Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 10:24

amoj schreef:
Kun je gewend raken aan paracetamol en ibuprofen? Zodat je er steeds meer van moet nemen om pijnvrij te zijn?

Volgens mij wel. Afgelopen zomer ben ik geopereerd aan mijn arm en zat aan de maximale dosis van paracetemol en ibuprofen, maar na een paar weken werkte het niet meer.

bruintje123

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 10:57

Hoe werkt eigenlijk een slimme meter voor het gas?
Via wat gaat de communicatie? Zit er een 3G internet kaartje in oid?

En ze willen het eigenlijk iedereen in Nederland er van voorzien.
Maar onze meter staat voor aan de weg. Dus niet in huis, dat is bij meer plattelandswoningen wel zo.
Daar kan toch geen slimme meter in of wel?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 10:58

Netflix heeft contracten en uitzendrechten waar ze voor betalen. Voor zover ik weet, verlopen deze soms of moet het ene weg om plaats te maken voor het andere (ook qua kosten).

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 14:28

Kun je als mens ook echt te 'uniek' zijn? Ik doel daarop dat er mensen zijn die nooit een partner hebben, of gehad hebben. Past er werkelijk op ieder potje een deskeltje? Ik twijfel wel eens. Ik zou echt een gelijkgezinde man moeten hebben, en die lijken er niet te zijn. Die niet zeuren over ga je al weer dat of dat doen, die niet zeuren als je geen zin hebt in, die niet zeuren over, enz. Ik vind het heerlijk om af en toe alleen te zijn, alleen te duiken, alleen te reizen, enz.
Zou echt bij elk mens een partner passen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 14:32

Niemand is uniek imo. Het is best egoistisch om te denken dat er van de 7.5 miljard mensen op de wereld niemand is die er hetzelfde instaat als jij. Ik ben ook echt een alleen-mens en heb i het verleden toch echt wel succesvolle relaties gehad met andere alleen-mensen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 14:34

Emmaa_ schreef:
Niemand is uniek imo. Het is best egoistisch om te denken dat er van de 7.5 miljard mensen op de wereld niemand is die er hetzelfde instaat als jij. Ik ben ook echt een alleen-mens en heb i het verleden toch echt wel succesvolle relaties gehad met andere alleen-mensen.

Het is niet egoistisch, maar gewoon een vraag. Jij hebt wel iemand getroffen. Ik heb wel eens een relatie gehad, maar eigenlijk is er nooit echt 'verliefdheid' geweest. En al vrij snel was er belemmering.
En ik ken meer alleenstaanden die dat gevoel hebben dat het verhaal van er past altijd iemand bij je gewoon echt niet klopt. Ik weet ook niet of ik nog met iemand zou kunnen samenleven. Een eerlijke vraag denk ik waar gewoon geen fout antwoord voor is. Maar wel iets wat je je af mag vragen lijkt me.

Mensen die 3 keer trouwen, hebben die 3 keer de ware getroffen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 14:36

germie schreef:
Emmaa_ schreef:

Het is niet egoistisch, maar gewoon een vraag. Jij hebt wel iemand getroffen. Ik heb wel eens een relatie gehad, maar eigenlijk is er nooit echt 'verliefdheid' geweest. En al vrij snel was er belemmering.
En ik ken meer alleenstaanden die dat gevoel hebben dat het verhaal van er past altijd iemand bij je gewoon echt niet klopt. Ik weet ook niet of ik nog met iemand zou kunnen samenleven. Een eerlijke vraag denk ik waar gewoon geen fout antwoord voor is. Maar wel iets wat je je af mag vragen lijkt me.

Ik bedoelde het niet negatief hoor, ik denk dat iedereen egoistisch is en dat we allemaal graag willen denken dat we uniek zijn. Maar uiteindelijk zal er ergens op de wereld wel iemand rondlopen die bij jou past toch?

En dat laatste.. Ligt eraan of je gelooft in 'de ware'. Ik geloof dat een mens best meerdere ware liefdes in zijn of haar leven kan hebben, die compleet los van elkaar staan en misschien wel totaal anders zijn.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 14:40

Emmaa_ schreef:
Emmaa_ schreef:

Ik bedoelde het niet negatief hoor, ik denk dat iedereen egoistisch is en dat we allemaal graag willen denken dat we uniek zijn. Maar uiteindelijk zal er ergens op de wereld wel iemand rondlopen die bij jou past toch?

En dat laatste.. Ligt eraan of je gelooft in 'de ware'. Ik geloof dat een mens best meerdere ware liefdes in zijn of haar leven kan hebben, die compleet los van elkaar staan en misschien wel totaal anders zijn.[/quote]
Dat bedoel ik dus.

Maar iemand die echt bij mij past? Ik heb te veel relaties zien stranden om er echt in te geloven, dus ik hou ook direct al afstand. De kat uit de boom kijken. Een tijdelijke relatie zit ik niet op te wachten, terwijl dat voor sommigen misschien wel ok is?
zo kan het ook natuurlijk.

sommige mensne veranderen ook, krijgen andere interesses. Anderen blijven erg volhardend in hun hobby's en daar zal nooit iets tussen kunnen komen. Ik denk dat ik tot de laatste groep behoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 14:41

Maar als jij zegt dat je gelijk al afstand houdt als je iemand ontmoet, dan ligt het toch meer aan het feit dat jij afstand neemt dan dat je niemand tegenkomt? Je komt er nooit achter of iemand bij je past of jouw type is als je afstand houdt.

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 15:05

germie schreef:
Kun je als mens ook echt te 'uniek' zijn? Ik doel daarop dat er mensen zijn die nooit een partner hebben, of gehad hebben.

Té "uniek", dat weet ik niet, maar ik ken wel diverse mensen die nog nooit een partner hebben gehad en toch al dik in de 60 zijn, ook eentje die 89 is geworden zonder ooit een relatie te hebben gehad.

germie schreef:
Zou echt bij elk mens een partner passen?

Ik denk dat bij ieder mens een partner past, maar je moet een ander natuurlijk wel een kans geven. Sommige mensen zijn bijvoorbeeld veel te verlegen om een relatie aan te gaan, of veel te onzeker. Sommige hebben er gewoon geen behoefte aan, of vinden niemand "goed genoeg". Andere hebben het weer erg druk en dus andere prioriteiten. Maar ja ... ik denk dat er voor iedereen wel meerdere geschikte partners rondlopen. :j

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 15:16

Emmaa_ schreef:
Maar als jij zegt dat je gelijk al afstand houdt als je iemand ontmoet, dan ligt het toch meer aan het feit dat jij afstand neemt dan dat je niemand tegenkomt? Je komt er nooit achter of iemand bij je past of jouw type is als je afstand houdt.
Ik wil iemand eerst beter leren kennen voordat ik er iets intiems mee deel. Dat lijkt niet de normale gang van zaken te zijn. Maar is het voor mij dus wel.
Dus misschien past er toch niet op iedereen een dekseltje en dan is dat ook niet erg denk ik. Ik heb gewoon in een paar relaties gehad dat ze vonden dat ik te veel naar het paard ging, te weinig tijd had, niet kerkelijk genoeg was (LOL) enz. En tja, zo zag ik het helemaal niet, dat hoort bij mij en dat accepteer je, of het is gewoon doei. Heb ook altijd zo afscheid genomen.

Prioriteiten, ja, misschien is dat het wel. Al zou de persoon die graag je partner is dit niet leuk vinden.

Ach, op dit moment ben ik happy single en hou dat nog wel even zo :D Hoewel als ik echt een leuk iemand tegenkom, dan sta ik er wel voor open. En nee, exen hebben geen schijn van kans, dat is geweest.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 15:57

Het is voor beide natuurlijk geven en nemen. Ik kan me voorstellen dat het lastig is om een relatie op te bouwen is als de ander geen tijd voor je heeft. Daarnaast lijkt het me ook niet echt relatie-bevorderend als je de ander verplicht om al zijn hobbies op te geven om samen te kunnen zijn.

Los van of je bij elkaar past moeten de omstandigheden er ook naar zijn. En je moet elkaar natuurlijk wel weten te vinden. Of er zijn dames/heren die alleen een super-good-looking willen hebben die mooi gespierd is en ook nog eens sportief. (en in de buurt wonen, respect hebben voor je hobbies, qua karakter bij je passen en het liefst nog een moedervlek op de linker bil) Tja... hoe meer eisen, hoe meer het zoeken in een hooiberg word en dus minder kans.

Vaak hoor je ook wel dat als mensen stoppen met zoeken ze iemand tegen het lijf lopen (die misschien nog aan geen van de 1000 voorkeurspunten voldoen)

@germie; is geen kritiek overigens hoor! ik kan me jouw standpunten goed voorstellen. Misschien "zoek" je gewoon in de verkeerde hoek ;) (PS: leuke hobby; het duiken!)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 16:09

Ik ben helemaal niet op zoek, ik ben van kom ik hem tegen, prima, lukt het niet ook prima. Maar vraag het me wel eens af. Eigenlijk is het afvragen gekomen omdat een ex opeens weer contact zoekt. Ik heb het 15 jaar geleden uitgemaakt. Hij heeft intussen een tijdje samengewoond en dus een tijdje de ware gehad. En nu denkt hij nog steeds dat ik interesse zou hebben?
Mijn 'eisen' voor de ware zijn wel iets veranderd in de loop der tijd, en een aantal zijn juist door een eerdere relatie versterkt: geen kinderen bij mij willen verwekken, ik begin er niet aan, en niet kerkelijk, asexuele 'ACE' geaardheid en sportief. Als nieuwe eis is er bijgekomen een serieuze duiker, en de eis paardengek heb ik laten varen. :D
Niet roken is nog altijd gebleven.

Dan komen we eigenlijk bij een andere vraag: Waarom willen mannen altijd sex? Sex is echt het minst belangrijke in een relatie.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 16:43

@germie: sorry, mijn fout :+

Wat ik ooit begrepen heb is de mannelijke drang/behoefte door de hormonen veel hoger dan bij vrouwen. Wat een man me ooit zei is dat je je moet voorstellen dat je continu zo geil bent als een klontje boter en van je stoel af glibbert (zodra er een aantrekkelijk persoon voorbij komt)... en je leert het wel onder controle te houden als je ouder wordt, maar dat wil niet zeggen dat de drang weg is.

Daarnaast het feit dat ze het soms (niet altijd) als minder intiem ervaren...

1+1 = 2

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 16:47

haha Riddershow :D :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 17:10

Wat mij betreft ga je al de fout in met termen als 'de ware'. Volgens mij bestaat dat alleen in sprookjes en films. Niet in de echte wereld. Wel zijn er meerdere personen die in grotere of mindere mate bij je passen.

Als jij asexueel bent en dat ook zoekt in een partner dan heb je in de gewone wereld al een kleinere pool. Op een forum voor asexuelen heb je dan meer kans dan wanneer je naar de kroeg gaat.
Omgeving van gelijkgestemden is denk ik vrij belangrijk.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 00:20

Patella luxatie bij de mens is enorm pijnlijk, is dat bij honden met PL ook zo? Want ik zie zó vaak honden lopen met een opgetrokken achterpootje, hebben die dan vergelijkbare pijn of niet?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 15:08

phormicola schreef:
Wat mij betreft ga je al de fout in met termen als 'de ware'. Volgens mij bestaat dat alleen in sprookjes en films. Niet in de echte wereld. Wel zijn er meerdere personen die in grotere of mindere mate bij je passen.

Als jij asexueel bent en dat ook zoekt in een partner dan heb je in de gewone wereld al een kleinere pool. Op een forum voor asexuelen heb je dan meer kans dan wanneer je naar de kroeg gaat.
Omgeving van gelijkgestemden is denk ik vrij belangrijk.

Die forums zijn er helaas niet. Het is allemaal tienerniveau. Maar goed, ik maak me er niet druk om. Vroeg me gewoon wat dingen af.

Waarom is de mens een gewoontedier?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 15:08

Waarom is het vaderland, maar moedertaal?

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 15:20

Omdat dingen automatisch doen minder energie kost dan ze bewust doen. Dus als je jezelf een gewoonte aan leert, kost het daarna minder energie.
Niet alleen mensen zijn gewoontedieren. Energie besparen (of beter, energie efficiënt gebruiken) is erg belangrijk in overleven.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 15:21

Eske_B schreef:

Vader trok ten oorlog en moeder leerde de kinderen alles? Pakweg enkele 100 jaar geleden ofzo :p

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 16:55

The_Cat schreef:
Eske_B schreef:

Vader trok ten oorlog en moeder leerde de kinderen alles? Pakweg enkele 100 jaar geleden ofzo :p

Maar in het Engels is het 'motherland' -O-

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:54

Ik vraag mij af waar ik deze opvouwbare 'ton' kan vinden?
Afbeelding

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:59

lijkt een ripp-off van de Ikea wasmand... maar geen idee waar je die kunt vinden (behalve de Ikea dan :Y) )

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 12:06

yes ik heb ongeveer gevonden wat ik zocht, had er nog helemaal niet aandacht haha