Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 14:24

Ik heb Vega shoarma gekocht en kwam er net achter dat deze al over de datum is, nu vraag ik me af zou ik dat nog kunnen gebruiken, inmiddels zijn we 4 dagen verder. Met vlees zou ik het denk ik niet gokken maar is het anders met Vega? Ik heb geen zin om vandaag terug te gaan naar de winkel :')

Janine1990

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 14:32

Met vlees zou ik het ook wel aandurven, gewoon goed ruiken en kijken. Je gaat het immers toch nog bakken.
Het lijkt me vooral afhankelijk van de ingrediënten.

Ik heb een warmtepomp droger, waar ik heel blij mee ben. Alleen ben ik nog even benieuwd of ik de waterbak ook nog duurzamer kan legen dan gewoon in de gootsteen wegspoelen...

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 14:34

Janine1990 schreef:
Ik heb een warmtepomp droger, waar ik heel blij mee ben. Alleen ben ik nog even benieuwd of ik de waterbak ook nog duurzamer kan legen dan gewoon in de gootsteen wegspoelen...

Opvangen in een emmer en de wc mee doorspoelen?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 14:34

Ik geef mijn planten ermee water!
Edit: het is gedemineraliseerd water en bepaalde soorten kunnen dat zeker waarderen!
Laatst bijgewerkt door Macs op 20-02-22 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 14:35

Dan moet ik eerst minstens vijf wassen doen, ik ben maar alleen :')
En ik denk onvoldoende kracht om echt iets door te spoelen, toch?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 14:36

Macs schreef:

Blijft er geen rest wasmiddel in achter dan? Of gebruik je speciaal wasmiddel?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 14:38

Janine1990 schreef:
Met vlees zou ik het ook wel aandurven, gewoon goed ruiken en kijken. Je gaat het immers toch nog bakken.
Het lijkt me vooral afhankelijk van de ingrediënten.

Het is op basis van soja eiwit?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 14:38

moonsparkle schreef:
Ik heb Vega shoarma gekocht en kwam er net achter dat deze al over de datum is, nu vraag ik me af zou ik dat nog kunnen gebruiken, inmiddels zijn we 4 dagen verder. Met vlees zou ik het denk ik niet gokken maar is het anders met Vega? Ik heb geen zin om vandaag terug te gaan naar de winkel :')

Ja hoor kan prima. Mits er natuurlijk geen schimmel op zit of het van textuur is veranderd

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 14:41

Janine1990 schreef:
Dan moet ik eerst minstens vijf wassen doen, ik ben maar alleen :')
En ik denk onvoldoende kracht om echt iets door te spoelen, toch?

Met een halve emmer spoel je prima een plas weg :j

Maar dan moet je wel even sparen inderdaad :=

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 16:00

Macs schreef:
Edit: het is gedemineraliseerd water en bepaalde soorten kunnen dat zeker waarderen!

Dit wordt juist afgeraden omdat er toch nog zeepresten ed. In het water kan zitten.

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 16:03

Ik heb teveel lasagne gemaakt. (1 schaal met alleen groente, andere met een deel lasagne bladen).

Moet dit eerst in de oven alvorens in de vriezer te doen? Of kan het zo in de vriezer en (voor of na het ontdooien) in de oven?

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 16:03

marley93 schreef:
Ik had op de IC geen opvangmatje, dat was gewoon een soort catheter maar dan voor in mijn andere gat, zeg maar. :+ Maar dat is misschien ook afhankelijk van de reden en verwachte tijd dat je er ligt? Ik kan me voorstellen dat je bij een comateuze patiënt, of iemand die weken lang op de IC ligt niet constant zo'n ding in hun gat kan hebben.

Nouja het gekke is, maar daar las ik nergens iets over, toen ik op de IC lag hoorde ik ze bij mijn buurman (ja dat waren allemaal ruimtes gescheiden van een wand en gordijnen, heel (privacy-)onprettig), dat ze inderdaad een katheter achtig iets, een soort ballon ofzo, in gingen brengen. Dus ik heb me altijd afgevraagd of ik dat gedroomd heb of delirant was dat het niet echt waar was maar het bestaat dus echt.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 16:13

_Karlijn schreef:
marley93 schreef:
Ik had op de IC geen opvangmatje, dat was gewoon een soort catheter maar dan voor in mijn andere gat, zeg maar. :+ Maar dat is misschien ook afhankelijk van de reden en verwachte tijd dat je er ligt? Ik kan me voorstellen dat je bij een comateuze patiënt, of iemand die weken lang op de IC ligt niet constant zo'n ding in hun gat kan hebben.

Nouja het gekke is, maar daar las ik nergens iets over, toen ik op de IC lag hoorde ik ze bij mijn buurman (ja dat waren allemaal ruimtes gescheiden van een wand en gordijnen, heel (privacy-)onprettig), dat ze inderdaad een katheter achtig iets, een soort ballon ofzo, in gingen brengen. Dus ik heb me altijd afgevraagd of ik dat gedroomd heb of delirant was dat het niet echt waar was maar het bestaat dus echt.

Het bestaat echt inderdaad. :j Ik dacht eerst ook dat ik me het alleen in één van mijn delieren had 'gedroomd', maar mijn moeder bevestigde later dat er een slang/catheter voor ontlasting in zat. En even in een spoiler voor mensen die het TMI vinden:
Spoiler:
Het gekke is, ik kan me herinneren dat 'ie er op de IC ook nog uit is gegaan, maar hoe ik daarna heb gepoept zonder uit bed te gaan weet ik dus niet meer. Het hele IC deel van de opname is vrij wazig. Waarschijnlijk dus wel met van die opvangmatjes.

(En over dat privacy onviendelijke: yep. Ik heb echt alle geluiden gehoord die uit het bed naast mij vandaan kwamen, en dat was ook niet heel smakelijk. :') )

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 16:25

poes schreef:
Macs schreef:

Dit wordt juist afgeraden omdat er toch nog zeepresten ed. In het water kan zitten.

Ik gebruik zeep op natuurlijke basis dus dat scheelt misschien, ik doe dit al zeker 6 jaar en heb een behoorlijke (gezonde) plantencollectie. Dus denk dat het meevalt

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 16:50

Wij krijgen in de nieuwbouw eindelijk een-persoonskamers op de IC *\o/*

En flexiseal bestaat idd, maar ontlasting moet dan wel dun genoeg zijn.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 17:49

Wat fijn die 1 persoons kamers. Wij hebben ze al een behoorlijke tijd en zou echt niet meer anders willen.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 18:19

Ja en wanneer je zelf 'bij' bent en alle reanimaties van anderen meekrijgt is ook niet heel prettig... ;( (mijn ervaring)

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 17:33

Ik heb een Salora Tv en een one for all afstandsbediening.
Hoe krijg ik deze twee gekoppeld?

Er zit nog geen afstandsbediening gekoppeld aan de tv dus het kan niet via instellingen :+

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 17:40

Op de tv zelf kan je ook naar instelling gaan toch? Knopjes onder je beeldscherm..

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 17:43

Marocje schreef:
Op de tv zelf kan je ook naar instelling gaan toch? Knopjes onder je beeldscherm..

Heb geen knopjes alleen een draairad :')
maar het is al gelukt!

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 18:24

Op mijn telefoon gebruik ik google chrome. Als ik via google chrome een video of audio afspeel, stopt hij 1x ergens in die video of audio. De ene keer is dit al bij 10 seconden, de andere keer bij 1.24. Het is altijd anders. Herkent iemand dit en weet iemand hoe ik dat stoppen stop?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 18:26

Heb je een advertentie blokker aanstaan? Veel filmpjes hebben tussendoor reclame, met de ad blokker zie je die niet maar stopt je filmpje wel.

En anders Safari of FireFox gebruiken

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 18:34

Helaas. Een paar audio's zijn zeker reclamevrij. Daar heb ik hetzelfde probleem, dus het is geen reclame die hij op de achtergrond op wil starten.

Mocht het inderdaad zo blijven, kijk ik binnenkort naar een andere browser. Maar het zou mooi zijn als ik achter de oorzaak kom.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 22:41

Vliendertje schreef:
Ik heb teveel lasagne gemaakt. (1 schaal met alleen groente, andere met een deel lasagne bladen).

Moet dit eerst in de oven alvorens in de vriezer te doen? Of kan het zo in de vriezer en (voor of na het ontdooien) in de oven?

Ik doe dit soort gerechten ongeveer de helft tot 2/3 van de oventijd. Even goed aangaren. Dan afkoelen en invriezen. Voordat je het kan eten daarna moet het ook nog warm en dan krijgt het de resterende baktijd. Dan is het precies lekker gaar gebakken.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 22:41

Wat hoor ik de laatste tijd? Ik hoor rondom ons huis een raar geluid. Het geluid is een beetje te omschrijven als een erg moeizame miauw, ongeveer een 'rrriauw'. Redelijk luid, als in gemakkelijk binnen hoorbaar. De ene keer aan de voorkant van het huis, de andere keer aan de achterkant. Soms vijf keer achter elkaar, soms één keer. Ik heb het de eerste keer gehoord een paar weken terug, en nu vanavond is het ineens een stuk vaker. Ons huis staat midden in een woonwijk, redelijk aan de rand van een stad.

Ik heb zelf nog niet kunnen spotten of opnemen wat het is. Ik verwacht ook eigenlijk niet dat het een kat is, daar is het echt veel te luid voor. Ik heb een filmpje gekeken met uilen-geluiden, maar daar klinkt het ook niet echt naar. Heeft iemand nog andere ideeën?

Misschien wordt ik gewoon gek :+