Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 14:32

Of ik even een leren singel dubbel kan vouwen zodat hij als brievenbuspakket verstuurd kan worden. :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 15:14

Misschien kun je aanbieden hem midden door te knippen...

Iemand die zondag heeft gereageerd.
Gisteren zou betalen maar dat nog niet heeft gedaan.

Ben er bang voor dat de koop niet doorgaat dan.
Maar we zullen zien..

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 15:37

Zaterdagochtend met iemand afgesproken via marktplaats, wilde wat ophalen.
Ik was niet lekker maar toch naar stal want daar lag het. Niemand op komen dagen.

Krijg ik later een bericht of het later op de dag kon, ze was het vergeten.
Kwam geen sorry uit, vergeten kan maar dan niet je excuses aanbieden..
Ik heb niet meer gereageerd, misschien ook niet netjes maar ik was er ff klaar mee. :+

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 16:11

Had nu een hele snelle. Ik verkocht kinderlaarsjes, of ik het die zelfde dag nog kon verzenden. PostNL zit hier om de hoek. En het was geen probleem. Ik denk 5 min na het eerste bericht dat het al ingeleverd was bij de winkel. Vandaag komt het aan bij de koper. Zo kan het ook =D

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 07:48

Met een beetje geluk wordt morgen mijn kippenhok opgehaald en ben ik ook mijn BBQ kwijt. Jeetje dat ding was niet te slijten.

Dan kom ik weer wat op 0 saldo uit ;) Nu nog mijn grasmaaier te koop zetten want wil een wilde tuin en vind het ding veel te zwaar om over de kiezel te sleuren voor 2/3 paadjes te maaien.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 08:20

Vraagje

Iemand zegt het over te willen nemen en via DHL servicepunt.
Je maakt een betaalverzoek en automatisch staan daar ook je naam en adresgegevens.

Als die persoon niet betaald. Heeft ze dan wel je gegevens? Of pas na betaling?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-23 08:47

Pas na betaling

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 08:52

Ah fijn om te weten

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 10:49

Zijn jullie zoekopdrachten ook zo overhoop? Ik heb een heleboel opdrachten voor bepaalde kinderkledingmerken met minimale filters, ging altijd heel goed. Maar nu staan er ineens een heleboel advertenties bij die niks met die merken te maken hebben en waar zelfs de hele zoekterm niet in voorkomt 8)7

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 11:07

Ja, daar heb ik me ook over verbaasd.
Als ik in meubelen zoek op alleen de term kersenhout, dan krijg ik eiken, beuken etc. Best wel irritant.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 11:43

Vandaag wel een leuke ervaring. Gisteravond contact gehad over onze babykamer. Vanmorgen stipt 11 uur hebben ze hem al opgehaald! Ze zijn er nog, mensen die afspraken na komen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 11:53

Ik had er afgelopen week ook 2 goede. Fijne mensen die er heel blij mee waren.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 12:03

Ik heb ook een mooie gehad.

Had platen van 1x1m voor camper isolatie liggen. Mochten voor een schijntje weg.
Degene die intresse had wilde eerst dat ik ze ging opsturen. Daar zijn ze veel te groot en te zwaar voor dus dat ging niet lukken.
Vervolgens afspraak gemaakt voor het weekend. Adres uitgewisseld ed.
Dag van te voren melding dat het niet ging lukken maar weekend erop wel.
Naja, vooruit. Ivm zolder verbouwing moet het weg maar een weekje in de woonkamer kan het wel liggen. Dit ook aangegeven.
Je raad het al, het volgende weekend ging toch ook niet lukken. Maar misschien kwamen we wel naar een bijeenkomst (over een maand) dan kon een vriend van hem het wel meenemen.....

Nou nee. En toen was er radio stilte

Nu weer een week later, ik ga kijken wanneer ik kan komen.
Heb maar aangegeven dat dat niet meer hoeft. Ben er klaar mee
Is hij verontwaardigd dat ik me niet aan de afspraak hou???

Gelukkig ook veel andere mensen blij kunnen maken met mijn zolder verkoop, maar ik vond dit toch wel bijzonder

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 12:09

'mooie' met aanhalingstekens dus :)

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 12:14

Tamara schreef:
Zijn jullie zoekopdrachten ook zo overhoop? Ik heb een heleboel opdrachten voor bepaalde kinderkledingmerken met minimale filters, ging altijd heel goed. Maar nu staan er ineens een heleboel advertenties bij die niks met die merken te maken hebben en waar zelfs de hele zoekterm niet in voorkomt 8)7

Ik ben op zoek naar andere rijlaarzen, krijg nog ook hoge leren laarzen te zien die meer geschikt zijn voor 18+ sport haha. Past waarschijnlijk wel bij de zoektermen, geen willekeurige advertenties zoal bij jou

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 19:01

Ik heb een vraag. Ik heb gisteren iets op marktplaats gekocht. Kon opgehaald worden, maar ik heb gekozen om te versturen ivm de afstand. Tikkie was via de marktplaats app gestuurd. Echter kan ik nu het hele gesprek niet meer terugvinden. Bij het overschrift staat dat het geld naar "online payment foundations" is gegaan. Ben ik nu opgelicht of is er nog een kans dat dit goed komt?

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 19:10

welshfan97 schreef:
Ik heb een vraag. Ik heb gisteren iets op marktplaats gekocht. Kon opgehaald worden, maar ik heb gekozen om te versturen ivm de afstand. Tikkie was via de marktplaats app gestuurd. Echter kan ik nu het hele gesprek niet meer terugvinden. Bij het overschrift staat dat het geld naar "online payment foundations" is gegaan. Ben ik nu opgelicht of is er nog een kans dat dit goed komt?

Was het een tikkie of een marktplaats betaal verzoek?
Online payments foundation is normaliter legit, en wordt gebruikt door marktplaats

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 19:45

Je krijgt het geld op je rekening als het pakket geleverd is. Maar wel vreemd dat het bericht weg is.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 20:12

Eleeke schreef:
welshfan97 schreef:

Was het een tikkie of een marktplaats betaal verzoek?
Online payments foundation is normaliter legit, en wordt gebruikt door marktplaats

Het was inderdaad zo'n marktplaats betaalverzoek.
Ik vind het zo gek dat het gesprek weg is, ik kwam erachter doordat ik wilde vragen of het versturen gelukt was. In het weekend kreeg ik nog een melding met dat de verkoper mij beoordeeld had, alleen ik heb toen bewust nog geen beoordeling terug gedaan want ik had nog geen pakket.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-23 21:15

Dan heb je het gesprek per ongeluk verwijderd. Zoek de advertentie op en stuur weer een berichtje, vaak zie je dan de hele chat weer terug

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 22:35

Pff, heb op marktplaats geboden op iets, wel onder de vraagprijs geboden maar dan moet je bieden niet aan zetten. Krijg geen antwoord, ze is wel online geweest en heeft de advertentie omhoog gehaald, geen nieuwe biedingen meer.
Antwoord dan met wat je er wel voor wilt hebben ipv te zwijgen en proberen meer biedingen te krijgen.
Heb de neiging mijn bod weer in te trekken, als je niet wilt antwoorden/onderhandelen, dan laat maar.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 22:36

upendo schreef:
Daphara schreef:
Ik zit er niet mee, de meeste kopers kiezen er niet voor, omdat het meer kost. Als je een eerlijke verkoper bent, dan heb je niets te vrezen.

Ik fotografeer altijd wat ik inpak (foto van de doos open met inhoud op een weegschaal) en maak de laatste foto van het pakket als het bij het verzendpunt is ingeleverd.

Zo weet de koper hoe het pakket er uit ziet en wat het weegt. De enkele keer dat een koper en wel voor kiest maakt het voor mij niet anders, moet alleen even iets langer op mijn geld wachten, maar zodra het geleverd is, wordt het geld ook vrijgegeven (ik verzend altijd met verzendlabel via marktplaats zelf).

Ik ben een eerlijke verkoper, kunnen ze ook zien aan mijn 300+ reviews.

Ik heb alleen geen zin om elk pakket te fotograferen, wegen en een week op mijn geld te wachten. :)

Accounts worden tegenwoordig ook vaak gehacked, dus reviews is niet altijd garantie..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 22:56

Als je naar de categorie kijkt wel. :)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 13:47

Wat is de bodemprijs

25

ik wil het overnemen voor 20.

Nee 25

Oke ik koop voor 25 maar doe je dan inclusief verzendkosten voor 30 bij postNL?

Ja dan verzend ik hem via DHL.

Nee wil post NL....

nee 25 is 25.
Grr wat is dat toch!

Gooi het nog liever de kliko in.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 14:50

Ik heb nu iemand waar ik voornamelijk zelf achteraan moet gaan :\ Ik had een maand geleden een bod op iets gedaan wat ik graag wil hebben.
Geen reactie erop gehad, dus een week later vroeg ik wat meneer er voor wilde hebben. Hij reageerde steeds erg kort, maar uiteindelijk ben ik akkoord gegaan.
Toen weer geen reactie dus ik gaf nogmaals aan dat ik het dan graag zou willen overnemen.
Kreeg ik als reactie dat hij t/m 22 april in het buitenland zat, maar hij zou het reserveren. Geen probleem, heeft hij toen ook netjes gedaan. Alleen nu zijn we op 25 april en heeft hij nog geen verder contact opgenomen, dus denk dat ik nogmaals een berichtje moet sturen...