Secret Santa 2024 - The Dog edition!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jess_Ashlinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 16:45

KimD schreef:
Jess_Ashlinn schreef:
Zou mijn SS via lootjes trekken nog een hint willen geven? Ik kom er niet uit :=

Deel de hint anders eens in het topic, dan kunnen we je misschien op weg helpen. :))

Afbeelding

En Gin Tonic

KimD

Re: Secret Santa 2024 - The Dog edition!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-24 18:16

Die snap ik dan ook weer niet nee. :o Enige waar ik op zou kunnen voortborduren is het Chinees of Japans wat erbij staat, daar zou ik dan van denken dat het iets te maken heeft met de honden. Maar aan mij heb je dus niet zoveel!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 18:20

Of een andere variant op Tijgetje/Teigetje misschien?
Weer een andere taal ofzo?
Dat dat een merk is van een of andere sterke drank?

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 18:26

Is er geen Secret Santa hond die graag Teigetje nadoet/zo'n knuffel heeft/oid en z'n naam is iets wat goed samen gaat met sterke drank? Of denk ik nu te moeilijk? :=

Of teigetje is een bijnaam?

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 19:07

Ik heb je SS gevonden denk ik!
Het gaat volgens mij om een combi van de taal (wat KimD al zei), de diersoort van de hints en Gin is een deel van een naam.

Hopelijk helpt dit je op gang zonder alles weg te geven

Jess_Ashlinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 19:40

StonedRomy mag ik jou en je hondjes bedanken? :D

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 20:09

Jess_Ashlinn schreef:

Ja!

Ik dacht oprecht een makkelijke hint te hebben. Sorry.

Gintora is een van mijn honden, bijnaam gintonic.

Gin is zilver tora is tijger
Laatste is tijger op zijn Japans ( vandaar andere kleur ), gin is ook een sterke drank :')

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 20:45

Banjer, ben jij mijn SS?

Jess_Ashlinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 21:34

StonedRomy schreef:
Jess_Ashlinn schreef:

Ja!

Ik dacht oprecht een makkelijke hint te hebben. Sorry.

Gintora is een van mijn honden, bijnaam gintonic.

Gin is zilver tora is tijger
Laatste is tijger op zijn Japans ( vandaar andere kleur ), gin is ook een sterke drank :')

Nu snap ik hem en vind ik hem logisch :Y) . Diesel is er echt heel blij mee en speelt echt elke dag met de mooie flos en kong <3

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 22:40

ivy_power89 schreef:
Banjer, ben jij mijn SS?

Yes, ik ben jouw SS :)
Jammer dat je pakket tegenviel, want ik heb echt mijn best gedaan om passende cadeaus te vinden... en voor het kleedje en de balletjes heb ik mijn eigen meisjes als referentiekader gebruikt... Ronja is 12 kilo, en voor haar zijn de spulletjes wel prima op maat Y;( En een wijze les geleerd: er zitten ook buitenlandse verkopers en zelfs dropshippers op Bol.com... -O-

Er gaat iig morgen nog een extra pakketje op de bus als goedmakertje... had het eerder willen doen, maar ik heb een paar dagen als parcourshulp op IICH Groningen gestaan, dus het is niet eerder gelukt...

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 22:59

Maar ik heb teckels he ;) die zijn over het algemeen langer...
En de teckel van bijna 9 kilo, die de ballengek is, daar verdwenen de balletjes gewoon zowat in zn bek. Een maatje S had beter geweest ;)
Ik ben overigens met die halsband wel echt blij!

Afbeelding

Lykke heeft er al mee in het water gelegen, dus goedgekeurd hahaha

En wat betreft bol.com met die dropshippers.... Ik kijk tegenwoordig eerst wie de verkoper is (even de naam in google opzoeken) voordat ik bestel bij Bol. Ook net tevaak mn neus gestoten. En soms is het via het bedrijf zelf nog goedkoper ook!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 04:16

Bol.com heeft inderdaad een overvloed aan dropshippers van Ali. Daar krijgen ze ook niet echt grip op want het mag gewoon.

Ik check op bol.com ook altijd het verkopende bedrijf en hun eigen website. (Amazon ook overigens) Vaak zijn via eigen site dingen goedkoper tenzij er een kortingsactie is vanuit bol.com zelf. Laatst een electrische deken belachelijk goedkoop kunnen vinden via bol.com. Op eigen site was hij 40 euro duurder

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 10:17

Dat van de dropshippers wist ik dus niet… wijze les voor volgend jaar :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 11:16

VillaNeusjes schreef:
Bol.com heeft inderdaad een overvloed aan dropshippers van Ali. Daar krijgen ze ook niet echt grip op want het mag gewoon.

Ik check op bol.com ook altijd het verkopende bedrijf en hun eigen website. (Amazon ook overigens) Vaak zijn via eigen site dingen goedkoper tenzij er een kortingsactie is vanuit bol.com zelf. Laatst een electrische deken belachelijk goedkoop kunnen vinden via bol.com. Op eigen site was hij 40 euro duurder

Ik spring even snel in op dat eerste stukje;
Nou nee dit mag niet eigenlijk volgens Bol regels als we het echt over drop shipping hebben. Bol heeft ook een heel team hierop zitten en haalt zulke verkopers ook weg maar dit is natuurlijk niet 100% tegen te gaan op de grote schaal waarin het soms gebeurd - nadeel van werken met externe verkopers- maar er word wel zo goed als kan naar gekeken en gehandeld. Dus als je dit tegenkomt zou je dit ook echt moeten melden bij ze, want er word wel degelijk wat mee gedaan.

Maar je hebt drop shipping - waarbij een verkoper vanuit China direct aan je huis laat bezorgen - en je hebt verkopers die in China inkopen en het dan zelf naar je toe sturen waardoor je alie meuk hebt maar niet direct vanuit China zelf omdat de verkoper het gewoon zelf inkoopt en verkoopt en dat laatste kan bol weinig aan doen want daar kun je gewoon niks aan doen als een bedrijf in chin inkoopt goedkoop en het zelf verpakt en voor hoge prijzen doorverkoopt. Maar als ze verkopers betrappen die aan Echt drop shipping doen worden ze gecanceld.

En kijken bij een verkoper direct kan altijd idd nog wat schelen maar ik vind soms de mogelijkheid om terug te kunnen vallen op Bol als overkoepelend bedrijf fijn want ze hebben een hele goede service. Dat moet je met een extern bedrijf direct altijd maar afwachten. Maar bij bol is idd de prijs vaak duurder omdat verkopers een % moeten afdragen logischerwijs. Maar ik vind dus direct bij een verkoper kopen niet Altijd beter. Ligt er aan wat het voor bedrijf is- een kleine dieren webshop/lokale ondernemer steun ik liever zo direct als via bol maar met veel dingen vind ik bol als overkoepelende factor toch wel prettig. Als er problemen zijn lossen ze dit uiteindelijk wel op als een verkoper zelf moeilijk zou doen, en dat gebeurd genoeg helaas (heb er eerstehands ervaring in vanuit bol klantenservice). En soms is het idd bij bol wel goedkoper ook ja :j veel van de grotere verkopers hebben spullen in opslag bij bol loodsen en laat bol ook de verzending doen bv, waardoor je weer als klant meer voordeel hebt qua kosten en efficiënte verzending als bedrijven die dat wel nog allemaal zelf op zich nemen.

Het blijft helaas altijd zelf goed opletten en goed kijken naar de producten. Gelukkig kun je bij bol altijd retourneren als blijkt dat een artikel dus geen goede kwaliteit is bv. en als het zeker weten drop shopping is en je pakket is direct uit China aan jou geleverd; meteen melding maken. Ik koop bv sommige producten dus zelf gewoon direct via Alie zoals stickers, washi tape e.d. want het gros van de verkopers bij oa bol verkopen dit soort producten voor 3/4x de prijs van Alie en het komt van hetzelfde vandaan. Maar qua honden spul koop ik met name toch wel alleen merken en via shops direct zoals kleine webshops, medpets, lokale winkels e.d. dus dan weet ik al iets beter waar het vandaan komt. Verder kan een externe verkoper bij bol juist ook weer heel prettig zijn; als koper dus idd de veiligheid van service en als verkoper heb je zo toch net wat meer bereik ook. Gelukkig zitten er ook veel goede verkopers aangesloten bij bol.

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 12:50

Ik vind Bol.com in ieder geval ook niet meer wat het geweest is en bestel er 9 van de 10 keer ook niet meer… ik zoek er nog wel eens op, maar daarna vergelijk ik altijd op Google en kom ik altijd goedkopere tegen. Of ik ga naar Amazon, daar is het dan goedkoper maar wel uit het buitenland dan…
Vooral gewoon goed onderzoek doen met online bestellen…

Maar het blijft lastig hoor met het inschatten van de grote en maten…

Ik vind overigens ook niet dat je een SS dat kwalijk kan nemen, we doen allemaal ons best en als er geen maten bij staan dan is het soms gokken… Gewicht en ras zegt ook niet alles.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 13:07

Maar ook gewicht en hoogte in combinatie met ras zegt niet alles.

Ik heb twee akita teefjes
Beide precies even hoog ( eentje 3 mm hoger )
Beide precies 26 kg

Eentje past een M tuig en verzuipt in een L. De ander past geen M, maar heeft een L nodig. Eentje kan een M Kong, ander heeft L nodig.

Als je kleine honden hebt is het volgende keer wellicht handig om de afmetingen van bepaald speelgoed en botjes door te geven. Ik heb bijvoorbeeld voor diesel enorm getwijfeld over de maat voor botjes, wilde eerst een hertengewei of koffie wortel kopen voor hem, maar mijn grootste hond ( 35 kg, herder x windhond ) vond ik de grootste versie al een beetje meh voor. En dan ken ik diesel zijn manier van spelen en kauwen niet.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 15:14

@_xDyan
Dan heb je via lootjestrekken ook een heel mooi alternatief en dat is anoniem een berichtje sturen. Daar heb ik bij Crista ook gebruik van gemaakt, ook de keer dat ik een vraag stelde en ineens dacht oliebol! Dat is helemaal niet handig voor Lena. Met de regenjas bijvoorbeeld. :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 15:21

Ik heb er juist weer 3 van verschillende groottes (maar wel dicht bij elkaar) waarvan de middelste minstens een maat groter nodig heeft omdat die vrij grof gebouwd is en lang in de rug en de grootste qua halsband de kleinste maat heeft omdat zij heel fijn is qua kippennekje en spillepoten.
Ze zijn ±26cm, ±29-30cm en ±35cm en ±7kg, ±9kg en ±7kg.
Nou is de kleinste ook wel een stuk grover gebouwd dan de grootste, haar poten passen qua breedte 1,5-2x in de zijne bijvoorbeeld.
Haar borstomvang is wel wat ruimer, zij heeft een diepere borst en slanke taille terwijl hij meer een tonnetje is met weinig taille.
De grootste en kleinste hebben bijvoorbeeld ruglengte ±32cm en de middelste ruglengte 40cm wil een jasje echt mooi vallen, terwijl als je een jasje met ruglengte 40cm op de kleine gooit je er een bordje met 'pas op, zwenkt uit' aan kunt hangen. :')

Oh en ik had laatst een mooi halsbandje besteld voor Joep (de middelste) in de veronderstelling dat die wel zou passen.
Bleek die te klein. -O-
Maar omdat het om halsbanden gaat van nog geen €3,- per stuk heb ik nu 2 verschillende maten bijbesteld, welke overblijft wordt gedoneerd aan een stichting voor buitenlandse opvanghonden samen met de huidige. :)

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 16:10

Wellicht een idee voor volgend jaar, een Secret Santa meeting vlak na het lootjestrekken. Dan kunnen we even naar de hond in het echt staren :')

Ik doe volgend jaar ook weer graag mee, maar ik ben helaas niet in de gelegenheid om de volledige organisatie over te nemen. Maar als er achter de schermen hulp nodig is dan kan ik zeker helpen :D

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 16:14

Maten is altijd moeilijk inschatten, zeker hond afhankelijk ook.

Onze honden zijn gelukkig heel makkelijk met echt eentje in alle maten :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 16:53

Damelza schreef:
Wellicht een idee voor volgend jaar, een Secret Santa meeting vlak na het lootjestrekken. Dan kunnen we even naar de hond in het echt staren :')

Ik doe volgend jaar ook weer graag mee, maar ik ben helaas niet in de gelegenheid om de volledige organisatie over te nemen. Maar als er achter de schermen hulp nodig is dan kan ik zeker helpen :D

Dívka gaat dat verschrikkelijk vinden, die vindt veel andere honden gewoon niet leuk. :')
Maar wellicht kunnen we afspreken om de hond(en) even op te meten?
Dus halsomtrek, borstomvang, ruglengte en alle andere evt nodige maten. :)
Want een maat doorgeven werkt niet helemaal omdat maat M van Nobby (om maar ff een voorbeeld te noemen) niet dezelfde afmetingen hoeft te hebben als een Pomppa maat M of welk andere merk dan ook. :)
Ik bestel best regelmatig op Temu en zit dan de matentabellen helemaal uit te pluizen om vervolgens alsnog tegen te krappe jasjes aan te lopen omdat de schouders van Mahdutje net te breed blijken of het jasje past perfect maar is veel te lang en heeft een veel te ruime buikband. :+
Dit is tot nu toe het mooist passende jasje gebleken:
Afbeelding
Kan zowel met de fleece kant als met de gladde kant naar buiten gedragen worden. :)
Perfecte ruglengte en door het klittenband op de buikband en voorop de borst perfect af te stellen.

Oh en zijn Nobby Polar, die gaat ook met klittenband dicht en daarvan is de buikflap te verplaatsen zodat reutjes niet in de buikflap plassen. +:)+
Maar die is helaas niet meer verkrijgbaar. -O-

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 18:39

Ik heb in voorgaande jaren elk van mij lootjes gevraagd om bepaalde lijst maten in te vullen. Dit jaar geen gebruik verder van gemaakt maar jaar ervoor een badjas gemaakt voor Gimli.
Eigenlijk zou het het mooiste zijn als iedereen dat lijstje invult bij de aanmelding. Je hoeft in principe.maar 1 keer alles op te meten want dat lijstje kun je voor 't jaar erop opslaan. Ik heb 't voor m'n eigen honden in m'n telefoon staan zodat ik deze kan gebruiken als ek een keer een leuk tuig of jasje tegenkomen etc.
En dan idd of je hond qua Kong speelgoed (als voorbeeld) in de categorie small, medium etc valt.). Scheelt een hoop gegok denk ik.

Afbeelding

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 18:44

Als je het opmeten van L keurig aanhoudt voor Mahdutje plast hij in de buikflap. :')

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 20:53

Damelza schreef:

Jaaaa een meeting is een goed idee... komen jullie gezellig naar de provincie Groningen dan? :D

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 23:00

Is dit jaar nu iedere Santa geraden?

Dat van die maten standaard doorgeven lijkt me een goed idee. Al heeft VillaNeusjes wel wat te stellen gehad met mij wat dat betreft omdat ik het niet helemaal begreep :o :o? .