We krijgen heel veel sneeeeeeuw!!! En gladheid.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:55

Blijkbaar Ibbel.

Laten we het erop houden dat wijsheid en rij ervaring met de jaren komt.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 21:00

Deze discussie begon met een bumperklevende vrachtwagen....

En dan ben ik het er echt mee eens dat diegene de chauffeur doodwenst.

Dat doet die chauffeur namelijk ook.....

Anders ga je niet met je vrachtwagen bovenop een personenauto rijden. Normaal gesproken is dat al LEVENSGEVAARLIJK en nu met de sneeuw en ijs is het helemáál een doodswens als je met je vrachtwagen bovenop bijvoorbeeld een Fiat Panda gaat zitten kleven...

Je krijgt zn vrachtwagen NOOIT optijd stil met dit weer, mocht de personenauto opeens moeten remmen.

En jij in je stadsauto bent dan wél mors en mors dood....

En waarom? Omdat de chauffeur zo graag door een hele rij auto's op de rechterbaan moet en wil duwen....

Iedereen heeft vertraging nu met deze wegomstandigheden. Dat ja je gewoon ook als chauffeur gaan krijgen.

Is het werkelijk een mensenleven waard om optijd op je bestemming te zijn?

Edit: ik wens zn chauffeur niet dood. Maar ik wens wél dat hij zn rijbewijs een tijdje mag inleveren en een héél flink geldbedrag mag aftikken voor de bekeuring...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 21:05

mvdende schreef:

Maar als je elkaar zo makkelijk doodwenst zijn er vooral veel mensen dood... En het gaat om mensen. Ook die chauffeur is iemand, met vrienden en familie en misschien zelfs een reden waarom hij onverstandig dicht op een ander gaat zitten.

Belangrijke les die ik kreeg was dat je in het verkeer vooral niet moet denken over wat de ander fout doet, want dat vergroot vooral de kans op problemen. Als iemand met groot licht jou verblindt? Verblind dan vooral niet terug, want dan kan de ander jou tenminste zien! (Seinen is iets anders. Wraak nemen door het 'terug' te doen is waar het om gaat.)

Zit iemand te dicht op jou? Wees voorzichtig - maar ga vooral niet doen alsof het normaal is om mensen dood te wensen want dat doet alleen maar meer schade. In dit geval bv vind ik het heel vervelend, verkeersslachtoffers zijn er al genoeg en niemand verdient het om dood te gaan. Ik vind het leven iets bijzonders en iets waar we met wat meer voorzichtigheid mee om kunnen gaan. En ja, dat geldt voor vrachtwagenchauffeurs die gevaarlijk rijden, maar OOK voor mensen die op internetforums speculeren over het doodwensen van iemand.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 21:07

Persoonlijk denk ik niet dat die vrachtwagens naar links gaan omdat ze even lekker willen doorrijden maar gewoon omdat het op de rechterbaan veel te vol was. Juist omdat ze om andermans leven geven kunnen ze beter links gaan rijden, zodat er geen mafkezen van de oprit vlak voor hun gaan invoegen of überhaupt onnodig remmen en zij op de rem moeten. Dan krijg je pas gevaarlijke situaties.
En ja, echt de meest bange mensen rijden 40 op de snelweg rechts, zelf gezien vanochtend. Levensgevaarlijk om daar met je vrachtwagen achter te rijden. Mensen hebben geen flauw idee van de massa van zo’n vrachtwagen en voegen te kort voor erin.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 21:10

Sneeuwgolven in de tuin :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 21:11

Shadow0 schreef:
mvdende schreef:

Maar als je elkaar zo makkelijk doodwenst zijn er vooral veel mensen dood... En het gaat om mensen. Ook die chauffeur is iemand, met vrienden en familie en misschien zelfs een reden waarom hij onverstandig dicht op een ander gaat zitten.

Belangrijke les die ik kreeg was dat je in het verkeer vooral niet moet denken over wat de ander fout doet, want dat vergroot vooral de kans op problemen. Als iemand met groot licht jou verblindt? Verblind dan vooral niet terug, want dan kan de ander jou tenminste zien! (Seinen is iets anders. Wraak nemen door het 'terug' te doen is waar het om gaat.)

Zit iemand te dicht op jou? Wees voorzichtig - maar ga vooral niet doen alsof het normaal is om mensen dood te wensen want dat doet alleen maar meer schade. In dit geval bv vind ik het heel vervelend, verkeersslachtoffers zijn er al genoeg en niemand verdient het om dood te gaan. Ik vind het leven iets bijzonders en iets waar we met wat meer voorzichtigheid mee om kunnen gaan. En ja, dat geldt voor vrachtwagenchauffeurs die gevaarlijk rijden, maar OOK voor mensen die op internetforums speculeren over het doodwensen van iemand.

Heb je mijn edit gezien?

Ik wens zn chauffeur niet dood. Máár ik wens wél dat hij zn rijbewijs een tijdje kwijtraakt met een flinke boete als toetje.

Wie is hij/zij om over MIJN leven te gaan beslissen?

Terwijl het echt werkelijk waar nergens voor nodig is. Even gas los, flink aantal meters ruimte laten vallen en netjes in het rijtje mee tuffen. Dat is echt het enigste wat zn chauffeur hoeft te doen: een fatsoenlijke ruimte laten tussen hem/haar en de personenauto voorganger.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 21:16

Marije_1997 schreef:
Dan kun je je dus ook prima bedenken dat in sneeuw rijden die al aangereden en gestrooid is prima kan met 50/60 en op de snelweg prima 80.

Sorry maar onze straat is niet schoon en kan echt 50/60 rijden.

Het gaat er niet om hoe hard die vrachtwagenchauffeur vindt dat HIJ kan rijden, als hij bij mij aan het bumperkleven is. Dan heeft hij zich gewoon aan te passen. Aangezien er tig auto's voor me reden, had ik misschien wel 100 willen rijden, maar dat kon simpelweg niet.

0 respect voor je medeweggebruikers heb je dan als vrachtwagenchaffeur.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 21:17

Collega belde me met de vraag of ze morgen de weg op moest. Uh ja, er staan 4 afspraken gepland.
Kwam erop neer dat ze dat niet zag zitten. Ja nouja ik snap het, bij mij is het ook slecht maar we moeten wel gewoon door. Bovendien is er geen code oranje of rood afgegeven voor morgen.. Of ze dan niet een verlofdag kon opnemen....
Eigenlijk kan het niet want die afspraken moeten gewoon door. Maar toch maar gedaan. Geen idee of ik er goed aan doe.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 21:20

Ik werk in de zorg en denk aan de ene kant ik moet ook gewoon, heb ook geen keus. Maar iedereen die niet de weg op hoeft dat scheelt dan ook wel weer voor mij, minder auto's is toch minder kans op ongelukken.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 21:21

Sanniejtjuh schreef:

[ [url=m/Dn3v2e.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZZe6Hv.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kmZpNQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZT9RvI.jpg]Afbeelding[/url] ]

wil je daar niet lang uit in springen? :=

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 21:22

Mvdende, vrachtwagens kunnen met dit weer NIET remmen. Dat betekend dat ze gaan glijden. Als een vrachtwagen dicht op komt is die wellicht al heel lang bezig om op de motor te remmen? Is lekker makkelijk praten en zeggen dat ze zogenaamd mensen hun levens op hun geweten willen hebben... iedereen maakt fouten maar het is ook een kunst om het vanuit het andere perspectief te zien.

Ik ga morgen voor het eerst de weg op, heb nog geen krabber kunnen vinden dus hij dat ik maar eerst mijn motor warm laat draaien, daarna verwarming en dan de-ice spray als mijn ruitenwissers een beetje ontdooid zijn :') ga maar uit van 2 uur bezig zijn met alles om op werk te komen (normaal Max 40 min in normale weersomstandigheden). Wat een gedoe voor 2 uurtjes aanwezig zijn op werk...

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 21:24

De weg waar mijn paard aan staat. Het was dat er een trekker overheen was gereden maar aan de zijkant kwam je wel tot je middel in de sneeuw. Het was een barre tocht en aan het einde kwamen er erachter dat als we andersom waren gereden we er makkelijker hadden kunnen komen. Wel bijzonder om te zien!

Afbeelding

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 21:25

Afbeelding
Zo hoog is de sneeuw naast mn auto nu (dorpel hoogte, deur kon net open) , best irritant met instappen. Ik heb braaf alle dagen mijn auto even 15 min stationair laten draaien om de accu te sparen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 21:27

verootjoo schreef:
Persoonlijk denk ik niet dat die vrachtwagens naar links gaan omdat ze even lekker willen doorrijden maar gewoon omdat het op de rechterbaan veel te vol was. Juist omdat ze om andermans leven geven kunnen ze beter links gaan rijden, zodat er geen mafkezen van de oprit vlak voor hun gaan invoegen of überhaupt onnodig remmen en zij op de rem moeten. Dan krijg je pas gevaarlijke situaties.
En ja, echt de meest bange mensen rijden 40 op de snelweg rechts, zelf gezien vanochtend. Levensgevaarlijk om daar met je vrachtwagen achter te rijden. Mensen hebben geen flauw idee van de massa van zo’n vrachtwagen en voegen te kort voor erin.

Ehm.... de wet schrijft voor: 50mtr afstand tot je voorganger (de oplettende rekenaar herkend hier 2 sec)

Als je vanaf die linkerbaan gaat schuiven, neem je in ieder geval degenen mee die wel rechts blijven rijden.

Denk jij echt dat je ook maar iets te melden hebt als chauffeur op het moment dat je trailer, 15 meter achter je, een keer met z'n staart kwispelt?
https://www.youtube.com/watch?v=Qv1wrnx8nrs

En wie zei hier dat vrachtwagens er geen last van hebben want meer gewicht?
https://www.youtube.com/watch?v=R3MQfoCoXuo Succes....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 21:28

ikke schreef:
Ibbel schreef:
Joh, als jij tegen je baas zegt: ik ga niet rijden, kan jij wieberen onder het mom van werkweigeren. Da's gewoon niet realistisch.

Dat heeft toch vooral met de mentaliteit van de werkgever te maken.....

Als jij met je truck het kanaal in rijdt en verzuipt omdat je je plicht deed, zegt diezelfde baas ook niet tegen je nabestaanden: ik betaal de rest van je leven de kosten omdat ik 'm de dood in gejaagd heb.

Het is met name "het heilige moeten", zoals Karin eerder hier al schreef, dat in NL altijd, alles 100% door moet gaan, ongeacht de omstandigheden, bij jouw thuis of in de maatschappij. The show must go on, regardless of cost, desnoods over lijken!

DAT is het probleem in NL en die transportmaatschappij maakt daar deel van uit!

Niet elk transport of beroep kun je stil leggen :+

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 21:29

Als je niet kan remmen als vrachtwagen, dan is het misschien ook niet zo slim om 100 te willen rijden als het druk(ker) is en de rest 80 rijdt.

Anoniem

Re: We krijgen heel veel sneeeeeeuw!!! En gladheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 21:31

Ken weinig vrachtwagens die 100 kunnen :=

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 21:31

Shadow0 schreef:
mvdende schreef:

Amen, ik sluit me helemaal bij je aan. Ik ben 2 weken terug aangereden door een vrouw onder invloed terwijl ik notabene stil stond voor een stoplicht. Ben ik boos? Natuurlijk, want een whiplash is geen pleziertje, maar wens ik haar dood? Natuurlijk niet.....

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 21:32

Hutcherson schreef:
Collega belde me met de vraag of ze morgen de weg op moest. Uh ja, er staan 4 afspraken gepland.
Kwam erop neer dat ze dat niet zag zitten. Ja nouja ik snap het, bij mij is het ook slecht maar we moeten wel gewoon door. Bovendien is er geen code oranje of rood afgegeven voor morgen.. Of ze dan niet een verlofdag kon opnemen....
Eigenlijk kan het niet want die afspraken moeten gewoon door. Maar toch maar gedaan. Geen idee of ik er goed aan doe.

Ik ben wel benieuwd bij wat voor bedrijf je werkt. Wat voor afspraken staan er gepland? :o

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 21:32

Zebrastreep schreef:
De weg waar mijn paard aan staat. Het was dat er een trekker overheen was gereden maar aan de zijkant kwam je wel tot je middel in de sneeuw. Het was een barre tocht en aan het einde kwamen er erachter dat als we andersom waren gereden we er makkelijker hadden kunnen komen. Wel bijzonder om te zien!

[ [url=m/r1ERPs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zeker bijzonder om dit in Nederland te zien.

Hier vanmiddag een 3 kwartier met de hond gewandeld.

De aangestampte / platgereden sneeuw is één ijsbaan geworden waar er niet gestrooid is. Vooral de voetpaden zijn verraderlijk glad geworden. Ik had er vanmiddag niet zn last van, al sla ik het stukje polder de volgende keer waarschijnlijk wel over als ik op mn gewone wandelschoenen loop.

Wordt het echt te gek en is er helemaal niet meer te wandelen zonder te glibberen, dan heb ik nog een paar andere schoenen op zolder staan, waar ik stijgijzers onder kan doen. Dan glibber je niet meer.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 21:34

love_western schreef:

Daar heb je een punt love_western -O-

Maar neemt niet weg dat wat die chauffeur in mijn geval deed echt gevaarlijk was. Ik zag 'm al een tijdje aankomen in mijn achteruitkijkspiegel, dus hij had makkelijk kunnen anticiperen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 21:36

love_western schreef:

De begrenzing staat op 90km/h. De meeste automobilisten denken dan dat je de 100 haalt omdat het gros geen bleek vermoeden heeft van de afwijking van z'n teller.

En leg me dat en passant even uit waarom we in maart vorig jaar moeiteloos alles plat legden (er reed amper 10% van het verkeer wat er nu rijdt) en nu er een ECHTE reden is, zou dat niet kunnen??

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 21:40

Sanniejtjuh schreef:

[ [url=m/Dn3v2e.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZZe6Hv.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kmZpNQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZT9RvI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaaf he die sneeuwgolven. Je ziet ze hier ook heel veel.

Er zullen altijd verschillende mensen op de weg blijven. In alle soorten weer. De ene ziet geen gevaar, de andere voelt het niet, maar er zijn ook mensen die juist veel gevaar zien, veel angst kennen of dingen toch spannend vinden. En daar moet je met elkaar uit zien te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 21:48

ikke schreef:
love_western schreef:

De begrenzing staat op 90km/h. De meeste automobilisten denken dan dat je de 100 haalt omdat het gros geen bleek vermoeden heeft van de afwijking van z'n teller.

En leg me dat en passant even uit waarom we in maart vorig jaar moeiteloos alles plat legden (er reed amper 10% van het verkeer wat er nu rijdt) en nu er een ECHTE reden is, zou dat niet kunnen??

Vorig jaar maart ging transport ook gewoon door. Vertel mij maar eens wat er niet door ging.

En waarom zou ik je dat moeten uitleggen? Ik zit verder niet in de transport. Mijn vriend en groot deel van kennissen wel. Allemaal vitaal beroep, dus ze hebben gewoon doorgewerkt.

Ik vraag me eerder af waarom er nu nog zoveel automobilisten op de weg zijn vergeleken met vorig jaar maart :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 21:55

ikke schreef:
verootjoo schreef:

Ehm.... de wet schrijft voor: 50mtr afstand tot je voorganger (de oplettende rekenaar herkend hier 2 sec)

Als je vanaf die linkerbaan gaat schuiven, neem je in ieder geval degenen mee die wel rechts blijven rijden.

Denk jij echt dat je ook maar iets te melden hebt als chauffeur op het moment dat je trailer, 15 meter achter je, een keer met z'n staart kwispelt?
https://www.youtube.com/watch?v=Qv1wrnx8nrs

En wie zei hier dat vrachtwagens er geen last van hebben want meer gewicht?
https://www.youtube.com/watch?v=R3MQfoCoXuo Succes....

Dat klopt, 50m tot je voorganger. Maar toch heb ik vanochtend meerdere malen gezien (want ik reed langs meerdere opritten) dat mensen met een slakkengangetje de snelweg op willen rijden, maar niet achter een vrachtwagen willen gaan rijden en hun auto dus met een gangetje van 40 km/h voor een vrachtwagen sturen die dan wel 60/70 rijdt en dus op de rem moet.
Dat is best gevaarlijk, dus ik snap best dat die wagens uit voorzorg bij een oprit even naar links gaan.