Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjord_brucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:44

Florale schreef:
Aan m'n buren die de sneeuw van hun oprit bij ons erop hebben gemikt...

Dat zou ik zo weer terug gooien

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:47

Florale dat is asociaal.

Mijn man en zoon gooien de sneeuw aan de kant in de tuin.
Heb je wel een vrij voetpad.

Kijken of ik zo met scootmobiel kan rijden. Lopen gisteren leverde een pijnlijke nacht op.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-21 10:54

fjord_brucht schreef:
Florale schreef:

Nou inderdaad :')

Marcella

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:59

Dat ik eigenlijk mijn stuk galerij schoon wil maken. Alleen hoe bezem gisteren gebroken en ik ga gewoon voorlopig niet naar de winkels met reden (griep is al een risico). Of bezem van de moestuin heen en weer sjouwen.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 11:00

Dat ik vandaag geen verlof opgenomen heb -O- nog zo'n dag als gisteren was zeer welkom geweest.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 11:00

Enorme hoofdpijnaanval vandaag en ik moet een stuk lezen/samenvatten (naja 46 pagina's) in het Engels. Wat niet erg is maar doe dat wel langzamer dan in het Nederlands. HEET DIE KNAKKER HANS. Nou HANS, Nederlands had ook gekund. *D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 11:07

O en verwarming in de keuken doet het niet. -O-

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 11:08

Kan niet op de O-schijf op het [***] dus kan niets doen. :')

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 11:15

Marcella schreef:
Dat ik eigenlijk mijn stuk galerij schoon wil maken. Alleen hoe bezem gisteren gebroken en ik ga gewoon voorlopig niet naar de winkels met reden (griep is al een risico). Of bezem van de moestuin heen en weer sjouwen.

Heb je geen trekker??
Hier is het echt stuifsneeuw als nog niemand erover gelopen heeft, ik doe dat gwn met de trekker! Werkt prima :)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-21 11:18

Dat het stervenskoud is op mijn thuiskantoor en het maar niet warmer wil worden. Werkt echt niet lekker zo.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 11:19

Helaas al over gelopen.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 11:21

Ik baal dat ik niet kan hardlopen. Zijn wel mensen die het doen maar dat durf ik toch niet aan. Mijn motoriek kennende... :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 11:22

Ik erger me juist aan alle mensen die xo nodig hun stukje schoon moesten maken waardoor dat nu 1 ijslaag geworden is. De stukken waar niks aan gedaan is lopen prima, die stukken waar wel schoongemaakt is jiet en de weg waar schuiver geweest zijn zijn nog erger. Levensgevaarlijk :=

Het parkeerterrein en de ingang van de supermarkt zijn geschoven en schoongemaakt, maar is dus ook 1 grote ijsplaat. Dat stuk ligt op een heuvel, ingang bovenaan en dat is niet re lopen nu. Heel handig, bejaardentehuis ligt onderaan die heuvel.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 11:25

MyWishMax schreef:
Ik erger me juist aan alle mensen die xo nodig hun stukje schoon moesten maken waardoor dat nu 1 ijslaag geworden is. De stukken waar niks aan gedaan is lopen prima, die stukken waar wel schoongemaakt is jiet en de weg waar schuiver geweest zijn zijn nog erger. Levensgevaarlijk :=

Het parkeerterrein en de ingang van de supermarkt zijn geschoven en schoongemaakt, maar is dus ook 1 grote ijsplaat. Dat stuk ligt op een heuvel, ingang bovenaan en dat is niet re lopen nu. Heel handig, bejaardentehuis ligt onderaan die heuvel.

Omg maar dit vind ik dus zo ergerlijk! Laat die sneeuw gewoon liggen. Dat is veiliger dan het weghalen. Dat wordt juist glad. En anders moet je met zout aan de gang.
Voor mensen met een rollator rolstoel of iets begrijp ik dat het anders is hoor, maar zolang er sneeuw blijft vallen is het gewoon glad als je steeds blijft vegen

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 11:27

Eigenlijk word er ook gewaarschuwd om juist niet schoon te maken, maar weet nu al dat er geklaagd word door de bewoners (senioren flat).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 11:29

Mensen die het randje van oordelen en pesten erg dun laten worden....

Ik haat een ander veroordelen om andere denkwijze al, laat staan dit irritante gedrag. We zijn volwassen toch?!

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 11:34

Dat mijn school schijt heeft aan Corona.
Ik heb doordat ik thuis met iemand te maken heb die in de risicogroep valt (hartproblemen) en daarnaast ook nog in de zorg werkt, mijn praktijklessen op het MBO niet gevolgd omdat ik mij niet veilig voelde. Ik heb zelf die keuze moeten maken omdat school geen extra opties geeft om hiermee om te gaan.
Nu hebben de docenten dus het gevoel dat ik op de verkeerde opleiding zit, dat ik alles buiten mijzelf om zoek omdat ik "zoveel" lessen mis.
Ik heb dit hele jaar vrijwel alle online lessen bijgewoond en heb zelf de keuze moeten maken om niet naar school te gaan omdat mijn praktijkdocent letterlijk schijt heeft aan corona.
Ik voelde me dus totaal niet veilig op school en op het moment dat ik dat aangaf was het "Dan zet je maar een mondkapje op"
Ik ben 4 weken geleden naar school gegaan met mondkapje op en desbetreffende docent heeft me toen compleet belachelijk gemaakt voor het dragen van een mondkapje in haar les. Paar dagen later ben ik positief getest op corona en heb bijna 2 weken in quarantaine gezeten met klachten.
Nu snap ik dat het opvalt dat ik de praktijk niet heb gevolgd, maar ik vind het uitermate teleurstellend dat school dus totaal geen rekening houdt met corona. Niet met studentvergaderingen, niet met de overgangseisen.

Op vrijwel alle vervolgonderwijsinstellingen wordt rekening gehouden met corona, de overgangseisen versoepelt of het wordt iets makkelijker om aan de eisen te voldoen, behalve mijn school. Die vertikt het om ook maar iets rekening te houden met corona.
Ben echt pissig.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 11:37

Marcella schreef:
Eigenlijk word er ook gewaarschuwd om juist niet schoon te maken, maar weet nu al dat er geklaagd word door de bewoners (senioren flat).

Zout / pekel strooien is echt veel beter dan.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 11:38

taartjee schreef:
Ik heb doordat ik thuis met iemand te maken heb die in de risicogroep valt (hartproblemen) en daarnaast ook nog in de zorg werkt, mijn praktijklessen op het MBO niet gevolgd omdat ik mij niet veilig voelde. Ik heb zelf die keuze moeten maken omdat school geen extra opties geeft om hiermee om te gaan.
Nu hebben de docenten dus het gevoel dat ik op de verkeerde opleiding zit, dat ik alles buiten mijzelf om zoek omdat ik "zoveel" lessen mis.
Ik heb dit hele jaar vrijwel alle online lessen bijgewoond en heb zelf de keuze moeten maken om niet naar school te gaan omdat mijn praktijkdocent letterlijk schijt heeft aan corona.
Ik voelde me dus totaal niet veilig op school en op het moment dat ik dat aangaf was het "Dan zet je maar een mondkapje op"
Ik ben 4 weken geleden naar school gegaan met mondkapje op en desbetreffende docent heeft me toen compleet belachelijk gemaakt voor het dragen van een mondkapje in haar les. Paar dagen later ben ik positief getest op corona en heb bijna 2 weken in quarantaine gezeten met klachten.
Nu snap ik dat het opvalt dat ik de praktijk niet heb gevolgd, maar ik vind het uitermate teleurstellend dat school dus totaal geen rekening houdt met corona. Niet met studentvergaderingen, niet met de overgangseisen.

Op vrijwel alle vervolgonderwijsinstellingen wordt rekening gehouden met corona, de overgangseisen versoepelt of het wordt iets makkelijker om aan de eisen te voldoen, behalve mijn school. Die vertikt het om ook maar iets rekening te houden met corona.
Ben echt pissig.

Dat zou ik ook echt niet tof vinden zeg! Wat slecht van jou school zo!
Kan je het niet ergens hoger aangeven? Of anders naar JOB (Jongeren Organisatie Beroepsonderwijs), of zoiets? Of een andere belangengroep voor het MBO. Want ik zou hier mee wel aan de bel trekken.. Mensen belachelijk maken om mondkapjes kan sowieso niet in deze tijd vind ik.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 11:44

Ineke2 schreef:
Marcella schreef:

Zout / pekel strooien is echt veel beter dan.

Zout strooien 2x gedaan gisteren (keukenzout).

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 11:55

fjord_brucht schreef:
Florale schreef:

Yepp met dat van mij erbij :')

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 11:55

LoveBodin schreef:
taartjee schreef:

Ben echt pissig.

Dat zou ik ook echt niet tof vinden zeg! Wat slecht van jou school zo!
Kan je het niet ergens hoger aangeven? Of anders naar JOB (Jongeren Organisatie Beroepsonderwijs), of zoiets? Of een andere belangengroep voor het MBO. Want ik zou hier mee wel aan de bel trekken.. Mensen belachelijk maken om mondkapjes kan sowieso niet in deze tijd vind ik.

Ik heb gesprek gehad met mijn studiecoach net, zij kon zich overigens totaal niet vinden in de uitspraken van de andere docenten. Zij gaat ook in gesprek met die desbetreffende docent waar ik praktijk van had, docent heeft wel meer discutabele dingen gezegd tijdens de lessen (oa: "Ik vind het raar dat jullie nog niet in opstand zijn gegaan tegen al die coronamaatregelen.") en nog meer dingen die ik hier niet ga benoemen omdat mijn klomp daar oprecht van breekt.
Ik moest ook een reflectieverslag schrijven naar aanleiding van een situatie tijdens een praktijkles of tijdens een andere les en heb toen ook gekozen om dat moment van het mondkapje te beschrijven.

Maar JOB is wellicht nog wel een goede om naar te kijken! Ik vind het echt zwaar teleurstellend dat school zo niet flexibel met deze hele corona situatie om gaat.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 11:57

Gister mijn telefoon kapot gemaakt dus nu op zoek naar een nieuwe. Ik voel het al in mijn portemonnee |(

taartjee schreef:

Ben echt pissig.

Ik denk inderdaad dat je niet op deze school past, misschien moet je een school zoeken wat meer empathie :=

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 11:59

De achterlijk ruime afspraak tijden voor reperatie (van 08.00 tot 17.00 uur). Kan het wel begrijpen met dit weer, maar echt.

Ga nu eerst maar even kijken of ik naar de kippen kan komen veilig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 12:09

Dat er steeds meeer transport wegvalt, maar ik niet weet of ik vannacht moet werken ja of nee eigenlijk wil ik de weg niet op maarja, ik ga dan wel veel uren maken hahaha