Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
mvdende schreef:Deze discussie begon met een bumperklevende vrachtwagen....
En dan ben ik het er echt mee eens dat diegene de chauffeur doodwenst.
Dat doet die chauffeur namelijk ook.....
Shadow0 schreef:mvdende schreef:Deze discussie begon met een bumperklevende vrachtwagen....
Maar als je elkaar zo makkelijk doodwenst zijn er vooral veel mensen dood... En het gaat om mensen. Ook die chauffeur is iemand, met vrienden en familie en misschien zelfs een reden waarom hij onverstandig dicht op een ander gaat zitten.
Belangrijke les die ik kreeg was dat je in het verkeer vooral niet moet denken over wat de ander fout doet, want dat vergroot vooral de kans op problemen. Als iemand met groot licht jou verblindt? Verblind dan vooral niet terug, want dan kan de ander jou tenminste zien! (Seinen is iets anders. Wraak nemen door het 'terug' te doen is waar het om gaat.)
Zit iemand te dicht op jou? Wees voorzichtig - maar ga vooral niet doen alsof het normaal is om mensen dood te wensen want dat doet alleen maar meer schade. In dit geval bv vind ik het heel vervelend, verkeersslachtoffers zijn er al genoeg en niemand verdient het om dood te gaan. Ik vind het leven iets bijzonders en iets waar we met wat meer voorzichtigheid mee om kunnen gaan. En ja, dat geldt voor vrachtwagenchauffeurs die gevaarlijk rijden, maar OOK voor mensen die op internetforums speculeren over het doodwensen van iemand.
Marije_1997 schreef:Dan kun je je dus ook prima bedenken dat in sneeuw rijden die al aangereden en gestrooid is prima kan met 50/60 en op de snelweg prima 80.
Sorry maar onze straat is niet schoon en kan echt 50/60 rijden.
ga maar uit van 2 uur bezig zijn met alles om op werk te komen (normaal Max 40 min in normale weersomstandigheden). Wat een gedoe voor 2 uurtjes aanwezig zijn op werk...
verootjoo schreef:Persoonlijk denk ik niet dat die vrachtwagens naar links gaan omdat ze even lekker willen doorrijden maar gewoon omdat het op de rechterbaan veel te vol was. Juist omdat ze om andermans leven geven kunnen ze beter links gaan rijden, zodat er geen mafkezen van de oprit vlak voor hun gaan invoegen of überhaupt onnodig remmen en zij op de rem moeten. Dan krijg je pas gevaarlijke situaties.
En ja, echt de meest bange mensen rijden 40 op de snelweg rechts, zelf gezien vanochtend. Levensgevaarlijk om daar met je vrachtwagen achter te rijden. Mensen hebben geen flauw idee van de massa van zo’n vrachtwagen en voegen te kort voor erin.
ikke schreef:Ibbel schreef:Joh, als jij tegen je baas zegt: ik ga niet rijden, kan jij wieberen onder het mom van werkweigeren. Da's gewoon niet realistisch.
Dat heeft toch vooral met de mentaliteit van de werkgever te maken.....
Als jij met je truck het kanaal in rijdt en verzuipt omdat je je plicht deed, zegt diezelfde baas ook niet tegen je nabestaanden: ik betaal de rest van je leven de kosten omdat ik 'm de dood in gejaagd heb.
Het is met name "het heilige moeten", zoals Karin eerder hier al schreef, dat in NL altijd, alles 100% door moet gaan, ongeacht de omstandigheden, bij jouw thuis of in de maatschappij. The show must go on, regardless of cost, desnoods over lijken!
DAT is het probleem in NL en die transportmaatschappij maakt daar deel van uit!
Shadow0 schreef:mvdende schreef:Deze discussie begon met een bumperklevende vrachtwagen....
Maar als je elkaar zo makkelijk doodwenst zijn er vooral veel mensen dood... En het gaat om mensen. Ook die chauffeur is iemand, met vrienden en familie en misschien zelfs een reden waarom hij onverstandig dicht op een ander gaat zitten.
Belangrijke les die ik kreeg was dat je in het verkeer vooral niet moet denken over wat de ander fout doet, want dat vergroot vooral de kans op problemen. Als iemand met groot licht jou verblindt? Verblind dan vooral niet terug, want dan kan de ander jou tenminste zien! (Seinen is iets anders. Wraak nemen door het 'terug' te doen is waar het om gaat.)
Zit iemand te dicht op jou? Wees voorzichtig - maar ga vooral niet doen alsof het normaal is om mensen dood te wensen want dat doet alleen maar meer schade. In dit geval bv vind ik het heel vervelend, verkeersslachtoffers zijn er al genoeg en niemand verdient het om dood te gaan. Ik vind het leven iets bijzonders en iets waar we met wat meer voorzichtigheid mee om kunnen gaan. En ja, dat geldt voor vrachtwagenchauffeurs die gevaarlijk rijden, maar OOK voor mensen die op internetforums speculeren over het doodwensen van iemand.
Hutcherson schreef:Collega belde me met de vraag of ze morgen de weg op moest. Uh ja, er staan 4 afspraken gepland.
Kwam erop neer dat ze dat niet zag zitten. Ja nouja ik snap het, bij mij is het ook slecht maar we moeten wel gewoon door. Bovendien is er geen code oranje of rood afgegeven voor morgen.. Of ze dan niet een verlofdag kon opnemen....
Eigenlijk kan het niet want die afspraken moeten gewoon door. Maar toch maar gedaan. Geen idee of ik er goed aan doe.
Zebrastreep schreef:De weg waar mijn paard aan staat. Het was dat er een trekker overheen was gereden maar aan de zijkant kwam je wel tot je middel in de sneeuw. Het was een barre tocht en aan het einde kwamen er erachter dat als we andersom waren gereden we er makkelijker hadden kunnen komen. Wel bijzonder om te zien!
[ [url=m/r1ERPs.jpg]Afbeelding[/url] ]
love_western schreef:Ken weinig vrachtwagens die 100 kunnen
Sanniejtjuh schreef:Sneeuwgolven in de tuin
[ [url=m/Dn3v2e.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZZe6Hv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kmZpNQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZT9RvI.jpg]Afbeelding[/url] ]
ikke schreef:love_western schreef:Ken weinig vrachtwagens die 100 kunnen
De begrenzing staat op 90km/h. De meeste automobilisten denken dan dat je de 100 haalt omdat het gros geen bleek vermoeden heeft van de afwijking van z'n teller.
En leg me dat en passant even uit waarom we in maart vorig jaar moeiteloos alles plat legden (er reed amper 10% van het verkeer wat er nu rijdt) en nu er een ECHTE reden is, zou dat niet kunnen??
ikke schreef:verootjoo schreef:Persoonlijk denk ik niet dat die vrachtwagens naar links gaan omdat ze even lekker willen doorrijden maar gewoon omdat het op de rechterbaan veel te vol was. Juist omdat ze om andermans leven geven kunnen ze beter links gaan rijden, zodat er geen mafkezen van de oprit vlak voor hun gaan invoegen of überhaupt onnodig remmen en zij op de rem moeten. Dan krijg je pas gevaarlijke situaties.
En ja, echt de meest bange mensen rijden 40 op de snelweg rechts, zelf gezien vanochtend. Levensgevaarlijk om daar met je vrachtwagen achter te rijden. Mensen hebben geen flauw idee van de massa van zo’n vrachtwagen en voegen te kort voor erin.
Ehm.... de wet schrijft voor: 50mtr afstand tot je voorganger (de oplettende rekenaar herkend hier 2 sec)
Als je vanaf die linkerbaan gaat schuiven, neem je in ieder geval degenen mee die wel rechts blijven rijden.
Denk jij echt dat je ook maar iets te melden hebt als chauffeur op het moment dat je trailer, 15 meter achter je, een keer met z'n staart kwispelt?
https://www.youtube.com/watch?v=Qv1wrnx8nrs
En wie zei hier dat vrachtwagens er geen last van hebben want meer gewicht?
https://www.youtube.com/watch?v=R3MQfoCoXuo Succes....