Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 19:31

CastaMickey schreef:
Airpods. Dan gaat de goede oude marktplaats quote ''als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het vaak ook zo.'' Ik ben gewoon zo blond dat ik dacht dat als er een apple sticker opstond dat het wel goed zou zijn :+ Ben niet thuis in elektronica, het is dat ze niet deden wat de apple handleiding zei dat ze zouden doen. Daardoor ben ik eens gaan uitzoeken en toen bleek dat er nog wel meer niet klopte. Gelukkig nog niets bevestigd, ben benieuwd of ze me gelijk geven of niet.

Wij hebben dit ook gehad via marktplaats.
Er zijn filmpjes op YouTube hoe je de verschillen kunt herkennen.
Daar hebben wij veel aan gehad en in onze verklaring steeds naar verwezen, wij kregen ons geld terug (gekocht met kopersbescherming gelukkig).

Succes!

CastaMickey

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 20:55

Vinted wil geen filmpjes ontvangen, het moet per se via foto's. Heel irritant, want op video is het veel makkelijker te herkennen.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 10:33

Ik heb momenteel echt een pakketpunt pech. Gister pakket verzonden naar iemand. Kreeg in de avond al bericht van vinted dat het pakket afgeleverd was.
Krijg ik nu bericht dat het pakket letterlijk bij hetzelfde pakketpunt als afgeleverd is gezet als waar ik hem verzonden heb.. dat is 121 km van de ontvanger vandaan.. ZUCHT

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 11:06

deedee19 schreef:
mama3 maak screenshots van het bewijs dat het op het pakketpunt ligt. Kun je later goed als bewijs nodig hebben. Toevallig via DPD verstuurd? Kan zijn dat de koper idd geen afhaalbericht heeft gehad maar dat het er idd ligt. Ik zou haar aanraden toch even te gaan kijken.

Inderdaad dpd. Ik heb haar gemeld dat het pakketje op het afhaalpunt ligt en dat ze mogelijk geen bericht heeft ontvangen hierover. 3 sec later bericht ze dat ze niks heeft ontvangen. Daarna stilte ..

Ik zal haar een screenshot sturen van het afhaalpunt. Misschien ligt het bij een ander punt dan dat zij denkt.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 11:48

Ania schreef:
Ik heb momenteel echt een pakketpunt pech. Gister pakket verzonden naar iemand. Kreeg in de avond al bericht van vinted dat het pakket afgeleverd was.
Krijg ik nu bericht dat het pakket letterlijk bij hetzelfde pakketpunt als afgeleverd is gezet als waar ik hem verzonden heb.. dat is 121 km van de ontvanger vandaan.. ZUCHT

Heb ik ook wel eens gehad. Uiteindelijk kwam het pakje wel gewoon naar het goede pakketpunt, denk het verkeerde knopje ingedrukt oid of iets anders misgegaan bij het scannen bij verzending. Als koper even goed in de gaten houden.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 00:36

Ik heb mijn boek vanmiddag opgehaald, echt nog in nieuwstaat zoals erbij stond. Dus ik ben blij! :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 03:41

Vraagje; wat gebeurt er als je een artikel terug stuurt, en de verkoper haalt het niet op?
Ik heb een kapotte bestelling terug gestuurd, ik zou het geld volledig terug krijgen inclusief verzendkosten.. maar inmiddels ligt het al bijna een week op het pakketpunt te wachten om opgehaald te worden.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 06:42

Als jij ziet waar het pakket ligt, zou ik misschien een berichtje doen. Ik kreeg er laatst ook 1 terug die via VintedGo terug gestuurd was en mijn tracking bleef maar op ‘onderweg’ staan. En ineens kreeg ik en mail dat het niet langer op het pakketpunt beschikbaar zou zijn. Vinted pauzeert de transactie dan. Ik ben toch langs het punt gegaan en het lag er gelukkig nog, maar de transactie is nog altijd gepauzeerd. Vinted krijgt zelf ook geen goeie update denk ik.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 07:05

Ik zou niks sturen, als de verkoper het niet ophaalt wordt het weer teruggestuurd naar jou, maar dan krijg je wel je geld terug. :)

Als je een flauwe verkoper hebt doen ze het er soms wel om, dan halen ze het pas op het laatste moment op.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 07:11

Oh, ik wist niet dat het dan weer terug ging. En dan ben je als verkoper je geld kwijt? Want ik kreeg dus als verkoper geen updates. Tot op heden staat hij nog op onderweg, terwijl ik het pakket al ruim een week weer thuis heb liggen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 09:44

Zo lang ik mijn geld maar krijg :)) Heel stom; een modeltrein setje stond te koop als 'nieuw in doos'.. maar de rails zaten vol verf en beschadigingen en de trein maakte slecht contact en reed niet fijn. Dus ik denk ook dat de verkoper zoiets heeft van, dat kan ik toch niet meer verkopen.. := Naja, dan wacht ik gewoon af. Als het teruggestuurd wordt naar mij dan vind ik dat ook niet erg :)) Ik kan er best nog wat onderdelen van gebruiken, maar niet voor die prijs.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 10:40

Hier ook iets als nieuw zonder prijskaartje gekocht, maar overduidelijk gebruikt. Ben benieuwd wat de verkoper zegt want als ik wist dat het niet nieuw was had ik het nooit gekocht. Wel matige ervaringen de laatste tijd :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 11:07

Ik koop iets van een Duitser op Vinted, die vraagt of het via Paypall kan. Ik wil dat niet, annuleert ie de bestelling :roll:

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 11:25

Eske_B schreef:
Ik koop iets van een Duitser op Vinted, die vraagt of het via Paypall kan. Ik wil dat niet, annuleert ie de bestelling :roll:

Tja dat is niet fijn. Dat had hij beter in de advertentie zelf kunnen zetten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 11:33

Ik vind veel Duitsers op Vinted echt vervelend met dat gezemel dat ze buiten Vinted om willen handelen... en ook dat ze er dan bij zetten dat spullen niet teruggestuurd kunnen worden, ook als er defecten zijn -O-

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 11:41

Meestal koop ik daarom ook niet van Duitsers, zeker als ze dat in de advertentie zetten (van eigen risico, niet retouren etc. Maar deze had hele mooie prijs voor product. Ach, ik krijg in ieder geval m'n geld terug.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-25 12:02

Mja dat niet retourneren, klinkt leuk maar is in strijd met Vinted. Dus dan zullen ze moeten terugbetalen als je een valide reden voor retour hebt.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 12:35

pmarena schreef:
Ik vind veel Duitsers op Vinted echt vervelend met dat gezemel dat ze buiten Vinted om willen handelen... en ook dat ze er dan bij zetten dat spullen niet teruggestuurd kunnen worden, ook als er defecten zijn -O-

En alleen binnen Duitsland willen versturen...

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 13:20

Ik las laatst ergens dat Vinted in Duitsland een andere website voor tweedehands kleding overgekocht heeft en prompt het Vinted beleid volledig toegepast heeft, waardoor veel Duitse gebruikers opeens van het ene op het andere platform zaten tegen wil en dank. Al die dingen van buiten het systeem om en Paypal etc. komt daar blijkbaar vandaan.

Ik heb er nu wel iets meer begrip voor maar alsnog geen zin het gezeur dus als ik het ergens zie staan laat maar zitten dan :wave: snap dat het niet leuk is als het opeens zo anders is (en naar hun idee dus geen verbetering) maar ja dan moet je met Vinted stoppen denk ik dan. Moet wel zeggen dat ik de laatste tijd best veel van en naar Duitsland verkocht heb en allemaal zonder enige problemen.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 14:40

Een equestrian Stockholm trui van een Duitse gekocht met de omschrijving zelden gedragen.
Ik krijg een verwassen trui binnen met gaten en vol met pluizen.
Zij ontkent dat er gaten in zitten maar ik heb foto’s gemaakt. Nu wilt ze dat ik hem terug stuur maar dan moeten ze dus ook hun goedkeuring geven bij ontvangst en ik zie het gebeuren dat zij dat niet doet. Ben ik dan mijn geld kwijt?

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 14:45

Afbeelding

Ik krijg dit nu. Moet de koper nu een probleem melden of hoe zit dit precies?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 14:47

Ja de koper moet een probleem melden dus ik zou even berichtje sturen.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 14:51

Suzanne F. schreef:

Dus als dit probleem niet gemeld gaat worden krijg niemand zijn geld als ik het goed begrijp?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 14:55

L_iek schreef:
Suzanne F. schreef:

Dus als dit probleem niet gemeld gaat worden krijg niemand zijn geld als ik het goed begrijp?

Geen idee eigenlijk hoe dat dan werkt. Hier weleens pakket kwijt geraakt maar eigenlijk meld de koper (of als ik de koper ben) een probleem. En dan krijg je beide je geld terug. En meestal duikt het pakket weken later toch nog op en dan heeft de koper geluk.

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 15:05

L_iek schreef:
Suzanne F. schreef:

Heb dit nog niet bij de hand gehad, maar er staat dat de bestelling afgerond wordt. Meestal betekent dat dat jij je geld krijgt. Wel raar dat de koper nog een probleem moet melden als zij al weten dat het pakket kwijt is, maar oké.