Wonen in een chalet-Tiny house?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Wonen in een chalet-Tiny house?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 18:30

Is dat zo'n Zibrokachel?
Ik kreeg die tip voor in onze stacaravan, maar heb er nog niets mee gedaan. Vooralsnog doen wij het al een paar jaar met 2 elektrische kachels, maar goed, wij zijn er in de winter niet en dat scheelt natuurlijk.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-25 18:44

Nee geen zibro.

Je hoeft de olie er ook niet zelf in te doen. Dat zit er al in.
Hij verwarmt als een radiator eigenlijk. Maakt geen geluid en hij stinkt ook echt niet.

https://www.lunenburg.nu/mill-convector ... mqapyz7ryc

Het is dus geen olie kachel maar een radiator. Hij gaat wel in de stekker dus werkt wel electrisch maar verwarmd anders. En is dus geurloos en geluidloos en de warmte is anders dan bij een "elektrische kachel" De warmte is vergelijkbaar als met een radiator op gas.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 19:07

De olie zit hermetisch opgesloten in de radiator. Dit soort verwarming doet zijn werk goed, maar het slurpt wel energie.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-25 19:23

Ja. En daarom dat ik wel zo iets heb van eens kijken wat het verbruikt zeg maar.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 18:31

BeFunny ligt jouw huisje in Vinkel? Ik zag een stel zonet in binnenste buiten met een "huisje" in het Vinkel voormalige vakantie park. Ik meen dat jij daar woont, klopt dat?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-25 21:09

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 05:59

De laatste is de zelfde als de tweede. Prachtig alletwee. De eerste is wel betaalbaar der maar nog pittig. Ik ben echt hier in Frankrijk andere prijzen gewend.
Had ik het toch goed onthouden en ik herkende ook het park. Mooi hoor en het stel had het goed voor elkaar.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-25 06:13

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 06:14

Ook prachtig en duur!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 06:25

Mooi spulletje hoor :)

Wel stevig prijsje ja....

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-25 11:04

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 11:06

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-25 14:35

Twee gepensioneerde buurmannen uit de wijk zijn vandaag begonnen aan snoeiwerkzaamheden. En gaan volgende week verder en zij gaan ook stevig hekwerk plaatsen *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het gaat in etappes want allebei al op leeftijd maar ze hebben er lol in en ik zie mijn tuin weer groter worden zo.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 15:24

Wat leuk Befunny. Nice!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-25 15:40

Grootste gedeelte van het hekwerk staat. Nu bevestigd tegen bomen. De grondpalen daarvoor nu gekozen voor metaal. Die gaan de grond nog in. Tevens staat er een stukje hen van 1 meter met een poortje voor aan deze zijde die wordt ook snel geplaatst. Op de grond liggen nog wat hopen. Het hout van stammen gaat naar een buurman met houtkachel. De rest verwerk ik bij het groenafval wat wordt opgehaald als de bak weer leeg is.

Verder zitten er onwijs veel wortels en ongelijkheden maar dat is iets voor na de verbouwing of het egaal maken kan ervoor. Maar echt iets met de tuin komt later.

Afbeelding

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 15:43

Gaan ze het hekwerk niet deels ook ingraven? Of met betonnen randen werken?

Grond verzakt namelijk en al vaak gezien bij houten schuttingen dat uiteindelijk de onderkant van de schuttingen een stuk boven de verzakkende grond uit komt met de tijd.
Dan kunnen er heuse kieren en gaten ontstaan waar kleine hondjes heel makkelijk tussen en onderdoor passen...

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-25 15:58

Het is geen houten schutting
De grondpalen komen een meter de grond in en daar worden ze aan bevestigd dus gaat nergens heen. Maar om die reden voor metalen palen gekozen. Het hekwerk is metaal gaas :j

Verder is de wijk heel diervriendelijk en heeft zo'n beetje iedereen dit type hekwerk hier. Op dezelfde manier in de grond. En is het gewoon regelmatig nog goed na lopen.

Maar de hondjes zijn enkel buiten als ik er ben want Sophie is een graver :j
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 02-10-25 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 15:59

Nee dat weet ik maar het is een hek en principe blijft hetzelfde.
Als het hek op de grond staat en grond verzakt met de loop der tijd, dan ontstaat er spatie tussen hek en nieuwe hoogte van de bodem.

Vandaar dat het vaak aangeraden wordt betonnen platen in te graven en daarbovenop dan het hek te laten aansluiten of minstens een gleuf te graven en het hek bijvoorbeeld een 50 tal CM dieper te steken dan grondniveau

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-25 16:03

Omdat er zoveel boomwortels liggen is ingraven momenteel geen optie.
Een betonnen rand misschien als het egaal is. Maar als het groen er weer staat is het voor de chihuahuas al niet meer nodig want die wurmen zich niet door beplanting ;)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 16:21

Fijn zo'n rustige Chihuahuatjes, die van mij zouden er als de kippen bij zijn, veel te plezant om op groot avontuur te gaan _O-

Wel fijn dat het hek nu alleszins goed op schiet qua plaatsing.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-25 16:22

Rustig zijn ze niet. Ze houden alleen niet van stekel planten _O-
Onze vorige tuin had alleen lage hondenren panelen als hekwerk en dat was voor de wawas goed. Die willen er niet over. Sophietje is natuurlijk anders maar daar vind ik het 1 meter stukje spannender omdat ze hoog kan springen. Maar de panelen van 1 meter gaat ze ook niet over tenzij ze slap staan zeg maar. Dus stevigheid is vooral belangrijk. En na verbouwing kan ik nog kijken om iets met betoond of een laag kiezels ofzo kan doen.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 16:44

Fijn dat je tuin nu bijna helemaal afgezet is, lekker om onbekommerd met je honden buiten te kunnen zijn. En ingraven is inderdaad echt geen optie haha, het staat vol met volgroeide bomen en struiken :P .

Verzakken zal het ook niet snel hoor, zeker niet bij beplanting. Tegen het graven zou je nog kippengaas langs het hek kunnen leggen (waar het past), als je daar dan ook je snoeiafval op legt wordt dat ook weer aarde, met een geschikte bodembedekker erop groeit het dan lekker vast. Maar als je er gewoon altijd bij blijft en het graven voor bent is dat wellicht behoorlijk overkill.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 17:08

Oh kijk dit schiet op! :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 17:20

Je zou de stammen, als ze niet van opnieuw uitlopende bomen zijn, ook kunnen gebruiken als onderdeel van een hugelkuktur, dus extra aarde/compost eroverheen en daarop planten. Krijg je meer structuur in je tuin doordat er verschillende hoogtes zijn. En doordat de stam heel langzaam vergaat krijgen de planten daaromheen extra voeding.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-25 17:57

Ik zit er aan te denken om iets van een border rand op kwetsbare punten te gaan plaatsen na de verbouwing en als de tuin aanleg klaar is. Als dat het ooit wordt. Ik wil het wel wild houden dat is zo leuk aan het boshuisje. maar ik wil mogelijk met delen wat kleur enz toevoegen maar dat komt volgend voorjaar weer. En tot die tijd probeer ik er her en der wat wortels uit te krijgen en weg te halen wat overtollig is en niks meer wordt.
Als de poort erin zit ben ik echt blij want ik heb nu een hondenren gek daar en die staat tussen container bakken ter versteviging en dat ziet er niet uit. Maar eerst gaan ze de palen zetten zodat het hek echt stevig staat en daaraan wordt het lage hek met poortje bevestigd. Aan de andere kant komt een bredere poort. Daar denken we over of we dat nu al gaan doen of na de verbouwing. Maar als ik èèn poort heb kan ik er fatsoenlijk uit omdat de voordeur van de buitenkant niet dicht gedaan kan worden. En dat heeft geen zin om er een nieuwe in te zetten omdat die verplaatst wordt. Dus ga ik nu door de achterdeuren weg en dus door de tuin ;)