Stom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 16:24

Yavanna schreef:
Sowieso, hoe je het in je bolle kop haalt om een explosief te plaatsen die zo’n ongelooflijke impact heeft is beyond stom. Echt bizar. En waarom, omdat het een trend is om iemand waar je mee in onmin bent op te blazen. Stom voorbeeld doet stom volgen.

Hierover zijn mijn man en ik het unaniem eens: er moet voor de dader(s) van dit soort acties weer een bepaalde straf in Nederland ingevoerd worden. Maar daar zal Amnesty het vast niet mee eens zijn.

Esmee_RS

Re: Stom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 17:13

Mensen die Benelux als BeNeLux schrijven

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 18:48

Mensen die het nodig vinden om onder ieder bericht van een overleden persoon door onduidelijke oorzaak te plaatsen: "zal wel door de vaccinaties komen"

Want voor de coronaprikken gingen mensen niet dood aan hartstilstanden of beroertes.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-24 20:15

Sherivey schreef:
Mensen die het nodig vinden om onder ieder bericht van een overleden persoon door onduidelijke oorzaak te plaatsen: "zal wel door de vaccinaties komen"

Want voor de coronaprikken gingen mensen niet dood aan hartstilstanden of beroertes.

Oh dit soort mensen mogen van mij aan de hoogste boom. Gelukkig zie je het steeds minder vaak of althans zit het minder in mijn algoritme. Maar ik zit nu bij de afdeling wanneer er wordt aangekondigd dat 2024 het warmste jaar ooit was; 'Nou in Nederland anders niet hoor, het was helemaal niet warm.' Okeeeee.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 21:36

Kwam laatst nog een fb post tegen over programma's op de Belgische tv, allemaal reacties eronder dat die gemanipuleerd worden om ons een rad voor de ogen te draaien. Helemaal kon ik niet volgen maar daar kwamen de schapen weer en de ogen ervoor sluiten etcetera.

Hoe stom kunnen mensen zijn?

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 11:58

Gmail is onbruikbaar geworden omdat hij 'vol' zit. Daarna Hotmail genomen, kan wel e-mails ontvangen maar niet sturen. Krijg dan gelijk berichten dat er verdachte activiteiten plaatsvinden, pfff
normaal ben ik best handig maar hier krijg ik het niet voor elkaar. -O-

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 22:42

Ik vind het stom dat het concert voor één van mijn favoriete bands is uitverkocht.
Vriendin wilde wachten tot haar salaris binnen was... En ik vind mezelf stom dat ik niet gewoon vast besteld heb.

-O-

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 16:19

Kiespijn hebben en tandarts weet geen oplossing -O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 23:07

Dat mensen mijn achternaam uitspreken met een Oe ipv een Ou...
Schijnbaar heb ik een Marokkaans uiterlijk.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 23:13

purny schreef:

Waarom zou dat met een Marokkaans uiterlijk te maken hebben?

De ou wordt wel vaker als oe uitgesproken toch?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 23:27

Doen ze bij mij ook, heb een u in m'n meisjesnaam staan en spreken ze altijd uit als oe. Terwijl een hele bekende oud minister ook zo heet, en degene die de muziekrechten beheerd...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 07:36

Hier hetzelfde. Heb een -u in mijn achternaam en bijna iedereen maakt er een buitenlandse -oe van.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 07:40

Ach, ik heb een buitenlandse naam en mn voornaam wordt nogal vaak uitgesproken als een jongensnaam. :') terwijl je het dus wel anders schrijft en je het gewoon uit zou moeten spreken zoals het er staat.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 09:10

Niemand schrijft mijn achternaam (Hollands) in 1x goed. Vond ik vroeger erg vervelend, nu begin ik gewoon gelijk te spellen :+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 10:01

Mijn ouders hebben mijn doopnaam vooraan gezet, dus overal waar ik kom waar mijn gegevens bekend zijn (huisarts, scholen, etc) word ik eerst aangesproken met mijn doopnaam. En dat is de meest lelijke naam die je kunt verzinnen (sorry oma’s).
Ik ben ook al geen groot fan van mijn eigen naam, maar die is wel een stuk beter :=

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 10:57

Wij gebruiken ook de tweede naam van mijn zoon als roepnaam (hebben we expres gedaan, hij heeft geen doopnamen). We vinden het allemaal wel grappig als hij bij zijn eerste naam opgeroepen wordt, hij zelf ook. Het is steevast: "Oh ja, dat ben ik/jij natuurlijk". Een oud collega van mij had ooit zijn tweede naam als roepnaam en dat vond ik wel origineel.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 11:04

Niobe schreef:
Mijn ouders hebben mijn doopnaam vooraan gezet, dus overal waar ik kom waar mijn gegevens bekend zijn (huisarts, scholen, etc) word ik eerst aangesproken met mijn doopnaam. En dat is de meest lelijke naam die je kunt verzinnen (sorry oma’s).
Ik ben ook al geen groot fan van mijn eigen naam, maar die is wel een stuk beter :=

Dit heb ik ook, mijn roepnaam staat niet eens tussen mijn doopnamen. En dan ook pas na meerdere keren omroepen in een wachtruimte reageren want ik verwacht niet aangesproken te worden met die naam :')

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 11:08

Shenavallie schreef:
Wij gebruiken ook de tweede naam van mijn zoon als roepnaam (hebben we expres gedaan, hij heeft geen doopnamen). We vinden het allemaal wel grappig als hij bij zijn eerste naam opgeroepen wordt, hij zelf ook. Het is steevast: "Oh ja, dat ben ik/jij natuurlijk". Een oud collega van mij had ooit zijn tweede naam als roepnaam en dat vond ik wel origineel.

Dat heb ik ook. Mijn doopnaam is Alie Marijke, maar roepnaam Marijke.

Mijn naam werd eens omgeroepen, let wel; mijn eerste naam in mijn doopnaam, en toen duurde het wel heel erg lang voor ik besefte dat het om mijzelf ging _O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 13:10

Sherivey schreef:
purny schreef:

Waarom zou dat met een Marokkaans uiterlijk te maken hebben?

De ou wordt wel vaker als oe uitgesproken toch?

De meeste Marokkaanse achternamen spreek je met een oe uit terwijl er ou staat.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 13:30

Maar dat is ook zo voor het Frans :P

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 13:42

Matheno schreef:
Shenavallie schreef:

Dat heb ik ook. Mijn doopnaam is Alie Marijke, maar roepnaam Marijke.

Mijn naam werd eens omgeroepen, let wel; mijn eerste naam in mijn doopnaam, en toen duurde het wel heel erg lang voor ik besefte dat het om mijzelf ging _O-

:D

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 19:45

Niobe schreef:

Heb ik ook. Overal sta ik als 'Maria' genoteerd en ik heb mij al te vaak niet aangesproken gevoeld. :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 22:27

Wat fijn ervaringsgenoten :)) ik begin me nu ook af te vragen of ik bepaalde dingen niet per ongeluk gemist heb omdat ik me niet aangesproken heb gevoeld :=

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 22:30

Mensen die parkeren op een invalide parkeerplaats zonder invalide kaart, vandaag nog meegemaakt op de parkeerplaats van de lidl. Snap dat echt niet

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 12:05

Ik vind mezelf stom. Een fietser over het hoofd gezien en dat was bam -O- (Fietser is ok!)
Maar vind het gewoon super suf van mezelf. Ik ben altijd zo alert bij fietspaden en dan toch eentje missen.