Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Re: Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:31

Kiki, ondanks dat ze minder spectaculair zijn, zijn ze wel heel mooi! :D

Geen idee Amy. Maar las op knmi dat er later op de dag een nieuw front het land in trekt.

ApWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:31

WAUW die foto op Scheveningen <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:35

Afbeelding

Vanochtend omstreeks 9.45 boven Aalst, Oost-Vlaanderen. Ben speciaal voor de foto op de zijkant gaan staan.
Nadien er onderdoor gereden richting weiland. Wel gerommel en geflitst samen met een bui maar geen speciale hoosbui. Ga toch voor de zekerheid met de auto naar werk straks. Met zoveel onweer langs een kanaal omzoomd met bomen en bos fietsen lijkt me niet zo slim.

Nienketje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:36

Ik heb afgelopen 3 weken echt wat gemist zie ik, aangezien ik in Kroatië zit. Zaterdag komen we weer thuis. Hier in Kroatië in de eerste week wel heftig onweer gehad elke dag. En dat ging er best hard aan toe, veel bliksem recht naar beneden. Was soms best eng en ook grote hagelstenen gehad. Gelukkig geen schade aan de auto

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:37

Wat een prachtige maar ook bizare foto's van het weer!

Ik heb hier in het zuiden de afgelopen tijd al genoeg water gehad dus ben even blij dat het hier nog gewoon bloedheet is.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:37

CarinaR schreef:
Ik moet eigenlijk boodschappen doen.
Maar de lucht ziet er zo verdacht uit.
Ik vermoed dat Pluis en Mer een prachtige wolk te zien hebben nu.

Neh, het is hier nu doorsnee grijs. BR geeft ook geen rood af voor nu. Straks weer. Dat rood dan.

Die bij Scheveningen :oo Die valwind bij Breukelen ziet er gewoon bizar uit. En sowieso alle platen, ook bij het nieuws en op FB. Wat een bizar weer...
@ kiki1976 Het zijn misschien geen spectaculaire Amerikaanse luchten maar wel erg mooi en ook bijzonder om te zien. In het echt zien ze er inderdaad wel nog vetter uit.

Hoop trouwens dat broerlief verstandig is. Die moet nu, geloof ik, ergens in België op een boot een feestje hebben. Ik gun hem zijn knalfuif, maar dan van de normale soort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:40

kiki1976 schreef:
Wauw wat een super mooie foto's komen er weer voorbij.

Oke niet zo super als de meeste van jullie maar wilde ze toch even delen

[ [url=m/FDYNXn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MUDF4W.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/AfSKrw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lTxygr.jpg]Afbeelding[/url] ]
Erg jammer dat ik het juiste contrast wat je in werkelijk wel ziet, niet mooi duidelijk op de foto krijg.

Afbeelding
Net als bij mij!
Grote kans dat het asperatus is. Bedankt magda! Weer een wolkensoort geleerd!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:42

Dank jullie wel, twijfelde eigenlijk of ik ze wel moest plaatsen.
Het verschil hier in de lucht was onwijs groot. Foto's zijn overigens tegen het IJsselmeer aan genomen vanaf de omgeving van Medemblik.

Die is ook mooi Joaltijd

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:42

Dank Google. :+

Straks moet de trein snorkelen. _O- zul je zien ben ik straks in Amsterdam, al het onweer foetsie.

Prachtige foto's dames!

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:43

Varekaj schreef:
[ [url=m/8KFCh7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vanochtend omstreeks 9.45 boven Aalst, Oost-Vlaanderen. Ben speciaal voor de foto op de zijkant gaan staan.
Nadien er onderdoor gereden richting weiland. Wel gerommel en geflitst samen met een bui maar geen speciale hoosbui. Ga toch voor de zekerheid met de auto naar werk straks. Met zoveel onweer langs een kanaal omzoomd met bomen en bos fietsen lijkt me niet zo slim.

Deze mooie jongen is hier ook over gekomen. Een klein half uurtje geleden. Helaas heb ik hem zelf niet gezien. Zat inderdaad geen hevige bui in. Beetje onweer en wat regen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:44

magda_90 schreef:
Dank Google. :+

Straks moet de trein snorkelen. _O- zul je zien ben ik straks in Amsterdam, al het onweer foetsie.

Prachtige foto's dames!

Bedankt google..! dat je magda verschillende wolkensoorten laat zien, waardoor ze de juiste wolkensoort kan noemen op bokt.nl 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:48

Zo ik ben weer in NL. Ben vlakbij Utrecht maar moest even stoppen hoor, even pauzeren. Vermoeidheid slaat toe.

Vanavond kan het weer zwaar weer worden, dit keer lijkt het zuiden en oosten hier het meest van mee te krijgen,aar ook elders in het land kunnen pittige buien voorkomen. Ik ga zo even snel slapen dn dan weer onderweg :')
Ben net trouwens geïnterviewd door iemand van RTL nieuws. Ze maken een item over stormchasen en hebben me allerlei vragen gesteld. Super leuk. Ik snap nog steeds niet hoe ze iedere keer bij mij uit komen _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:49

Thuis lees ik trouwens even bij over de foto's. Als je npg vragen hebt over een bepaalde foto of wolk, quote jezelf dan even. 7 pag doorlezen wordt me teveel werk denk. Zie nu al scheel :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:50

Vast je enthousiasme :j , daar valt ook niet omheen te gaan :')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:53

Hup snel doorrijden en dan gaan slapen. :j

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:54

Haha leuk! Interview nog ergens terug te bekijken straks :P
Geniet altijd van je enthousiasme.

Let me know als je gaat zakken dan kan ik kijken of ik aan kan haken :)

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:56

Almere

Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:57

Een lawine! :wow:

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:57

Ik hoop toch dat wij in het zuidoosten weer overgeslagen worden :P .
Althans een buitje en wat onweer is wel lekker, maar geen noodweer.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:58

Prachtig danzzz!!

Hier nog niks. Heel erg warm en de lucht toont wel wat onrustig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:58

Hoort dat witte er nou of niet :? , ben beetje in de war :oo

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:59

Rebecca schreef:
Hoort dat witte er nou of niet :? , ben beetje in de war :oo

dat witte is de wolk des deuds

Faruba

Joolien schreef:
Ik heb geen waarschuwing gegeven voor een beetje onweer en wat regen, ook vandaag kan het nog steeds heftig uitpakken. Gisteren viel het gelukkig nog mee, de grote hagel en zware wind bleven uit. Maar dat kan vandaag ook gebeuren. En als dat gebeurt... Dan kan het nasty worden en daar waarschuwde ik voor.
Ik wist dat het misschien niet mocht, maar ik wilde m toch openen omdat idd lang niet iedereen dit topic leest, of überhaupt op de hoogte is.
En dat doe ik wel uit eigen beweging, maar il ben niet de enige die waarschuwt. Ja behalve op bokt dan :P

Het mocht misschien niet maar persoonlijk was ik toch wel blij met het topic. Ik wist dus ook niet van het bestaan van dit topic en door de waarschuwing ben ik toch wat meer weersite's gaan bekijken en daar zag ik idd. van het verwachte noodweer en kon mijn voorzorgsmaatregelen nemen. Ik hoorde wel wat waarschuwingen op de radio maar doordat ik de waarschuwingen wel vaker hoor en het achteraf hier mee viel nam ik het niet erg serieus,hoe dom achteraf.Gelukkig is nu mijn vaste buitentent nog heel en heb ik een flink aantal planten kunnen redden van de vreselijk harde regen. Dat was anders allemaal kapot geregend. Het heeft hier in omgeving Gouda van 1 uur tot een uur of 5 echt vreselijk gespookt,daarna even droog en redelijk licht buiten om vervolgens een half uur later weer in het donker te zitten en nog een staartje na kregen.

Snap verder sommige wat negatieve reactie's ook wel een beetje. Er zijn leden die gewoon met meer regelmaat of vaker op Bokt zitten en die zien ook meer topics voorbij schuiven, Ik daarintegen ben hier niet zo vaak en als ik er ben is het veelal maar kort,dus in dit geval kwam ik per toeval het schijnbaar derde weertopic van Joolien tegen en was ik op dat moment blij mee. ;)

Ik sla iig. dit topic op,al is het maar voor de prachtige foto's die ik voorbij zie schuiven,fotograven daarvan,bedankt +:)+

Maureen95

danzzz schreef:
Almere

[ Afbeelding ]

WOW wat betekend dat witte nou eigenlijk? Hebben de weergoden ietsbte veel schuim op hun bier laten staan? :+

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 12:00

mariska_YeDo schreef:
Hier in Friesland (omgeving sneek) vanacht wel veel regen gehad, en toen ik om 7 uur wakker was rommelde het wat in de verte. Ik geloof dat we voor de rest niet veel spectaculairs gehad hebben. Vind het ook niet heel erg eigenlijk. De luchten zijn prachtig, maar van de rest wat er bij komt ben ik iets minder gecharmeerd. :)
Nou valt het mij wel op dat op buienradar de huidige bui net langs ons trekt, maar als ik op mijn app buienalarm op mijn telefoon kijk, dan lijkt het alsof het precies over ons heen trekt.. Iemand enig idee welke betrouwbaarder is? Ik dacht altijd dat ze hetzelfde waren, maar zie nu wel een duidelijk verschil!

Toch vond ik het daar vanochtend rond 7 best onweren hoor! En nu weer regen, dus ben benieuwd welke app gelijk heeft! :)

En Scheveningen :oo wow!