Samenwonen zonder hypotheek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-23 23:42

Even een update, we zijn nog steeds samen. Het is niet duidelijk hoelang dit nog gaat duren. Ik heb namelijk wel aangegeven dat ik niet 2 jaar of langer een LAT relatie wil, en van zijn kant krijg ik nooit een duidelijk antwoord.

Na 9 maanden geen contact met zijn ouders wil mijn vriend dat ik met ze ga praten want er komen verjaardagen aan, en over 2 weken een BBQ waar hij niet alleen heen wil. Aan de ene kant wil ik het voor hem doen maar aan de andere kant heb ik wel zoiets van wat een rot reden.. dus omdat er verjaardagen, en BBQ aan komen kan ik ineens wel langs komen, en gaan praten. Verjaardagen waarbij een groot deel van de familie van hem aanwezig is. Een toneelstukje opvoeren want ik voel me nog steeds heel erg gekwetst en verdrietig erdoor. Het vertrouwen is helemaal weg. Voor de leuke dingen kan ik wel ineens langs komen, maar in moeilijke tijden zijn ze er niet.

daantjuhhh

Re: Samenwonen zonder hypotheek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 23:58

Praten heeft alleen zin als dat van 2 kanten komt.

Wil je vriend dat jullie gaan praten? Of willen jij en zijn ouders dat?
Zolang jij of zijn ouders niet openstaan voor een gesprek met zelf inzicht gaat het niks worden.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 00:01

Tja, wij kunnen gemakkelijk oordelen over de situatie, maar het gaat om jouw leven...
Wees lief voor jezelf en neem je eigen leven en geluk serieus. Alleen dan kun je er ook echt zijn voor anderen.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-23 00:11

Mijn vriend heeft eerst tegen zijn ouders gezegd dat hij een gesprek wil plannen. Zijn vader zei dat het vorige week woensdag al kon. Mijn vriend zei verwacht geen excuses ofzo want ze vinden nog steeds dat ik het allemaal verkeerd aangepakt heb, en slechte ideeën heb waar ze niet achter staan.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 05:28

En wat is het nut van dat gesprek dan? Dat zij jou kunnen vertellen wat je allemaal fout gedaan hebt? Als je vriend nu al zegt verwacht geen excuses waarom zou je erheen gaan? Die mensen zijn schijnbaar overtuigd van hun gelijk.

Je vriend klinkt wederom egocentrisch zoals je het omschrijft. Hij wil niet alleen naar verjaardagen toe dus nu moet er gepraat worden maar je hoeft geen excuses te verwachten. Ik lees tussen de regels door dat jij dan maar weer een stap moet doen zijn richting in en idd mooi weer moet gaan spelen.

Je zegt ook dat je vriend nooit een duidelijk antwoord geeft. Maar dat is eigenlijk ook een antwoord he

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 06:29

Ik zie het nut van een gesprek ook niet. Ik gun het je dat je snel voor jezelf gaat kiezen, ik word erg ongelukig als ik jouw berichten lees.
Je bent zoveel meer waard dan dit, hopelijk zie je dat ook in. :knuffel:

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 07:01

Ik snap ook niet zo goed dat als je zelf al inziet dat jullie niet bij elkaar blijven je überhaupt nog bij elkaar bent. Je onthoudt jezelf van iemand vinden waar je wel gelukkig mee kan worden en samen mee kan gaan wonen enz.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 07:09

Deze jongen heeft je uit huis gejaagd, een hoop geld gekost en dan spreek ik nog niet over de emotionele rollercoaster die je hebt meegemaakt met dat notaris/ja nee verhaal.

Ik vind je meer waard dan als een of andere sidekick komen opdraven op een BBQ omdat hij anders wat veel moet uitleggen waarom hij er alleen zit. Het is ook duidelijk dat jij je eigen keuzes maakt en die staan haaks op de keuze die veel mensen in dit topic zouden maken.

Doe wat je best lijkt en waar JIJ je goed bij voelt. Lees misschien wel even je berichten na en bepaal voor jezelf wat je uit de relatie wilt halen

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 07:56

Ik vind die kerel echt eem lamlul.
Sorry.

En ik vind jou echt superafhankelijk van zijn keuzes. Ga ze eens (voor je)zelf maken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 08:16

Aangezien jullie beide volwassen zijn lijkt me een geforceerd gesprek met zijn ouders echt volslagen zinloos. Ga dan liever naar een relatietherapeut.

Hoe gaat het verder met je?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 08:22

Sizzle schreef:
Aangezien jullie beide volwassen zijn lijkt me een geforceerd gesprek met zijn ouders echt volslagen zinloos. Ga dan liever naar een relatietherapeut.

Hoe gaat het verder met je?

Nou dat.... en sowieso zou ik niet in gesprek gaan met zijn ouders zonder hemzelf erbij. Dan nog los van het feit dat je geen excuses kunt verwachten, want dat is dan precies het doel van het gesprek? Welke rol spelen zijn ouders in jullie relatie? Heb je een relatie met hem of met zijn ouders?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 08:30

In je eerste zin spreek je duidelijk uit wat je niet wilt, daar kan hij niet in faciliteren lijkt het, anders had je wel een duidelijk antwoord gehad.

Je moet je afvragen of investeren in je relatie nut heeft met zo'n instelling van zijn kant. Dat investeren is dus ook het gesprek met zijn ouders, de feestjes ed waar je op kan gaan zitten en pootjes geven en natuurlijk de tijd en energie die je in hem/jullie steekt.

Want als dit toch over gaat (wat zo lijkt als ik het lees) dan zou ik er geen moeite meer in stoppen en mijn conclusies trekken.

Mocht je nog steeds een toekomst zien met hem (en hij dus ook!) dan zou ik wel investeren in een gesprek, niet als excuus maar wel om te kijken of je weer zover kan komen dat je door 1 deur kan en dat je enigsinds ontspannen bij feestjes van zijn kant weer aanwezig kan zijn als zijn partner.

Ik zou dit gesprek overigens op neutraal terrein, met iemand er bij die onpartijdig is, voeren. Want iedereen heeft een behoorlijk aandeel in dit verhaal, en jij bent en blijft de gebeten hond als je dit alleen met hem en zijn ouders aangaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 08:39

Je bent gewoon veel te lief.

Jouw vriend wilde toch zo graag alleen wonen. Wil je verder niet vaak zien, maar om de schone schijn bij verjaardagen op te houden moet je maar verplicht op komen draven?
Het lijkt mij dat hij dat dan ook heel goed alleen kan.

Dat gesprek zou ik al helemaal overslaan. Waarschijnlijk krijg je alleen maar te horen wat je niet goed doet in hun ogen. Voor je zelfvertrouwen zou ik dit dus absoluut overslaan. Omring je met mensen die wel het goede in je zien en die je wel blij maken.
Vooral geen energie in deze negativiteit blijven stoppen en vooral voor jezelf en dingen waar jij blij van wordt kiezen.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 08:40

Tja TS, wat verwacht je nu dat bokkers tegen je zeggen? Wat zou je zelf zeggen tegen een vriendin die in deze situatie zou zitten?

Er is al 46 pagina's gezegd dat die jongen een banketstaaf de behanger is en dat je je niet zo moet laten behandelen. Je kan hem niet loslaten en laat je behandelen als oud vuil.. Ik denk dat je misschien het beste zelf met een therapeut kan gaan praten die je helpt je leven op de rit te krijgen en een onafhankelijke sterke vrouw te zijn. Dit is niet ok, ergens in je berichten schemert door dat je dat zelf ook wel weet, maar de vraag is waarom je het toch laat gebeuren?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 08:48

San_ner schreef:
Je bent gewoon veel te lief.

Behalve voor zichzelf...

Ik denk niet dat het met lief zijn echt te maken heeft, eerder met totaal niet weten wie je zelf bent en ergens ook berusten in deze situatie om dat dit is wat je kent. Het is niet goed voor je, maar het geeft een bepaalde zekerheid om in die patronen te blijven hangen.

Uiteindelijk TS, je bent volwassen en je maakt je eigen keuzes. Je bent allicht nog niet klaar om afstand te nemen van hem en dat is ok. Maar uiteindelijk ga je wel het begrip verliezen van mensen rond je die het wel goed met je voorhebben. Je kan klagen en zagen over je situatie, maar de sleutel ligt enkel en alleen bij jou, hoe cru dat ook is. Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen leven. Wil je nog blijven aanmodderen? Helemaal prima, maar dat is jouw verantwoordelijkheid dan. Mensen zoals de bokkers hier willen je graag zien groeien en geven je bij wijze van spreken wel water, maar je moet zelf in het licht gaan staan.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 09:13

elmiran schreef:
Mijn vriend heeft eerst tegen zijn ouders gezegd dat hij een gesprek wil plannen. Zijn vader zei dat het vorige week woensdag al kon. Mijn vriend zei verwacht geen excuses ofzo want ze vinden nog steeds dat ik het allemaal verkeerd aangepakt heb, en slechte ideeën heb waar ze niet achter staan.

Je vriend kiest voor zijn ouders en zichzelf, en niet voor jou.
Wat vind jij daarvan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 09:46

Eef_Bam schreef:
Tja TS, wat verwacht je nu dat bokkers tegen je zeggen? Wat zou je zelf zeggen tegen een vriendin die in deze situatie zou zitten?

Er is al 46 pagina's gezegd dat die jongen een banketstaaf de behanger is en dat je je niet zo moet laten behandelen. Je kan hem niet loslaten en laat je behandelen als oud vuil.. Ik denk dat je misschien het beste zelf met een therapeut kan gaan praten die je helpt je leven op de rit te krijgen en een onafhankelijke sterke vrouw te zijn. Dit is niet ok, ergens in je berichten schemert door dat je dat zelf ook wel weet, maar de vraag is waarom je het toch laat gebeuren?

hier ben ik het wel mee eens. De tekst komt telkens niet helemaal overeen met wat je daadwerkelijk lijkt te willen zeggen. Er klinkt veel frustratie, boosheid en verslagenheid in door…

Hoe zie je dat zelf? Je vriend heeft je écht niet ok behandeld, om van zijn ouders nog maar te zwijgen. Om heel eerlijk te zijn, als ik daar een beetje in mijn eentje in een flatje zat. Ik had al lang een tinder account aangemaakt, zeg maar.

De ouders van mijn vriend zijn ook zo’n voorbeeld van twee mensen die veels te lang (tientallen jaren) bij elkaar zijn gebleven omdat niemand een knoop durfde door te hakken. Inmiddels is er één van de twee dood, en is de ellende al helemaal niet te overzien. Mensen maken wat dat betreft rare keuzes als het gaat om relaties, maar ik zou zeggen; pak je eigen regie nu het nog kan en laat dit niet nog jarenlang voortsudderen. Je verdient zoveel beter, en het klinkt al amper levensvatbaar…. En het is emotioneel toch altijd een stuk beter te verteren als je zelf het heft in eigen handen kan nemen, dan wanneer de ander dat moet doen….
Maar dat zijn mijn twee centjes.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 10:02

TS, hoe gaat het met jou. Wat vind jij belangrijk. En vooral: Waar word jij gelukkig van?

En is deze man voor jou ideaal omdat jij een ideaalplaatje in je hoofd hebt waar hij niet aan voldoet? Of is hij echt de perfecte man?

In een relatie wil je geen 'ik weet het helemaal niet etc' hebben. Je wil een 'f*ck yes ik wil met jou verder' hebben. Niets meer, niets minder. Want die 'f*cy yes!' ben je echt waard.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 10:11

Ik zou zeker geen gesprek met zijn ouders aangaan omdat hij niet alleen naar een BBQ en verjaardag wil.

Een relatietherapeut zou zinvol zijn om uit te vinden wat jullie willen met deze relatie.
Of als hij niet mee wil kan individuele coaching je ook helpen om voor jezelf duidelijk te krijgen wat jij belangrijk vind in je leven.

Krijg je niet altijd de leukste antwoorden van, maar wel de meest zinnige.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 10:23

Ik heb de laatste paar pagina's eens teruggelezen en heb een oprechte vraag. Waarom ben je met hem samen? Wat voegt hij toe aan je leven? Waarom maakt hij je gelukkig?

Ik hoef het antwoord niet, maar vraag het me wel af. Iemand zal van toegevoegde waarde zijn anders blijf je niet bij hem. Dat, of bang zijn om alleen te zijn. Maar ik kan je wel zeggen: alleen zijn is helemaal niet erg. Liever alleen, dan ongelukkig in een relatie.

Ik wens je alle wijsheid toe.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 10:45

TS, met welk doel moet dat gesprek gevoerd worden?

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 10:49

Eef_Bam schreef:

Mee eens, hiermee is alles wel gezegd eigenlijk...

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-23 10:54

Ik heb besloten om voorlopig geen gesprek te gaan voeren. We hebben het nu leuk samen en ik wil over een paar maanden pas in gesprek met zijn ouders met iemand erbij die de situatie van beide kanten bekijkt. Niet dat ik weer de enige ben die alles verkeerd doet, en alle schuld op me moet nemen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 10:55

Goede beslissing :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 10:55

elmiran schreef:
Ik heb besloten om voorlopig geen gesprek te gaan voeren. We hebben het nu leuk samen en ik wil over een paar maanden pas in gesprek met zijn ouders met iemand erbij die de situatie van beide kanten bekijkt. Niet dat ik weer de enige ben die alles verkeerd doet, en alle schuld op me moet nemen.

Met betrekking tot je schoonouders lijkt me dat een verstandige keuze.

En qua relatie, tja ik denk dat je nog steeds beter af bent zonder hem. Maar goed, jij ziet er wat in, hopelijk een toekomst samen, en dat kunnen wij als Bokkers niet beoordelen.

Wens je liefde en wijsheid toe!