Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 09:28

:j Ik heb nu bijvoorbeeld een broek, rokjes en een jurkje verkocht die er al een tijd op staan, samen met een topje wat ik gisteren online heb gezet. Nou ja, als de bundel doorgaat tenminste.
Zo staat er ook een mantel op die ik ook niet gelijk zie vertrekken, eerder richting najaar omdat hij daar beter voor geschikt is.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 10:31

Vanillia schreef:
Wat ik nou toch heb.. Contact met deze koper liep echt al onwijs moeizaam, hele aparte manier van communiceren. ‘Als je nu akkoord gaat mag je morgen verzenden’, om half 12 ‘s avonds de dag voor Hemelvaart, dat soort dingen. Ze bleef maar pushen dat ik het zsm moest verzenden, dus ik netjes verzonden via Homerr. Pakketje lag al 2 dagen bij het ophaalpunt, wat ik vreemd vond, dus toen heb ik een berichtje gestuurd met de vraag wanneer ze het dacht op te halen. Weer een grote bek, afijn.. nu 2 dagen later krijg ik de melding dat de bestelling is opgeschort met een behoorlijk bijzonder bericht erbij.

[ [url=m/kyXFAK.png]Afbeelding[/url] ]

Iemand een idee wat ik nu kan doen?

Heb je nog gereageerd op haar bericht? En wat antwoordde ze? Als je er niet samen uitkomt kun je Vinted inschakelen.

caro29

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 11:56

Ik heb gisteren ook een bundel verkocht. Ik pas de prijs dan niet meer aan

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 15:12

Ik heb Vinted ook ontdekt. Van de week een paar outdoorlaarzen verkocht waar ik via marktplaats heb reactie op kreeg.
Heeft iemand ervaring met het aanbieden van een tas met kinderkleding? Ik heb een aantal shoppers vol met bepaalde maten, maar eigenlijk geen tijd om dat nu allemaal apart op de foto te zetten en te plaatsen. Zou zo'n tas vol met een paar foto's ook verkocht worden of pony het toch de moeite om wat overzichtsfoto's te maken met bijvoorbeeld stapeltjes erop?

Via Facebook was ik shoppers met babykleertjes gratis zo kwijt, voor deze vroeg ik €15 per tas (ik denk gemiddeld zo'n 40 stuks kleding) en daar krijg ik vrijwel niemand voor

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 15:14

Je kan kleding in bundels aanbieden. Wel zou ik dan een paar overzichtsfoto's maken en globaal opschrijven wat er in de bundel zit. Je hoeft dan echt niet alles per stuk te fotograferen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 17:35

Ik heb nu iemand die een bundel wil kopen, maar dan minder bied dan de prijs die het eigenlijk kost. Prima. Maar hoe zorg ik ervoor dat ik dat dan verkoop voor dat bedrag? Als ik op selecteer pakketformaat druk dan pakt hij de normale prijs van de bundel?

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 17:38

Normaal is er een button waarmee je het bod kunt accepteren of afwijzen.

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 17:40

Na het selecteren van het pakketformaat kan diegene opnieuw een bod doen dat je dan kan accepteren.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 17:42

Het bod staat nu gewoon als tekst in het bericht. Dus dat kan ik niet accepteren. Maar na selecteren van het pakketformaat kan zij dus het bod doen?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 17:46

je kiest eerste het pakketformaat en daarna moet je wachten.
soms komt er niets meer en is hij dus ook niet verkocht, soms krijg je daarna bericht dat het verkocht is(als de kandidaat koper het dus betaalt heeft) en soms krijg je dan een bericht dat ze een bod gedaan heeft en aan jou om te kiezen of je dit weigert of accepteert.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 18:22

Nou, degene die me een paar peutermaat wantjes heeft gestuurd in plaats van de maat 122-128 die het had moeten zijn, heeft een reactie gestuurd op mijn bericht. Ik stuurde iets in de trant van ze zien er mooi uit maar zijn veel kleiner dan de aangegeven maat en ik kan hier niets mee helaas. Ik heb zelf geen voorstel gedaan maar dacht ik wacht gewoon even af wat verkoper zelf voorstelt als oplossing.

Nu krijg ik een bericht terug van Sorry dat het niet bij je past. Is het niet gemakkelijker voor u om ze weer terug op Vinted te zetten?

Nou volgens mij is er maar 1 voor wie dat de gemakkelijkste optie is :=

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 18:41

Je hebt jammer genoeg niet echt veel wat je kan doen als de koper niet aangeeft de retourkosten op zich te willen nemen :/ dan moet je op eigen kosten retourneren en dat lijkt me niet de moeite.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 18:46

Nee ik ga zeer zeker niet betalen en met niks achterblijven. Het meest fair zou zijn als ik gewoon mijn geld terugkrijg en mij dit niks gekost heeft, want ik kan er niks aan doen, het is de fout van de verkoper.

Ik kan me goed voorstellen dat ze dat niet leuk vindt. Maar mij met het probleem laten zitten is natuurlijk ook geen oplossing. Dan moet er toch minstens een bedrag teruggestort worden...

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 18:48

Ik heb pakketten kledingmaten te koop gehad. 50/56 62/68 enz. Alleen de 44/46/48 raak ik niet kwijt. Ik had wel mega grote pakketten met gewoon standaard merken

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 18:49

pmarena schreef:
Nee ik ga zeer zeker niet betalen en met niks achterblijven. Het meest fair zou zijn als ik gewoon mijn geld terugkrijg en mij dit niks gekost heeft, want ik kan er niks aan doen, het is de fout van de verkoper.

Ik kan me goed voorstellen dat ze dat niet leuk vindt. Maar mij met het probleem laten zitten is natuurlijk ook geen oplossing. Dan moet er toch minstens een bedrag teruggestort worden...

Ik zou aangeven dat het niet oké is of kan dat niet meer

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 18:49

Ja vind ik ook! Vinted heeft een aparte pagina hieraan gewijd:

https://www.vinted.nl/help/467-de-maat- ... beschreven

Ik zou voor de zekerheid gewoon meteen contact met Vinted opnemen trouwens, want als er 48 uur voorbij zijn na het ophaalmoment kunnen zij niets meer doen en wordt het geld automatisch overgemaakt naar de verkoper.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 18:59

Ja ik heb haar gisteren na het uitpakken meteen bericht gestuurd. En dankzij dit topic had ik begrepen dat je niet moet wachten, en meteen via de Vinted knop aangegeven dat ik niet tevreden ben. Foto's en printscreens gemaakt en gewoon vriendelijk aangegeven dat ik deze zeg maar zaak heb geopend om de boel even te bevriezen zodat we een oplossing kunnen bespreken.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 19:20

tengeltje11 schreef:
je kiest eerste het pakketformaat en daarna moet je wachten.
soms komt er niets meer en is hij dus ook niet verkocht, soms krijg je daarna bericht dat het verkocht is(als de kandidaat koper het dus betaalt heeft) en soms krijg je dan een bericht dat ze een bod gedaan heeft en aan jou om te kiezen of je dit weigert of accepteert.

Thanks, ga ik doen... :j

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 19:59

Zo lang zij niet op bestelling annuleren drukt krijg je je geld niet terug

Ik heb 2x nep gekocht beide geld terug gehad

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 08:07

tita schreef:
Zo lang zij niet op bestelling annuleren drukt krijg je je geld niet terug

Ik heb 2x nep gekocht beide geld terug gehad

En kreeg je dat geld terug zeg maar van de verkoper of van Vinted?
En wat is "geld terug" dan in de praktijk? Volledige bedrag / deel van het bedrag, en houden of niet?

Ik ben wel benieuwd wat zij gaat doen, of wat Vinted gaat doen als zij niets doet.
Als het goed is krijgt zij haar geld in ieder geval niet nu we op rood staan?

Heb na aangeven dat ik het graag terug wil sturen en mijn geld terug wil ontvangen (omdat ik er niks aan heb zo'n peutermaatje) weer een berichtje terug waarin ze zegt "ik verontschuldig me nogmaals".

Ja hartstikke fijn, maar geen enkele suggestie hoe we dit op gaan lossen....

Kijk een keer pech kan gebeuren. Ze zal het vast niet expres gedaan hebben. Maar ik ga natuurlijk absoluut niet net doen alsof het prima is en ga natuurlijk niet aangeven dat het okee is om de betaling over te maken. Dus ben benieuwd wat er dan gebeurt.

Ik heb nog maar weer gevraagd wat ze als oplossing voorstelt....
Laatst bijgewerkt door pmarena op 30-05-21 08:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 08:08

Ik haak even in.

Ik ben al een tijdje aan het kijken op vinted en heb 1 broek gekocht bij iemand in nederland.
Maar nu zie ik steeds hele leuke schoenen (nike) voorbij komen maar deze verkopers zitten vaak in Frankrijk.

Is dat veilig/betrouwbaar en ik welke taal communiceer je? Engels?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 08:09

Vinted heeft een vertaalfunctie die redelijk werkt :) Ik doe het zelf gewoon in Engels als iemand Frans schrijft, om hopelijk zoveel mogelijk verwarring te voorkomen. Meeste Fransen typen Frans tot nu toe :P

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 08:12

Cowgirl schreef:
Ik haak even in.

Ik ben al een tijdje aan het kijken op vinted en heb 1 broek gekocht bij iemand in nederland.
Maar nu zie ik steeds hele leuke schoenen (nike) voorbij komen maar deze verkopers zitten vaak in Frankrijk.

Is dat veilig/betrouwbaar en ik welke taal communiceer je? Engels?

Inderdaad Engels, maar Nederlands kan ook, dan kan ze de vertaaloptie gebruiken. En uit Frankrijk is het gewoon net zo betrouwbaar als uit Nederland. Kan dus gewoon :D

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 09:13

Ik doe altijd in het Nederlands, daarbij let ik dan een beetje op met zinsbouw en woordkeuze dat het goed vertaald kan worden door de vertaalfunctie. Dat gaat heel goed.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 09:53

Ik type ook gewoon nederlands
Tot nu toe gaat dat eigenlijk prima met die vertaal knop