Ten einde raad. Problemen thuis *Help*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:11

ik val midden in dit topic, heb na het allereerste berichtje weinig meegekregen.
Kan iemand een korte samenvatting geven?
En als er iets is wat ik kan doen, hoor ik het wel.

Karin

Mercury, heb je ook gevraagd of ze deze man kennen of heb je het alleen over de denkbeelden van de organisatie gehad?

Overigens zullen sektes natuurlijk alle vormen van dwang ontkennen in het belang van hun eigen bestaan. Maar goed, dat terzijde.
Laatst bijgewerkt door Karin op 04-06-04 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjimmy

Tessebes"]
[quote="chip schreef:
Is het toch niet een idee om de huisarts te benaderen en zien wat hij kan doen, bv idd zelf kontakt opnemen ?

Wat kan zo'n huisarts nou doen. Verward
[/quote]
De voogd bellen.
hij weet wel wie de voogd is maar mag vast de gegevens niet geven.
Hij kan wel bellen naar de voogd en vragen of de voogd contact met een van ons opneemt.

En de huisarts is ook op de hoogte van jamy's problemen.

Cody

Zie een paar berichtjes hierboven Blackje Lachen
Justy en ik hebben allebei een korte samenvatting gegeven op pagina 45.
Laatst bijgewerkt door Cody op 04-06-04 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Manon 2

Ben benieuwd hoe de tante op de hoogte is gebracht.

Jammer dat de 'instantie' of 'persoon' die meer duidelijkheid kan verschaffen niet open wil zijn en het verhaal hier neerzet. Op deze manier gebeuren er misschien ongewenste dingen, maar ik ben er niet voor om alles stop te zetten zonder dat er meer duidelijkheid is.

Dus heel graag meer openheid want anders gaan we misschien grenzen over die niet overschreden hadden mogen worden.

Ik kan me best wat voorstellen bij een 'gekleurd' verhaal van een niet-stabiele Lotte (16 jr , moeder verloren, vader bij sekte), maar de feiten blijven en ik vond Lotte in dit topic in ieder geval stabiel en met veel hersenen overkomen.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:12

Lotte straalt idd negatieve energie uit volgens haar vader en die Maria.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:13

Blackje schreef:
ik val midden in dit topic, heb na het allereerste berichtje weinig meegekregen.
Kan iemand een korte samenvatting geven?
En als er iets is wat ik kan doen, hoor ik het wel.

Lotte is vannacht toch met haar vader meegegaan, voor zover we weten naar Brazilie. Lotte heeft midden in de nacht Nathalie in paniek opgebeld. De vader van Lotte heeft toen de vader van Nathalie aan de telefoon gehad en heeft gezegd dat Lotte gek geworden was en alleen in Brazilie weer met beide benen op de grond kan komen. Op de achtergrond hoorde de vader van Nathalie Lotte om hulp roepen. Ze hebben 112 gebeld, maar de politie kon/wilde niks doen. Lotte is onder toeziend oog van de politie in de auto naar Schiphol gestapt.

Diverse bokkers hebben contact met allerlei instanties gehad om erachter te komen waar Lotte is en of het goed met haar gaat. Het is belangrijk om de tante van Lotte te traceren, die zou weleens voogd kunnen zijn en kan haar dus opeisen. Zie ook dit topic: [AM] Aktiepunten Jamy/Lotte

Dit is het ongeveer.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:13

Manon 2 schreef:
...maar de feiten blijven en ik vond Lotte in dit topic in ieder geval stabiel en met veel hersenen overkomen.

Dat is ook mijn idee. En zoiets als dat hele Omnicum-verhaal, dat verzin je niet als 16-jarige.

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:14

Mercury, thanks voor de moeite! Zal niet makkelijk geweest zijn voor je om te bellen.

De denkbeelden stellen me aan de ene kant gerust maar aan de andere kant zegt het dus alleen maar dat de vader van Lotte nog verder is doorgeslagen dan Omnicum (zie telefoongesprek met vader van Nathalie).

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:14

Karin"]
[quote="Manon 2 schreef:
...maar de feiten blijven en ik vond Lotte in dit topic in ieder geval stabiel en met veel hersenen overkomen.

Dat is ook mijn idee. En zoiets als dat hele Omnicum-verhaal, dat verzin je niet als 16-jarige.
[/quote]

Jij moest naar huis Haha!

DominiqueDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:15

Ik denk eerlijk gezegd dat die huisarts hier niets mee te maken wil hebben. Hij kan er ook problemen mee krijgen. Maargoed, wie niet waagt, wie niet wint.

ik moet nu ook echt weg, ben z.s.m terug

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:16

Ben al weer terug, even bijgelezen, ga me nu met het andere topic bemoeien Lachen.

Sylvia

Ze zal best negatieve energie uitstralen, maar wat schiet je er dan mee op om paarden te verkopen ed? Hoe ik het stukje van Mercury lees, en ik zou graag gecorrigeerd worden als ik het verkeerd opvat, is:

Omnicom staat voor absolute vrijheid e.d., hoe Lotte's vader met haar omgaat is niet te wijten aan Omnicom. Wel kan het zijn dat ze negatieve energie uitstraalt, daar zal dan iets aan gedaan moeten worden lijkt me... Geldt het dan nog steeds, dat Lotte's vader niet in opdracht Jamy verkocht heeft? Of n.a.v. Maria met Lotte op stap is nu? Die negatieve energie moet weg lijkt me.

Justy

Ik moet ook heel even weg, ben dadelijk weer terug...

796285

Mercury schreef:
Zolang de man zich dus aan de denkbeelden van de stichting houdt hoeven we voor Lotte's veiligheid niet te vrezen.

Hebben we het dan over haar lichamelijke veiligheid (waar ik me niet bijzonder veel zorgen over maak) of haar geestelijke veiligheid? Met het laatste was het voor dit incident al niet best gestelt...

rode_kool

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:17

Woont er niemand in haar woonplaats, die naar de buren kan toestappen, misschien weten die meer informatie over hun familie?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:18

Pervinco schreef:
Ze zal best negatieve energie uitstralen, maar wat schiet je er dan mee op om paarden te verkopen ed? Hoe ik het stukje van Mercury lees, en ik zou graag gecorrigeerd worden als ik het verkeerd opvat, is:

Omnicom staat voor absolute vrijheid e.d., hoe Lotte's vader met haar omgaat is niet te wijten aan Omnicom. Wel kan het zijn dat ze negatieve energie uitstraalt, daar zal dan iets aan gedaan moeten worden lijkt me... Geldt het dan nog steeds, dat Lotte's vader niet in opdracht Jamy verkocht heeft? Of n.a.v. Maria met Lotte op stap is nu? Die negatieve energie moet weg lijkt me.

Volgens Maria was het beter om de pony te verkopen.
Dus ergens klopt er idd iets niet.
Als deze sekte niets doet tegen de wil in van andere, dan klopt dit niet!
Lotte wilde haar pony niet kwijt, maar volgens Maria was het beter omdat Lotte haar wil oplegde aan de pony en negatieviteit uitstraalde.

Faas

Zonder direct paniek te willen zaaien. Maar houden jullie alsjeblieft ook rekening met het feit dat diverse sektes ook aan offerbrengen doen. Wil ik helemaal niet mee zeggend at dit het geval is maar dit hele verhaal beangstigd me behoorlijk.

Mercury

Karin schreef:
Mercury, heb je ook gevraagd of ze deze man kennen of heb je het alleen over de denkbeelden van de organisatie gehad?

Overigens zullen sektes natuurlijk alle vormen van dwang ontkennen in het belang van hun eigen bestaan. Maar goed, dat terzijde.

Mijn schoonvader kent de man niet. Hij gaat het morgen navragen bij Maria. dat was ik nog vergeten te zeggen, sorry.

Sylvia

Misschien wel zo makkelijk Knipoog Maar ik begrijp van Nathalie dat ze met 1 van haar buren zowiezo weinig contact had en dat dat wat rare mensen schijnen te zijn. Ben bezig het telefoonnummer van de andere buren te achterhalen...

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:19

Nathalie: Of haar vader verzint er een deel van het verhaal omheen en verteld tegen haar dat het volgens Maria zo is..
Fasel, ik denk dat dat net iets te ver gaat op het moment..

rode_kool

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:21

Hmm, naar de dingen van Mercury gelezen te hebben, denk ik nu al heelmaal, dat dit geen sekte verhaal emer is, maar dat die vader puur doorgedraait is, en dat is nog gevaarlijker dan die sekte zelf.
Jeetje, dit is echt gewoon walgelijk...

leentje

Charos"]
[quote="Nathalie schreef:
Ik heb net nog naar Lotte's mobiel gebelt, en hij ging over!! Werd niet opgenomen, heb het daarna nog een keer geprobeert, maar toen stond de telefoon weer uit...

Batterij leeg? zou dat kunnen
[/quote]
bel anders de volgende keer met nummerbescherming?

biepp

Fasel schreef:
Zonder direct paniek te willen zaaien. Maar houden jullie alsjeblieft ook rekening met het feit dat diverse sektes ook aan offerbrengen doen. Wil ik helemaal niet mee zeggend at dit het geval is maar dit hele verhaal beangstigd me behoorlijk.

ik wilde het niet zeggen maar............ Scheve mond

naja laten we er maar ebeter niet aan denken!
hopelijk komt alles goed!

Mercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:22

Fasel schreef:

dit valt toch echt onder het kopje paniek zaaien. Zoals ik al zei hoort er geen enkele vorm van geweld bij deze stichting.
De vraag is alleen hoeveel graantjes hij van andere stichtingen of zelfs sektes heeft meegepikt. En hoe labiel hij is.