Trouwen in 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 16:33

Het is inderdaad een custom jurk die ik zelf heb ontworpen (met inspiratie van andere jurken). :j Ik merkte dat ik veel van wat ik zag niet mooi vond of niet bij me vond passen. Ben verder niet bij winkels geweest (dan moet ik helemaal naar Kaapstad), dus ging eerst bij de winkels op hun social media/website kijken maar merkte toen dat ik veel of erg schattig, of erg klassiek vond en dat past alle twee niet bij me. Ik ben fotografe, dus toen in Photoshop een eigen ontwerp gemaakt van dingen die ik wél leuk vond, naar de ontwerper/designer gestuurd en die was heel enthousiast :D En bleek dat dat nog goedkoper was dan een jurk huren :=

Anoniem

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 20:12

Wat stoer!! Nu al helemaal benieuwd!!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 00:04

Dames, wat doen jullie met je trouwjurk na de trouwdag?
Blijft die in de kast hangen, laat je hem vermaken tot iets anders, ga je hem verkopen?
Ik heb de jurk van mijn ouders gekregen en nadat mijn moeder de jurk had betaald zei ze direct als je de jurk wil verkopen moet je dat je snel mogelijk doen. In de kast levert hij niets op. Zij heeft haar jurk altijd bewaard, maar nooit iets mee gedaan. Dat vond ze zonde. Daarom raadde ze mij aan de jurk te verkopen.
Ik vind het heel lastig. De jurk heeft emotionele waarde, maar ik zal er nooit meer wat mee doen. Wij zijn niet gelovig dus het zal niet vermaakt worden tot een doop- of communiejurkje. Trash the dress fotoshoot vind ik echt heel zonde. Daar was die mij echt te duur voor. Dus waarschijnlijk gaat hij stof happen op zolder…
Misschien toch maar verkopen.
Laatst bijgewerkt door annepaardoes op 18-05-22 00:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 00:06

Ik zit er zelf aan te denken om hem aan te doen bij een paspop.. als hij gaat verstoffen... dan liever dat ik er naar kan kijken!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 00:14

Ik heb er aan zitten denken hem in te lijsten. Dat vind ik ook echt super gaaf!
Maar... Wij hebben ook vrienden die volgend jaar 12,5 jaar getrouwd zijn en die hebben het er over om als dresscode bruidskleding te doen.
Dus als hij eenmaal ingelijst is, kan je er dan nog wel bij?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 07:14

laughterline schreef:
Het is inderdaad een custom jurk die ik zelf heb ontworpen (met inspiratie van andere jurken). :j Ik merkte dat ik veel van wat ik zag niet mooi vond of niet bij me vond passen. Ben verder niet bij winkels geweest (dan moet ik helemaal naar Kaapstad), dus ging eerst bij de winkels op hun social media/website kijken maar merkte toen dat ik veel of erg schattig, of erg klassiek vond en dat past alle twee niet bij me. Ik ben fotografe, dus toen in Photoshop een eigen ontwerp gemaakt van dingen die ik wél leuk vond, naar de ontwerper/designer gestuurd en die was heel enthousiast :D En bleek dat dat nog goedkoper was dan een jurk huren :=

Dat klinkt heel gaaf! Ik had ook moeite met een jurk vinden, vond ook veel te schattig of klassiek.

Heb nu een tijdloze jurk gekozen en wie weet wil mijn toekomstige dochter (mocht dat ons gegund zijn) hem wel graag aan als zij trouwt.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 07:25

Mijn jurk staat momenteel op een paspop, ik vind het leuk om hem elke dag even te zien <3 Wat ik er daarna mee ga doen weet ik nog niet, in ieder geval wel zelf bewaren.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 07:37

Ik heb de jurk al een tweede dag gedragen voor de oma van mijn vr... man ( :P ). Ze is dementerend, maar bij het ouderlijk huis van René snapt ze nog redelijk wie wij zijn. Voor de gelegenheid hadden we ons donderdag weer in trouwpak gehesen. Toch kwam alsnog niet helemaal door dat we getrouwd waren. 'Wat een prachtige japon! Kon zo een trouwjurk zijn!' Zei ze wel vijf keer. :P

Ik laat de jurk vooralsnog gewoon ergens in de hoes hangen. We hebben dus uitsluitend foto's gemaakt te midden van onze gasten en de bezoekers van de Orchideeënhoeve. Ik wil daarom nog de mogelijkheid hebben om later een shoot te doen in trouwkleding.

Laughterline, ik ben wel erg benieuwd naar je idee/ontwerp, hoor!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 08:48

ik weet het nog niet.. ik ga hem in ieder geval vrijdag nog een keer aantrekken voor het feestje, maar daarna. Het is wel een heel groot gevaarte, neemt veel ruimte in. Om te gaan bewaren voor mijn dochters is denk ik ook niet handig.... ook omdat ik hoop dat ze een stuk slanker zijn als ze trouwen dan ik ben haha..
Misschien dus toch weer op Vinted, iemand anders met een klein budget blij mee maken. Ik ga het in ieder geval niet laten stomen, dat vind ik echt te veel geld.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 09:39

Wat lief Lorette dat jullie in vol ornaat naar de oma van je man zijn geweest.
Slim om de jurk nog goed te houden om toch nog foto's te kunnen maken.

Ynskek hoe was jullie dag?

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 13:47

Ah dat is heel lief inderdaad, om dat te doen voor de oma van je man. :)

Ik weet nog niet wat ik er mee wil doen, vind het wel mooi om te bewaren. Heeft mijn moeder ook gedaan volgensmij. Wellicht zonde om 'm te laten verstoffen, maar ik denk ook wel erg mooi om later nog eens naar te kijken.

Mijn ontwerp wil ik niet al te veel over kwijt op internet haha, maar de bovenkant is champagne/bronze kleurig kant met embroidery en kralen. Een diepe V voor, achterkant ook een meer open rug en criss cross bandjes. De onderkant (vanaf taille) een luchtige flowy ivory kleur stof met aan 1 kant een split. Best wel een contrast dus tussen boven en onder maar dat vind ik wel gaaf. Verder zit er hier en daar nog een twist aan maar dat laat ik nog even 'geheim' haha. :P

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 16:37

Dat klinkt gaaf!

Wij zijn net bij de patisserie geweest, hebben onze taart samengesteld, ben heel benieuwd. De vullingen hebben we meegekregen om te proeven, daar moeten we nog een keuze in maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 20:33

Klinkt mooi de jurk!! En lekker, keuzes! Proeven is altijd goed.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 20:41

Wat een lief idee Lorette :)

Wij hebben een heerlijke dag gehad gisteren.

Ze hadden als verrassing mijn oma voor de ceremonie over laten komen vanuit Amsterdam naar Hattem.

Heb nu wel echt zere benen na t grootste deel van de dag staan gister

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 12:22

Voor wie t leuk vind om een foto te zien heb ik er eventueel eentje via PB ;) ivm t werk van mijn man zet ik die liever niet geheel openbaar online

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 12:48

@ynskek; goed te horen dat jullie een mooie dag hebben gehad! De hele dag op hakken gelopen, of had je nog iets anders bij je om te wisselen?
Wat lief dat oma er ook bij kon zijn <3. Maakt de dag toch net een beetje meer af, kan ik me voorstellen ^&+.
Foto mag altijd, leuk *-:). Ik ben nog heel veel inspiratie aan het opdoen +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 18:50

Ynskek pb gedaan! En benieuwd naar hoe jou 2e dag was. Was het heel anders? Genoten? En heb je nu ook 2x een fotograaf gehad? Ga er vanuit dat vorig jaar een beknopte covid bruiloft was?

Ik vond het een hele uitdaging om op vakantie te zonnen en mijn rug egaal bruin te krijgen ivm de jurk in september. Dit was 8 dagen gelukt!!!! Tot vandaag haha. Knalverbrand met een bh-bikini.. hopelijk de zomer nog wat tijd vinden om te zonnen met een halterbikini. Baal als een stekker :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 19:32

pimaude schreef:
Ynskek pb gedaan! En benieuwd naar hoe jou 2e dag was. Was het heel anders? Genoten? En heb je nu ook 2x een fotograaf gehad? Ga er vanuit dat vorig jaar een beknopte covid bruiloft was?

Ik vond het een hele uitdaging om op vakantie te zonnen en mijn rug egaal bruin te krijgen ivm de jurk in september. Dit was 8 dagen gelukt!!!! Tot vandaag haha. Knalverbrand met een bh-bikini.. hopelijk de zomer nog wat tijd vinden om te zonnen met een halterbikini. Baal als een stekker :')

Ynske had vorig jaar geen cobid bruiloft :n
Ze is vorig jaar niet getrouwd maar is een geregistreerd partnerschap aan gegaan :j

Wanneer trouw je?
Meestal verdwijnen die strepen nog best snel hoor :j

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 22:26

Wij zijn vorig jaar alleen op t gemeentehuis geweest. Toen niks aan feest gedaan. Daar was covid niet de reden voor maar als we feest hadden willen doen had dat ook niet gekunt met covid.

We hebben hebben dinsdag t partnerschap om laten zetten naar een huwelijk.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 09:33

Maanlicht schreef:
Dat klinkt gaaf!

Wij zijn net bij de patisserie geweest, hebben onze taart samengesteld, ben heel benieuwd. De vullingen hebben we meegekregen om te proeven, daar moeten we nog een keuze in maken.

Wat voor soort vullingen gaan jullie proeven . Ben ook benieuwd wat voor soort taart jullie in gedachten hebben. Ik vind het lastig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 10:43

Duidelijk! Dan was ik in de war. Die jurk is fantastisch trouwens <3 en je haar, wauw !!

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 10:58

Gefeliciteerd aan alle dames die ondertussen getrouwd zijn! <3

Door drukte rondom gezin en gezondheid de afgelopen periode hier niet aanwezig geweest om te posten, maar heb wel meegelezen :) Onze datum komt langzamerhand ook dichterbij; wij zullen eind juni in het huwelijksbootje stappen.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 10:58

Ben benieuwd naar een foto ynskek <3

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 13:24

afgelopen vrijdag hadden wij ons uitgestelde trouwfeest gehad. We hadden ons weer in onze trouwjurk/pak gestoken en ook de kinderen hadden hun mooie jurkjes weer aan. Het was erg gezellig, lekker gegeten. Helaas op het laatste moment toch nog wat afmeldingen wegens corona, dat was jammer.

Ik had toch wel spijt van mn jurk, want die zit dus echt NIET lekker... had er veel last van, dat viel wel tegen. Ik kon er niet lekker mee zitten, staan ging wel, maar goed. Ook dat hebben we overleefd haha.. iedereen vond ons er mooi uitzien, dus daar doe je het voor he :) ... ik hoef het nu nooit meer aan. Denk dat ie maar weer op marktplaats/vinted gaat.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 16:09

Fijn dat jullie het toch nog hebben kunnen vieren Juval! Wel jammer dat er weer afzeggingen waren en dat de jurk niet zo lekker zat. Goed punt om op te letten bij aankoop, checken of hij lekker zit :)*