Dingen die je je afvraagt deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 10:15

Als je hem nooit hebt aangepast zal daar niet zoveel in zitten nee. := Ik heb 20 GB en ik heb nog 3 dagen tot nieuw tegoed en ik heb nog 19 GB over. _O- Op mijn werk en thuis heb ik wifi.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 10:15

Even snel rondje google leert dat een uurtje googlemaps ongeveer 20 mb per uur kost, als je gewoon de basis navigatie gebruikt.

Hier ook gewoon googlemaps, maar ik heb dan ook een onbeperkte databundel dus daar hoef ik het niet voor te laten.

Als alternatief kun je ook nog MAPS.me gebruiken, als je eenmaal de kaarten gedownload hebt kun je die ook offline gebruiken. Heb je alleen niet de live afsluitingen en omleidingen die Google Maps dan wel heeft.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 10:22

Froukje schreef:
Even snel rondje google leert dat een uurtje googlemaps ongeveer 20 mb per uur kost, als je gewoon de basis navigatie gebruikt.

Hier ook gewoon googlemaps, maar ik heb dan ook een onbeperkte databundel dus daar hoef ik het niet voor te laten.

Als alternatief kun je ook nog MAPS.me gebruiken, als je eenmaal de kaarten gedownload hebt kun je die ook offline gebruiken. Heb je alleen niet de live afsluitingen en omleidingen die Google Maps dan wel heeft.

Bij google maps kan je ook de kaarten ofline douwnloaden. Kost het alleen nog Mb's als.je verkeersinfo wilt.

Ik gebruik in m'n eigen auto vaak het navigatiesysteem wat er standaard in zit. Werkt top. Geeft ook files en afsluitingen aan, maar ook filtsers enzo.

Voor op de fiets of lopend gebruik ik google maps.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 10:22

En juist die live omleidingen zijn waarom google maps me handiger lijkt. Dat is iets wat mijn navigatie nooit heeft gedaan.

En op de een of andere manier zijn er de laatste paar jaar altijd wegwerkzaamheden op de weg terug. En die van die brug stond niet op vananaarbeter. Want daar kijk ik altijd op voordat ik ergens naar toe rij.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 10:50

We zitten nu halverwege de maand en ik heb zo'n 100mb gebruikt aan google maps, ik gebruik het minimaal 4 dagen per week, ook voor langere ritten. Weet niet hoeveel GB je hebt, maar ik zou het gewoon eens uitproberen, zeker als je op trajecten rijd waar je normaal niet rijd of op andere tijdstippen o.i.d.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 10:52

Ik gebruik Google Maps heel veel via Android Auto, in een maand tijd kost me dat 385 mb :+ Bijna niks dus.

En dan heb ik het wel echt over heel veel uur Maps.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Dingen die je je afvraagt deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 10:59

Maps verbruikt minder dan ik dacht!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 12:12

Die navigatie apps verbruiken inderdaad haast niets aan data, je batterijduur als de GPS zo lang aan staat is een ander verhaal :+
Ik kan ook bijna een ei bakken op mijn telefoon als ik lang genavigeerd heb.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 12:23

Konstantine schreef:
Die navigatie apps verbruiken inderdaad haast niets aan data, je batterijduur als de GPS zo lang aan staat is een ander verhaal :+
Ik kan ook bijna een ei bakken op mijn telefoon als ik lang genavigeerd heb.

Ik krijg op mijn Android Auto regelmatig de melding: 3D buildings not available, your phone needs to cool down _O- Maar bij mij ligt ie in de auto sowieso op een draadloze oplader.

Niet dat ik 3D gebouwen op mn Maps wil zien trouwens, maar blijkbaar krijg ik die functie er gratis bij ookal werkt ie niet :')

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 12:26

friezenfan2 schreef:
Als je naar een nieuwe/minder bekende bestemming rijdt, gebruik je dan een navigatiesysteem zoals een tomtom of gebruik je google maps?

Tomtom.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 12:58

Onlangs de gratis versie van TomTom gedownload op mijn telefoon. Volgens mij doet hij het prima. Hij gaf in ieder geval een betere en kortere route dan mijn iPhone navigatie versie

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 13:25

Hoe kom ik er achter of mijn konijn doof is?

Ik heb mijn konijntjes al 7 jaar. Nu heb ik twee keer in korte tijd momenten gehad dat ik dacht huh, heeft hij echt niet in de gaten dat ik er ben? 's avonds krijgen ze altijd twee lijnzaadbrokjes per konijn als een snoepje en mijn ram heeft het 9.5/10 keer dondersgoed door als ik in de keuken ben en daarna naar buiten kom. Dan staat hij al klaar. Nu was het twee keer zo dat hij druk was met wat anders in een ander deel van de ren en hij ondanks dat ik naar hem riep en extra geluid maakte en ondanks dat zijn zusje wel reageerde, hij totaal niet door had dat het tijd voor z'n snoepje was. Hij was dan maar 1.5meter verderop. Hij kan mij daar dan niet zien. Ik weet wel zeker dat hij gewoon goed kan zien. Ik vraag me dus vooral of hij me wel hoort :)

edit: hij is overigens een Nederlandse Hangoor Dwerg.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 14:41

Eens iets met een knal vlak naast hem op de grond laten kletteren zonder dat hij het ziet?
Als hij dan niet weg springt... Dan denk ik dat hij het niet gehoord heeft :=

Suzanne F.Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 19:09

friezenfan2 schreef:
Als je naar een nieuwe/minder bekende bestemming rijdt, gebruik je dan een navigatiesysteem zoals een tomtom of gebruik je google maps?

Altijd Kaarten op de iPhone eigenlijk.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 21:14

Jaarlijks is er toch een topic over gouden? Bokt merrie en hengst veulen?

Is het stemmen en de uitslag al geweest?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 21:22

De verkiezing moet nog beginnen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 22:35

Hier zitten veel dames...

Hoe hebben jullie je maandverband en dergelijke netjes opgeruimd, of staat dat gewoon ergens bij het toilet uitgestald? ik heb maar een kleine toiletruimte en ik vind het zo lelijk om dat spul in het zicht te hebben staan, daarom heb ik het in de badkamer (= andere kamer in huis) staan maar dat is ook weer zo onpraktisch.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 22:37

Ik heb alleen een doosje tampons en die staat gewoon in de badkamer naast mijn wc. Er komt toch vrijwel niemand anders dan ik in de badkamer. :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 22:40

Ik gebruik dat niet en ik heb er ook niet echt plek voor bij de WC. Ik heb het wel in huis voor als er mensen komen. Het staat op m’n kledingkast. _O-

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 23:10

Telpeva schreef:

Hoe hebben jullie je maandverband en dergelijke netjes opgeruimd, of staat dat gewoon ergens bij het toilet uitgestald? ik heb maar een kleine toiletruimte en ik vind het zo lelijk om dat spul in het zicht te hebben staan, daarom heb ik het in de badkamer (= andere kamer in huis) staan maar dat is ook weer zo onpraktisch.

Ik had het eerst zo,

Afbeelding

Maar ik vond het nog erg rommelig ogen dat ik het nu zo heb ( al is het nog niet helemaal naar mijn zin)

Afbeelding

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-25 23:12

Ik heb het in een kastje liggen... maar heb sowieso een beetje een showroom wc met kaarsen, een stenen vis etc _O-
Dus de tampons pasten niet in de ambiance :P

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 23:23

In het kastje. En als het nodig is ligt het gedurende die dagen op de stortbak en daarna weer terug de kast in.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 00:04

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 00:42

Welke merk trainingsbroek zoek ik?
High waist, ruimte broekzakken en licht oversized.

Wat ik nu in mijn kast heb liggen:
- Flink oversized. Zakt dus af als je wat in je broekzakken stopt.
- Niet high waist.
- Geen broekzakken

Dus ik zoek tips :’)

Suzanne F.Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 08:13

Telpeva schreef:

Ik heb het in een leuke gebreide tas hangen aan het haakje van mijn handdoekje van het fonteintje/wasbakje.
Kan natuurlijk ook aan een ander haakje als je wasbakje te ver weg is. Boven in de badkamer heb ik een plakhaakje waar de tas/tasje aan hangt.