Theo van Gogh doodgestoken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 22:37

MissJ schreef:
Tuurlijk hoor je meer over de rotte appels.
Maar dit is toch niet normaal?
In wat voor klimaat gaan we leven als iedereen maar mensen dood gaat steken/schieten die iets zeggen waar je het niet mee eens bent?
Kom op zeg, zo wil ik niet leven.

idd op dit moment wil ik emigreren, wat op deze manier haat ik nederland

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 22:38

Ik wil ook niet generaliseren maar helaas bewijzen de cijfers van de gevangenissen en het programma Opsporing Verzocht steeds weer het tegendeel.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 22:41

is ook niet normaal, maar vonden wij onszelf slechte mensen omdat een blanke hollander pim fortuin vermoorde? toen werden wij ook niet over een kam geschoren. ik zie nu in dat (laat ik voor mezelf spreken) buitenlanders of kleurlingen over 1 kam scheren, maar als een nederlander iets doet is het alleen een klere vent. vind ik dan opeen: k*t hollanders?

het hele feit ligt er imo op het feit dat mensen steeds minder respect voor elkaar hebben. daar moet aan gewerkt worden. door iedereen.

Annem84

ja maar als je naar die cijfers kijkt zie je ook dat een hele hoop van die mensen een lage afkomst hebben geen scholing, slechte buurt opgegroeit en ga zo maar door.
En geloof me ik wil het echt niet goedpraten op geen enkele manier want ook al kom je uit zo'n slecht milieu je kunt toch altijd iets proberen te maken van je leven. je hebt altijd keuzes.
Alleen als je uit een slecht milieu komt dan ben je sneller geneigd om de verkeerde keuzes te maken.

SuperPepeijn

@fitzroy: wat bereik je of wil je bereiken met die generalisatie?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 22:42

Ik heb hier ook geen woorden voor...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 22:43

SuperPepeijn schreef:
@fitzroy: wat bereik je of wil je bereiken met die generalisatie?

Ik wil helemaal niets bereiken en ik hoef ook niets te bereiken maar ik denk dat een groot deel vd Nederlanders (niet alleen ik) steeds weer gesterkt worden in hun mening over allochtonen door cijfers en foto's die niet liegen.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 22:45

denk je dat dat generaliseren in dit geval iets positiefs kan opleveren?

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 22:46

je moet ook bekijken dat we alleen de slechte dingen horen over allochtonen. over ali die goed ingeburgerd is en dagelijks naar zijn werk gaat en goed voor zijn familie zorgt zul je niets horen, maar toch zijn het weer deze mensen die er dadelijk op aangekeken worden door dat generaliseren.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 22:47

superpepeijn het heeft idd geen zin, maar kan het me wel goed voorstellen. in de meeste gevallen dat allachtonen in het nieuws komen, zijn het negatieven dingen. mensen gaan dan toch hun mening vormen en bij negatief beelden komt er ook vaak een negatieve oordeel uit.
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 02-11-04 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 22:48

je was me voor amvbeek Haha! maar ben het wel met je eens

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 22:54

Wienna schreef:
idd op dit moment wil ik emigreren, wat op deze manier haat ik nederland

Dit soort dingen gebeuren echter niet alleen in NL helaas, de hele wereld is van elkaar aan het vervreemden.

Christenen - islam, en in Noord-Ierland nog steeds protestant - katholiek. Mensen die een andere mening hebben worden regelmatig gedood.
die 911 dagen is toeval...de moslimextremisten hebben immers niks te maken met de dood van Pim Fortuyn, dat deed "onze" eigen Folkert vd G.
Ik heb vanavond gekeken naar de bijeenkomst op de Dam. Ik kreeg een brok in mijn keel...
Voor wie nog meer gekeken heeft en na vandaag weer haatgevoelens heeft gekregen tegen moslims, zou nog eens moeten kijken en gij zult zien dat autochtoon en allochtoon samen protesteerden Lachen

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 22:56

amvbeek, héb jij ooooooit wel eens een ali meegemaakt die goed is ingeburgert?
Alle turken / marrokanen die ik ken, hebben echt allemaal een strafblad om het een of ander. Echt niet altijd even erg, maar altijd wat. De cultuur daar is zo anders, en de straffen hier zijn een lachertje voor die mensen.
En ik ken gewoon geen een echte nederlander die een strafblad heeft!
Ik was eerst ook behoorlijk 'links', maar ik weet wel dat ik bij de volgende verkiezingen op Hirsi Ali, of mevrouw Rita Verdonk ga stemmen. Niet alleen om wat er vandaag is gebeurt, maar om de hele maatschappij, die in de greep wordt gehouden door steuntrekkende, criminele allochtonen. Aanpakken die hap!!!

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 22:59

carola schreef:
Alle turken / marrokanen die ik ken, hebben echt allemaal een strafblad om het een of ander. Echt niet altijd even erg, maar altijd wat. De cultuur daar is zo anders, en de straffen hier zijn een lachertje voor die mensen.
Ik was eerst ook behoorlijk 'links', maar ik weet wel dat ik bij de volgende verkiezingen op Hirsi Ali, of mevrouw Rita Verdonk ga stemmen. Niet alleen om wat er vandaag is gebeurt, maar om de hele maatschappij, die in de greep wordt gehouden door steuntrekkende, criminele allochtonen. Aanpakken die hap!!!

Ja dat heb ik!!! meerdere echt waar ik kan me zo boos maken om mensen die zo zwart wit denken!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 23:01

bij mij op school zitten ook best wel hele aardige turken en marokanen. zitten er ook wel bij die in een groep zich heel wat voelen, maar er zijn ook zat blanke die zich minder weten te gedragen dan de marokanen.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 23:03

capopjekop schreef:
bij mij op school zitten ook best wel hele aardige turken en marokanen. zitten er ook wel bij die in een groep zich heel wat voelen, maar er zijn ook zat blanke die zich minder weten te gedragen dan de marokanen.

inderdaad ik ken ook genoeg autochtone mensen die zich ook niet weten te gedragen. Niet alleen in de nederlandse maatschappij, maar ook tegenover allochtonen in ons land!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 23:05

XchantjuhX schreef:

Citaat:
En die islamitische vrouwen snap ik ook niet helemaal... eindelijk een man die het voor hun rechten opneemt, nu staan ze bij ons op het spui samen met hun gestoorde mannen te roepen dat Theo hun 'zijn' heeft aangetast...
Om vervolgens naar huis te gaan, geslagen te worden en gedwongen worden om de wil van hun man op te volgen... hoe krom is het?

Desiree schreef:
Nou, hij heeft ze wel ietwat beledigd/vernederd hoor! Ik kan me voorstellen, dat als ik een islamitische vrouw was geweest dat ik me toch min of meer beledigd had gevoeld met de film die hij samen met Hirschi Ali gemaakt heeft (heb wat beelden gezien). Ik ben bang dat ze daarmee hun doel totaal gemist hebben.

Hirschi ali is ervan overtuigd dat de koran slechte invloed heeft op de verhoudingen van mannen t.o.v. vrouwen. Maar het is de CULTUUR die de INTERPRETATIE van de koran bepaald. En dus zouden die mensen beter aangesproken kunnen worden op de normen en waarden binnen hun cultuur. Want toevallig is het ook nog eens vaak zo, dat hoewel mishandeling bij islamieten vaker voorkomt dan bij nederlanders, dat degenen die de koran op een dergelijke manier interpreteren, vaak onderontwikkeld zijn, niet of niet goed kunnen lezen en begrijpen (en de koran schijnt een moeilijk boek te zijn) en vaak zijn het niet eens goede/correct/oprechte moslims.

Het was wel beter geweest als Theo van Gogh en Hischi Ali het op een andere manier aangepakt hadden. Nu hebben ze bereikt dat hun doelgroep zich van hen boodschap afkeerde, i.p.v. dat het doordrong.

Ik heb ook genoeg reacties gehoord en gezien op tv/radio van moslim vrouwen die het wel goed vonden dat er door een buitenstaander aan hun rechten werd gedacht... en al intepreteren ze het negatief, is dat dan een reden om die man neer te knallen? Nee dat vind ik absoluut niet
De islamieten die meteen kwaad werden en zich tegen hem afkeerden, hebben niet eens de tijd genomen om zijn film en mening goed te doorgronden... want dan zouden ook zij, samen met tientallen andere Islamieten, inzien dat hij het juist deed om op te komen voor mensen met hun geloof.
Sommigen zitten zo verschrikkelijk met dat geloof van ze in hun kop, dat ze maar iets hoeven horen over de Islam of Koran om te gaan flippen en meteen een 'Jihad' uit te roepen...
Ik vind dat gewoon triest en zielig... dat je schijnbaar niet eens de tijd er voor neemt of het denkvermogen hebt om te bekijken wat iemand er nou mee bedoelt.

En de christenen heeft hij ook vaak hard aangepakt hoor, ze werden meer dan eens als 'christenhonden' door hem betiteld maar een aanslag is er nooit geweest.

Ze wonen hier.
zijn hier wanneer ze onze nationaliteid niet voor de volle 100% hebben aangenomen, niet goed Nederlands spreken, zich niet aan onze wetten willen houden gewoon te gast... en gasten horen zich gewoon te gedragen en al helemaal niet ons Nederlanders ons belangrijkste recht ontnemen!
Ons recht op vrije meningsuiting, ons recht op een eigen individualiteit, een eigen ik.
Dat mag gewoon niet, niet door Nederlanders (zoals vd G) maar zeker ook niet door allochtonen.

Je kan me rasistisch vinden, of vinden dat mijn mening niet klopt of deugt maar ik vind gewoon wie hier wil wonen moet zich aanpassen.
Ik ben vind ik zelf geen rasist, ik geef gewoon mijn eigen mening... en ja als ik daarvoor neergeknalt zou worden... So be it! ik heb het recht om mijn mening te verwoorden hier in MIJN land en dat doe ik dan ook.
Gewoon aanpassen die handel.
En elkaar respecteren ook elkaars geloof... en omdat wij een land zijn waar menings vrijheid en vrijheid van godsdienst hoog in het vaandel staat hoort iedereen zich te gedragen wanneer er meningen worden geuit waar je het misschien niet mee eens bent.
Je bent toch een normaal weldenkend mens? of je nou Islamiet, Christelijk, Joods of helemaal godsdienstloos bent je kan er gewoon over discussieren, je hoeft geen geweld te gebruiken of mensen jouw mening op te dringen...

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 23:06

carola schreef:
Alle turken / marrokanen die ik ken, hebben echt allemaal een strafblad om het een of ander.

Gatverdamme, wat kan jij fout uit de hoek komen!
Volgens mij heb je dan echt foute vrienden, ik ken namelijk zo ver ik weet geen enkele turk of marrokaan met een strafblad.

Quest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 23:06

carola schreef:

En hiervan krijg ik nou de kriebels! Ik vind zulk soort gedachten eigenlijk eng...En over het kabinet gesproken, waar zijn we heen gegaan met dit kabinet, en dat is aardig rechts

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 23:09

In dit land moet ik mijn bijna 8 maanden oude dochter opvoeden!!!!! Leuk….NOT!

Dit is gewoon te triest voor woorden

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 23:09

ik vind ook dat je je eigen mening moet kunnen geven,dit is tenslotte NEDERLAND en als je uit marokko,turkije,polen of wat dan ook komt,dan heb je je maar aan te passen.zo niet,weg ermee.wat voor geloof of overtuiging je ook hebt.

ik heb geen problemen met gewone allochtonen,maar wel met allochtonen die zich weigeren aan te passen,zoals bijvoorbeeld te taal niet spreken

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 23:10

ok.. nu krijg ik vast heel bokt over me heen..

mijn eerste reactie was.. weer zo'n buitelander :@
je hoort tegenwoordig niet anders
ik zeg niet dat alle nederlanders zo perfect zijn want
dat heb je in alle landen niet maar tegenwoordig
hoor je niet anders.. je hebt niet eens meer vrijheid van meningsuiting of je
wordt al vermoord of verrot geslagen

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 23:11

carola schreef:

kijk dit is weer heel iets anders... niet alle allochtonen zijn hetzelfde hoor en echt niet iedere Ali zoals jij ze noemt, heeft een strafblad...
Dus alsjeblieft praat naar je verstand of verdiep je desnoods in keiharde cijfers op het gebied van allochtonen en strafbladen.

Geloof mij ik ben ook veel meer rechts dan links... in sommige opzichten volgens mensen zelfs iets te extreem Tong uitsteken en veel dingen die jij zegt kan ik heel goed inkomen... maar je moet wel onderscheid kunnen maken tussen goede en slechte mensen in welke cultuur dan ook

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 23:12

carola schreef:
Alle turken / marrokanen die ik ken, hebben echt allemaal een strafblad om het een of ander.

Ik heb een Turkse zwager, heb meerdere Turkse collega's en de buren van mijn ouders zijn Turks (de buurvrouw is lerares op dezelfde basisschool als mijn moeder). Ze heten geen van allen Ali en zijn IMO allemaal goed ingeburgerd en voor zover ik weet zonder strafblad. Verder heb ik door de jaren heen heel wat klasgenoten gehad met buitenlandse wortels en ik ben daar niet slechter van geworden, integendeel. En oh ja, zoals ik eerder al schreef ben ik vanwege mijn Indische afkomst zelf ook allochtoon.

Jammer dat jij geen 'goede' allochtonen kent en daardoor zo negatief tegen 'de allochtoon' aankijkt. Ze zijn er namelijk wel, alleen moet je ze natuurlijk ook willen zien. En met zo'n beperkte, generaliserende blik lukt dat vaak niet. Knipoog

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 23:13

inderdaad denk in goed en slecht niet in kleur van mensen. zoals ik al eerder zei, denk in de kleur van je hart!