Vayo schreef:Mindim denk jij zelf ook dat dat voor je zoon ook het beste is? Want dan zou ik het bij school aankaarten en kijken wat de mogelijkheden zijn. Persoonlijk zou ik wel uitkijken dat je van je kind zo geen uitzondering maakt en hem daarmee wat buiten de groep plaatst.
Ik heb er geen moment over getwijfeld om mijn kinderen weer naar school te laten gaan. De jongste gaat alweer eventjes en dat gaat top! 0,0 besmettingen tot nu toe.
Ik ben blij dat in ieder geval mijn moeder a.s. maandag haar eerste vaccinatie krijgt. Ik hoop dat mijn vader ook binnenkort aan de beurt is. Tot die tijd zullen we daar wel wat voorzichtig in zijn, omdat de risico´s nu wat groter zijn op een besmetting. Maar we blijven ze wel zien.
Mindim, maar zijn de lessen dan zo beroerd? Want ik ben echt wel tevreden over de lessen die mijn dochter tot nu toe online krijgt hoor. Natuurlijk kan het niet op hetzelfde niveau als fysiek in de klas. Maar je ziet dat de leerkrachten en school keihard hun best doen.
Zonder verder uit te wijden, ik plaats mijn zoon niet buiten de groep.
Ja, de lessen zijn niet ok. LEVO en kunst en cultuur zijn ok. Maar de rest is niet goed. Ik moet zelf alles uitleggen. Elk vak heeft een uur per week, wat vaak resulteert in ongeveer 30 minuten les, waarvan de eerste 10 minuten absentie check. Ipv van les, worden er veel al presentaties van leerlingen besproken. Mens en Natuur zijn geen eens boeken van of online lesmateriaal (vorig jaar wel) en dat moet jezelf maar ergens op internet uit zien te vinden. Af en toe maakt de leraar een powerpoint presentatie, die je kan uitprinten. Maar de pagina's zijn zwart met witte letters, dus een crime om uit te printen en aangezien de cartridges niet overal zomaar te koop zijn, erg onhandig. ELO opdrachten die niet worden geevalueerd en afgerond, motiveert ook niet echt. Verder vooral werkverschaffing. Sneeuwengel maken, keith Haring corona poster, franse advertentie poster etc etc. Maar ik moet zelf de grammatica van alle talen uitleggen, alsmede electrosommen en wiskunde.
Ik heb al geklaagd, maar weinig respons.