toegestaan.

Eten met een mondkapje?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 17:06

Eten mag als je even tussendoor een hapje neemt en je mondkapje na een hap of slok weer opzet. Deze man zat al zeker 20 minuten uitgebreid het zakje soldaat te maken, luid smakkend en hoestend met het mondpakje op zijn kin.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 17:37

Dat is aso :oo

Goed om te weten dat je op die manier mag eten/drinken in de trein.... dat wist ik niet :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 17:22

1 treinstel tussen Lelystad en Zwolle middenin de spits.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 21:32

2 dagen bus:
Heleboel hoestende mensen, die hun mondkapje afdoen om te hoesten (in hun wegwerphandschoen :? waarmee ze vervolgens weer een paal vastpakken )

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 07:10

Echt jongen, haal gewoon een kaartje uit de automaat en loop niet achter me aan. Heb er wat van gezegd en dan krijg je een grote bek terug. Ik hoop dat er een conducteur is en dat ze een boete krijgen.

Heeft iemand tips om te voorkomen dat ze achter je aan lopen?

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 07:18

lucifertje schreef:
Echt jongen, haal gewoon een kaartje uit de automaat en loop niet achter me aan. Heb er wat van gezegd en dan krijg je een grote bek terug. Ik hoop dat er een conducteur is en dat ze een boete krijgen.

Heeft iemand tips om te voorkomen dat ze achter je aan lopen?

Ik loop weliswaar steeds met m’n fiets door het poortje, dus moet het brede poortje pakken. Maar als ik door heb dat er iemand mee wil lopen, blijf ik aan de andere kant altijd even vlak na het poortje staan (rustig m’n ov kaart opruimen, sleutels pakken ed). En als het poortje dicht is loop ik gewoon door, al meerdere discussies over gehad dat ik moest doorlopen. Ze mochten altijd wachten }> :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 07:22

Nee niet echt tips voor, want sommigen springen er gewoon overheen.
Eventueel langer er over doen met erdoorheen lopen. Maar dan wel oppassen dat je zelf niet klem komt te zitten.

Als ik een medewerker zie dan geef ik aan dat er een zwartrijder is.

Tegen de zwartrijders zelf zeg ik niks, wil geen klappen of erger hebben dat is het mij niet waard.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 07:36

Ze hadden het niet verwacht dat ik er wat van zou zeggen :D ligt denk ik wel aan de persoon die ik er op aan spreek. De poortjes zijn op dit station dusdanig hoog dat het moeilijk is om er over heen te springen. Zijn geen Utrecht CS poortjes.

Goede tips, probeer ze de volgende keer uit. Helaas geen conducteur gezien op de trein

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 07:44

Ik kijk nu altijd automatisch achterom om te kijken of er niemand achter me aan loopt.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:48

Vrouw die met haar voeten op de stoel ligt. Maar ze heeft er wel netjes een plastic zakje onder gelegd. Scheelt toch nog iets...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:49

Ik stop altijd even pal na het poortje als ik merk dat er iemand mee wil sneaken. Deurtje in je gezicht :wave:

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 17:49

Oke, geen ergernis, maar een verhaaltje: Twee jaar terug was ik in Rome. Daar liep ik door een poortje op een metrostation. Toen ineens uit het niets kwamen daar twee politiemannen/soldaten (idk) met van die enge grote wapens in mijn richting stormen. Dus ik zag mezelf al helemaal in de Italiaanse gevangenis belanden, zonder iets fout te doen :') Maar toen bleek dat er een man achter mij aan door het metropoortje gesneakt was, en die werd meteen meegesleurd door die agenten :oo

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 18:17

Oei dat is wel een spannende ervaring zeg. Gelukkig moesten ze jou niet hebben :')

Die zwartrijders daar krijgen wel meteen lik op stuk beleid mee.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 22:47

Volgens mij gaat dit topic vooral om de ergernissen van reizigers :')
En achja, voeten op de stoel mag eigenlijk nie van papa conducteur, maar wie heeft het nou niet gedaan tijdens een lange vermoeide reis, be honest guys :Y)
Ohja dikke tip als je ff goed wil liggen in de trein, pak die rare loungebanken, kan je helemaal volluit liggen zonder dat je in rare houdingen hoef te wringen O:)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 05:53

Carol_Beer schreef:
Volgens mij gaat dit topic vooral om de ergernissen van reizigers :')
En achja, voeten op de stoel mag eigenlijk nie van papa conducteur, maar wie heeft het nou niet gedaan tijdens een lange vermoeide reis, be honest guys :Y)
Ohja dikke tip als je ff goed wil liggen in de trein, pak die rare loungebanken, kan je helemaal volluit liggen zonder dat je in rare houdingen hoef te wringen O:)

Zn 6 persoons coupés werken ook prima.

Helaas in Nederland alleen nog in de 1e klasse, maar paar jaar geleden in het buitenland een keer een nachtje in geslapen omdat de slaapcoupe vol was. Aarmleuningen omhoog, dan heb je een prima bedje....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 08:37

Ik vind het wel een beetje raar dat er nu foto's gepost worden, ook al zijn ze zonder gezicht.