paasei

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 11:03

BeFunny schreef:
Suzanne F. schreef:
Waarom moet het meteen zo belachelijk hier in Nederland? Of takkeweer met bewolking en regen, of zon met meteen 30 graden? Waar is het 22 graden met een zonnetje gebleven?

Hier in Noorwegen :')

[ [url=m/EHYbVg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jij gaat als eerste en als enige op mijn Foei _O-

Grapje

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 11:35

Morrie schreef:
nevica schreef:
Mijn zomerdepressie slaat meteen weer in. -O-

Ik zag het ook net en ben meteen chagrijnig

Maar lieverd het pas over een week en in de tussentijd kan er van alles veranderen. En als het wel zo warm wordt heeft het nu nog geen zin om je er zo over op te winden. Probeer te genieten van de leuke dingen in plaats van te focussen op wat wellicht komen gaat. :(:)

Mijn weer app zegt een dag 28 graden en de andere app zegt op die dag 19. Ik zie het wel. Als het 28 graden wordt ga ik lekker met een boek in de airco en anders blijf ik lekker genieten van het heerlijke weer van nu.
Met af en toe een warm dagje hebben we eigenlijk niet zo veel te klagen.

Hoewel ik ook zo in zou kunnen trekken bij BeFunny. Heb je geen grote tuin met plaats voor een tentje? :')

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 11:36

Mannen!

Ha, ik zeg maar niks. Het huis is aan kant, ok, zelf gedaan, maar we leven zoveel buiten dat dat ook zo gebeurd is. Terwijl ik op de veranda een vertaalklus heb gedaan en nu dus zit te lanterfanteren, staat hij al een uur in de keuken. Hij kookt graag en ik geniet daar volop van. Ik doe alleen taarten, brood en toetjes :-)

Alleen de was is echt mijn ding, maar de lieverd zet zware wasmanden ook nog voor me bij de waslijnen (trap af).

De tuin is onze gedeelde hobby (NOT!), maar daar hebben we een heerlijk Spaans pleegkind voor (die we netjes betalen hoor). Eigenlijk mag ik helemaaal nergens nooit over klagen!

Morrie, kop op. Soms lijkt het wel een beetje of klagen je grootste hobby is. Het leven kan best leuk zijn hoor, ook gewoon samen thuis.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 11:40

Ik heb het op dat punt echt getroffen met mijn man. We deden het huishouden altijd samen omdat we meer dan fulltime werkten. Wie als eerste thuis was maakte het eten klaar en wie als laatste wegging in de ochtend deed de was. Het weekend was voor de grotere klusjes.
Tot ik een ernstig ongeluk kreeg en niet meer zelf kon opstaan en ik 5 meter zelfstandig kon lopen. Hij heeft toen echt alles op zich genomen.
Inmiddels ben ik volop aan het opbouwen en hoewel ik nooit meer de oude word kan ik wel wat meer kleine klusjes van hem overnemen.

Monique heeft gelijk, het leven thuis kan net zo fijn zijn. Ik heb na mijn ongeluk jaren thuis de meeste tijd in bed door moeten brengen omdat mijn gezondheid te instabiel was. Toch heb ik me altijd vermaakt met werk en hobbies. Het is maar net wat je er zelf van maakt.

MoniqueT

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 11:45

Fijn als je zo voor elkaar kan zorgen, Tazzey! Bij ons is dat ook al jaren heel gewoon.

Hij is chronisch pijnpatiënt en heeft zich echt als doel gesteld dat koken te verzorgen, omdat hij anders gewoon de motivatie niet heeft om aan de slag te gaan. Sommige dagen is dat al heel wat voor hem. Ik pak dan weer andere dingen op en sta altijd klaar om met een massage, smeersels of andere hulpmiddelen zijn pijn te verlichten. Zijn ziekte is vooral de laatste jaren ook reden voor een heel rustig leven in de luwte, maar ach, samen zijn we sterk en gelukkig.

Maar als ik me niet zo goed voel of echt ziek ben, doet hij echt alles voor me. En ook gewoon in het dagelijks leven is hij heel attent en zorgzaam. Ik prijs me echt rijk, ondanks de gebreken die we beiden hebben.

Sterkte voor jou met het opbouwen!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 11:49

Wat dat betreft heb ik het ook getroffen.
Tilt mij op slechte dagen uit bed
Doet behalve de was en koken de rest in huis..
Gaat zelfs met de honden fietsen als ik echt niet kan

En soms denk ik soit het is iets minder schoon dan wanneer ik het zelf zou doen, maar het zou toch weer viezer worden

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 12:55

Ik ga volgende week naar NY (30 graden) en door naar Las Vegas waar het rond de 43 is. :D

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 13:09

Kan je nu al zeggen dat Vegas bij 43 graden aangenamer is dan NYC bij 30 :-)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 13:52

Oh dat klonk van mij uit misschien ook klagerig, maar was niet zo bedoeld. Heb echt heel veel geluk met mijn vriend. <3
Hij is degene die voornamelijk kookt, de katten verzorgt, de planten verzorgt, helpt met de was. Alleen hij ziet stof gewoon minder snel dan ik, of dat de badkamer gedaan moet worden, maar dat is misschien ook omdat ik dat voor ben. :')

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 15:51

MoniqueT schreef:
Fijn als je zo voor elkaar kan zorgen, Tazzey! Bij ons is dat ook al jaren heel gewoon.

Hij is chronisch pijnpatiënt en heeft zich echt als doel gesteld dat koken te verzorgen, omdat hij anders gewoon de motivatie niet heeft om aan de slag te gaan. Sommige dagen is dat al heel wat voor hem. Ik pak dan weer andere dingen op en sta altijd klaar om met een massage, smeersels of andere hulpmiddelen zijn pijn te verlichten. Zijn ziekte is vooral de laatste jaren ook reden voor een heel rustig leven in de luwte, maar ach, samen zijn we sterk en gelukkig.

Maar als ik me niet zo goed voel of echt ziek ben, doet hij echt alles voor me. En ook gewoon in het dagelijks leven is hij heel attent en zorgzaam. Ik prijs me echt rijk, ondanks de gebreken die we beiden hebben.

Sterkte voor jou met het opbouwen!

Thanks :o Ik besef me ook iedere dag dat ik gezegend ben hoor. In het revalidatiecentrum heb ik menig relatie zien sneuvelen.

Echwel schreef:
Wat dat betreft heb ik het ook getroffen.

Doet behalve de was en koken de rest in huis..
Gaat zelfs met de honden fietsen als ik echt niet kan

En soms denk ik soit het is iets minder schoon dan wanneer ik het zelf zou doen, maar het zou toch weer viezer worden

Herkenbaar, zelfde met het toilet op slechte dagen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 15:53

MoniqueT schreef:
Kan je nu al zeggen dat Vegas bij 43 graden aangenamer is dan NYC bij 30 :-)

Ben echt reuze benieuwd. Ben er nog nooit geweest.
De droge woestijn lucht zal het aangenamer maken in Vegas denk ik!?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 18:03

In Las Vegas heb je sowieso ook overal airco, de enige momenten dat je daar niet in de airco loopt is wanneer je de weg wilt oversteken, wanneer je van het ene naar het andere gebouw wilt lopen, en wanneer je vanuit je hotel naar buiten loopt naar je auto. Airco is leven in Las Vegas _O-
Tip, de MM's winkel is leuk <3 het bezoeken waard imo
https://www.mms.com/en-us/explore/mms-stores/las-vegas?

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 18:19

Mijn tip is ga vroeg op de ochtend de strip op. Zo fantastisch om de lege straten te zien en te genieten van alle rust. Oh en de bus bij de strip is een aanrader.
Wij gingen een flink stuk de strip aflopen om vervolgens met de bus weer terug te gaan. Tofste hotel vond ik Luxor. Zo bijzonder die piramide!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 18:29

Eens met alle Vegas-tips. Ga vroeg, neem een stevige siesta (of bij het zwembad) op het heetst van de dag en verwonder je dan weer 's avonds als het donker is. De lampjes overal zijn echt bizar.

De overdekte winkelcentra van Planet Hollywood én Caesar's Palace zijn overdag ook prima te doen. Natuurlijk mag je de watershow bij Bellagio niet missen, maar loop er ook even binnen. En een echte aanrader is een show van Cirque du Soleil, wij hebben O gezien. Maar ook Mama Mia in Mandalay Bay vonden we geweldig, lang geleden alweer.

De warmte is inderdaad vaak heel droog en dat maakt het veel prettig dan de vochtige hitte die New York vaak heeft.

Ik raak volledig van mijn padje in Vegas, het is allemaal teveel, te commercieel, te ordinair ook vaak, naar mijn zin. Maar ik ken genoeg mensen die het fantastisch vinden hoor! New York geeft me altijd dat 'net als in de film'-gevoel. Heerlijk!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 18:32

Ik zou dus Las Vegas verkiezen over New York. Ik vond dat zo'n fantastische plek, het is net zo fout als in alle films en toch geen moment mij niet onveilig gevoeld en echt genoten. New York vind ik dus veel drukker en beklemmender dan LV.
Zo zie je maar iedereen zijn ding, haha.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 18:49

Iemand hier in Los Angeles geweest? Is dat een aanrader?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 18:57

Ik vond LA heel erg tegenvallen. Het is bizar groot, heeft daardoor niet echt samenhang en de zogenaamde hotspots vond ik vrij pauper :=

Vegas vond ik bizar! Plastic fantastic in overdrive. Wij hebben toen een tour gedaan door de hotels, dat was wel tof. Vooral de gondels onder The Venetian. Het is echt een wereld op zich.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 19:05

LA is meer een provincie dan een stad. Alles ver uit elkaar, geen echt centrum, altijd files. Veel armoe en verslaafden. Ik vind San Diego en San Francisco veel mooier!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 19:06

SdaphneS schreef:
Ik zou dus Las Vegas verkiezen over New York. Ik vond dat zo'n fantastische plek, het is net zo fout als in alle films en toch geen moment mij niet onveilig gevoeld en echt genoten. New York vind ik dus veel drukker en beklemmender dan LV.
Zo zie je maar iedereen zijn ding, haha.

Las Vegas en ik hebben een echte haat-liefdeverhouding :D

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 20:00

Wat ontzettend leuk die ervaringen en tips! Bedankt.
Ik denk ook dat het best overweldigend is, zowel NY als Vegas.
Wij gaan de 19e naar een grote jaarlijkse Reining show in Vegas ( The Run for a Million). Een wedstrijd arena onder een hotel! Bizar idee
Vandaar we deze tijd gaan.
Als ik alleen voor NY had gekozen had ik liever in het voorjaar of herfst gegaan vanwege de temperatuur maar we vliegen niet elke dag de grote plas over of gaan eigenlijk uberhoupt nooit op vakantie buiten de wedstrijden om vanwege de paarden thuis dus hebben maar gelijk voor beide gekozen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 20:10

Los Angeles vind ik ook niets. In NY ben ik nog nooit geweest en het trekt me ook niet.

Maar Las Vegas vind ik echt heerlijk <3 Alles is zo over the top en ik blijf me verbazen keer op keer.
Krijg spontaan zin in een trip die kant op.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 20:49

O, jullie hotel (als jullie er ook slapen) zit wel buiten de drukte. Dat zou ik wel aankunnen.

Tip: vlakbij zit Bass Pro Shops, helemaal outdoor gericht. Love it!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 21:00

We slapen zelf in het Bellagio. Doe eens gek dachten we :P

De show is in het Southpoint hotel

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 21:30

Los Angeles heb ik vooral als grijs, triest, armoedig en smerig ervaren, daar zijn we zo snel mogelijk weer weg gegaan. Die hele vibe vond ik vergelijkbaar alsof je door een onveilige achterbuurt rijdt, met de smerige dingen en rare figuren die je daar ook zou verwachten. San Diego en San Francisco (Lombard street <3 ) zijn veel leuker ja, Monterey Bay is ook een van mijn favorieten.

Excalibur hotel heeft trouwens ook een rijbaan/arena onder het hotel, daar doen ze riddershows (steekspel te paard, riddertournooi, zwaardvechten enz). Ook leuk, dat heeft uiteraard wel een erg hoog fake/Hollywood gehalte vs een reinig wedstrijd.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 21:37

Ik ben al vijf keer in Las Vegas geweest, afgelopen november voor het laatst. Ik hou echt van de stad met al zijn rariteiten. Enige jammere is dat het zo vreselijk duur geworden is en die wietlucht......das echt heel zonde!

Ik geniet echt van deze temperaturen, regen is minder maar ik heb nog nooit zoveel gedaan in de zomer terwijl ik normaal echt een soort uitgeschakeld ben. Enige is dat ik mijn paard uitgeleend heb voor ponykamp en die mis ik nu want ik vind dit heerlijk rijweer! Maar goed, ze heeft het super en vindt dit helemaal geweldig. Ik doe zulke dingen niet met haar, naar het strand enzo dus die krijgt een gouden tijd!

Was ervan uitgegaan dat het toch takke heet zou zijn en ik toch niks zou doen hahaha.