Wat een noodweer!! Hoe is het bij jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:16

Buitenbak, wat is dat?

Ow je bedoeld dat witte ding met daaronder nu allemaal blubzooi (en die was kurkdroog voor deze ellende begon)

Soda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:16

Yvonniej schreef:
De rollen zijn nu omgedraaid, in maart hadden wij (het noorden) 30 cm sneeuw en nu heeft de andere kant van het land het..

Ja, en waar viel beiden keren helemaal NIETS? Juist ja, het midden van het land...

rowo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:18

Soda schreef:
Yvonniej schreef:
De rollen zijn nu omgedraaid, in maart hadden wij (het noorden) 30 cm sneeuw en nu heeft de andere kant van het land het..

Ja, en waar viel beiden keren helemaal NIETS? Juist ja, het midden van het land...

Ligt er bij jjullie echt helemaal niks? Echt zoooo vreemd.

Soda

Re:

Nee hoor, hier is het windstil, droog en geen sneeuwvlokje te bekennen. Gister wel noodweer gehad, storm, héél veel regen, maar geen sneeuw. Ja, twee minuten van die natte prut, maar dat tel ik niet mee . Ik moet trouwens vanavond naar Zaltbommel. Hoe is het daar nu?
Laatst bijgewerkt door Soda op 26-11-05 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Fietspomp

Re:

vanochtend tog paardgereden ondanks alles. allebij de buitenbakken stonden onder water en we hebben daar geen binnenbak dus toen zijn we maar een buitenrit gaan maken en dat ging goed al was de lucht pik zwart het bleef droog en net regende het nog heel hard.. nu niet meer tis weer helemaal stil alleen hangt er een enge gele gloed in de lucht en aan de andere kant komen weer zwarte luchten aan..

hier is trouwens geen sneeuw blijven liggen was gewoon natte sneeuw hier en wat hagel en regen en de hele mik mak

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:19

Wij hadden in maart anders ook genoeg
en in december en daar tussen in ook nog verschillende keren.

En dat terwijl ik het niet wil

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:19

Hier ligt een enorm pak sneeuw. Er zitten Duitsers vast omdat er een hoogspanningsleiding over de weg naar Duitsland ligt. Ik kan niet bij stal komen. Ik kan niet eens de straat uitkomen, want mijn wielen hebben geen grip meer. Er rijden geen bussen van Connexion. De paarden staan om beurten in de binnenbak, want er breken takken van de bomen door de sneeuwlast. Kortom. Het is hier drie keer niks. We zouden starten in Hardenberg, maar dat gaat dus niet door. Je komt er met de auto al niet door. Laat staan met een trailer.

rowo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:21

Anya schreef:
Hier ligt een enorm pak sneeuw. Er zitten Duitsers vast omdat er een hoogspanningsleiding over de weg naar Duitsland ligt. Ik kan niet bij stal komen. Ik kan niet eens de straat uitkomen, want mijn wielen hebben geen grip meer. Er rijden geen bussen van Connexion. De paarden staan om beurten in de binnenbak, want er breken takken van de bomen door de sneeuwlast. Kortom. Het is hier drie keer niks. We zouden starten in Hardenberg, maar dat gaat dus niet door. Je komt er met de auto al niet door. Laat staan met een trailer.

Heb het me niet over hengelo... Wat een chaos was het daar, tjoow heey!!!
Laatst bijgewerkt door rowo op 26-11-05 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

janne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:21

wij willen eigenlijk vanavond gaan skieen in duitsland bottrop zou dat heel verstandig zijn ivm het weer?
zelf komen we uit omgeving van amersfoort,waar alles ook echt helemaal groen is.
we zitten te twijfelen of we zouden gaan evt optie is ook nog zoetermeer

Fietspomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:22

pff balen hier verderop is bij een vriendin het dak van de boerderij waar ze woont er afgewaait athans de nok..

rowo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:22

janne schreef:
wij willen eigenlijk vanavond gaan skieen in duitsland bottrop zou dat heel verstandig zijn ivm het weer?
zelf komen we uit omgeving van amersfoort,waar alles ook echt helemaal groen is.

Ligt er natuurlijk ook aan hoe je rijd en hoe het weer daar is....

Naz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:23

Ik zou vanavond nog naar Deventer vanuit het westen van het land... maar ik twijfel ernstig of ik dat nog wel moet doen...

Anneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 15:23

runningkawa schreef:
Buitenbak, wat is dat?

Ow je bedoeld dat witte ding met daaronder nu allemaal blubzooi (en die was kurkdroog voor deze ellende begon)

Dus niet rijden voorlopig zeker...
Die van ons was zeiknat maar is nu weer droog, alleen als het sneeuwt hebben we dikke pech, dan is ie niet meer te rijden.
Ja of je moet er 10 zakken strooizout in willen kiepen?

Jeetje Anya, dat klinkt ernstig allemaal! Zo'n gek idee, want hier hebben we eigenlijk nergens last van, en in Hoorn, da's niet zo heel ver weg, ligt een dikke pak sneeuw hoorde ik, zo plaatselijk allemaal!
Sterkte en succes iig!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:23

janne schreef:

Waarom ga je niet in Nl skien

janne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:24

rowo schreef:
janne schreef:

de A12 vanuit nederland en dan de A3 in duitsland

Annash
Blogger

Re: Wat een noodweer!! Hoe is het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:25

Inmiddels is hier net ook weer een laag bijgevallen, is nu weer eventjes droog. Maar gezien de grijze lucht gaat het dadelijk rustig verder.

Denk dat we hier op een centimeter of 10 zitten. Heb mijn hand er nog niet ingestoken, want ik kom niet zover met mijn rug.

rowo

Re:

Naz schreef:
Ik zou vanavond nog naar Deventer vanuit het westen van het land... maar ik twijfel ernstig of ik dat nog wel moet doen...

Deventer was het gister ook één grote chaos... Alles stond vast, veel ongelukken en veel sneeuw. (jaja, ik ben gister overal geweest, pffff)

ChristaMoor

Re:

Hier is de sneeuw al weer weg. Wel heel veel water, water en nog eens water. Ik kwam op de stal, het erf: water. De zadelkamer: water. Zadelkast: water .We hebben in het weiland spontaan een meer gekregen. Maar de bak....gewoon SUPER. We konden gewoon rijden en zelfs zonder te soppen. Dank aan de stalhouder!!

Maaike

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:26

rowo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:26

rowo schreef:
janne schreef:

de A12 vanuit nederland en dan de A3 in duitsland

Hmm ik weet zo niet wat alle nummers van die wegen zijn, maar kan j niet via de anwb te weten komen hoe het daar is op de wegen en ff kijken hoe het weer in Bottrop e.o. is?

janne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:28

mijn tante en me nicht zijn vandaag nog vrolijk naar de makro geweest in duiven die hadden nergens last van ik denk dat het bij de duitse grens rond arnhem wel meevalt hoop ik

Fietspomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:38

de lucht word hier zo ondertussen donkergeelgrijs achtig en in de voortuin regent het en in de achtertuin niet.. nu trouwens wel

Kana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:39

Hier rijft ook niks vfan openbaar vervoer.
Zelfs geen taxi's
Mijn ouders konder gisteren niet naar een bruiloft.
Want er was en grote kans dat de taxi's hun niet wouden ophalen (ze hadden gebeld)

Gisteren op school zat de antine stampvol met mensen die niet naar huis konden, Treinen,taxi's Bussen. Niks reed er.
En er zitten mensen uit Apeldoorn en verder bij ons op school!

Edit/ Mijn mam's tuin is helemaal verwoest. Alle planten enzo zijn plat en alle takken van de bomen zijn afgeknapt! Van het gewicht van het sneeuw

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:42

@Janne: de A31 zit dicht. Je kunt de grens net over en dan kun je niet verder vanwege de hoogspanning die op de weg ligt. Dus ik zou zeker niet gaan skiën in Duitsland. Je komt er niet.

janne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:44

Anya schreef:
@Janne: de A31 zit dicht. Je kunt de grens net over en dan kun je niet verder vanwege de hoogspanning die op de weg ligt. Dus ik zou zeker niet gaan skiën in Duitsland. Je komt er niet.

we moeten over de A3 ipv de A31.
ik weet niet of dat wat uitmaakt aabgezien ik echt geen verstand heb van snelwegen in het buitenland