XchantjuhX schreef:
Citaat:
En die islamitische vrouwen snap ik ook niet helemaal... eindelijk een man die het voor hun rechten opneemt, nu staan ze bij ons op het spui samen met hun gestoorde mannen te roepen dat Theo hun 'zijn' heeft aangetast...
Om vervolgens naar huis te gaan, geslagen te worden en gedwongen worden om de wil van hun man op te volgen... hoe krom is het?
Desiree schreef:Nou, hij heeft ze wel ietwat beledigd/vernederd hoor! Ik kan me voorstellen, dat als ik een islamitische vrouw was geweest dat ik me toch min of meer beledigd had gevoeld met de film die hij samen met Hirschi Ali gemaakt heeft (heb wat beelden gezien). Ik ben bang dat ze daarmee hun doel totaal gemist hebben.
Hirschi ali is ervan overtuigd dat de koran slechte invloed heeft op de verhoudingen van mannen t.o.v. vrouwen. Maar het is de CULTUUR die de INTERPRETATIE van de koran bepaald. En dus zouden die mensen beter aangesproken kunnen worden op de normen en waarden binnen hun cultuur. Want toevallig is het ook nog eens vaak zo, dat hoewel mishandeling bij islamieten vaker voorkomt dan bij nederlanders, dat degenen die de koran op een dergelijke manier interpreteren, vaak onderontwikkeld zijn, niet of niet goed kunnen lezen en begrijpen (en de koran schijnt een moeilijk boek te zijn) en vaak zijn het niet eens goede/correct/oprechte moslims.
Het was wel beter geweest als Theo van Gogh en Hischi Ali het op een andere manier aangepakt hadden. Nu hebben ze bereikt dat hun doelgroep zich van hen boodschap afkeerde, i.p.v. dat het doordrong.
Ik heb ook genoeg reacties gehoord en gezien op tv/radio van moslim vrouwen die het wel goed vonden dat er door een buitenstaander aan hun rechten werd gedacht... en al intepreteren ze het negatief, is dat dan een reden om die man neer te knallen? Nee dat vind ik absoluut niet 
De islamieten die meteen kwaad werden en zich tegen hem afkeerden, hebben niet eens de tijd genomen om zijn film en mening goed te doorgronden... want dan zouden ook zij, samen met tientallen andere Islamieten, inzien dat hij het juist deed om op te komen voor mensen met hun geloof.
Sommigen zitten zo verschrikkelijk met dat geloof van ze in hun kop, dat ze maar iets hoeven horen over de Islam of Koran om te gaan flippen en meteen een 'Jihad' uit te roepen...
Ik vind dat gewoon triest en zielig... dat je schijnbaar niet eens de tijd er voor neemt of het denkvermogen hebt om te bekijken wat iemand er nou mee bedoelt.
En de christenen heeft hij ook vaak hard aangepakt hoor, ze werden meer dan eens als 'christenhonden' door hem betiteld maar een aanslag is er nooit geweest.
Ze wonen hier.
zijn hier wanneer ze onze nationaliteid niet voor de volle 100% hebben aangenomen, niet goed Nederlands spreken, zich niet aan onze wetten willen houden gewoon te gast... en gasten horen zich gewoon te gedragen en al helemaal niet ons Nederlanders ons belangrijkste recht ontnemen!
Ons recht op vrije meningsuiting, ons recht op een eigen individualiteit, een eigen ik.
Dat mag gewoon niet, niet door Nederlanders (zoals vd G) maar zeker ook niet door allochtonen.
Je kan me rasistisch vinden, of vinden dat mijn mening niet klopt of deugt maar ik vind gewoon wie hier wil wonen moet zich aanpassen.
Ik ben vind ik zelf geen rasist, ik geef gewoon mijn eigen mening... en ja als ik daarvoor neergeknalt zou worden... So be it! ik heb het recht om mijn mening te verwoorden hier in MIJN land en dat doe ik dan ook.
Gewoon aanpassen die handel.
En elkaar respecteren ook elkaars geloof... en omdat wij een land zijn waar menings vrijheid en vrijheid van godsdienst hoog in het vaandel staat hoort iedereen zich te gedragen wanneer er meningen worden geuit waar je het misschien niet mee eens bent.
Je bent toch een normaal weldenkend mens? of je nou Islamiet, Christelijk, Joods of helemaal godsdienstloos bent je kan er gewoon over discussieren, je hoeft geen geweld te gebruiken of mensen jouw mening op te dringen...